Pædagog søges til barselsvikariat en lille vuggestue i Kastrup
Vuggestuen Gl. Skovvej søger pr. 1. juni en uddannet pædagog i et barselsvikariat på 32 timer. Vikariatet vil i første omgang være på 6 mdr., med mulighed for forlængelse.
Vuggestuen er beliggende i Kastrup, tæt på vandet, skønne grønne områder og Den Blå Planet. Vi er en lille 33 børns vuggestue, fordelt på 3 stuer med 11 børn på hver. Personalegruppen består af 6 pædagoger, hvoraf den ene er souschef, 3 pædagogmedhjælpere, køkkendame, leder samt en håndfuld timelønnede vikarer som dækker ind ved ferie og sygdom. Det betyder at der til hver stue er tilknyttet 2 pædagoger og 1 pædagogmedhjælper.
Vuggestuen er en 1 plans institution og er på vej ind i dens 41-årige eksistens. Institutionen er indrettet således, at hver stue har direkte adgang til vores fællesrum. Fællesrummet giver os mulighed for at tumle, lege gode gulvlege, holde fælles samlinger osv. Ligeledes har hver stue direkte adgang til en dejlig legeplads, hvor der er rum og plads til udendørs pædagogiske aktiviteter, leg og læring. De enkelte stuer er indrettet på en måde, så der er plads til leg og kreative aktiviteter. Der er indtænkt små læringsmiljøer så der er plads til fordybelse, læring og udvikling i trygge og forudsigelige rammer.
Vi arbejder ud fra ”Den nye styrkede læreplan”, hvor legen og læring gennem hele dagen fylder meget. Vi tager udgangspunkt i de 6 læreplanstemaer, som gennemsyrer de aktiviteter som planlægges og igangsættes. Alt sammen med det for øje, at barnet skal opleve at læringen og legen sker via nærhed, tryghed og omsorg fra de voksne. Endvidere arbejder vi med ”Zonen for nærmeste udvikling”. Hvorfor det enkelte barn sættes i fokus, både i dets egen udvikling samt i udviklingen af de sociale relationer i samspil med de andre børn og voksne.
Udover arbejdet med at sikre barnet/ børnene de bedste muligheder og rammer for trivsel og udvikling, er forældresamarbejdet også en stor del af vores hverdag. Vi ønsker og vægter et godt forældresamarbejde, idet at vi tror på at det er med til at skabe de bedste betingelser for barnets liv og udvikling.
I vuggestuen arbejder vi som personalegruppe hele tiden på at udvikle os og blive dygtigere. Vi er nysgerrige og lader os gerne inspirere af gode ideer, give hinanden sparring samtidig med, at erfaring, gode vaner og praksis også har stor værdi i en foranderlig hverdag.
Vuggestuen har åbent mandag til torsdag fra kl. 06.15 – 17.00, fredag kl. 06.15 – 15.45. Stillingen kræver at du både kan åbne og lukke. Derudover afholdes der personalemøder, forældremøder, fælles temaaftener for alle ansatte i kommunens institutioner, hvorfor der skal påregnes ca. 1 aftenmøde pr. måned.
En gang årligt afholder vi en pædagogisk kompetenceudviklingsdag/ weekend, hvor der arbejdes med forskellige udviklingsperspektiver, pædagogiske temaer, teamudvikling og samarbejde m.m.
Vi tilbyder:
- 33 skønne børn.
- 10 engagerede og fagligt dygtige kollegaer.
- Nogle fantastiske vikarer, som træder til når vi har brug for hjælp.
- En forældregruppe som er kendetegnet ved et solidt og stærkt samarbejde med vuggestuen.
- Et udfordrende, spændende og livsbekræftende arbejde.
- Et hus hvor der er plads til humor og grin.
- Alsidige arbejdsopgaver, hvor ikke 2 dage er ens.
- Mulighed for stor indflydelse på indholdet af den pædagogiske praksis, i samarbejde med stuens kollegaer samt med resten af husets kollegaer.
Vi forventer at:
- Du kan igangsætte og fuldføre pædagogiske aktiviteter.
- Du er engageret og deltager aktivt i vuggestuens hverdag og udvikling.
- Du kan formulere dig både mundtlig og skriftligt.
- Du er nærværende og tydelig i din kommunikation.
- Du kan observere og beskrive adfærd.
- Du kan give omsorg og nærhed og tror på, at børn udvikler sig bedst i et trygt miljø.
- Du kan skabe udviklende læringsmiljøer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med BUPL efter forhandling.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til leder Rikke Christensen eller souschef Lone Jørgensen på telefon 40148995.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 18. Når rette kandidat er fundet vil annoncen blive fjernet fra Tårnby Kommunes hjemmeside.
Ansøgning
Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.
Behandling af persondata
Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.
Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.
Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.
For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.
Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk