Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til arbejdsmarkedsområdet

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og analyse? Har du flair for tal og kan du udvikle og drive effektive økonomistyringsredskaber på arbejdsmarkedsområdet i en politisk styret organisation? Så er stillingen som økonomikonsulent i forvaltningen Job og Velfærd i Sønderborg Kommune måske noget for dig. 

Økonomistyringsopgaven er i Sønderborg Kommune placeret i de enkelte forvaltninger i tæt samarbejde med Forvaltningen Økonomi. Du bliver en del af økonomiteamet i Staben Job og Velfærd, hvor vi er 10 engagerede og dygtige medarbejdere, der arbejder med budgetlægning, økonomistyringsredskaber og -processer, budgetopfølgning, regnskabsafslutning samt den løbende kvalitetssikring af politiske sager.

Derudover består en vigtig del af vores arbejde i at udarbejde økonomiske analyser/businesscases samt at udvikle ledelsesinformation til arbejdsmarkedschef, direktør og det politiske niveau, ligesom vi indgår i tværgående projekter i forvaltningen.

Arbejdsopgaverne består blandt andet af:

  • At understøtte og assistere arbejdsmarkedschefen med styring og opfølgning på økonomien, herunder strategiske overvejelser omkring effektiviseringer, beskæftigelsesindsatser m.m.
  • Dataanalyser og analyse af styring og effekter på arbejdsmarkeds- og integrationsområdet.
  • At udarbejde skriftlige beslutningsoplæg, der indgår i udvikling af organisationen, herunder fremstilling af dagsorden til politisk behandling.
  • Fortolkning af ny lovgivning, økonomiaftale, midtvejsregulering m.m. med betydning for arbejdsmarkeds- og integrationsområdet.
  • At bidrage med økonomiforståelse og viden i samarbejde på tværs af forvaltningerne i forhold til komplekse problemstillinger.

Stillingen indebærer, at du skal agere som proaktiv sparringspartner for driftsafdelingerne på arbejdsmarkedsområdet samtidig med, at du er controller på området.

Vi forventer, at du:

  • har relevant økonomifaglig uddannelse – gerne med erfaring inden for kommunalt regi
  • har flair for tal og er en habil Excel-bruger
  • har kendskab til økonomistyring
  • er dygtig til at planlægge og drive processer
  • er analytisk funderet og dygtig til at formidle komplekse problemstillinger både skriftligt og mundtligt
  • har en struktureret tilgang til opgaverne, overholder deadlines og håndterer korte tidsfrister
  • kan bevare overblikket, men har sans for detaljen
  • evner at arbejde selvstændigt
  • er fleksibel og parat til at give en ekstra hånd i teamet
  • kan indgå i et konstruktivt samarbejde med samarbejdspartnere med anden faglig baggrund
  • har erfaring med og lyst til projektledelse og projektdeltagelse
  • er imødekommende, har engagement og et godt humør
  • har kendskab til it-systemerne Acadre og KMD Opus.

Om os
Vi tilbyder et afvekslende og udfordrende job, hvor du vil få stor indflydelse på jobindholdet og tilrettelæggelsen af opgaverne. Du bliver en del af et velfungerende økonomiteam i Staben Job og Velfærd. Staben består af et sekretariat, et konsulentteam, en reception, et IT-team og et økonomiteam. Din arbejdsplads er fysisk placeret i Borgen, Sønderborg.

Forvaltningen Job og Velfærd har ansvaret for bl.a. Arbejdsmarkeds- og Integrationsområdet, Hjemme- og Sygeplejen, Plejecentrene, Hjælpemiddeldepotet, Handicap- og Psykiatriområdet samt Myndighed.

Ansættelsesvilkår
Du kan tiltræde 1. april 2020 eller efter nærmere aftale. 37 timer ugentlig, men der er mulighed for aftale om reduceret timetal. Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte arbejdsmarkedschef Lasse Kamp på telefon 23281940/  mail
lakm@sonderborg.dk eller  stabschef, Anette Andersen Krogh på telefon 27 90 01 43/  mail akro@sonderborg.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest den 23. februar 2020.  Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. februar 2020.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330167404Phoenix-6048bc8f12020-01-29T17:10:48.210Økonomikonsulent til arbejdsmarkedsområdet

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og analyse? Har du flair for tal og kan du udvikle og drive effektive økonomistyringsredskaber på arbejdsmarkedsområdet i en politisk styret organisation? Så er stillingen som økonomikonsulent i forvaltningen Job og Velfærd i Sønderborg Kommune måske noget for dig. 

Økonomistyringsopgaven er i Sønderborg Kommune placeret i de enkelte forvaltninger i tæt samarbejde med Forvaltningen Økonomi. Du bliver en del af økonomiteamet i Staben Job og Velfærd, hvor vi er 10 engagerede og dygtige medarbejdere, der arbejder med budgetlægning, økonomistyringsredskaber og -processer, budgetopfølgning, regnskabsafslutning samt den løbende kvalitetssikring af politiske sager.

Derudover består en vigtig del af vores arbejde i at udarbejde økonomiske analyser/businesscases samt at udvikle ledelsesinformation til arbejdsmarkedschef, direktør og det politiske niveau, ligesom vi indgår i tværgående projekter i forvaltningen.

Arbejdsopgaverne består blandt andet af:

  • At understøtte og assistere arbejdsmarkedschefen med styring og opfølgning på økonomien, herunder strategiske overvejelser omkring effektiviseringer, beskæftigelsesindsatser m.m.
  • Dataanalyser og analyse af styring og effekter på arbejdsmarkeds- og integrationsområdet.
  • At udarbejde skriftlige beslutningsoplæg, der indgår i udvikling af organisationen, herunder fremstilling af dagsorden til politisk behandling.
  • Fortolkning af ny lovgivning, økonomiaftale, midtvejsregulering m.m. med betydning for arbejdsmarkeds- og integrationsområdet.
  • At bidrage med økonomiforståelse og viden i samarbejde på tværs af forvaltningerne i forhold til komplekse problemstillinger.

Stillingen indebærer, at du skal agere som proaktiv sparringspartner for driftsafdelingerne på arbejdsmarkedsområdet samtidig med, at du er controller på området.

Vi forventer, at du:

  • har relevant økonomifaglig uddannelse – gerne med erfaring inden for kommunalt regi
  • har flair for tal og er en habil Excel-bruger
  • har kendskab til økonomistyring
  • er dygtig til at planlægge og drive processer
  • er analytisk funderet og dygtig til at formidle komplekse problemstillinger både skriftligt og mundtligt
  • har en struktureret tilgang til opgaverne, overholder deadlines og håndterer korte tidsfrister
  • kan bevare overblikket, men har sans for detaljen
  • evner at arbejde selvstændigt
  • er fleksibel og parat til at give en ekstra hånd i teamet
  • kan indgå i et konstruktivt samarbejde med samarbejdspartnere med anden faglig baggrund
  • har erfaring med og lyst til projektledelse og projektdeltagelse
  • er imødekommende, har engagement og et godt humør
  • har kendskab til it-systemerne Acadre og KMD Opus.

Om os
Vi tilbyder et afvekslende og udfordrende job, hvor du vil få stor indflydelse på jobindholdet og tilrettelæggelsen af opgaverne. Du bliver en del af et velfungerende økonomiteam i Staben Job og Velfærd. Staben består af et sekretariat, et konsulentteam, en reception, et IT-team og et økonomiteam. Din arbejdsplads er fysisk placeret i Borgen, Sønderborg.

Forvaltningen Job og Velfærd har ansvaret for bl.a. Arbejdsmarkeds- og Integrationsområdet, Hjemme- og Sygeplejen, Plejecentrene, Hjælpemiddeldepotet, Handicap- og Psykiatriområdet samt Myndighed.

Ansættelsesvilkår
Du kan tiltræde 1. april 2020 eller efter nærmere aftale. 37 timer ugentlig, men der er mulighed for aftale om reduceret timetal. Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte arbejdsmarkedschef Lasse Kamp på telefon 23281940/  mail
lakm@sonderborg.dk eller  stabschef, Anette Andersen Krogh på telefon 27 90 01 43/  mail akro@sonderborg.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest den 23. februar 2020.  Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. februar 2020.

 

2020-02-24T00:55:39.673 Har du lyst til at arbejde med økonomistyring og analyse? Har du flair for tal og kan du udvikle og drive effektive økonomistyringsredskaber på arbejdsmarkedsområdet i en politisk styret organisation? Så er stillingen som økonomikonsulent i forvaltningen Job og Velfærd i Sønderborg Kommune måske noget for dig. Økonomistyringsopgaven er i Sønderborg Kommune placeret i de enkelte forvaltninger i tæt samarbejde med Forvaltningen Økonomi. Du bliver en del af økonomiteamet i Staben Job og Velfærd, hvor vi er 10 engagerede og dygtige medarbejdere, der arbejder med budgetlægning, økonomistyringsredskaber og -processer, budgetopfølgning, regnskabsafslutning samt den løbende kvalitetssikring af politiske sager. Derudover består en vigtig del af vores arbejde i at udarbejde økonomiske analyser businesscases samt at udvikle ledelsesinformation til arbejdsmarkedschef, direktør og det politiske niveau, ligesom vi indgår i tværgående projekter i forvaltningen. Arbejdsopgaverne består blandt andet af: At understøtte og assistere arbejdsmarkedschefen med styring og opfølgning på økonomien, herunder strategiske overvejelser omkring effektiviseringer, beskæftigelsesindsatser m.m. Dataanalyser og analyse af styring og effekter på arbejdsmarkeds- og integrationsområdet. At udarbejde skriftlige beslutningsoplæg, der indgår i udvikling af organisationen, herunder fremstilling af dagsorden til politisk behandling. Fortolkning af ny lovgivning, økonomiaftale, midtvejsregulering m.m. med betydning for arbejdsmarkeds- og integrationsområdet. At bidrage med økonomiforståelse og viden i samarbejde på tværs af forvaltningerne i forhold til komplekse problemstillinger. Stillingen indebærer, at du skal agere som proaktiv sparringspartner for driftsafdelingerne på arbejdsmarkedsområdet samtidig med, at du er controller på området. Vi forventer, at du: har relevant økonomifaglig uddannelse gerne med erfaring inden for kommunalt regi har flair for tal og er en habil Excel-bruger har kendskab til økonomistyring er dygtig til at planlægge og drive processer er analytisk funderet og dygtig til at formidle komplekse problemstillinger både skriftligt og mundtligt har en struktureret tilgang til opgaverne, overholder deadlines og håndterer korte tidsfrister kan bevare overblikket, men har sans for detaljen evner at arbejde selvstændigt er fleksibel og parat til at give en ekstra hånd i teamet kan indgå i et konstruktivt samarbejde med samarbejdspartnere med anden faglig baggrund har erfaring med og lyst til projektledelse og projektdeltagelse er imødekommende, har engagement og et godt humør har kendskab til it-systemerne Acadre og KMD Opus. Om os Vi tilbyder et afvekslende og udfordrende job, hvor du vil få stor indflydelse på jobindholdet og tilrettelæggelsen af opgaverne. Du bliver en del af et velfungerende økonomiteam i Staben Job og Velfærd. Staben består af et sekretariat, et konsulentteam, en reception, et IT-team og et økonomiteam. Din arbejdsplads er fysisk placeret i Borgen, Sønderborg. Forvaltningen Job og Velfærd har ansvaret for bl.a. Arbejdsmarkeds- og Integrationsområdet, Hjemme- og Sygeplejen, Plejecentrene, Hjælpemiddeldepotet, Handicap- og Psykiatriområdet samt Myndighed. Ansættelsesvilkår Du kan tiltræde 1. april 2020 eller efter nærmere aftale. 37 timer ugentlig, men der er mulighed for aftale om reduceret timetal. Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger Du er velkommen til at kontakte arbejdsmarkedschef Lasse Kamp på telefon 23281940 mail lakm@sonderborg.dk eller stabschef, Anette Andersen Krogh på telefon 27 90 01 43 mail akro@sonderborg.dk, hvis du har spørgsmål til stillingen. Ansøgningsfrist Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest den 23. februar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. februar 2020.10Phoenix6048bc8f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-23T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1386&ProjectId=145907&DepartmentId=20073&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandSønderborg3701133Job & Velfærd - Staben11Ellegårdvej 25A6400SønderborgDKDanmarkORS/6048bc8f_logo.pngORS/Small/6048bc8f_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001894324SonderborgKommuneMinimum14590700029-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6048bc8fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=6048bc8fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6048bc8f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6048bc8f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/2.jpgØkonomikonsulent til arbejdsmarkedsområdet12008001Dansk3Læse/ tale933096Økonomikonsulent3Økonomi364049564mvsr@sonderborg.dkDanmarkDanmarkda-DK