Pædagoger, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, pædagogiske assistenter og omsorgs- og pædagogmedhjælpere til faste stillinger hos Fagcenter for Autisme og ADHD - Gennem Bakkerne, Vodskov

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

I Ældre- og Handicapforvaltningen arbejder vi for at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg. Og vi gør det sammen. Sammen med frivillige, med virksomheder, organisationer, pårørende og sammen med de mennesker, vi er her for.

Vi er mere end 6.500 ansatte, der hvert år er i kontakt med flere end 19.000 mennesker i kommunen. Mennesker, som på den ene eller anden måde har brug for vores støtte og omsorg i hverdagen. Sammen arbejder vi hver dag på at skabe livskvalitet og velfærd.

Vi udvikler velfærd sammen.

Til Fagcenter for Autisme og ADHD, ledelsesfeltet Gennem Bakkerne, søger vi snarest muligt pædagoger, social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, omsorgs- og pædagogmedhjælpere og pædagogiske assistenter til faste stillinger på op til 37 timer pr. uge eller efter nærmere aftale, med tiltrædelse snarest muligt. Du skal forvente at arbejde dag- og aften vagter samt weekend og helligdage.
 
Vi kan tilbyde:

  • En arbejdsplads hvor du har stor frihed under ansvar sammen med andre kompetente medarbejder.
  • En arbejdsplads med en ledelse der stiller faglige krav til medarbejderne, og hvor der samtidig er stort fokus på trivsel og arbejdsmiljø.
  • Vi sørger for oplæring fra erfarne kollegaer.
  • Spændende teknologiske innovative tiltag herunder et borgerrelateret robot projekt LOVOT, som går i gang i efteråret.
  • Engagerede tillidsrepræsentanter og abejdsmiljørepræsentant, der varetager medarbejdernes ønsker og interesser i samspil med ledelsen.
  • Tæt samarbejde og dialog med lokale vagtplanlægger placeret på GB 23.
Lidt om stillingen og din nye arbejdsplads
Gennem Bakkerne er Aalborg kommunes botilbud til voksne med diagnoser inden for Autisme spektrum forstyrrelse, ADHD, mental retardering samt øvrige psykiatriske lidelser. Dette stiller store krav til medarbejderen i forhold til de specialpædagogiske opgaver, der i dagligdagen skal varetages. Medarbejderen står ofte i yderst komplicerede problemstillinger, hvor handlekraft, ansvarlighed, etik og empati altid skal være i højsædet.
Der er alene-arbejde i størstedelen af det pædagogiske arbejde, og det stiller særlige krav til den enkelte medarbejder om at være ansvarlig og psykisk robust.
 
Dine primære opgaver vil være:
  • At arbejde loyalt efter de retningslinjer, procedurer og aftaler der er lavet omkring den enkelte borger.
  • At deltage i alt arbejde vedr. borgerens dagligdag, dermed også dokumentation, administration og praktisk arbejde.
  • At deltage aktivt i mødeaktivitet, uddannelse samt træningsforløb og omsætte disse til daglig praksis.
  • At være implementeringsansvarlig på alle opgaver, retningslinjer, aftaler, politikker m.m.

Vi forventer at du:
Faglige kompetencer:
  • Er villig til at lære og arbejde med TEACCH og neuropædagogisk tilgang.
  • Kan se vigtigheden i, at se ind i det sundhedsfaglige aspekt omkring de mennesker , vi er her for.
  • Kan agere fagligt, professionelt og etisk forsvarligt i et miljø med borgere, der har særlige behov.
  • Har erfaring med at arbejde i et miljø, hvor selvskadende og udadreagerende adfærd forekommer.
  • Er indstillet på at arbejde i Teams omkring borgerne.
  • Er mentalt robust og har en fysik, der gør, at du kan følge borgeren i alle aktiviteter, året rundt uanset vejr og vind.
  • Har erfaring i arbejdet med borgere, hvor også psykiatriske overbygninger er med til at danne rammen for det hele menneske.
  • Har gjort op med dig selv, at det at arbejde i et døgntilbud betyder, at du skal kunne arbejde på alle tider af døgnet, hver anden weekend samt på helligdage.
Personlige kompetencer:
  • Kan tilsidesætte dine egne behov, når du er på arbejde med borgerne og dermed udelukkende har fokus på kerneopgaven.
  • Har gjort op med dig selv, at du kan agere på en arbejdsplads, hvor ledelsen har forventninger om, at du er ansvarlig for daglig praksis, dvs. du er eksperten på borgerne.
  • Har gennemtænkt, at du søger arbejde i en organisation, hvor Aalborg Kommunes værdier: Nærvær, Ansvarlighed og Respekt, samt visionen om en handlekraftig organisation med værdier som samskabelse, velfærdsinnovation og rehabilitering forventes at kunne ses i din daglige indsats i arbejde med kerneopgaven, i samværet med borgerne.

Arbejdsstedets adresse:
Gennem Bakkerne 23 A+B, 9310 Vodskov.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte assisterende ledere Birgitte Overgaard på mail: overgaard@aalborg.dk eller Birgitte D. Bendtsen på mail: bdub-aeh@aalborg.dk eller leder Thomas Borcher på tboj-aeh@aalborg.dk som herefter kan ringe dig op.
 
Vi holder samtaler løbende.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningens vision og strategiske ledelsesudvikling
Bliv klogere på Ældre- og Handicapforvaltningens vision
Frihedsbrevet skal sætte organisationens fulde potentiale fri (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Pædagoger, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, pædagogiske assistenter og omsorgs- og pædagogmedhjælpere til faste stillinger hos Fagcenter for Autisme og ADHD - Gennem Bakkerne, Vodskov

I Ældre- og Handicapforvaltningen arbejder vi for at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg. Og vi gør det sammen. Sammen med frivillige, med virksomheder, organisationer, pårørende og sammen med de mennesker, vi er her for.

Vi er mere end 6.500 ansatte, der hvert år er i kontakt med flere end 19.000 mennesker i kommunen. Mennesker, som på den ene eller anden måde har brug for vores støtte og omsorg i hverdagen. Sammen arbejder vi hver dag på at skabe livskvalitet og velfærd.

Vi udvikler velfærd sammen.

Til Fagcenter for Autisme og ADHD, ledelsesfeltet Gennem Bakkerne, søger vi snarest muligt pædagoger, social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, omsorgs- og pædagogmedhjælpere og pædagogiske assistenter til faste stillinger på op til 37 timer pr. uge eller efter nærmere aftale, med tiltrædelse snarest muligt. Du skal forvente at arbejde dag- og aften vagter samt weekend og helligdage.
 
Vi kan tilbyde:

  • En arbejdsplads hvor du har stor frihed under ansvar sammen med andre kompetente medarbejder.
  • En arbejdsplads med en ledelse der stiller faglige krav til medarbejderne, og hvor der samtidig er stort fokus på trivsel og arbejdsmiljø.
  • Vi sørger for oplæring fra erfarne kollegaer.
  • Spændende teknologiske innovative tiltag herunder et borgerrelateret robot projekt LOVOT, som går i gang i efteråret.
  • Engagerede tillidsrepræsentanter og abejdsmiljørepræsentant, der varetager medarbejdernes ønsker og interesser i samspil med ledelsen.
  • Tæt samarbejde og dialog med lokale vagtplanlægger placeret på GB 23.
Lidt om stillingen og din nye arbejdsplads
Gennem Bakkerne er Aalborg kommunes botilbud til voksne med diagnoser inden for Autisme spektrum forstyrrelse, ADHD, mental retardering samt øvrige psykiatriske lidelser. Dette stiller store krav til medarbejderen i forhold til de specialpædagogiske opgaver, der i dagligdagen skal varetages. Medarbejderen står ofte i yderst komplicerede problemstillinger, hvor handlekraft, ansvarlighed, etik og empati altid skal være i højsædet.
Der er alene-arbejde i størstedelen af det pædagogiske arbejde, og det stiller særlige krav til den enkelte medarbejder om at være ansvarlig og psykisk robust.
 
Dine primære opgaver vil være:
  • At arbejde loyalt efter de retningslinjer, procedurer og aftaler der er lavet omkring den enkelte borger.
  • At deltage i alt arbejde vedr. borgerens dagligdag, dermed også dokumentation, administration og praktisk arbejde.
  • At deltage aktivt i mødeaktivitet, uddannelse samt træningsforløb og omsætte disse til daglig praksis.
  • At være implementeringsansvarlig på alle opgaver, retningslinjer, aftaler, politikker m.m.

Vi forventer at du:
Faglige kompetencer:
  • Er villig til at lære og arbejde med TEACCH og neuropædagogisk tilgang.
  • Kan se vigtigheden i, at se ind i det sundhedsfaglige aspekt omkring de mennesker , vi er her for.
  • Kan agere fagligt, professionelt og etisk forsvarligt i et miljø med borgere, der har særlige behov.
  • Har erfaring med at arbejde i et miljø, hvor selvskadende og udadreagerende adfærd forekommer.
  • Er indstillet på at arbejde i Teams omkring borgerne.
  • Er mentalt robust og har en fysik, der gør, at du kan følge borgeren i alle aktiviteter, året rundt uanset vejr og vind.
  • Har erfaring i arbejdet med borgere, hvor også psykiatriske overbygninger er med til at danne rammen for det hele menneske.
  • Har gjort op med dig selv, at det at arbejde i et døgntilbud betyder, at du skal kunne arbejde på alle tider af døgnet, hver anden weekend samt på helligdage.
Personlige kompetencer:
  • Kan tilsidesætte dine egne behov, når du er på arbejde med borgerne og dermed udelukkende har fokus på kerneopgaven.
  • Har gjort op med dig selv, at du kan agere på en arbejdsplads, hvor ledelsen har forventninger om, at du er ansvarlig for daglig praksis, dvs. du er eksperten på borgerne.
  • Har gennemtænkt, at du søger arbejde i en organisation, hvor Aalborg Kommunes værdier: Nærvær, Ansvarlighed og Respekt, samt visionen om en handlekraftig organisation med værdier som samskabelse, velfærdsinnovation og rehabilitering forventes at kunne ses i din daglige indsats i arbejde med kerneopgaven, i samværet med borgerne.

Arbejdsstedets adresse:
Gennem Bakkerne 23 A+B, 9310 Vodskov.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte assisterende ledere Birgitte Overgaard på mail: overgaard@aalborg.dk eller Birgitte D. Bendtsen på mail: bdub-aeh@aalborg.dk eller leder Thomas Borcher på tboj-aeh@aalborg.dk som herefter kan ringe dig op.
 
Vi holder samtaler løbende.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik: 4 for fællesskabet (aalborg.dk)

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningens vision og strategiske ledelsesudvikling
Bliv klogere på Ældre- og Handicapforvaltningens vision
Frihedsbrevet skal sætte organisationens fulde potentiale fri (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.