Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Områdechef for signalprojekter i Banedanmark

Vil du lede ét af Danmarkshistoriens største it-projekter?

Frem mod 2030 implementerer Banedanmark et nyt signalsystem, der skal sikre den mest moderne jernbane i Europa. Som ny områdechef for Signal Projekter står du i spidsen for én af de største investeringer i jernbanen og får mulighed for at påvirke fremtidens togdrift i hele Danmark.

Du får ansvar for implementeringen af det nye signalsystem og vil spille en væsentlig forandringsledelsesrolle i den kulturændring, Banedanmark gennemgår, efter sammenlægningen alle signalkompetencer til én division.

Du bidrager til et styrket tværgående samarbejde i divisionen for Signalsystemer, på tværs af Banedanmark og med øvrige jernbaneoperatører. Derudover sikrer du fremdrift, prioritering og opfølgning i forhold til de strategiske indsatser samt de mange komplekse projektleverancer med store udenlandske leverandører.

Med Banedanmarks lancering af et nyt ledelsesgrundlag, baseret på Leadership Pipeline, får du mulighed for at tage del i det videre udviklingsarbejde, hvor ledelse bedrives på en ny måde og med endnu større kraft. Som områdechef får du ansvar for over 100 medarbejdere, indgår i programledelsen og referer til divisionsdirektøren for Signalsystemer.

Du bidrager med en solid ledelseserfaring og en tillidsfuld, inddragende og uddelegerende ledelsesstil. Du har skarpe analytiske evner og et markant strategisk overblik. Dine stærke relationelle kompetencer er en force, ligesom du er en dygtig og engagerende formidler.

Ansættelsesvilkår og betingelser

Ansættelsen sker som områdechef i løngruppe 1 efter rammeaftale om kontraktansættelse i staten. Lønnen fastsættes efter forhandling på baggrund af erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Læs mere om stillingen i job og personprofilen.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte direktør for Signalsystemer, Søren Boysen eller konsulent, Tina Overgaard.

For at søge stillingen klikker du på ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330091445Phoenix-df01d2bd12019-09-17T00:00:00Områdechef for signalprojekter i BanedanmarkVil du lede ét af Danmarkshistoriens største it-projekter?

Frem mod 2030 implementerer Banedanmark et nyt signalsystem, der skal sikre den mest moderne jernbane i Europa. Som ny områdechef for Signal Projekter står du i spidsen for én af de største investeringer i jernbanen og får mulighed for at påvirke fremtidens togdrift i hele Danmark.

Du får ansvar for implementeringen af det nye signalsystem og vil spille en væsentlig forandringsledelsesrolle i den kulturændring, Banedanmark gennemgår, efter sammenlægningen alle signalkompetencer til én division.

Du bidrager til et styrket tværgående samarbejde i divisionen for Signalsystemer, på tværs af Banedanmark og med øvrige jernbaneoperatører. Derudover sikrer du fremdrift, prioritering og opfølgning i forhold til de strategiske indsatser samt de mange komplekse projektleverancer med store udenlandske leverandører.

Med Banedanmarks lancering af et nyt ledelsesgrundlag, baseret på Leadership Pipeline, får du mulighed for at tage del i det videre udviklingsarbejde, hvor ledelse bedrives på en ny måde og med endnu større kraft. Som områdechef får du ansvar for over 100 medarbejdere, indgår i programledelsen og referer til divisionsdirektøren for Signalsystemer.

Du bidrager med en solid ledelseserfaring og en tillidsfuld, inddragende og uddelegerende ledelsesstil. Du har skarpe analytiske evner og et markant strategisk overblik. Dine stærke relationelle kompetencer er en force, ligesom du er en dygtig og engagerende formidler.

Ansættelsesvilkår og betingelser

Ansættelsen sker som områdechef i løngruppe 1 efter rammeaftale om kontraktansættelse i staten. Lønnen fastsættes efter forhandling på baggrund af erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Læs mere om stillingen i job og personprofilen.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte direktør for Signalsystemer, Søren Boysen eller konsulent, Tina Overgaard.

For at søge stillingen klikker du på ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

2019-10-04T00:51:10.337 Vil du lede ét af Danmarkshistoriens største it-projekter? Frem mod 2030 implementerer Banedanmark et nyt signalsystem, der skal sikre den mest moderne jernbane i Europa. Som ny områdechef for Signal Projekter står du i spidsen for én af de største investeringer i jernbanen og får mulighed for at påvirke fremtidens togdrift i hele Danmark. Du får ansvar for implementeringen af det nye signalsystem og vil spille en væsentlig forandringsledelsesrolle i den kulturændring, Banedanmark gennemgår, efter sammenlægningen alle signalkompetencer til én division. Du bidrager til et styrket tværgående samarbejde i divisionen for Signalsystemer, på tværs af Banedanmark og med øvrige jernbaneoperatører. Derudover sikrer du fremdrift, prioritering og opfølgning i forhold til de strategiske indsatser samt de mange komplekse projektleverancer med store udenlandske leverandører. Med Banedanmarks lancering af et nyt ledelsesgrundlag, baseret på Leadership Pipeline, får du mulighed for at tage del i det videre udviklingsarbejde, hvor ledelse bedrives på en ny måde og med endnu større kraft. Som områdechef får du ansvar for over 100 medarbejdere, indgår i programledelsen og referer til divisionsdirektøren for Signalsystemer. Du bidrager med en solid ledelseserfaring og en tillidsfuld, inddragende og uddelegerende ledelsesstil. Du har skarpe analytiske evner og et markant strategisk overblik. Dine stærke relationelle kompetencer er en force, ligesom du er en dygtig og engagerende formidler. Ansættelsesvilkår og betingelser Ansættelsen sker som områdechef i løngruppe 1 efter rammeaftale om kontraktansættelse i staten. Lønnen fastsættes efter forhandling på baggrund af erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Læs mere om stillingen i job og personprofilen. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte direktør for Signalsystemer, Søren Boysen eller konsulent, Tina Overgaard. For at søge stillingen klikker du på Søg stillingen og følger instruktionerne.11jobnetdf01d2bd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-03T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189968&DepartmentId=22058&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3613804Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København ØDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent825082JobNet5046206504620610017-09-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=df01d2bdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=df01d2bdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=df01d2bd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=df01d2bd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/5.jpgOmrådechef for signalprojekter i Banedanmark12008001Dansk3Læse/ tale123208Chef6Ledelse362747952noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330091160Regnskabschef søges til solid virksomhed vest for GrenaaBasic Beskrivelse Som regnskabschef vil du i samarbejde med virksomhedens to bogholdere stå for driften af virksomhedens bogholderi. I det daglige bliver du den ledende medarbejder, der sørger for fordeling af arbejdsopgaver, ligesom du selv deltager aktivt i operationelle arbejdsopgaver. Der er tale om en opgradering af stillingen i virksomheden, så virksomhedens økonomichef får frigivet tid til andre opgaver. Dine opgaver er bl.a.: Arbejdsopgaver Daglig ledelse af 2 bogholdere Deltagelse i daglige bogføring Finans Debitor Kreditor Afstemninger Bank Periodiseringer Hensættelser Moms Månedsregnskab Løn til ca. 40 timelønnede (14 dage) og ca. 20 månedslønnede Årsafslutning kontakt til revisor Løbende optimering af processer og systemer Om virksomheden Her er tale om en service- og projektvirksomhed i vækst med hovedsæde vest for Grenaa. Virksomheden har eksisteret i godt 30 år og beskæftiger mere ca. 200 medarbejdere fordelt på tre lande. Virksomheden har et solidt fundament på et marked i udvikling og vækst. Den er ejet af en stor tysk koncern, som på verdensplan beskæftiger 25.000 medarbejdere. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold, herunder sundhedsforsikring, kantine, pensionsordning og en aktiv personaleforening. Personlige kompetencer Som person er du stabil og har et godt analytisk blik og god sans for detaljerne, hvilket medfører at du arbejder struktureret, kan bevare overblikket og forstår at sætte tingene i system. Du er selvstændig, proaktiv og ambitiøs i din tilgang til arbejdsopgaverne. Derudover har du en robust personlighed, hvorfor du trives i en vækstende og dynamisk virksomhed, hvor der til tider vil være et stort arbejdspres. Sidst, men ikke mindst, har du solid erfaring med opgaverne i bogholderiet og du bidrager til at præge det gode humør på arbejdspladsen. IT-kompetencer Du har gerne erfaring Navision Erfaring & uddannelse Merkonom, HD eller tilsvarende. Erfaring fra en lignende stilling vægtes højere. Sprog Lettere engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren Christiansen og Christina Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som regnskabschef vil du i samarbejde med virksomhedens to bogholdere stå for driften af virksomhedens bogholderi. I det daglige bliver du den ledende medarbejder, der sørger for fordeling af arbejdsopgaver, ligesom du selv deltager aktivt i operationelle arbejdsopgaver. Der er tale om en opgradering af stillingen i virksomheden, så virksomhedens økonomichef får frigivet tid til andre opgaver. Dine opgaver er bl.a.:

Arbejdsopgaver

  • Daglig ledelse af 2 bogholdere
  • Deltagelse i daglige bogføring
  • Finans
  • Debitor
  • Kreditor
  • Afstemninger
  • Bank
  • Periodiseringer/Hensættelser
  • Moms
  • Månedsregnskab
  • Løn til ca. 40 timelønnede (14 dage) og ca. 20 månedslønnede
  • Årsafslutning – kontakt til revisor
  • Løbende optimering af processer og systemer

Om virksomheden

Her er tale om en service- og projektvirksomhed i vækst med hovedsæde vest for Grenaa. Virksomheden har eksisteret i godt 30 år og beskæftiger mere ca. 200 medarbejdere fordelt på tre lande. Virksomheden har et solidt fundament på et marked i udvikling og vækst. Den er ejet af en stor tysk koncern, som på verdensplan beskæftiger 25.000 medarbejdere. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold, herunder sundhedsforsikring, kantine, pensionsordning og en aktiv personaleforening.

Personlige kompetencer

Som person er du stabil og har et godt analytisk blik og god sans for detaljerne, hvilket medfører at du arbejder struktureret, kan bevare overblikket og forstår at sætte tingene i system. Du er selvstændig, proaktiv og ambitiøs i din tilgang til arbejdsopgaverne. Derudover har du en robust personlighed, hvorfor du trives i en vækstende og dynamisk virksomhed, hvor der til tider vil være et stort arbejdspres. Sidst, men ikke mindst, har du solid erfaring med opgaverne i bogholderiet og du bidrager til at præge det gode humør på arbejdspladsen.

IT-kompetencer

Du har gerne erfaring Navision

Erfaring & uddannelse

Merkonom, HD eller tilsvarende. Erfaring fra en lignende stilling vægtes højere.

Sprog

Lettere engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Christiansen og Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/1e2ebd4c_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-09-17T13:00:37.8972019-10-21T00:00:00
330101641Regnskabs- & økonomichef søges til dansk datterselskab i stor international koncern i TaastrupProfile Beskrivelse Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og en del af den lokale ledelse. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af en medarbejder, som står for virksomhedens daglige bogholderi. Din primære funktion vil være rettet mod tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men du vil også tage hånd om hands-on opgaver. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens direktør samt have tæt kontakt til moderselskabet. Der vil kunne forekomme rejseaktivitet i meget begrænset omfang. Dine primære opgaver vil være: Arbejdsopgaver Ledelse af en regnskabsmedarbejder Budgetter og budgetopfølgning Analyser Forecast Cash Flow og nøgletal Rapportering til moderselskab Forberedelse af årsregnskab til revisor Sparringspartner for direktør på forretningsudvikling Optimering af processer Kontakt til myndigheder, forsikringer og bank Ad hoc Om virksomheden Her er tale om en meget veletableret og solid salgsvirksomhed, der er en del af en større international koncern. Virksomheden er repræsenteret i mere end 90 lande og beskæftiger over 2.000 medarbejdere på verdensplan. Det danske selskab har hovedkontor i Taastrup og beskæftiger godt 20 medarbejdere, der arbejder i et meget uformelt og dynamisk miljø med fokus på en professionel behandling af kunderne. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring og medarbejderarrangementer. Personlige kompetencer Som person er du stabil og loyal. Du har en fleksibel tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at overskue mange problemstillinger samt øjne muligheder for at forbedre de processer, som økonomifunktionen arbejder efter. Herudover er du kvalitetsbevidst, løsningsorienteret og sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet. IT-kompetencer Du er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer Uddannelse & erfaring Du har gerne en HD-R eller Cand.merc. og erfaring fra en lignende stilling Sprog Engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren Billeschou Christiansen & Kristine Lorentzen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og en del af den lokale ledelse. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af en medarbejder, som står for virksomhedens daglige bogholderi. Din primære funktion vil være rettet mod tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men du vil også tage hånd om hands-on opgaver. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens direktør samt have tæt kontakt til moderselskabet. Der vil kunne forekomme rejseaktivitet i meget begrænset omfang. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Ledelse af en regnskabsmedarbejder
  • Budgetter og budgetopfølgning
  • Analyser
  • Forecast
  • Cash Flow og nøgletal
  • Rapportering til moderselskab
  • Forberedelse af årsregnskab til revisor
  • Sparringspartner for direktør på forretningsudvikling
  • Optimering af processer
  • Kontakt til myndigheder, forsikringer og bank
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en meget veletableret og solid salgsvirksomhed, der er en del af en større international koncern. Virksomheden er repræsenteret i mere end 90 lande og beskæftiger over 2.000 medarbejdere på verdensplan. Det danske selskab har hovedkontor i Taastrup og beskæftiger godt 20 medarbejdere, der arbejder i et meget uformelt og dynamisk miljø med fokus på en professionel behandling af kunderne. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring og medarbejderarrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du stabil og loyal. Du har en fleksibel tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at overskue mange problemstillinger samt øjne muligheder for at forbedre de processer, som økonomifunktionen arbejder efter. Herudover er du kvalitetsbevidst, løsningsorienteret og sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet.

IT-kompetencer

Du er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer

Uddannelse & erfaring

Du har gerne en HD-R eller Cand.merc. og erfaring fra en lignende stilling

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen & Kristine Lorentzen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/e372c82e_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-10-07T10:00:19.0102019-11-20T00:00:00
330108844Finansministeriets departement søger ambitiøse medarbejdere til den styrkede grønne dagsordenRobot Vil du være med til at realisere regeringens ambitioner på det grønne område? Interesserer du dig for Danmarks klima-, energi og miljøpolitik? Kan du omsætte komplekse problemstillinger til enkle beslutningsoplæg? Og har du skarpe økonomiske og analytiske kompetencer. Så er en stilling i Finansministeriets nyoprettede Center for klima, grøn økonomi og EU måske noget for dig. Om stillingen Vi søger medarbejdere, der kan indgå i teamet for klima- og energipolitik og miljø- og fødevarepolitik. Du vil komme til at arbejde med både længerevarende analyser og kortfristede sager på enten klima- og energiområdet eller miljø- og fødevareområdet. Du vil kunne præge dit eget arbejde og være med til at igangsætte og drive større analyser, der kan understøtte udviklingen af klima- og energipolitikken samt miljø- og fødevarepolitikken. Opgaverne løses oftest i et samarbejde mellem flere ministerier og involverer bl.a. deltagelse i tværministerielle arbejdsgrupper. Du vil desuden få en bred kontakt med dygtige kolleger i Finansministeriet. Arbejdsopgaverne i Finansministeriets Center for klima, grøn økonomi og EU er bl.a., at: • Understøtte en sund økonomisk politik gennem varetagelsen af budget- og bevillingsopgaver på Klima-, Energi- og Forsyningsministeriets samt Miljø- og Fødevareministeriet område. Det sker bl.a. via koordineringen af finanslovforslag og finanslovsforhandlinger på ministerområderne. • Udarbejde beslutningsoplæg til regeringen, der skal sikre grundlag for en sund udgiftspolitik og for en hensigtsmæssig og gennemsigtig regulering af områderne. • Udarbejde analyser af konkrete politikforslag og større politikområder. • Understøtte Finansministeriets arbejde med at udvikle økonomiske modeller på det grønne område. Din konkrete opgaveportefølje vil blive tilrettelagt i dialog med dig med blik for dine interesser, kompetencer og erfaring. Om dig Vi forventer, at du enten er nyuddannet med gode resultater fra studiet og evt. relevant studiejoberfaring, eller at du har nogle års erfaring fra andre offentlige institutioner, organisationer og eller den private sektor, fx konsulentvirksomheder. Konkret lægger vi vægt på, at du: • Har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse fx cand.polit.eller cand.scient.pol. • Har stærke analytiske kompetencer og formår at anvende dem i praksis. • Har praktisk erfaring med eller interesse for tilrettelæggelse og gennemførelse af større analyser. • Er ambitiøs, målrettet og initiativrig og trives med en travl og afvekslende hverdag. • Evner både at fordybe dig og kan levere hurtigt, når fristen er knap. • Kan arbejde selvstændigt med komplekse problemstillinger. • Har sans og interesse for både skriftligt og mundtligt at formidle komplekse problemstillinger, så de bliver tilgængelige. • Har evne og vilje til at tænke nyt og udfordre det bestående. • Har gode samarbejdsevner. Finansministeriet som arbejdsplads Finansministeriet indtager en central rolle i det politiske maskinrum på Slotsholmen og spiller en vigtig og koordinerende rolle i udarbejdelsen af regeringens politik. Finansministeriet kan tilbyde et job, hvor du kommer tæt på den politiske beslutningsproces, hvor du har gode muligheder for at videreudvikle dine faglige og personlige kompetencer, og hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede og dygtige kolleger i et dynamisk og uformelt arbejdsklima. Det karakteriserer Finansministeriets medarbejdere, at de er ambitiøse på egne og samfundets vegne og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, og hvor resultaterne har betydning for samfundet. Samtidig er holdånd og samarbejde med kollegerne en bærende værdi for medarbejderne i Finansministeriet. I Finansministeriet er der fra begyndelsen af din ansættelse fokus på din faglige og personlige udvikling gennem tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og via introduktionsforløbet FM KickStart . Hvert kontor og center er desuden organiseret i relativt små enheder, der giver gode rammer for faglig sparring og rådgivning fra din nærmeste chef. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Yderligere oplysninger For yderligere information om stillingerne kan du kontakte kontorchef Søren Markvard Nielsen (smark@fm.dk eller tlf. 25 26 27 56). Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest d. 31. oktober 2019. Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.Vil du være med til at realisere regeringens ambitioner på det grønne område? Interesserer du dig for Danmarks klima-, energi og miljøpolitik? Kan du omsætte komplekse problemstillinger til enkle beslutningsoplæg? Og har du skarpe økonomiske og analytiske kompetencer. Så er en stilling i Finansministeriets nyoprettede Center for klima, grøn økonomi og EU måske noget for dig.



Om stillingen
Vi søger medarbejdere, der kan indgå i teamet for klima- og energipolitik og miljø- og fødevarepolitik. Du vil komme til at arbejde med både længerevarende analyser og kortfristede sager på enten klima- og energiområdet eller miljø- og fødevareområdet. Du vil kunne præge dit eget arbejde og være med til at igangsætte og drive større analyser, der kan understøtte udviklingen af klima- og energipolitikken samt miljø- og fødevarepolitikken.

Opgaverne løses oftest i et samarbejde mellem flere ministerier og involverer bl.a. deltagelse i tværministerielle arbejdsgrupper. Du vil desuden få en bred kontakt med dygtige kolleger i Finansministeriet.

Arbejdsopgaverne i Finansministeriets Center for klima, grøn økonomi og EU er bl.a., at:
• Understøtte en sund økonomisk politik gennem varetagelsen af budget- og bevillingsopgaver på
Klima-, Energi- og Forsyningsministeriets samt Miljø- og Fødevareministeriet område. Det sker bl.a.
via koordineringen af finanslovforslag og finanslovsforhandlinger på ministerområderne.
• Udarbejde beslutningsoplæg til regeringen, der skal sikre grundlag for en sund udgiftspolitik og for
en hensigtsmæssig og gennemsigtig regulering af områderne.
• Udarbejde analyser af konkrete politikforslag og større politikområder.
• Understøtte Finansministeriets arbejde med at udvikle økonomiske modeller på det grønne
område.

Din konkrete opgaveportefølje vil blive tilrettelagt i dialog med dig med blik for dine interesser, kompetencer og erfaring.

Om dig
Vi forventer, at du enten er nyuddannet med gode resultater fra studiet og evt. relevant studiejoberfaring, eller at du har nogle års erfaring fra andre offentlige institutioner, organisationer og/eller den private sektor, fx konsulentvirksomheder. Konkret lægger vi vægt på, at du:
• Har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse fx cand.polit.eller cand.scient.pol.
• Har stærke analytiske kompetencer og formår at anvende dem i praksis.
• Har praktisk erfaring med eller interesse for tilrettelæggelse og gennemførelse af større analyser.
• Er ambitiøs, målrettet og initiativrig og trives med en travl og afvekslende hverdag.
• Evner både at fordybe dig og kan levere hurtigt, når fristen er knap.
• Kan arbejde selvstændigt med komplekse problemstillinger.
• Har sans og interesse for både skriftligt og mundtligt at formidle komplekse problemstillinger, så
de bliver tilgængelige.
• Har evne og vilje til at tænke nyt og udfordre det bestående.
• Har gode samarbejdsevner.

Finansministeriet som arbejdsplads
Finansministeriet indtager en central rolle i det politiske maskinrum på Slotsholmen og spiller en vigtig og koordinerende rolle i udarbejdelsen af regeringens politik. Finansministeriet kan tilbyde et job, hvor du kommer tæt på den politiske beslutningsproces, hvor du har gode muligheder for at videreudvikle dine faglige og personlige kompetencer, og hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede og dygtige kolleger i et dynamisk og uformelt arbejdsklima. Det karakteriserer Finansministeriets medarbejdere, at de er ambitiøse på egne og samfundets vegne og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, og hvor resultaterne har betydning for samfundet. Samtidig er holdånd og samarbejde med kollegerne en bærende værdi for medarbejderne i Finansministeriet.

I Finansministeriet er der fra begyndelsen af din ansættelse fokus på din faglige og personlige udvikling gennem tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og via introduktionsforløbet "FM KickStart". Hvert kontor og center er desuden organiseret i relativt små enheder, der giver gode rammer for faglig sparring og rådgivning fra din nærmeste chef.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
For yderligere information om stillingerne kan du kontakte kontorchef Søren Markvard Nielsen (smark@fm.dk eller tlf. 25 26 27 56).

Ansøgning
Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest d. 31. oktober 2019.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.




Finansministeriets DepartementetKøbenhavn K2019-10-18T00:00:002019-10-31T00:00:00
330094650Områdechef til Teknik og MiljøRobot Er du fremsynet og udviklingsorienteret og har du solide lederkompetencer, tilbyder vi en attraktiv stilling i en veldreven kommune. Om jobbet Du står i spidsen for en bred opgaveportefølje inden for teknik- og miljøområdet og får det faglige, økonomiske og personalemæssige ansvar for dit områdes drift og udvikling. Du bliver en del af kommunes strategiske chefgruppe bestående af direktion og 11 områdechefer. Du refererer til områdets direktør og får ansvaret for fire veluddannede, selvstændige og kompetente ledere og 170 dygtige og engagerede medarbejdere. Du yder faglig sparring og rådgivning af de tilknyttede politiske udvalg, og du har ansvaret for både strategiske udviklingsplaner og politiske beslutningsoplæg - herunder de dagsordener, der frembringes til udvalgenes beslutninger. Du kommer til at styre både myndighedsopgaver og store drift- og anlægsopgaver, der både kræver at du har det store overblik og et blik for detaljen. Du vil også være ansvarlig for områdets fortsatte digitale udvikling. Aktuelt arbejder vi med nye strategier for kyst- og klimasikring, grøn omstilling, udvikling af kommunens blå og grønne områder, smukke veje mv. Også ejendomsområdet er under stadig udvikling med arealreduktioner og ejendomssalg. Samarbejder med vores nabokommuner om fælles opgaveløsning er generelt højt prioriteret. Vi vægter høj kvalitet i vores løsninger og fysiske omgivelser, og har brug for dig til at sikre, at vi når vores mål. Din profil Fra dag t formår du at drive et område, hvor høj faglighed og sikker økonomisk styring går hånd i hånd. Dit ledelsesrum er baseret på tillid, ansvar og med stærkt fokus på tværgående løsninger. Du er resultatskabende og løsningsorienteret og formår samtidig at lytte og skabe resultater i samspil med andre. Du har solid erfaring og viden om teknik- og miljø-, bygge- og ejendomsområdet. Du har en videregående uddannelse, samt evt. master eller diplom i ledelse, og du kan lede ledere. Du besidder en skarp, veludviklet politisk forståelse og et strategisk blik og kan navigere og trives i skiftende politiske dagsordner, mål og prioriteringer. Du vægter det gode samarbejde højt, og du evner på en naturlig måde at etablere gode og konstruktive relationer til eksterne interessenter, samarbejdspartnere og borgere. Du har teknisk flair, interesse for IT og nye teknologier, og forstår at gå foran og engagere dine ledere og medarbejderne i en fortsat digitalisering af området og byens løsninger. Du er en stærk formidler, og kan levere klare budskaber til både med borgere, politikere og medarbejdere, og du forstår at samle organisationen om kommunens visioner for udvikling. Derfor skal du vælge os Du vil være med til at skabe udvikling på Teknik og Miljø området i Danmarks bedste bokommune og kan lide samspillet mellem organisation, medarbejdere og borgere. Ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til chefaftalen og med start 1. januar 2020. Om os Teknik og Miljø området er et af kommunens 11 områder og består af 4 afdelinger: Natur, Park og Miljø, Vej, Ejendomme samt en udførende Driftsafdeling. Du kan læse om kommunens politikker og planer her og om Teknik og Miljø området her. Ansøgning, samtale og kontakt Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stilling nedenfor. Samtaler: 1. samtale holdes i uge 44. 2. samtale holdes i uge 46.

Er du fremsynet og udviklingsorienteret og har du solide lederkompetencer, tilbyder vi en attraktiv stilling i en veldreven kommune.

Om jobbet

Du står i spidsen for en bred opgaveportefølje inden for teknik- og miljøområdet og får det faglige, økonomiske og personalemæssige ansvar for dit områdes drift og udvikling.

Du bliver en del af kommunes strategiske chefgruppe bestående af direktion og 11 områdechefer. Du refererer til områdets direktør og får ansvaret for fire veluddannede, selvstændige og kompetente ledere og 170 dygtige og engagerede medarbejdere.

Du yder faglig sparring og rådgivning af de tilknyttede politiske udvalg, og du har ansvaret for både strategiske udviklingsplaner og politiske beslutningsoplæg - herunder de dagsordener, der frembringes til udvalgenes beslutninger.

Du kommer til at styre både myndighedsopgaver og store drift- og anlægsopgaver, der både kræver at du har det store overblik og et blik for detaljen. Du vil også være ansvarlig for områdets fortsatte digitale udvikling.

Aktuelt arbejder vi med nye strategier for kyst- og klimasikring, grøn omstilling, udvikling af kommunens blå og grønne områder, smukke veje mv. Også ejendomsområdet er under stadig udvikling med arealreduktioner og ejendomssalg. Samarbejder med vores nabokommuner om fælles opgaveløsning er generelt højt prioriteret.

Vi vægter høj kvalitet i vores løsninger og fysiske omgivelser, og har brug for dig til at sikre, at vi når vores mål.

Din profil

Fra dag ét formår du at drive et område, hvor høj faglighed og sikker økonomisk styring går hånd i hånd. Dit ledelsesrum er baseret på tillid, ansvar og med stærkt fokus på tværgående løsninger. Du er resultatskabende og løsningsorienteret og formår samtidig at lytte og skabe resultater i samspil med andre.

Du har solid erfaring og viden om teknik- og miljø-, bygge- og ejendomsområdet. Du har en videregående uddannelse, samt evt. master eller diplom i ledelse, og du kan lede ledere.

Du besidder en skarp, veludviklet politisk forståelse og et strategisk blik og kan navigere og trives i skiftende politiske dagsordner, mål og prioriteringer. Du vægter det gode samarbejde højt, og du evner på en naturlig måde at etablere gode og konstruktive relationer til eksterne interessenter, samarbejdspartnere og borgere.

Du har teknisk flair, interesse for IT og nye teknologier, og forstår at gå foran og engagere dine ledere og medarbejderne i en fortsat digitalisering af området og byens løsninger.

Du er en stærk formidler, og kan levere klare budskaber til både med borgere, politikere og medarbejdere, og du forstår at samle organisationen om kommunens visioner for udvikling.

Derfor skal du vælge os

Du vil være med til at skabe udvikling på Teknik og Miljø området i Danmarks bedste bokommune og kan lide samspillet mellem organisation, medarbejdere og borgere.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til chefaftalen og med start 1. januar 2020.

Om os

Teknik og Miljø området er et af kommunens 11 områder og består af 4 afdelinger: Natur, Park og Miljø, Vej, Ejendomme samt en udførende Driftsafdeling.

Du kan læse om kommunens politikker og planer her og om Teknik og Miljø området her.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler:

1. samtale holdes i uge 44.

2. samtale holdes i uge 46.

Rudersdal KommuneHolte2019-09-26T00:00:002019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Regnskabschef søges til solid virksomhed vest for Grenaa

Proselection

København K
Beskrivelse Som regnskabschef vil du i samarbejde med virksomhedens to bogholdere stå for driften af virksomhedens bogholderi. I det daglige bliver du den ledende medarbejder, der sørger for fordeling af arbejdsopgaver, ligesom du selv deltager akti...
Indrykket:17. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Regnskabs- & økonomichef søges til dansk datterselskab i stor international koncern i Taastrup

Proselection

København K
Beskrivelse Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og en del af den lokale ledelse. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af en medarbejder, som står for virksomhedens daglige boghol...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:20. november 2019

Finansministeriets departement søger ambitiøse medarbejdere til den styrkede grønne dagsorden

Finansministeriets Departementet

København K
Vil du være med til at realisere regeringens ambitioner på det grønne område? Interesserer du dig for Danmarks klima-, energi og miljøpolitik? Kan du omsætte komplekse problemstillinger til enkle beslutningsoplæg? Og har du skarpe økonomiske og anal...
Indrykket:18. oktober 2019
Udløbsdato:31. oktober 2019

Områdechef til Teknik og Miljø

Rudersdal Kommune

Holte
Er du fremsynet og udviklingsorienteret og har du solide lederkompetencer, tilbyder vi en attraktiv stilling i en veldreven kommune. Om jobbet Du står i spidsen for en bred opgaveportefølje inden for teknik- og miljøområdet og får det faglige, økono...
Indrykket:26. september 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019