Økonomikonsulent til Økonomi

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Struer Kommune søger en struktureret og dygtig økonomikonsulent, der selvstændigt kan indgå i arbejdet med administration af ældreboliger, opkrævning af ejendomsskat, bogholderi og forsikringer.

Som økonomikonsulent kommer du til at arbejde med udfordrende og varierede arbejdsopgaver i en afdeling, der har fokus på, at der er styr på kommunens økonomi.

Hvem er vi
Struer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Løn og Personale, IT og Digitalisering samt Sekretariat, Indkøb og Jura.

I Økonomi er vi 13 medarbejdere, som har et meget bredt og varieret opgavefelt med ansvaret for samtlige overordnede økonomiopgaver i kommunen.

De primære arbejdsopgaver for stillingen er

  • Administration af kommunens ældreboliger, herunder udarbejdelse af lejekontrakter, budget- og regnskab for boligafdelingerne, flytteregnskaber og kontakt med lejere, serviceledere mv.
  • Ansvarlig for afstemning af kommunens bankforbindelser, herunder bogføringer.
  • Administration af kommunens opkrævning af ejendomsskat, herunder kontakt med borgere, ejendomsmæglere mv.
  • Administration af kommunens forsikringer, herunder kontakt til forsikringsmægler, bogføring af policer, skadesudgifter og selvrisiko.
  • Generelle opgaver vedr. opkrævninger, afstemninger, kontroller og lignende i relation til kommunens generelle bogholderi.
  • Medvirke til at videreudvikle digitalisering i Økonomi.

Vi forventer, at du
  • Er god til at samarbejde og kan kommunikere på tværs af faggrupper og med kommunens borgere.
  • Arbejder systematisk, struktureret og er kvalitetsbevidst.
  • Sætter en ære i, at bogholderiet stemmer, og at der er styr på sagerne.
  • Er indstillet på at arbejde i en travl organisation med mange deadlines.
  • Har initiativ og evnen til selvstændigt at løse opgaver og ser muligheder i digitale løsninger.

Din profil
  • Du har en relevant uddannelse.
  • Ideelt set har du erfaring indenfor offentlig økonomistyring eller et alment boligselskab – men din erfaring kan også være en relevant baggrund fra den private sektor eller nyuddannet.
  • Du har forståelse for, og meget gerne kendskab, til den kommunale organisation generelt, herunder er det et plus, hvis du har kendskab til budget- og regnskabssystemet for kommuner.
  • Du har gode kompetencer på IT-området. I Struer Kommune anvender vi økonomisystemet SAP/KMD OPUS, ESDH-systemet SBSYS og ejendomsskattesystemet KMD ESR Structura.

Vi kan tilbyde
  • Et udfordrende og varieret job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse.
  • Et job med høj grad af frihed i opgavetilrettelæggelsen, men også et stort ansvar for egne opgaver.
  • Et job med løbende forandringer indenfor økonomistyring.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer/uge.
Forventet ansættelse pr. 1. december 2021, eller hurtigst muligt.

Hør mere om jobbet
hos afdelingsleder i Økonomi Henrik Mogensen, mobil 21 68 66 41, mail hjm@struer.dk

Ansøgningsfrist
11. oktober 2021 kl. 12.00.

Første samtalerunde afholdes den 14. oktober 2021. En eventuel anden samtalerunde afholdes den 26. oktober 2021.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Økonomikonsulent til Økonomi

Struer Kommune søger en struktureret og dygtig økonomikonsulent, der selvstændigt kan indgå i arbejdet med administration af ældreboliger, opkrævning af ejendomsskat, bogholderi og forsikringer.

Som økonomikonsulent kommer du til at arbejde med udfordrende og varierede arbejdsopgaver i en afdeling, der har fokus på, at der er styr på kommunens økonomi.

Hvem er vi
Struer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Løn og Personale, IT og Digitalisering samt Sekretariat, Indkøb og Jura.

I Økonomi er vi 13 medarbejdere, som har et meget bredt og varieret opgavefelt med ansvaret for samtlige overordnede økonomiopgaver i kommunen.

De primære arbejdsopgaver for stillingen er

  • Administration af kommunens ældreboliger, herunder udarbejdelse af lejekontrakter, budget- og regnskab for boligafdelingerne, flytteregnskaber og kontakt med lejere, serviceledere mv.
  • Ansvarlig for afstemning af kommunens bankforbindelser, herunder bogføringer.
  • Administration af kommunens opkrævning af ejendomsskat, herunder kontakt med borgere, ejendomsmæglere mv.
  • Administration af kommunens forsikringer, herunder kontakt til forsikringsmægler, bogføring af policer, skadesudgifter og selvrisiko.
  • Generelle opgaver vedr. opkrævninger, afstemninger, kontroller og lignende i relation til kommunens generelle bogholderi.
  • Medvirke til at videreudvikle digitalisering i Økonomi.

Vi forventer, at du
  • Er god til at samarbejde og kan kommunikere på tværs af faggrupper og med kommunens borgere.
  • Arbejder systematisk, struktureret og er kvalitetsbevidst.
  • Sætter en ære i, at bogholderiet stemmer, og at der er styr på sagerne.
  • Er indstillet på at arbejde i en travl organisation med mange deadlines.
  • Har initiativ og evnen til selvstændigt at løse opgaver og ser muligheder i digitale løsninger.

Din profil
  • Du har en relevant uddannelse.
  • Ideelt set har du erfaring indenfor offentlig økonomistyring eller et alment boligselskab – men din erfaring kan også være en relevant baggrund fra den private sektor eller nyuddannet.
  • Du har forståelse for, og meget gerne kendskab, til den kommunale organisation generelt, herunder er det et plus, hvis du har kendskab til budget- og regnskabssystemet for kommuner.
  • Du har gode kompetencer på IT-området. I Struer Kommune anvender vi økonomisystemet SAP/KMD OPUS, ESDH-systemet SBSYS og ejendomsskattesystemet KMD ESR Structura.

Vi kan tilbyde
  • Et udfordrende og varieret job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse.
  • Et job med høj grad af frihed i opgavetilrettelæggelsen, men også et stort ansvar for egne opgaver.
  • Et job med løbende forandringer indenfor økonomistyring.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer/uge.
Forventet ansættelse pr. 1. december 2021, eller hurtigst muligt.

Hør mere om jobbet
hos afdelingsleder i Økonomi Henrik Mogensen, mobil 21 68 66 41, mail hjm@struer.dk

Ansøgningsfrist
11. oktober 2021 kl. 12.00.

Første samtalerunde afholdes den 14. oktober 2021. En eventuel anden samtalerunde afholdes den 26. oktober 2021.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.