Økonomipartner til Transportministeriets departement

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du interesseret i at arbejde med økonomistyring i et politisk miljø? Og er du drevet af selvstændig opgaveløsning og faglige udfordringer på højt niveau? Så har vi jobbet til dig i Transportministeriets departement!

Vi søger kollegaer til departementets Økonomistyringsenhed, hvor vi varetager økonomistyring, ledelsesrapportering, finanslovsarbejde, budgetanalyser og økonomisk koncernstyring, samt en lang række udviklingsorienterede projektopgaver, herunder digitalisering af departementets i administrationen.

Dine arbejdsopgaver

Som vores økonomipartner får du mulighed for at arbejde med udarbejdelse af finansloven og sammenhængen mellem finanslov og departementets økonomiske styring. Du medvirker til videreudvikling af ledelsesrapportering og forretningsmæssige styring. Du får også mulighed for at arbejde med budgettering, budgetopfølgning og kvartalsvis rapportering til Finansministeriet. Du vil på sigt blive ansvarlig for konkrete sager, som f.eks. prognoser og opfølgning på konsulentforbrug og implementering af tiltag fra Økonomistyrelsen i departementet og på ministerområdet.

Derudover vil du få en aktiv rolle i forbindelse med projekter om effektivisering, digitalisering og risikostyring også både i departementet og på ministerområdet.

I jobbet er du i tæt kontakt med de mange kontorer i departementet, da vi arbejder sammen på tværs af faggrupper om specialiserede og komplekse opgaver, og du vil derfor få et bredt netværk med rig mulighed for kompetent faglig sparring.

Vi søger dig, som:

  • Har lyst til og gode forudsætninger for at arbejde med økonomisk styring og politik.
  • Kan lide at arbejde med tal, har flair for at anvende it-programmer og evner at sætte sig ind i nye problemstillinger.
  • Har lyst til og brænder for at lære nyt og udvikle sig.
  • Er analyserende, samarbejdsorienteret og formulerer dig godt og præcist skriftlig og mundtligt.
  • Har sans for detaljen, men som også evner at have mange bolde i luften på én gang.
  • Har en økonomisk uddannelse som cand.oecon./polit., cand. merc., HD eller lignende relevant uddannelse.
Du kan være nyuddannet, eller måske har du allerede erfaring med at arbejde med økonomistyring.

Vi tilbyder dig:

  • Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske beslutningsproces.
  • Gode kollegaer i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone.
  • Faglig kollegial sparring.
  • Fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
  • God pensionsordning, løbende kompetenceudvikling og sociale arrangementer.
Løn- og ansættelsesvilkår

Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Sådan søger du

Send din ansøgning med kopi af eksamensbeviser senest 15. maj 2022. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Pia Mikkelsen på departementets telefon 41 71 27 00

Om Transportministeriet

Transportministeriets departement ligger på Slotsholmen i hjertet af København. Vi er et stort hus med ca. 170 medarbejdere fordelt på 14 kontorer, der alle arbejder med at skabe transportpolitiske forbedringer i det danske samfund. Vores arbejdsområder omfatter alt fra udbygning af metroen i København til modernisering af landets jernbaner, store motorvejsbyggerier, selvkørende biler, luftfart, cyklistforhold, trafiksikkerhed samt transportens miljø- og klimapåvirkning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Økonomipartner til Transportministeriets departement

Er du interesseret i at arbejde med økonomistyring i et politisk miljø? Og er du drevet af selvstændig opgaveløsning og faglige udfordringer på højt niveau? Så har vi jobbet til dig i Transportministeriets departement!

Vi søger kollegaer til departementets Økonomistyringsenhed, hvor vi varetager økonomistyring, ledelsesrapportering, finanslovsarbejde, budgetanalyser og økonomisk koncernstyring, samt en lang række udviklingsorienterede projektopgaver, herunder digitalisering af departementets i administrationen.

Dine arbejdsopgaver

Som vores økonomipartner får du mulighed for at arbejde med udarbejdelse af finansloven og sammenhængen mellem finanslov og departementets økonomiske styring. Du medvirker til videreudvikling af ledelsesrapportering og forretningsmæssige styring. Du får også mulighed for at arbejde med budgettering, budgetopfølgning og kvartalsvis rapportering til Finansministeriet. Du vil på sigt blive ansvarlig for konkrete sager, som f.eks. prognoser og opfølgning på konsulentforbrug og implementering af tiltag fra Økonomistyrelsen i departementet og på ministerområdet.

Derudover vil du få en aktiv rolle i forbindelse med projekter om effektivisering, digitalisering og risikostyring også både i departementet og på ministerområdet.

I jobbet er du i tæt kontakt med de mange kontorer i departementet, da vi arbejder sammen på tværs af faggrupper om specialiserede og komplekse opgaver, og du vil derfor få et bredt netværk med rig mulighed for kompetent faglig sparring.

Vi søger dig, som:

  • Har lyst til og gode forudsætninger for at arbejde med økonomisk styring og politik.
  • Kan lide at arbejde med tal, har flair for at anvende it-programmer og evner at sætte sig ind i nye problemstillinger.
  • Har lyst til og brænder for at lære nyt og udvikle sig.
  • Er analyserende, samarbejdsorienteret og formulerer dig godt og præcist skriftlig og mundtligt.
  • Har sans for detaljen, men som også evner at have mange bolde i luften på én gang.
  • Har en økonomisk uddannelse som cand.oecon./polit., cand. merc., HD eller lignende relevant uddannelse.
Du kan være nyuddannet, eller måske har du allerede erfaring med at arbejde med økonomistyring.

Vi tilbyder dig:

  • Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske beslutningsproces.
  • Gode kollegaer i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone.
  • Faglig kollegial sparring.
  • Fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
  • God pensionsordning, løbende kompetenceudvikling og sociale arrangementer.
Løn- og ansættelsesvilkår

Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Sådan søger du

Send din ansøgning med kopi af eksamensbeviser senest 15. maj 2022. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Pia Mikkelsen på departementets telefon 41 71 27 00

Om Transportministeriet

Transportministeriets departement ligger på Slotsholmen i hjertet af København. Vi er et stort hus med ca. 170 medarbejdere fordelt på 14 kontorer, der alle arbejder med at skabe transportpolitiske forbedringer i det danske samfund. Vores arbejdsområder omfatter alt fra udbygning af metroen i København til modernisering af landets jernbaner, store motorvejsbyggerier, selvkørende biler, luftfart, cyklistforhold, trafiksikkerhed samt transportens miljø- og klimapåvirkning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.