Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Overenskomstforhandlere og -rådgivere

Vil du præge rammerne for fremtidens statslige arbejdspladser? Har du lyst til at rådgive statens arbejdsgivere og forhandle med de faglige organisationer? Motiveres du af at gøre en forskel sammen med andre, og har du lyst til at tage del i udviklingen af vores styrelse? Så vil vi gerne have dig med på holdet!

Om stillingerne

I styrelsens overenskomstkontor søger vi tre nye kolleger. Som ansat hos os skal du sammen med resten af kontoret understøtte og arbejde proaktivt for gode rammer for statslige arbejdspladser.

Vores arbejde består blandt andet i at forberede og gennemføre overenskomstforhandlinger på det statslige område og implementere resultaterne fra overenskomstforhandlingerne i 2021. Derudover består vores arbejde i minister- og ledelsesbetjening inden for overenskomstområdet.

Du vil, sammen med en kollega, få ansvaret for at drive et eller flere overenskomstområder.

Dine vigtigste opgaver vil bl.a. være, at:

  • Udarbejde analyser og deltage i tværgående projekter
  • Rådgive de statslige arbejdsgivere
  • Deltage i forhandlingsmøder med de faglige organisationer
  • Sikre en god kontakt og dialog til de faglige organisationer samt ledere og HR-medarbejdere i staten
Du vil indgå i en dygtig kollegakreds på 21 personer med højt engagement og godt humør. Vores hverdag er kendetegnet ved en stærk holdånd og glæden ved at gøre en forskel sammen. Vi lægger vægt på at være modtagerorienterede i vores kommunikation og leverancer og på at have en høj grad af professionalisme, troværdighed og ansvarlighed i de opgaver, vi løser.

Om dig

Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, fx cand.scient.pol, cand.scient.adm., cand.jur., cand.merc.jur/HRM eller lign. Du har gerne relevant erfaring fra fx centraladministrationen, en arbejdsgiverorganisation eller en større HR-funktion, eller du er nyuddannet med interesse for området.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Trives med og værdsætter værdien af samarbejde og har flair for interessenthåndtering
  • Har interesse for overenskomster og arbejdsret
  • Har forståelse for tal
  • Kan formidle komplekse problemstillinger klart og præcist både skriftligt og mundligt
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Har god dømmekraft
  • Er analytisk skarp og er god til at navigere i en politisk, juridisk og økonomisk kontekst
Om styrelsen

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen er en styrelse i Skatteministeriets koncern med cirka 90 ansatte. Styrelsen varetager statens arbejdsgiverrolle og sikrer indgåelse samt implementering af overenskomstaftaler for det statslige arbejdsmarked. Styrelsen er desuden ansvarlig for udvikling af ledelsesområdet, herunder opfølgning på ledelses- og kompetenceaftalen og udvikling af det statslige lederudviklingsprogram, PLUS, samt for fællesstatslige initiativer på arbejdsmiljø- og rekrutteringsområdet, udvikling af samarbejdsstrukturen i staten og kompetenceudvikling af statens ansatte.

Ansøgning og kontakt

Løn og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig eller konsulent efter overenskomst for akademikere i staten.

Ansættelsessted

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Landgreven 4, 1301 København K.

Hvis du vil vide mere

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Lisa Engmann på tlf. 35 27 11 50 eller teamleder Sara Bacher Jakobsen på tlf. 35 27 11 61.

Ansøgning

Vil du søge stillingen, skal du sende ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ’Søg stillingen’ senest den 12. april 2021. Vi holder samtaler løbende.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.