Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Pædagog til Møllehuset - En gruppeordning på Mølleholmskolen

Vil du være med til at skabe en læringsrig skoledag for 8 kvikke, sunde drenge med opmærksomhedsforstyrrelser i 1. og 2. klasse? Brænder du for at arbejde i et fagligt stærkt fællesskab, hvor I inddrager bevægelsesaktiviteter og udvikler børnene både socialt og fagligt? 
Så bliv en del af Møllehuset og vær med til at:

  • Understøtte udviklingen af børnenes dannelse
  • Skabe en struktureret hverdag ud fra børnenes færdigheder.
  • Arbejde på tværs af skole og SFO.
Gruppeordningen i Møllehuset
Møllehuset er en gruppeordning i indskolingen bestående af 8 drenge i alderen 7-9 år, der alle primært har diagnoser indenfor opmærksomhedsforstyrrelser – oftest med ADHD eller autisme spektrumsforstyrrelser. Fælles for eleverne er, at de har behov for struktur, tydelighed og genkendelighed.

Bliv en del af et engageret, nytænkende og ungt team
I Møllehuset kommer du til at blive en del af et dedikeret medarbejderteam på 6 unge lærere og pædagoger, med forskellige styrker og fagligheder, der ser det tætte samarbejde og faglig sparring som essentielt for arbejdet. Vi er nysgerrige, åbne og reflekterer sammen over vores pædagogfaglige praksis.

Sammen skaber vi en munter og humoristisk atmosfære med plads til alle. Den gode stemning skaber grobund for, at vi sammen har mod på at udvikle og tænke nyt sammen.

Vær med til at skabe kreative undervisningsformer for eleverne
Vi samarbejder omkring at skabe rammerne for en stabil og struktureret hverdag, der tilgodeser det enkelte barns behov. Møllehuset er sit eget lille hus, der er fuld af gode, pædagogiske aktiviteter. Vi har især fokus på idræt og bevægelse i dagligdagen – og det er derfor vigtigt, at du har interesse for det pædagogiske arbejde med fysisk aktivitet. 

Læring og undervisning der understøtter dannelse
Undervisningen og socialpædagogiske aktiviteter er flettet sammen over hele dagen, hvor lærere og pædagoger arbejder tæt sammen omkring det enkelte barns udvikling af både de skolefaglige, personlige og sociale kompetencer.

Hos os bliver du en del af et fællesskab, der arbejder læringsorienteret i bred forstand – vi er læringsmennesker og ser læring i alle facetter af hverdagen. Det er derfor vigtigt, at du formår at få øje på udviklingspotentialerne i børnene og understøtter dem i at lykkes med at lære nyt. Du er entusiastisk og har gå-på-mod ift. at varetage en undervisende funktion.

Du nyder vekslen mellem arbejdet i SFO og undervisningstid
Som pædagog i Møllehuset kommer du i dagligdagen til at have et tæt samarbejde med kolleger fra forskellige faggrupper, som du bliver en del af i både skole og SFO-regi. Det er vigtigt, at du brænder for at understøtte den sociale interaktion børnene imellem – og er knivskarp til at spotte og skabe deltagelsesmuligheder for eleverne.

Du er en eftertragtet samarbejdspartner
Dine samarbejdsevner er i top. Du giver glædeligt en hjælpende hånd med, når behovet melder sig, og du formår samtidig at trække på dine kollegers styrker. Du ser det tætte forældresamarbejde som en fordel for børnenes trivsel. Det er samtidig vigtigt, at du har lyst til at blive en del af vores netværksskabende miljø, der er en del af vores fundament.  

Du strukturerer dagligdagen og har flair for positiv kommunikation
Det falder dig naturligt at skabe og indgå i en struktureret hverdag og ved, at det er forudsætningen for en velfungerende dagligdag. Du lægger vægt på en positiv tilrettevisende og anerkendende kommunikation, hvor du smidigt navigerer mellem kommunikationsformer såsom tegn til tale, KAT-kassen eller visualisering.
    
Høj faglighed og de gode historier
Du bliver en del af et eftertragtet fagligt fællesskab i Heltidstilbuddet, der arbejder med det narrative i praksis – både i forhold til forældre, elever og hinanden. Det er vigtigt, at du har en solid narrativ bevidsthed og er opmærksom på hvilke historier, der fortælles. Du evner at tilbyde og støtte børnene i alternative fortællinger om sig selv, hvor du bidrager med en positiv indgangsvinkel.

Det faglige niveau er højt, og ledelsen er nærværende. Vi er en skole, der vægter børnenes og medarbejdernes trivsel højt. Der er mulighed for supervision fra PPR-psykologer og den daglige pædagogiske leder.

Vi tager hånd om dig fra din første dag
I opstartsfasen bliver du tilknyttet en mentor, der sørger for at klæde dig på, så du kommer godt ind i jobbet, opgaverne og kulturen. 

Hvad driver og motiverer dig?
Er din faglige profil lige i øjet til at arbejde med målgruppen? Er du uddannet pædagog, og har du hvad, der skal til for at lykkes sammen med os? Så vil vi meget gerne høre fra dig. Vi er særligt nysgerrige på, hvad der driver dig i jobbet?

Ansøgningsfristen er søndag d. 18. oktober 2020
Vi holder samtaler i uge 43.

Ansøgning, CV, og anden relevant dokumentation skal sendes elektronisk.

Yderligere oplysninger  
Jobbet er et vikariat på 32 timer ugentligt med ansættelse pr. 1. december 2020 – og mulighed for tidligere opstart. Vikariatet løber som minimum til 1. november 2021 med mulighed for fastansættelse efter opslag. 

Arbejdstiderne er som udgangspunkt fra 06:30- 16:30.

Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse, indhentes der børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser.
 
Hvis du vil vide mere eller har lyst til at besøge os, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Dorte Ørbæk på 2014 9034. Du kan også læse mere om Mølleholmskolen på vores hjemmeside.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.