Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomisk rådgiver til Borgercenter Voksne, Enheden for Sociale Ydelser

Er du god til økonomi, og har du lyst til at være én blandt tre økonomiske rådgivere i Borgercenter Voksne, Enheden for Sociale Ydelser?    
 
Borgercenter Voksne, Enheden for Sociale Ydelser søger en økonomisk rådgiver 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. april 2018 eller snarest muligt.    
 
Om Den Økonomiske Rådgivningsgruppe 
Den Økonomiske Rådgivningsgruppe består af tre ansatte, der yder økonomisk rådgivning til borgere i Københavns kommune. Målgruppen for økonomisk rådgivning er borgere, der har komplekse økonomiske og sociale problemer. En stor del af målgruppen modtager kontanthjælp, og en del af målgruppen er udsætningstruet af egen lejlighed grundet huslejerestance.   
 
Alle enheder i Københavns Kommune kan henvise borgere til rådgivningen. Borgere i Københavns Kommune kan også selv henvende sig til rådgivningen. Vi arbejder ud fra at være en attraktiv samarbejdspartner i Københavns Kommune og ud fra at sikre stor brugertilfredshed hos borgerne, samt at vi som gruppe har en ensartet og tydelig rådgivningsprofil. 
 
Dine arbejdsopgaver   
Der er tale om en stilling, hvor det vigtigste er, at du kan give økonomisk rådgivning til borgere, der er økonomisk og socialt udsatte. Der ydes bl.a. rådgivning til borgere, der får bolig via kommunal boliganvisning, borgere på herberger/krisecentre og borgere, der på grund af sygdom, lovgivning eller andre forhold har oplevet nedgang i økonomisk råderum.   
 
Du får kontor i Matthæusgade, men ellers skal du være indstillet på også at kunne rådgive i borgernes hjem og hos samarbejdspartnere. Du vil få et tæt samarbejde med socialforvaltningens øvrige medarbejdere, som f.eks. sagsbehandlere, boligrådgivere, hjemmevejledere og støttekontaktpersoner. Herudover vil du få et samarbejde med fagpersoner uden for Københavns Kommune – f.eks. private aktører inden for beskæftigelses-, herbergs- og krisecenterområdet.   
 
Der stilles tjenestecykel til rådighed for udegående opgaver.  
 
Vi forventer, at du
  • har et godt kendskab til økonomisk rådgivning, og det er en fordel, hvis du kender til budgetlægning, gældssanering, kreditorforhandling, retsstilling som debitor m.v. 
  • meget gerne har en uddannelsesmæssig baggrund inden for økonomi, og det er en fordel, hvis du har kendskab til borgergruppen     
  • er robust omkring kontakten til mange borgere med økonomiske og sociale problemer og robust i forhold til bl.a. forhandlingssituationer med kreditorer   
  • har gode formidlingsevner og en pædagogisk tilgang til målgruppen  
  • har interesse for og lyst til at arbejde med målgruppen og kan se, at også små ændringer kan have betydning for den enkelte borger  
  • er struktureret i din arbejdsform og kan arbejde selvstændigt, men også indgå i teamet   
  • er en god kollega, som kan bidrage både fagligt og socialt til et godt arbejdsmiljø  
  • trives med at være opsøgende og proaktiv omkring arbejdsopgaver   
Vi sørger selvfølgelig for introduktion til opgaverne, enheden og Københavns Kommune.   
 
Om Enheden for Sociale Ydelser   
Foruden økonomisk rådgivning varetager andre ansatte i Enheden for Sociale Ydelser bl.a. sagsbehandling af ansøgninger om enkeltydelser efter Aktivloven, §100- og §102-ansøgninger, administration af førtidspension samt tillæg efter førtidspensionsreglerne. Herudover har Enheden for Sociale Ydelser en åben borgermodtagelse samt daglig telefonrådgivning.   
 
Vi tilbyder en arbejdsplads, der lægger vægt på høj kvalitet i opgaveløsning samt service over for borgere og samarbejdspartnere. Herudover lægger vi vægt på, at vi sammen skaber et godt arbejdsmiljø med engagerede ansatte.   
 
Løn - og ansættelsesvilkår  
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Løn i henhold til gældende overenskomst, herunder principperne om Ny Løn.   
 
Mere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder May Olsen på 2869 7424.   
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 18. februar 2018
Ansøgningen skal vedlægges CV, kopi af relevant uddannelsesbevis samt eventuelle referencer.   
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 21. februar 2018.     
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her