Økonomistyrer til Plejeboligfunktionen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at gøre økonomistyringen på et stort driftsområde i landets 3. største kommune endnu bedre? Og er du i stand til at finde og formidle økonomiske handlemuligheder i forhold til både ledere og chefer? Så er stillingen som økonomistyrer i Plejeboligfunktionen i Senior og Omsorg måske noget for dig?

Stillingen
Stillingen skal understøtte økonomistyringen i Plejeboligfunktionen, og din primære funktion er at rådgive og støtte vores ledere i at tage velbegrundede økonomiske beslutninger, for eksempel i forhold til at disponere, planlægge og styre deres økonomi indenfor budgetrammen.

Du vil få ansvaret for disponering og opfølgning på Plejeboligs fællesøkonomi i tæt samarbejde med den assisterende plejeboligchef og den nuværende økonomistyrer. Der vil ligeledes være en stor opgave i stillingen i forhold til at understøtte implementeringen og ledernes ubrugtagningen af vores nye økonomisystem KMD Opus og KMD Nemøkonomi.

Derudover vil du komme til at bidrage til at understøtte chefteamet med kommentarer og analyser i forhold til forventninger til årets regnskabsresultat, som indgår i økonomirapporteringen til Chefgruppe, Forvaltningsledelse og Senior- og Omsorgsudvalget.

Eksempler på arbejdsopgaver:

  • Budgetopfølgning med plejehjemsledere, herunder fremskrivning og trykprøvning af næste års budget for det enkelte plejehjem.
  • Skabe et overblik over udviklingen i den samlede økonomi i Pejebolig og tendenser i forbruget med henblik på afrapportering til Chefgruppen, Forvaltningsledelsen og Udvalg.
  • Udvikling af analyser og redskaber der kan understøtte den løbende dialog om økonomien med plejehjemsledere.
  • Udkontering af midler fra fælleskontoen, opgørelse af statuskonti samt afregningskonto.
Dine kompetencer:
Vi søger i Plejeboligfunktionen en økonomistyrer og kollega med en stærk faglighed, og vi lægger samtidig stor vægt på, at der er et match med de personlige kompetencer.

Faglige kompetencer:
  • Er uddannet assistent inden for kontor og administration, eventuelt administrationsbachelor eller en revisionsbaggrund.
  • Har erfaring med økonomistyring.
  • Stærk til at analysere økonomiske data og fokusere på, hvad der er centralt i situationen og for modtageren.
  • Kan kommunikere økonomisk fagstof på en pædagogisk måde til andre faggrupper (plejehjemsledere og assisterende ledere).
  • Er stærk i Excel.
  • God til at forstå, anvende og sætte sig ind i administrative systemer, såsom økonomisystem, vagtplanlægning, lønsystem, journaliseringssystem mv.
Personlige kompetencer:
  • Du er en åben og serviceminded person, som er god til at samarbejde, herunder både med decentrale ledere, tæt på kollegaer og egen leder.
  • Du er selvstændig og undersøgende på, hvordan opgaverne løses bedst.
  • Du er en teamplayer og ved, at andre er afhængige af dig.
  • Du bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø.
  • Du kan lide at servicere indenfor dit kompetencefelt.
  • Du har fokus på at spille andre gode og at samarbejde med mange forskellige aktører.
Hvad kan du forvente?
Du vil komme tæt på ledelsen af Plejeboligområdet, både chefteamet og plejehjemslederne. Det betyder også, at du kommer tæt på beslutninger, og vil blive hørt og inddraget i mange forhold.

Vi er en arbejdsplads, hvor der er fokus på at understøtte sikker drift og med 36 plejehjem, er der derfor altid mange opgaver. De mange opgaver håndterer vi i det tætte fællesskab, som er i den centrale stab i Plejeboligfunktionen, bl.a. på vores ugentlige koordineringsmøder. 

Du kan forvente et tæt samarbejde med den assisterende plejeboligchef for økonomi og administration samt økonomistyrer.

Plejeboligfunktionen
Plejeboligfunktionen i Aalborg Kommune består af kommunens 36 plejehjem med i alt 1.772 plejeboliger. Plejeboligområdet er Senior og Omsorgs største driftsområde med ca. 2.250 medarbejdere og et budget på over 800 mio. kr.
Plejeboligfunktionen udgør sammen med Sekretariatet, Sygeplejen, Træningsområdet og Frit Valg i Ældre og Sundhed i Senior og Omsorg.

Plejeboligfunktionen ledes af et chefteam bestående af én plejeboligchef og to assisterende plejeboligchefer. Stillingen referer til assisterende plejeboligchef for økonomi og administration.
Økonomistyring og administration er en lille enhed i Plejeboligfunktionen og består af den assisterende plejeboligchef og to økonomistyrer, hvoraf du kan blive den ene. Som økonomistyrer vil du få samarbejdspartnere med økonomistyrer fra andre funktionsområder, samt i Ældre- og Sundhedssekretariatet og Økonomiafdelingen.

Plejeboligfunktionen er fysisk placeret i Hammer Bakker, Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Hvis du har spørgsmål til indholdet i stillingen, er du velkommen til at kontakte Thomas Engel Dejgaard, assisterende plejeboligchef for økonomi og administration på tlf. 9931 3481 eller mail tde-aeh@aalborg.dk.

Ansøgningsfrist er den 14. december 2022.

Samtaler forventes afholdt den 20. december 2022 mellem kl.12.00 og 15.00 i Senior og Omsorgsforvaltningen på Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Stillingen er på 37 timer pr. uge, med opstart hurtigst muligt og senest den 1. februar 2023.
Der er ikke mulighed for nedsat tid i denne stilling.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Økonomistyrer til Plejeboligfunktionen

Vil du være med til at gøre økonomistyringen på et stort driftsområde i landets 3. største kommune endnu bedre? Og er du i stand til at finde og formidle økonomiske handlemuligheder i forhold til både ledere og chefer? Så er stillingen som økonomistyrer i Plejeboligfunktionen i Senior og Omsorg måske noget for dig?

Stillingen
Stillingen skal understøtte økonomistyringen i Plejeboligfunktionen, og din primære funktion er at rådgive og støtte vores ledere i at tage velbegrundede økonomiske beslutninger, for eksempel i forhold til at disponere, planlægge og styre deres økonomi indenfor budgetrammen.

Du vil få ansvaret for disponering og opfølgning på Plejeboligs fællesøkonomi i tæt samarbejde med den assisterende plejeboligchef og den nuværende økonomistyrer. Der vil ligeledes være en stor opgave i stillingen i forhold til at understøtte implementeringen og ledernes ubrugtagningen af vores nye økonomisystem KMD Opus og KMD Nemøkonomi.

Derudover vil du komme til at bidrage til at understøtte chefteamet med kommentarer og analyser i forhold til forventninger til årets regnskabsresultat, som indgår i økonomirapporteringen til Chefgruppe, Forvaltningsledelse og Senior- og Omsorgsudvalget.

Eksempler på arbejdsopgaver:

  • Budgetopfølgning med plejehjemsledere, herunder fremskrivning og trykprøvning af næste års budget for det enkelte plejehjem.
  • Skabe et overblik over udviklingen i den samlede økonomi i Pejebolig og tendenser i forbruget med henblik på afrapportering til Chefgruppen, Forvaltningsledelsen og Udvalg.
  • Udvikling af analyser og redskaber der kan understøtte den løbende dialog om økonomien med plejehjemsledere.
  • Udkontering af midler fra fælleskontoen, opgørelse af statuskonti samt afregningskonto.
Dine kompetencer:
Vi søger i Plejeboligfunktionen en økonomistyrer og kollega med en stærk faglighed, og vi lægger samtidig stor vægt på, at der er et match med de personlige kompetencer.

Faglige kompetencer:
  • Er uddannet assistent inden for kontor og administration, eventuelt administrationsbachelor eller en revisionsbaggrund.
  • Har erfaring med økonomistyring.
  • Stærk til at analysere økonomiske data og fokusere på, hvad der er centralt i situationen og for modtageren.
  • Kan kommunikere økonomisk fagstof på en pædagogisk måde til andre faggrupper (plejehjemsledere og assisterende ledere).
  • Er stærk i Excel.
  • God til at forstå, anvende og sætte sig ind i administrative systemer, såsom økonomisystem, vagtplanlægning, lønsystem, journaliseringssystem mv.
Personlige kompetencer:
  • Du er en åben og serviceminded person, som er god til at samarbejde, herunder både med decentrale ledere, tæt på kollegaer og egen leder.
  • Du er selvstændig og undersøgende på, hvordan opgaverne løses bedst.
  • Du er en teamplayer og ved, at andre er afhængige af dig.
  • Du bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø.
  • Du kan lide at servicere indenfor dit kompetencefelt.
  • Du har fokus på at spille andre gode og at samarbejde med mange forskellige aktører.
Hvad kan du forvente?
Du vil komme tæt på ledelsen af Plejeboligområdet, både chefteamet og plejehjemslederne. Det betyder også, at du kommer tæt på beslutninger, og vil blive hørt og inddraget i mange forhold.

Vi er en arbejdsplads, hvor der er fokus på at understøtte sikker drift og med 36 plejehjem, er der derfor altid mange opgaver. De mange opgaver håndterer vi i det tætte fællesskab, som er i den centrale stab i Plejeboligfunktionen, bl.a. på vores ugentlige koordineringsmøder. 

Du kan forvente et tæt samarbejde med den assisterende plejeboligchef for økonomi og administration samt økonomistyrer.

Plejeboligfunktionen
Plejeboligfunktionen i Aalborg Kommune består af kommunens 36 plejehjem med i alt 1.772 plejeboliger. Plejeboligområdet er Senior og Omsorgs største driftsområde med ca. 2.250 medarbejdere og et budget på over 800 mio. kr.
Plejeboligfunktionen udgør sammen med Sekretariatet, Sygeplejen, Træningsområdet og Frit Valg i Ældre og Sundhed i Senior og Omsorg.

Plejeboligfunktionen ledes af et chefteam bestående af én plejeboligchef og to assisterende plejeboligchefer. Stillingen referer til assisterende plejeboligchef for økonomi og administration.
Økonomistyring og administration er en lille enhed i Plejeboligfunktionen og består af den assisterende plejeboligchef og to økonomistyrer, hvoraf du kan blive den ene. Som økonomistyrer vil du få samarbejdspartnere med økonomistyrer fra andre funktionsområder, samt i Ældre- og Sundhedssekretariatet og Økonomiafdelingen.

Plejeboligfunktionen er fysisk placeret i Hammer Bakker, Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Hvis du har spørgsmål til indholdet i stillingen, er du velkommen til at kontakte Thomas Engel Dejgaard, assisterende plejeboligchef for økonomi og administration på tlf. 9931 3481 eller mail tde-aeh@aalborg.dk.

Ansøgningsfrist er den 14. december 2022.

Samtaler forventes afholdt den 20. december 2022 mellem kl.12.00 og 15.00 i Senior og Omsorgsforvaltningen på Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Stillingen er på 37 timer pr. uge, med opstart hurtigst muligt og senest den 1. februar 2023.
Der er ikke mulighed for nedsat tid i denne stilling.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.