Økonomisk sagsbehandler til ydelsesområdet

Om jobbet

En af vores dygtige medarbejdere er gået på pension efter mange år i Rudersdal Kommune. Vi mangler derfor en ny, dygtig og engageret medarbejder, der kan løfte opgaven efter hende.

Du bliver en del af det team, der udbetaler forsørgelsesydelser til borgere efter lov om aktiv socialpolitik. Det er vores opgave, at sikre borgere, som er ramt af ledighed, eller har andre udfordringer end ledighed, stadig får brød på bordet.

Dine primære opgaver vil være:

  • Behandling af ansøgninger om enkeltydelser
  • Udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp m.m.
  • Vurdere og træffe afgørelser f.eks. om sanktioner
  • Opfølgning på udbetalingen af løbende ydelser
  • Rådgivning og vejledning af borgere og samarbejdspartnere, når de henvender sig telefonisk eller personligt.

Vi har tæt samarbejde med bl.a. Beskæftigelse og Social og Sundhed. Borgerservice er borgerens indgang til kommunen, og vi fungerer derfor ofte som bindeled og vejviser til andre forvaltninger i kommunen.

Din profil

Vi forventer, at du bidrager til at sikre en stabil drift med effektive arbejdsgange, så vores borgere får deres forsørgelsesgrundlag udbetalt korrekt og til tiden. Det indebærer bl.a. at du:

  • er fagligt velfunderet og har godt styr på aktivloven samt erfaring med kontanthjælpsområdet fra en anden kommune.
  • kan formidle kompleks lovgivning både skriftligt og mundtligt på en enkel og forståelig måde.
  • trives med sagsbehandling og har forståelse og interesse for at arbejde med tal.
  • begår dig godt i dialogen med mennesker i forskellige livssituationer.
  • arbejder systematisk og kan lide at have travlt.
  • har et digitalt mindset og er en habil bruger af IT-systemer – vi står på tærsklen til at skulle implementere nyt IT-system (KY)

Det er en fordel men ikke et krav, at du har relevant uddannelse (fx kontoruddannet i offentlig administration, kommunom, administrationsøkonom, socialformidler eller socialrådgiver).

Derudover forventer vi, at du har du har en åben og positiv tilgang til hverdagens små og store problemer og så synes du, at det skal være sjovt at gå på arbejde – og det kan dine omgivelser mærke.

Derfor skal du vælge os

Du bliver en del af et team på syv medarbejdere, der sætter en ære i at udføre vores kerneopgave. Det er vores målsætning, at alle i teamet kan løse de forskellige opgaver for at mindske sårbarheden og øge fleksibiliteten. Vi engagerer os og sparrer med hinanden for at øge fagligheden, så borgerne får samme behandling uanset hvem i teamet, de taler med. Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø og hjælper hinanden, før det brænder på. Vi mener, det er vigtigt at arbejde tværgående og holistisk for at finde de bedste løsninger for borgerne.

Brænder du også for at give borgeren en god oplevelse, og har du lyst til at blive vores nye kollega, så send os din ansøgning.

Ansættelsesvilkår

Vi kan tilbyde en attraktiv stilling på 30 timer pr. uge med mulighed for en ugentlig fridag, så du både har tid til arbejde og privatliv. Vi forventer, du kan starte d. 1. september 2020 eller før. Lønnen forhandles efter gældende overenskomst.

Om os

Ydelsesområdet er en del af Borgerservice, der hører til på Rådhuset i Holte. Vi er centralt placeret overfor Holte Midtpunkt med få minutters gang til Holte Station. Med bil er der 15 km til Hillerød ad Kongevejen og 15 km til København ad Kongevejen/Lyngbyvejen.

Borgerservice består af ca. 50 medarbejdere. Vi tager os af mange forskellige opgaver, men arbejder alle helhedsorienteret. Det er vores fælles mål, at borgerne skal bruge digitale kanaler, hvor det er muligt. Det betyder i praksis, at vi selv kender de digitale selvbetjeningsløsninger og kan lide at lære borgerne at bruge dem.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Vi forventer at holde 1. samtaler onsdag d. 15/7 og 2. samtaler mandag d. 20/7.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til Pladsanvisningen

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet I vores digitale pladsanvisningssystem booker vores borgere selv de tilbudte og ledige pladser på de tider af døgnet, der passer dem bedst. Du bliver en del af et team, hvor du er med i alle processer omkring at hjælpe og vejlede borgerne ...
Indrykket:25. juni 2020

Sagsbehandler til fleksløntilskud

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet Vi har en spændende ny stilling i vores team, som bl.a. udbetaler fleksløntilskud til borgere, der er i fleksjob eller som modtager ledighedsydelse. Det er vores opgave, at borgerne modtager det korrekte tilskud til deres fleksjob, så de s...
Indrykket:3. juli 2020

Udadvendt og serviceminded sagsbehandler til Privat Pasning i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Regnskab

København V
Privat Pasning varetager den administrative del af de private pasningsordninger, der tilbydes børnefamilier bosiddende i Københavns Kommune. Arbejdsopgaverne består af sagsbehandling med telefonisk borgerbetjening, løbende kontrol af sager og udbeta...
Indrykket:3. juli 2020

Forsvarets Efterretningstjeneste søger en administrativ sagsbehandler til sikkerhedsgodkendelser (tidsbegrænset ansættel

Forsvarets Efterretningstjeneste

København K
Forsvarets Efterretningstjeneste søger en administrativ sagsbehandler til sikkerhedsgodkendelser (tidsbegrænset ansættelse) med delvis indstationering i Politiets Efterretningstjeneste Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) søger en administrativ med...
Indrykket:2. juli 2020

Transport- og Boligministeriets departement søger fagligt stærk medarbejder til økonomistyring (barselsvikariat)

Transportministeriet

København K
Er du en dygtig fuldmægtig controller, der er skarp til økonomistyring og har flair for tal, og har du lyst til at indgå som en del af et dedikeret økonomiteam? Så har vi jobbet til dig hos Transport- og Boligministeriets departement. Er dine grundl...
Indrykket:30. juni 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til Pladsanvisningen

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet I vores digitale pladsanvisningssystem booker vores borgere selv de tilbudte og ledige pladser på de tider af døgnet, der passer dem bedst. Du bliver en del af et team, hvor du er med i alle processer omkring at hjælpe og vejlede borgerne ...
Indrykket:25. juni 2020

Sagsbehandler til fleksløntilskud

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet Vi har en spændende ny stilling i vores team, som bl.a. udbetaler fleksløntilskud til borgere, der er i fleksjob eller som modtager ledighedsydelse. Det er vores opgave, at borgerne modtager det korrekte tilskud til deres fleksjob, så de s...
Indrykket:3. juli 2020

Udadvendt og serviceminded sagsbehandler til Privat Pasning i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Regnskab

København V
Privat Pasning varetager den administrative del af de private pasningsordninger, der tilbydes børnefamilier bosiddende i Københavns Kommune. Arbejdsopgaverne består af sagsbehandling med telefonisk borgerbetjening, løbende kontrol af sager og udbeta...
Indrykket:3. juli 2020

Forsvarets Efterretningstjeneste søger en administrativ sagsbehandler til sikkerhedsgodkendelser (tidsbegrænset ansættel

Forsvarets Efterretningstjeneste

København K
Forsvarets Efterretningstjeneste søger en administrativ sagsbehandler til sikkerhedsgodkendelser (tidsbegrænset ansættelse) med delvis indstationering i Politiets Efterretningstjeneste Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) søger en administrativ med...
Indrykket:2. juli 2020

Transport- og Boligministeriets departement søger fagligt stærk medarbejder til økonomistyring (barselsvikariat)

Transportministeriet

København K
Er du en dygtig fuldmægtig controller, der er skarp til økonomistyring og har flair for tal, og har du lyst til at indgå som en del af et dedikeret økonomiteam? Så har vi jobbet til dig hos Transport- og Boligministeriets departement. Er dine grundl...
Indrykket:30. juni 2020