Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Områdeleder til e-grant tilskudsadministrativt system

Er du en god personaleleder? Har du lyst til at drive processerne omkring systemforvaltning? Vil du være med til at videreudvikle en kompleks it-løsning i tæt samspil med brugerorganisationer? Så er du måske vores nye områdeleder for e-grant enheden.

Vi skaber fundamentet for fremtiden

Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Om kontoret

Du bliver en del af et større it-kontor, Studie- og tilskudsadministrative systemer, der anskaffer, forvalter og videreudvikler en række store kerne-fagsystemer for og i tæt samarbejde med vores interessenter. E-grant er et tilskudsadministrativt system, der dækker hele værdikæden fra opslag af ordninger, ansøgning og bedømmelse, bevilling, løbende økonomistyring og faglig afrapportering samt opdatering af statistik i datavarehus.

Enheden består af i alt 8 medarbejdere, som varetager såvel styring af udviklingsindsatsen, herunder test- og releasestyring samt daglig drift og support af løsningen. Selve applikationsudviklingen varetages af ekstern leverandør, mens enheden selv står for konfiguration, udvikling af blanketter og budget- og regnskabsskemaer til systemet.

Arbejdsopgaver

Som leder af enheden skal du indgå i styregruppearbejdet, håndtere dialogen med udviklingsleverandør og driftsleverandør. Derudover skal du være med til at sikre høj kvalitet og stabil drift i det daglige arbejde med applikationen.

Arbejdsopgaverne vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:

  • Daglig ledelse af teamet, herunder opgavesparring, prioritering af opgaver, kompetenceudvikling og varetagelse af administrative opgaver som fx økonomiopfølgning, fakturahåndtering mv.
  • Forretningsmæssig dialog med interessenterne, både Innovationsfonden, Danmarks Frie Forskningsfond og en række interne brugere om mulighederne i systemet og om overordnede ønsker og behov for videreudvikling
  • Kontrakt og leverandørstyring i forhold til udviklings- og driftsleverandørerne
  • Indgå i kontorets ledergruppe sammen med to øvrige områdeledere og kontorchefen
  • Indgå i eksterne samarbejder, bl.a. i forhold til udvikling af fællesstatslige systemer forankret i Økonomistyrelsen.
Er du vores nye kollega?

Vi forestiller os, at du:

  • Har erfaring med team- og personaleledelse
  • Kan dokumentere resultater fra tidligere opgaver med styring af it-udviklingsleverancer
  • Kan bidrage med erfaringer fra arbejdet med styrkelse af interne processer, fx incident management, ændringsstyring, test- og releasemanagement
  • Har indsigt i statslig økonomistyring og/eller tilskudsadministration
  • Har erfaring med at arbejde med informationssikkerhed og databeskyttelse
  • Er en troværdig leder, der både evner at være tydelig og empatisk og på den måde sikrer god trivsel og leverancer af høj kvalitet.
Du vil få en meget bred kontaktflade både internt i styrelsen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere og interessenter. Du vil få en travl hverdag helt tæt på beslutningsprocesserne omkring flere meget store offentlige it-projekter.

En ambitiøs og social arbejdsplads

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur, med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag.

Løn og ansættelsesvilkår

Du ansættes som chefkonsulent med personaleansvar efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Der er ligeledes tilknyttet resultatløn til stillingen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Flemming Bøge på telefonnummer 7231 9550 eller på e-mail fle@ufm.dk.

Søg stillingen

Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer skal være uploadet senest onsdag den 3. marts 2021.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 10 og anden samtalerunde afholdes i uge 11. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.

Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen (UFS) har vi ansvaret for opgaver, der knytter sig til udviklingen og administrationen af bevillingerne for forskning, videregående uddannelse og videnbaseret innovation samt SU. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.