Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Områdeleder for økonomi- og dataenhed

Afdelingen Indkøb & Medicoteknik i Region Midtjylland søger en ny leder til Økonomi- og Dataenheden. Du bliver leder af 11 dygtige og engagerede medarbejdere og får sammen med din nærmeste leder ansvaret for økonomistyring og dataunderstøttelse.

Økonomi- og Dataenheden står for budgetlægning/-opfølgning samt økonomiske analyser. Indkøb & Medicotekniks økonomi omfatter, ud over afdelingens egen driftsøkonomi, betydelige indtægter, en stor del af Region Midtjyllands samlede varekøb på i alt 2,5 mia. kr., anskaffelser af alt større medicoteknisk udstyr svarende til årligt 350 mio. kr. samt regionens fælles lagerfunktioner med en værdi på 125 mio. kr.

På datasiden arbejder enheden med analyser, visualisering, formidling og afdækning af behov – alt sammen i tæt samarbejde med brugerne. Enheden har desuden ansvar for drift og vedligehold af en række datakilder.

Indkøb & Medicoteknik er inde i en rivende udvikling, hvor mange af vores ansvarsområder vokser. Det betyder, at Økonomi- og Dataenheden er i gang med flere udviklingsprojekter og senest er blevet styrket med 2 medarbejdere.

Samlet er der tale om en alsidig stilling med gode udviklingsmuligheder. Du får en bred kontaktflade til hele afdelingen og dermed også mulighed for at få et godt kendskab til de opgaver, som vi varetager, og som udgør en central del af driften af regionens sundhedsvæsen.

Primære ansvarsområder og –indhold

  • Ledelse af og personaleansvar for Økonomi- og Dataenheden
  • Budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsfunktion i forhold til Indkøb & Medicotekniks budget og budgettet i forbindelse med Region Midtjyllands varelager og medicotekniske anskaffelsespuljer
  • Dataunderstøttelse af opgaverne i Indkøb & Medicoteknik
  • Ansvar for udviklingsopgaver inden for data og digitalisering
  • Ledelsesrådgivning
  • Sparringspartner for relevante funktioner i Indkøb & Medicoteknik
Faglige og personlige kvalifikationer
  • Relevant akademisk uddannelse, f.eks. cand.oecon., cand.merc.
  • Lyst til at lede og drive en bred portefølje af opgaver i tæt samspil med medarbejderne
  • Erfaring med budgetlægning og økonomiske analyser, gerne fra det offentlige område
  • Forståelse for datastrukturer, gerne med konkret kendskab til at arbejde med BI-processer
  • Ledelseserfaring
  • Interesse for sundhedsområdet og de opgaver, som Indkøb & Medicoteknik varetager
  • Er initiativrig og engageret med en ansvarsbevidst tilgang til opgaver
  • Evner at skabe et godt samarbejde
Vi tilbyder
  • En stilling med mange interessante og varierede arbejdsopgaver
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Et travlt, kompetent og spændende arbejdsmiljø med brede samarbejdsflader
  • Mulighed for selv at præge dagligdagen og for at bidrage til afdelingens udvikling
  • Tæt samspil og løbende sparring med kontorchefen
  • En arbejdsplads der lægger vægt på humor, trivsel og en åben omgangstone
  • Fleksible arbejdstider med plads til fritid og familie
Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Universitetsbyen 25, Bygning 2A, 3. sal, 8000 Aarhus C.

Organisatorisk er stillingen placeret i Indkøb & Medicotekniks stabssektion, der ledes af en kontorchef.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til den gældende overenskomsts vilkår.

Det tilstræbes, at ansættelsen finder sted pr. 1. juli eller 1. august. 2021.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Charlotte Toftgård Nielsen på tlf. 2464 3447 eller via mail Charlotte.Toftgaard@stab.rm.dk.

Der afholdes jobsamtaler mandag den 17. maj 2021. Der bliver muligvis tale om en 2. samtalerunde onsdag den 19. maj 2021. Der indkaldes med kort varsel til begge samtalerunder.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er søndag den 9. maj 2021.

Annsøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem. Vælg det anførte link for at søge stillingen.


Indkøb & Medicoteknik har ansvaret for indgåelse af alle indkøbsaftaler i Region Midtjylland (ekskl. medicin og byggeri) og for gennemførelse af effektive logistikløsninger. Indkøb & Medicoteknik har ligeledes ansvar for medicoteknisk bygherrerådgivning samt planlægning, koordinering og anskaffelse af medicoteknisk udstyr. Derudover varetager afdelingen fagtekniske opgaver som service, modtagekontrol og registrering af medicoteknisk udstyr samt udfører forsknings- og udviklingsopgaver inden for hele ansvarsområdet. Afdelingen har i alt 170 ansatte.



Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.