Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Organisationskonsulent med kommunikationsprofil til Teknik- og Miljøforvaltningen

Har du lyst til at arbejde med udvikling og kommunikation og få en nøglerolle i Teknik- og Miljøforvaltningens stab? Kan du bidrage med overblik og fremdrift, har du organisationsforståelse, og vil du gerne indgå i et team med tæt knyttede arbejdsopgaver? Så er du måske vores nye kollega.

Om stillingen 
Stillingen som organisationskonsulent er placeret i enheden Organisation og Ledelse i Teknik- og Miljøforvaltningens stab. Du bliver en del af Teknik- og Miljøforvaltningens centrale stab, som understøtter hele forvaltningen med tværgående funktioner og bidrager til, at forvaltningens fire faglige afdelinger bedst muligt kan fokusere på deres kerneområder.

Du vil indgå i et lille team, som på tværs af kompetencer og forskellige værktøjskasser bidrager til, at vi løbende har fokus på compliance, og at vi udvikler og effektiviserer måden, hvorpå vi understøtter forvaltningens arbejde. Du vil bl.a. skulle udarbejde kommunikationsprodukter ift. større og prioriterede områder som for eksempel strategier, projekter og organisationsændringer. Du vil også skulle udvikle og teste koncepter for bl.a. nye vejledninger i forvaltningens afdelinger og stå for strukturen i formidlingen på intranettet.

Din profil 
Du har en relevant videregående uddannelse, som f.eks. har haft fokus på organisationsudvikling, projektledelse, styring, samfundsvidenskab og kommunikation. Du har erfaring med eller lyst til at drive projekter – både overordnet og med konkrete produkter – og du kan bygge bro mellem kompleks faglighed og organisatoriske hensyn og sikre formidlingen gennem produkter.

Vi forventer, at du byder ind og deltager aktivt i teamets arbejde, men at du også tager ansvar for at løbe dine egne ting i mål. Du skal have øje for slutproduktets visuelle udtryk og være hjemmevant i InDesign eller tilsvarende.

Vi forventer, at du

  • har erfaring med planlægning, gennemførelse og styring af projekter – og kan sikre, at vi kommer i mål 
  • har minimum to års erfaring som kandidat fra en relevant stilling, gerne erfaring fra et konsulenthus eller lignende
  • kan lide struktur, arbejder systematisk, har personlig gennemslagskraft og kan sikre, at nye tiltag bliver ført ud i livet i samarbejde med organisationen 
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale, og at du evner at formidle komplekse problemer og løsninger i simpel form og formår at bruge kommunikation strategisk i forandringsprocesser 
  • har god organisatorisk forståelse – gerne med erfaring fra en kommune eller tilsvarende – og forstår at arbejde i en politisk styret organisation
  • kan facilitere gode processer og møder, som skaber klarhed og motivation på tværs af medarbejdergrupper 
  • er indstillet på at indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger i teamet
  • er nysgerrig, opsøgende og proaktiv i din tilgang til opgaveløsning

Om os
Stab er forvaltningens centrale administration med ansvar for at understøtte og levere til kerneopgaven i de fire faglige afdelinger i forvaltningen samt sikre, at vi leverer korrekte og kvalificerede input til både direktion, det politiske niveau og Økonomiforvaltningen. Stab består af otte faglige enheder: Digitalisering, Kommunikation, Jura, Organisation og Ledelse, Budget og Anlæg, Regnskab og Økonomistyring og to økonomipartnerenheder. Stab har ca. 150 ansatte.

Hos os får du et job med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Vi sætter stor pris på det sociale liv, og at vi har det sjovt sammen, mens vi arbejder. Du får en spændende hverdag i en moderne organisation i landets største kommune. Vi har et højt ambitionsniveau og en uformel tone. Du kan læse mere om Teknik- og Miljøforvaltningen her 

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstart er 1. december 2020 eller snarest muligt. Vi har flekstid, og arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt, inkl. frokostpause. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner. 

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef for Organisation og Ledelse Cecilia Gedua Vyff på 2116 4507 eller teamleder Hanne Olesen på 2974 8894.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 21. oktober 2020
Første ansættelsessamtale forventes at finde sted mandag den 26. oktober 2020 og en eventuel anden samtale onsdag den 28. oktober 2020.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.