Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Org. Bramdrupdam søger ny afdelingsleder til Centervej 7-31

Vores afdelingsleder har valgt, at søge nye udfordringer, derfor søger vi en ny "spiller" på holdet pr. 1. juni 2018 eller snarest muligt derefter

 

Organisationen Bramdrupdam er en driftsenhed under Kolding Kommunes Senior- og Socialforvaltning. Organisationen Bramdrupdam består af bo- og aflastningstilbud til ca. 100 borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse.  

78 borgere bor henholdsvis i egen bolig jævnfør almenboligloven § 105 eller på eget værelse jævnfør serviceloven § 107. Boligerne er fordelt på 3 matrikler i Kolding by. Der ydes social pædagogisk støtte jævnfør servicelovens § 85.  

  

Der er ca. 150 faste medarbejdere i Organisationen Bramdrupdam, hvoraf hovedparten er uddannet socialpædagoger. Hertil kommer omsorgsmedhjælpere, sundhedsfagligt personale samt administrativt personale.   

 

Organisationens arbejdsgrundlag er Senior- og Socialforvaltning overordnede vision ”Selvværd og sammenhæng - i alt hvad du siger og gør”. Her tages der udgangspunkt i borgerens opfattelse af udfordringer og støttebehov, hvorefter fagligheden iværksættes i samspil med borgeren og andre relevante parter i forhold til at tjene borgeren og det fælles bedste. Du kan læse mere om Senior- og Socialforvaltningen her

 

Vi vægter høj faglighed, tværfaglighed, samarbejde på tværs samt sammenhæng i opgaveløsningen meget højt.  

 

Kolding kommunes ledelsesgrundlag for leder af medarbejdere har fokus på følgende:  

  • Designledelse: igangsætte og følge forandringsprocesser, turde være i kaos, kulturforandre, tænke ud af boksen - også hvad angår samarbejdspartnere  
  • Strategisk ledelse: skabe visioner for dagligdagen, være mål- og rammesættende, navigere i det komplekse.  
  • Ledelse af organisation og drift: fokusere på kernopgaven, effektivisere og kvalitetssikre daglig drift.  
  • Ledelse af mennesker: udnytte og se styrken i forskellighed, udvikle, give støtte og sparring til medarbejdere, rette mand på rette sted.
  • Fortolke og formidle: oversætte og gøre beslutninger meningsfulde og operationelle for medarbejderne, kommuniker til omverdenen, formidle de gode fortællinger.  
  • Dig selv: Være opsøgende, være refleksiv over egen og andres handlinger, være aktiv i ledersammenhænge og netværk. Være til gavn for hele organisationen  

Botilbuddet Centervej 7- 31 række A-C er et nyere botilbud fra 2014 med 21 to-rums-lejligheder jf. ABL § 105. Botilbuddet er opdelt i 3 teams med 7 lejligheder i hver med fællesfaciliteter. Særlige kendetegn ved målgruppen er udviklingshæmning, autisme og psykiske problemstillinger, som har behov for struktur, genkendelighed og alternative kommunikationsformer. Indsatsen er individuelt tilrettelagt jævnfør servicelovens § 85

 

Personalegruppen består bl.a. af i alt 27 personaler fordelt på socialpædagoger, pædagogisk assistenter, omsorgs- og pædagogmedhjælpere, social- og sundhedsassistent, pædagogstuderende og SSA-elev. Gruppen har en stor grad af selvledelse og ansvar.  

 

Der er personalestøtte i tidsrummet 6.30 – 22.00 og nattevagt fra 22.00 - 7.00

 

Ledelsesteamet:  

Du kommer til, at være en del af et ledelsesteam som incl. dig består af 5 afdelingsledere, 1 administrativ leder og 1 centerleder.  

 

Vi skal i gang med at gentænke vores struktur og samarbejde i forhold til vores fælles opgaveløsning, som består i at varetage den daglige drift samt den faglige og organisatoriske udvikling af organisationen.  

 

Vi har en værdi- og tillidsbaseret tilgang til ledelse. Der er høj grad af indflydelse i det daglige arbejde. Det betyder, at vi arbejder via en anerkendende og samarbejdende dialog. Samtidig forventes det, at alle tager ansvar for at opgaverne løses smartest, med høj faglighed og kvalitet.  

 

Jobbet:  

Dine primære opgaver bliver:  

  • At være igangsætter og tovholder på processer, implementering af nye strategier og tiltag  
  • At bedrive daglig personaleledelse  
  • At foretage faglig udvikling - i samarbejde med medarbejdere, afdelingslederkollegaer og centerleder  
  • At være ansvarlig for afdelingens økonomi - i samarbejde med administrativ leder og centerleder  
  • At foretage arbejdstidsplanlægning - i samarbejde med arbejdsplansansvarlig medarbejder  
  • At indgå i borger- og pårørende samarbejde, hvor det vurderes relevant for at understøtte opgaveløsningen  
  • Have fokus på og arbejde for et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø samt trivsel  

 Vi forventer, at du:

  • Har en socialfaglig eller anden relevant uddannelsesbaggrund   
  • Har ledelseserfaring  
  • Tør tage lederskabet på dig   
  • Har fokus på, at du både har lederskab og følgeskab som opgave   
  • At du indgår i udviklingen af eget tilbud samt Organisationen Bramdrupdam som helhed   
  • Finder succes i at skabe resultater gennem andre   
  • Finder værdi i at arbejde med strategi, administration og faglig udvikling   
  • Er fleksibel og har en finger på pulsen 
  • Er synlig, besidder handlekraft, beslutsomhed og kan gå foran   
  • Er coachende og ser forskellighed som en ressource samt vægter tværfagligt samarbejde  
  • Har en anerkendende, nærværende, lyttende tilgang og stiller dig til rådighed for borgerne, personale og deres pårørende  
  • Har fokus på at have/skabe et sundt arbejdsmiljø 
  • Har humor og er god til at motivere, begejstre og skabe refleksion i personalegruppen   
  • Sikker i skriftlighed, da beskrivelser og dokumentation er en væsentlig del af vores arbejde   
  • Har diplom i ledelse eller påbegynder én i Kolding Kommune. Du vil efter din ansættelse blive tilmeldt ledertræning for nye ledere, for at få yderligere indsigt i Kolding Kommunes ledelsesgrundlag   

Løn og ansættelsesvilkår:  

I henhold til gældende overenskomst. Lønnen bliver fastsat efterprincipper for lokal løn-dannelse i henhold til ansøgerens kvalifikationer.  

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:  

Centerleder Anne-Mette Autzen på tlf.: 27 74 14 11 eller mail annau@kolding.dk  

 

Har du lyst til, at være med på ”holdet” så send ansøgningen elektronisk via knappen ”send ansøgning” under stillingsannoncen.  

 

Ansøgningsfrist er den 21. april 2018

 

Ansættelsessamtaler:

Bliver afholdt tirsdag den 26. april 2018. Der kan blive tale om en 2. samtalerunde.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.  


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her