Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomisk sagsbehandler til udbetaling af kontanthjælp og enkeltydelsesområdet i Kalundborg Jobcenter

Om jobbet

Økonomisk sagsbehandler til udbetaling af kontanthjælp og enkeltydelsesområdet i Kalundborg Jobcenter – administration og ydelsesafdelingen.

Vi har brug for en kollega til vores kontanthjælp og enkeltydelsesområde. Har du en professionel tilgang til myndighedsopgaven, samtidig med at du udviser empati og respekt for borgerne, så kunne dette job være noget for dig.

Du vil være en del af to arbejdsfællesskaber, og du vil derfor have forskellige kollegaer og variation i opgaverne. Du vil være ansvarlig for bevilling og udbetaling af kontant- og uddannelseshjælp, selvforsørgelse- og hjemrejseydelse, samt overgangsydelse. Derudover vil du være med til sagsbehandle indenfor enkeltydelsesområdet.

De daglige opgaver vil spænde bredt men i hovedtræk bestå af:

  • Bevilling af enkeltydelser og kontanthjælp mv.
  • Løbende opgaver i forbindelse med bevilligede forsørgelsesydelser
  • Administrationssager
  • Partshøring og afgørelseskompetence
  • Borgerkontakt
  • Samarbejde med andre kollegaer i jobcentret herunder rådgiver, virksomhedskonsulenter og kontrolgruppe

Afdelingen du bliver en del af varetager samtlige udbetaling af kommunale forsørgelsesgrundlag og tillægsydelser tilknyttet beskæftigelsesindsatsen (kontanthjælp, sygedagpenge, løntilskud, befordringsgodtgørelse mv.). Vi varetager ligeledes aktindsigtsanmodninger og regningsbetaling på tværs af hele Jobcenteret, samt vi er sekretærer for rehabiliteringsteamet og KUI. Derudover er afdelingen ansvarlig for at afholde visitationssamtaler med borgere, kontrolarbejde, servicering af Jobcenterets matrikler, samt mange andre opgaver som understøtter Jobcenteret som helhed. Der er altså rig mulighed for udvikling og en afvekslende hverdag.

 

Afdelingen og Jobcenter Kalundborg er i udvikling, hvor vi bl.a. kigger på borgerbetjening, digitalisering, nye IT-systemer, herunder KY, RPA løsninger, produktionsstyring mv. disse tiltag vil være du blive en del af, samt du har mulighed for at præge processerne omkring dem.

 

Din profil

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har arbejdet med udbetaling af offentlig forsørgelse
  • Har kendskab til aktivloven
  • Har erfaring fra en kommune
  • Har kendskab til KMD Aktiv – gerne KY og Fasit
  • Har flair for IT
  • Kan udtrykke dig klart og tydeligt - både skriftligt og sprogligt
  • Vil være med til udvikle og forbedre
  • Kan arbejde struktureret og med deadlines

 

Derfor skal du vælge os

Vi kan tilbyde:

  • Engagerede og kompetente kollegaer der sætter fagligheden højt
  • God faglig sparring
  • En afdeling og forvaltning i udvikling, hvor du kan være med til at sætte dit præg
  • Et spændende job med spændende udfordringer
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Flekstid

 

Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

 

Hvis du vil vide mere

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til:

Afdelingsleder Anne Jakobsen på tlf. 51309119.

 

Ansøgning

Ansøgningsfrist: 20. januar 2021.

Der forventes at afholde den 26. januar 2021.

Tiltrædelse snarest muligt - forventeligt pr.  1. marts 2021.

 

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: www.imaginekalundborg.dk  

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien ”Karriere på Kalundborgsk”. I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

 

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.