Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomisk sagsbehandler til Kontanthjælpsgruppen med tiltrædelse 1. juni 2018

Høje-Taastrup Kommune, Borger- og Arbejdsmarkedscentret søger en fleksibel og omstillingsparat medarbejder til Kontanthjælpsgruppen i Administration og Ydelse. Så har du erfaring med sagsbehandling, viden om lovgivningen på ydelsesområdet, og lyst til daglige opgaver omkring bevillig og udbetaling af ydelser, er du måske den kollega, vi står og mangler.
 
Som sagsbehandler får du din egen sagsstamme, hvor du har selvstændig kompetence til bevilling, ansvaret for at sikre rettidige udbetalinger, og sørger for en tæt opfølgning i den enkelte sag. Vi anvender KMD, Aktiv til udbetaling af ydelser samt flere andre IT-systemer i vores arbejde. Vores tætteste samarbejdspartnere er kollegaerne i Pension- og Enkeltydelsesgruppen og så Jobcentret.
 
Vi har en travl hverdag med mange borgerhenvendelser, og du skal derfor have mod på at tage fat og have mange bolde i luften. Ligesom du skal være parat til at indgå i en gruppe og et arbejdsfællesskab, hvor der er fælles ansvar for opgaveløsningen, herunder giver vi hinanden en hånd, når der er travlt.
 
Arbejdsopgaver:
 

   • Sagsbehandling i forhold til forsørgelsesydelserne – kontanthjælp, uddannelseshjælp, integrationsydelse, ressourceforløbsydelse, herunder jobafklaring, samt revalidering og særlig støtte.
   • Økonomisk opfølgning i forhold til de løbende ydelsesudbetalinger
   • Råd og vejledning omkring forsørgelsesydelserne samt daglig privatøkonomi.

 
Vi forventer, at du:
 

   • Har relevant uddannelse
   • Flair for tal
   • Erfaring indenfor ydelsesområdet
   • Kender KMD aktiv, og er en rutineret bruger af IT-systemer
   • Har fagligt engagement og mod på at byde aktivt ind i et fagligt stærkt miljø
   • Har lyst til administrativt arbejde kombineret med borgerkontakt
   • Er fleksibel, positiv og har stærke samarbejds– og kommunikationsevner
   • Kan arbejde systematisk og har overblik

 
Vi tilbyder:
En travl hverdag med mange samarbejdspartnere. Vi har et højt ambitionsniveau, og vi forventer af hinanden, at vi skaber resultater i forhold til den lovgivning, vi forvalter. Det betyder, at vi ikke er bange for at være myndighed og træffe vanskelige beslutninger, og samtidigt kan møde borgerne med en respektfuld og konstruktiv tilgang.
 
Vi lægger vægt på vidensdeling og faglig sparring, en uformel omgangstone, og sætter pris på humor. Arbejdspladsen lægger i gåafstand fra Høje Taastrup Station, vi har flekstid og kantine.
 
Løn og ansættelsesforhold:
Stillingen er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse 1. juni 2018. Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
 
Vil du vide mere:
Hvis du vil vide mere om stillingen og arbejdsopgaverne, er du velkommen til at kontakte Camilla Olsen, telefon 43 35 38 95, Kia Priess Thomsen telefon 43 35 39 35 eller afdelingsleder Iben Brinkland pr. mail (på grund af ferie) - ibenbr@htk.dk.
 
Ansøgningsfrist:
Ansøgning, CV og relevante dokumenter skal være os hænde senest den 19. april 2018.
 
Vi afholder samtaler den 25. april 2018.
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her