Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Ledelsessekretariatet i Økonomiforvaltningen

Synes du, at it og digitalisering er spændende – og er du samtidig god med tal og har flair for at arbejde tæt op mod en direktion? Så kom med på holdet i Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen i København). 

Københavns Kommune vokser med omkring 10.000 nye borgere hvert år. Det er fantastisk for byen, men det lægger også et stort pres på os for at arbejde smartere og mere effektivt, så vi kan fastholde og udbygge serviceniveauet til flere københavnere for færre penge. I Koncern IT tror vi på, at øget digitalisering skal være med til at sikre en moderne og omkostningseffektiv service til københavnerne. Hvis du, som os, finder det motiverende, så har vi måske stillingen for dig. 

Du bliver en del af økonomistyringsteamet for Koncern IT, der er placeret i det fælles ledelsessekretariat for Koncern IT og søsterorganisationen Koncernservice. Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads, Københavns Kommune, og dens udvikling, og du kommer både til at stifte bekendtskab med it, økonomi, politik og interessenthåndtering.

Vi tilbyder  
Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på direktionen for Koncern IT. Der er tale om et varieret og analytisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en stor, offentlig og politisk ledet organisation.  

Du vil blive en del af et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger, hvor du skal gennemføre og videreudvikle vores styring. Det vil ske i tæt samspil med dine kollegaer i Ledelsessekretariatet, medarbejdere, chefer og vores kolleger i resten af Økonomiforvaltningen.  

Du vil fungere som økonomikonsulent for en håndfuld kontorer, hvor du skal udfordre og sparre med cheferne om kontorernes økonomistyring – og være med til at sikre korrekt, rettidig og relevant ledelsesinformation om økonomien til direktionen. Du skal bl.a. bidrage til at identificere og rapportere økonomiske risici og omprioriteringsmuligheder på såvel projekter som på drift.  

Du vil i din hverdag i Ledelsessekretariatet være med til at udvikle den strategiske tilrettelæggelse af vores økonomistyring, bl.a. i forhold til budgetlægning og budgetopfølgning. Du vil derudover være med til at udforme effektiviseringsforslag og indstillinger både inden for Koncern IT’s område og på tværs af Københavns Kommune.

Vi forestiller os, at du er god til at arbejde med tal, har mod på at indgå i en organisation i rivende udvikling, og at du gennem samarbejde med dine kolleger udvikler og fintuner dine kompetencer inden for økonomi, analyse og procesledelse.  

Det bliver spændende!  

Vi forventer 

  • Relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende.  
  • Nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling.  
  • Evne til at arbejde ansvarsbevidst, selvstændigt og løsningsorienteret, og at du kan medvirke til at drive og lede processer – både internt i Ledelsessekretariatet og på tværs af hele organisationen. 
  • Solide analytiske evner og sans for strategiske overvejelser samtidigt med, at du ikke er bange for at komme ned i teknikken.  
  • Styr på tallene, sans for detaljen og evne til at videreformidle budskabet er centralt for vores opgaveløsning.  
  • At du er samarbejdsorienteret, god til at kommunikere økonomiske problemstillinger til andre fagområder, trives med ansvar og deadlines samt har godt humør og positiv energi.  

Er vi arbejdspladsen for dig?  
I Ledelsessekretariatet vil vi gerne være med til at fremme din karriere. Vi er en central stabsfunktion for to moderne offentlige virksomheder, der følger med udviklingen – og det skal vores medarbejdere også. Derfor tilbyder vi dig en arbejdsplads, der prioriterer at udvikle og udfordre dine kompetencer på flere niveauer, så du kan udnytte dit potentiale.  

I Ledelsessekretariatet er vi tre teams med 25 ansatte. Vi er en ung og social enhed med en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden.  

Koncernservice og Koncern IT ligger sammen med Københavns Ejendomme og Indkøb i et stort og dynamisk hus ved Fuglebakken Station og med flere forskellige medarbejdergoder.  

Ansættelsesvilkår  
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med mulighed for forhandling af individuelle tillæg.

Flere oplysninger  
Du kan få supplerende oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Ulrik Bundgaard på 2939 8405 eller teamleder Martin Løvenkjær-Pearson på 2926 8058.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og eksamensbeviser.  

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 16. februar 2020   

Om os
Koncern IT og Koncernservice er sat i verden for at sikre digitalisering og effektiv drift i Københavns Kommune og er blandt de største shared service i Danmark.
I Koncern IT har vi en høj faglighed, og vi brænder for nye teknologier. Vi udnytter vores mange fagligheder og sammen sikrer vi plads til mere velfærd og gør hverdagen nemmere for borgerne i København. Mød os på Koncernit.kk.dk
Koncernservice betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Vi arbejder på at skabe bedre og billigere administration, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Læs mere om os på koncernservice.kk.dk.
I Ledelsessekretariatet arbejder vi med økonomi- og direktionsbetjening for begge organisationer.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.