Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomisk konsulent til Økonomi og Finans


Er økonomi og økonomistyring dine spidskompetencer, og trives du med nørderi og udvikling i det økonomiske motorrum?  Trives du i et udviklingsorienteret og uformelt miljø med højt til loftet og store frihedsgrader?
 
Så er stillingen som Økonomisk Konsulent i Hjørring Kommunes centrale økonomifunktion måske noget for dig.
 
Økonomi og Finans består af 20 medarbejdere, som er opdelt i tre teams, hvor du vil blive en del af Økonomistyringsteamet. Teamet ledes af en teamleder med reference til afdelingslederen. Organisatorisk er afdelingen placeret under de centrale stabe i Økonomi- og Personaleforvaltningen.
 
Opgaverne
Som Økonomisk Konsulent i Økonomi og Finans må du påregne mange forskelligartede arbejdsopgaver. Vi forventer, at du konkret vil komme til at arbejde med følgende arbejdsopgaver:
 

   • Drift og udvikling af kommunens økonomistyringsværktøjer, herunder implementering af nyt BI-system (Targit) og Robotics (RPA)
   • Undervisning i de økonomiske værktøjer
   • Håndtering af årshjul omkring budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse
   • Ajourføring af stamoplysninger i kommunens Økonomisystem i form af kontoplan, bevillinger og budgetposter mv.
   • Implementering af ændringer i de autoriserede konteringsregler
   • Udførelse af analyseopgaver og deltagelse i større udviklingsprojekter.
 

Vi er en dynamisk organisation, så du må derfor påregne, at der løbende sker tilpasninger af opgaveporteføljen i afdelingen.   
 
Din profil
Vi lægger vægt på, at du har flere års kommunal erfaring inden for opgavefeltet og gerne understøttet med en videregående uddannelse f.eks. HD, Forvaltningshøjskolen, Cand. oecon  eller Cand. merc. aud.
 
På det personlige plan evner du at arbejde selvstændigt og har en analytisk og fokuseret tilgang til dine arbejdsopgaver. Du er også særdeles god til at få dine ideer ført ud i livet i et konstruktivt samarbejde med dine kollegaer, og du er god til at kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger og konsekvensberegninger i et forståeligt sprog.
 
Du evner hurtigt at omstille dig fra en opgave til en anden, kan arbejde med skarpe deadlines, ligesom du hurtigt kan sætte dig ind i nye opgaver – for vi møder hele tiden nye udfordringer!   
 
Løn og ansættelsesforhold
Vi tilbyder attraktive lønvilkår inden for rammerne af gældende overenskomst.  Ansættelsen sker fra 1. april 2018 eller snarest muligt derefter. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og vi har fleksibel arbejdstid bl.a. med mulighed for 4 dages arbejdsuge.
  
Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

   • Afdelingsleder Bjarne Søndergaard via mail på bs@hjoerring.dk eller telefon på +45 41 22 34 34.
   • Teamleder Lone Borup Nielsen via mail på lone.borup.nielsen@hjoerring.dk eller telefon på +45 41 22 34 33


Vi forventer at afholde to samtalerunder med indlagt persontest mellem første og anden samtale.
Første samtalerunde afholdes den 14. februar 2018.
Evt. anden samtalerunde afholdes den 26. februar 2018.

Din ansøgning og dit CV sender du elektronisk til os ved at trykke på "Send ansøgning".
 
 
 
 
 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her