Ambitiøs og erfaren økonomikonsulent til Service & Ejendomme
Er du en energisk økonomikonsulent? Kan du have mange bolde i luften samtidig med at du har overblik over økonomien så kan det være dig, vi søger til stillingen som ny økonomikonsulent i afdelingen
Afdelingen Service & Ejendomme i forvaltningen Teknik og Miljø i Sønderborg Kommune søger en ny dygtig medarbejder, der er skarp til solid økonomistyring
Dine opgaver
Service og Ejendomme sikrer, at rammerne i de kommunale bygninger fungerer optimalt for brugerne. I tilknytning til den praktiske ejendomsdrift sikrer vi også, at vi arbejder med vores opgaver ud fra valide data i organisationen. Vores fokus er at skabe de bedste muligheder for, at vores ”kunder” kan koncentrere sig om deres kerneopgaver i de kommunale bygninger - det være sig læring, pasning, oplevelser, sport mv.
Som medarbejder i Service & Ejendomme er du med til at understøtte dette samt forvaltningens virke i forhold til at skabe sammenhængskraft på tværs af organisationen. Konkret vil dine opgaver primært være
- at kontere fakturaer angående de kommunale bygninger.
- at være i dialog med kommunes leverandører ifm konteringen af deres leverancer
- at afstemme anlægsregnskaber med kollegaerne i afdelingen
- at udarbejde budget og regnskaber
- at hjælpe dine kollegaer ifm om kontering, ud fakturering mv i KMD
- at vedligeholdes retningslinjer og instrukser inden for kontering i KMD og DBD
Hovedparten af din tid forventes at skulle bruges i økonomisystemet (KMD) og vedligeholdssystemet (DBD).
Du kommer til at indgå i et tæt samarbejde med projektlederne af byggeprojekter og distriktslederne ift økonomistyring. Afdelingen anvender et vedligeholdssystem (DBD) til styring af bla. økonomien. DBD bliver ligeledes et at de systemer som du kommer til at arbejde med ifm økonomistyring i afdelingen
Ud over din primære opgaver, vil du på sigt blive involveret i andre opgaver som kræver flair og præcision inden for økonomistyring og ejendomsdrift.
Din baggrund, færdigheder og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse inden for økonomistyring – det kunne være som HK, eller lignende, med gode resultater og ivrig efter at bruge dine færdigheder i praksis. Du har gerne erhvervet dig en solid erfaring inden for økonomistyring og meget gerne med kendskab til KMD
Vi forventer desuden konkret
- solide færdigheder inden for talbehandling og dataoverblik
- styr på Office-pakken og hurtig til at lære nye systemer
- gerne kendskab til udarbejdelse af regnskab og budgetter
Vi ser i øvrigt positivt på erfaring fra en lignende stilling i en offentlig organisation.
Som person er du
- opsøgende og nysgerrig af natur, og ikke bange for at stille spørgsmål
- vedholdende med fokus på detaljerne, og ansvarlig i forhold til fremdrift i opgaverne
- åben og imødekommende i dine relationer med både kolleger og samarbejdspartner
- selvstændig, analytisk og struktureret i din tilgang til opgaveløsningen
- evne til at kunne formidle, rådgive og videns dele
Vi tilbyder
Du bliver i afdelingen del af en engageret gruppe på 3-4 administrative medarbejdere, der varetager et bredt spænd af opgaver såsom økonomistyring, betaling af fakturaer, ledelsestilsyn, datavalidering i vedligeholdssystem og energisystem, leje og brugsaftaler inden for ejendomsområdet i Sønderborg Kommune.
Service & Ejendomme består af 65 medarbejdere med stor variation i faglige profiler. Afdelingen beskæftiger såvel servicemedarbejdere, distriktsledere, teknikere, byggeprojektledere samt administrative medarbejdere.
Vi er
- en arbejdsplads med fokus på et godt arbejdsmiljø gennem synlig personaleledelse
- en arbejdsplads med en varieret opgaveportefølje på tværs af vores fagligheder
- en arbejdsplads med respekt for forskelligheder og en uformel omgangstone blandt kolleger
- en arbejdsplads der rigtig gerne understøtter medarbejdes ønsker om efteruddannelse
Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du vil få arbejdsplads i Sønderborg centrum.
Inden du kommer til samtale, vil du blive bedt om at udfylde en Garuda fokusprofil. Resultatet af profilen vil blive gennemgået med dig inden selve samtalen.
Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal sendes elektronisk senest d. 18. januar 2021. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV, uddannelsespapirer, og andre relevante bilag.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 3 – 4.
Vi forventer, at du tiltræder pr. 1. marts 2021 eller snarerest herefter.