Pædagogisk afdelingsleder til SFO/skolestart på Torstorp Skole

Du er drevet af lysten til at udvikle og af glæden ved at arbejde på en skole. Du kan være kritisk, refleksiv og kan udfordre. Du er handlekraftig og selvstændig i opgaveløsningen, men du ved samtidig, hvornår det er tid til fælles refleksion i ledelsesteamet. Du kan komplimentere os andre i ledelsesteamet, og du er en teamplayer, som møder hverdagen på en stor skole med et smil på læben – i såvel akutte og komplekse situationer som i den daglige drift.

Torstorp Skole
Torstorp Skole er Høje-Taastrup Kommunes pt. nyeste skole. Skolen har ca. 700 elever fra 0.-9. klasse og 85 engagerede medarbejdere. Som pædagogisk afdelingsleder på Torstorp Skole bliver du en del af en skole med stærke traditioner, hvor vi gennem alle årene har haft fokus på idræt og bevægelse som understøttende aktivitet i hele vores hverdag. Torstorp Skole er i disse år optaget af det fælleskommunale fokus ”Fremtidens skole i Høje-Taastrup Kommune”. Dette er et treårigt projekt i skoleårene 18/19-20/21, som støttes af A.P. Møller Fonden med 11 millioner kroner. Læs mere om Fremtidens Skole i Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk/21.

Opgaven som pædagogisk afdelingsleder SFO/skolestart
Stillingen som pædagogisk afdelingsleder med fokus på SFO/skolestart spænder vidt. Du vil få ansvaret for strategiske, faglige, administrative og pædagogiske opgaver – herunder den personalemæssige ledelse af personalet i SFO og fælles skolestart.

Du vil særligt have ansvar for:

  • Udvikling og nytænkning af pædagogfagligheden og kvaliteten i SFO-tilbuddet
  • Udvikling af samarbejdet mellem pædagoger og lærere gennem tværfaglighed og professionelle læringsfællesskaber – gennem hele børnenes hverdag på Torstorp Skole
  • Udvikling og optimering af SFO og indskolingens fysiske rum
  • Udvikling af samarbejdet mellem daginstitutioner og skole samt fokus på ”overgange” i børnenes liv
Derfor er det vigtigt, at du:
  • Har en pædagogisk baggrund
  • Er synlig i hverdagen blandt børn, forældre og medarbejdere
  • Er opdateret på viden omkring børns læring, pædagogik og indholdet i Den ny Folkeskolereform
  • Er kommunikativt stærk og vægter dialog og nysgerrighed i samarbejde med såvel forældre som medarbejdere og andre samarbejdspartnere højt
Ledelsesteamet
Ledelsesteamet er sammensat af skoleleder, sekretariatsleder og tre pædagogiske afdelingsledere med ansvaret for henholdsvis 1.-5. klasse, 6.-9. klasse og for skolens SFO/skolestart. Du bliver en del af et ledelsesteam, som brænder for udviklingen af Torstorp Skole, og hvor der er store ambitioner om at skabe den bedst mulige skole for vores distrikts børn. Vi arbejder tæt sammen og har en samarbejdsform, hvor der diskuteres, grines og arbejdes i flok. Ledelsen har fokus på fællesskabet og på den lærende organisation, hvor man lærer af og med hinanden gennem bl.a. observation og sparring - og derigennem udvikler såvel den faglige, pædagogiske og ikke mindst organisatoriske læring. Fordeling af de samlede opgaver i ledelsesteamet vil ske, når ledelsesteamet er endeligt sammensat – og du mangler lige nu :-)

Yderligere oplysninger
Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er mandag den 27. maj 2019
Første samtale vil finde sted torsdag den 6. juni 2019 og en eventuel anden samtale tirsdag den 12. juni 2019. Ansøgere til anden samtale vil blive bedt om at gennemføre en personlighedstest mellem første og anden samtale.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte skoleleder Sidsel Løhndorf Voss på 43352369. Vi ser gerne, at du kommer og besøger os, inden du søger. Du kan ringe og aftale et besøg med sekretariatet på 43352370.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330008305Phoenix-0e88b7cc12019-04-16T00:00:00Pædagogisk afdelingsleder til SFO/skolestart på Torstorp SkoleDu er drevet af lysten til at udvikle og af glæden ved at arbejde på en skole. Du kan være kritisk, refleksiv og kan udfordre. Du er handlekraftig og selvstændig i opgaveløsningen, men du ved samtidig, hvornår det er tid til fælles refleksion i ledelsesteamet. Du kan komplimentere os andre i ledelsesteamet, og du er en teamplayer, som møder hverdagen på en stor skole med et smil på læben – i såvel akutte og komplekse situationer som i den daglige drift.

Torstorp Skole
Torstorp Skole er Høje-Taastrup Kommunes pt. nyeste skole. Skolen har ca. 700 elever fra 0.-9. klasse og 85 engagerede medarbejdere. Som pædagogisk afdelingsleder på Torstorp Skole bliver du en del af en skole med stærke traditioner, hvor vi gennem alle årene har haft fokus på idræt og bevægelse som understøttende aktivitet i hele vores hverdag. Torstorp Skole er i disse år optaget af det fælleskommunale fokus ”Fremtidens skole i Høje-Taastrup Kommune”. Dette er et treårigt projekt i skoleårene 18/19-20/21, som støttes af A.P. Møller Fonden med 11 millioner kroner. Læs mere om Fremtidens Skole i Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk/21.

Opgaven som pædagogisk afdelingsleder SFO/skolestart
Stillingen som pædagogisk afdelingsleder med fokus på SFO/skolestart spænder vidt. Du vil få ansvaret for strategiske, faglige, administrative og pædagogiske opgaver – herunder den personalemæssige ledelse af personalet i SFO og fælles skolestart.

Du vil særligt have ansvar for:
  • Udvikling og nytænkning af pædagogfagligheden og kvaliteten i SFO-tilbuddet
  • Udvikling af samarbejdet mellem pædagoger og lærere gennem tværfaglighed og professionelle læringsfællesskaber – gennem hele børnenes hverdag på Torstorp Skole
  • Udvikling og optimering af SFO og indskolingens fysiske rum
  • Udvikling af samarbejdet mellem daginstitutioner og skole samt fokus på ”overgange” i børnenes liv
Derfor er det vigtigt, at du:
  • Har en pædagogisk baggrund
  • Er synlig i hverdagen blandt børn, forældre og medarbejdere
  • Er opdateret på viden omkring børns læring, pædagogik og indholdet i Den ny Folkeskolereform
  • Er kommunikativt stærk og vægter dialog og nysgerrighed i samarbejde med såvel forældre som medarbejdere og andre samarbejdspartnere højt
Ledelsesteamet
Ledelsesteamet er sammensat af skoleleder, sekretariatsleder og tre pædagogiske afdelingsledere med ansvaret for henholdsvis 1.-5. klasse, 6.-9. klasse og for skolens SFO/skolestart. Du bliver en del af et ledelsesteam, som brænder for udviklingen af Torstorp Skole, og hvor der er store ambitioner om at skabe den bedst mulige skole for vores distrikts børn. Vi arbejder tæt sammen og har en samarbejdsform, hvor der diskuteres, grines og arbejdes i flok. Ledelsen har fokus på fællesskabet og på den lærende organisation, hvor man lærer af og med hinanden gennem bl.a. observation og sparring - og derigennem udvikler såvel den faglige, pædagogiske og ikke mindst organisatoriske læring. Fordeling af de samlede opgaver i ledelsesteamet vil ske, når ledelsesteamet er endeligt sammensat – og du mangler lige nu :-)

Yderligere oplysninger
Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er mandag den 27. maj 2019
Første samtale vil finde sted torsdag den 6. juni 2019 og en eventuel anden samtale tirsdag den 12. juni 2019. Ansøgere til anden samtale vil blive bedt om at gennemføre en personlighedstest mellem første og anden samtale.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte skoleleder Sidsel Løhndorf Voss på 43352369. Vi ser gerne, at du kommer og besøger os, inden du søger. Du kan ringe og aftale et besøg med sekretariatet på 43352370.

Du er drevet af lysten til at udvikle og af glæden ved at arbejde på en skole. Du kan være kritisk, refleksiv og kan udfordre. Du er handlekraftig og selvstændig i opgaveløsningen, men du ved samtidig, hvornår det er tid til fælles refleksion i ledelsesteamet. Du kan komplimentere os andre i ledelsesteamet, og du er en teamplayer, som møder hverdagen på en stor skole med et smil på læben i såvel akutte og komplekse situationer som i den daglige drift. Torstorp Skole Torstorp Skole er Høje-Taastrup Kommunes pt. nyeste skole. Skolen har ca. 700 elever fra 0.-9. klasse og 85 engagerede medarbejdere. Som pædagogisk afdelingsleder på Torstorp Skole bliver du en del af en skole med stærke traditioner, hvor vi gennem alle årene har haft fokus på idræt og bevægelse som understøttende aktivitet i hele vores hverdag. Torstorp Skole er i disse år optaget af det fælleskommunale fokus Fremtidens skole i Høje-Taastrup Kommune . Dette er et treårigt projekt i skoleårene 18 19-20 21, som støttes af A.P. Møller Fonden med 11 millioner kroner. Læs mere om Fremtidens Skole i Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk 21. Opgaven som pædagogisk afdelingsleder SFO skolestart Stillingen som pædagogisk afdelingsleder med fokus på SFO skolestart spænder vidt. Du vil få ansvaret for strategiske, faglige, administrative og pædagogiske opgaver herunder den personalemæssige ledelse af personalet i SFO og fælles skolestart. Du vil særligt have ansvar for:Udvikling og nytænkning af pædagogfagligheden og kvaliteten i SFO-tilbuddetUdvikling af samarbejdet mellem pædagoger og lærere gennem tværfaglighed og professionelle læringsfællesskaber gennem hele børnenes hverdag på Torstorp SkoleUdvikling og optimering af SFO og indskolingens fysiske rumUdvikling af samarbejdet mellem daginstitutioner og skole samt fokus på overgange i børnenes livDerfor er det vigtigt, at du:Har en pædagogisk baggrundEr synlig i hverdagen blandt børn, forældre og medarbejdereEr opdateret på viden omkring børns læring, pædagogik og indholdet i Den ny FolkeskolereformEr kommunikativt stærk og vægter dialog og nysgerrighed i samarbejde med såvel forældre som medarbejdere og andre samarbejdspartnere højtLedelsesteamet Ledelsesteamet er sammensat af skoleleder, sekretariatsleder og tre pædagogiske afdelingsledere med ansvaret for henholdsvis 1.-5. klasse, 6.-9. klasse og for skolens SFO skolestart. Du bliver en del af et ledelsesteam, som brænder for udviklingen af Torstorp Skole, og hvor der er store ambitioner om at skabe den bedst mulige skole for vores distrikts børn. Vi arbejder tæt sammen og har en samarbejdsform, hvor der diskuteres, grines og arbejdes i flok. Ledelsen har fokus på fællesskabet og på den lærende organisation, hvor man lærer af og med hinanden gennem bl.a. observation og sparring - og derigennem udvikler såvel den faglige, pædagogiske og ikke mindst organisatoriske læring. Fordeling af de samlede opgaver i ledelsesteamet vil ske, når ledelsesteamet er endeligt sammensat og du mangler lige nu :-) Yderligere oplysninger Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er mandag den 27. maj 2019 Første samtale vil finde sted torsdag den 6. juni 2019 og en eventuel anden samtale tirsdag den 12. juni 2019. Ansøgere til anden samtale vil blive bedt om at gennemføre en personlighedstest mellem første og anden samtale. Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte skoleleder Sidsel Løhndorf Voss på 43352369. Vi ser gerne, at du kommer og besøger os, inden du søger. Du kan ringe og aftale et besøg med sekretariatet på 43352370.11star0e88b7cc100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-27T00:00:000000https://htk.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=5fc05f78-bbe1-4485-b654-c6a58513d8300EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-Taastrup3509630Høje-Taastrup Kommune11Bygaden 22630TaastrupDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent746620JobNet4976485497648510016-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e88b7cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e88b7cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e88b7cc&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e88b7cc&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361492712Sidselnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330029393Genopslag: Den selvejende institution Børnehuset Hobitten søger afdelingslederBasic Genopslag - Har du erfaring med og mod på ledelse, så er du måske vores nye afdelingsleder Hobbitten er en selvejende daginstitution med 123 skønne børn og 25 dygtige, engagerede og professionelle medarbejdere. Børnehuset består af 3 vuggestuegrupper, 3 børnehavegrupper og 1 skolegruppe, denne kører hver dag til et anneks i Roskilde Vest. Vores profil er Sang og Bevægelse, som indgår i mange af vores aktiviteter og hele dagen igennem. Som selvejende og stor institution vægter vi synlig ledelse meget højt, hvorfor vi søger en afdelingsleder på 37 timer til vores børnehaveafdeling. Der er ca. 60 børn mellem 2-5 år og 9 personaler, men vi mangler netop den 10, en tovholder. Rollen som afdelingsleder er en meget vigtig stilling både i børnehaveafdelingen og i ledelsen, og til tider også en stilling med udfordringer, med to kasketter på og denne dobbelthed skal vores nye afdelingsleder meget gerne have erfaring med eller have stort mod på at kunne se sig selv i. Ledelsen består af 1 leder og 1 souschef og 1 afdelingsleder. Jobbet som afdelingsleder er en stilling med ca. 27 børnetimer og 10 skemalagte ledelsestimer. Ved leder og souschefs fravær skal du kunne varetage ledelse af hele huset. Ledelsen arbejder som et team dvs. vi har forskellige opgaver, som vi hver især varetager, herunder ledelsesmøder, hvor vi i fællesskab tager diverse beslutninger. Vi er en personalegruppe der vægter kvalitet i kerneopgaven, herunder faglighed, professionalisme og godt arbejdsmiljø. Som afdelingsleder har vi en forventning om, at du har følgende kompetencer: Stor fordel med erfaring som souschef eller afdelingsleder, gerne fra et stort børnehus Kan se dig selv ifh til vores profil, struktur og værdier Meget tydelig, anerkendende og lyttende i din ledelsesstil Høj faglighed og god til kollegial sparring God til at tage styring på projekter og processer og gå forrest frem mod mål God til at få afsluttet opgaver og projekter Være reflekterende og nærværende Have ro og et godt overblik, også til at klare hektiske situationer Kan sige til fra og stadig bevare tilliden Ser personlig og faglig udvikling som en naturlighed Gerne erfaring med dags- og mødeplanlægning Har humor og bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø Som pædagog har vi en forventning om, at du har følgende kompetencer: Have lyst til at arbejde i et stort hus, hvor vi har det sjovt og der til tider er meget travlt Brænder for og meget gerne have min et par års erfaring ifh til målgruppen 2-5 år Anerkendende, engageret, nærværende og optaget af børns trivsel, udvikling og læring Har gå-på mod, og er en reflekterende medspiller og ser faglig dialog som vigtigt Er fleksibel og omstillingsparat Ser vigtigheden af både det pædagogiske inde- og udeliv Ser forældresamarbejde inddragelse som vigtigt I Hobbitten vægter vi højt: Sang og bevægelse Fokus på Trivsel, Udvikling og Læring for både børn og personaler Godt fysisk og psykisk børne- og arbejdsmiljø Pædagogens ansvarlighed ifh til stuen og afdelingen Godt forældresamarbejde Deltagelse i udviklingsprojekter Sund og økologisk kost Ansøgning, CV og uddannelsesbevis sendes ved at klikke på Søg stillingen Løn efter gældende overenskomst med BUPL, samt lokal forhåndsaftale Ansøgningsfrist d. 12 6-19 kl. 9. Vi forventer at holde 1. samtale d. 17 6-19 og 2. samtale d. 20 6-19 begge dage fra kl. 12. De ansøgere vi udvælger til samtale, vil få tilsendt en case til refleksion og denne case vil indgå i dialog til samtalen. Vi holder åbent hus d. 6 6-19 kl. 15, for interesserede ansøgere. Tilmelding ikke nødvendig. Vil du vide mere om stillingen kontakt Leder Ulla Håkonsson eller souschef Charlotte Hansen på 4631 4702.

Genopslag - Har du erfaring med og mod på ledelse, så er du måske vores nye afdelingsleder

 

Hobbitten er en selvejende daginstitution med 123 skønne børn og 25 dygtige, engagerede og professionelle medarbejdere. Børnehuset består af 3 vuggestuegrupper, 3 børnehavegrupper og 1 skolegruppe, denne kører hver dag til et anneks i Roskilde Vest. Vores profil er Sang og Bevægelse, som indgår i mange af vores aktiviteter og hele dagen igennem. 

 

Som selvejende og stor institution vægter vi synlig ledelse meget højt, hvorfor vi søger en afdelingsleder på 37 timer til vores børnehaveafdeling. Der er ca. 60 børn mellem 2-5 år og 9 personaler, men vi mangler netop den 10, en tovholder. Rollen som afdelingsleder er en meget vigtig stilling både i børnehaveafdelingen og i ledelsen, og til tider også en stilling med udfordringer, med ”to kasketter på” og denne dobbelthed skal vores nye afdelingsleder meget gerne have erfaring med eller have stort mod på at kunne se sig selv i. 

 

Ledelsen består af 1 leder og 1 souschef og 1 afdelingsleder. Jobbet som afdelingsleder er en stilling med ca. 27 børnetimer og 10 skemalagte ledelsestimer. Ved leder og souschefs fravær skal du kunne varetage ledelse af hele huset. Ledelsen arbejder som et team dvs. vi har forskellige opgaver, som vi hver især varetager, herunder ledelsesmøder, hvor vi i fællesskab tager diverse beslutninger. Vi er en personalegruppe der vægter kvalitet i kerneopgaven, herunder faglighed, professionalisme og godt arbejdsmiljø. 

 

Som afdelingsleder har vi en forventning om, at du har følgende kompetencer:

  • Stor fordel med erfaring som souschef eller afdelingsleder, gerne fra et stort børnehus
  • Kan se dig selv ifh til vores profil, struktur og værdier
  • Meget tydelig, anerkendende og lyttende i din ledelsesstil
  • Høj faglighed og god til kollegial sparring
  • God til at tage styring på projekter og processer og gå forrest frem mod mål
  • God til at få afsluttet opgaver og projekter
  • Være reflekterende og nærværende
  • Have ro og et godt overblik, også til at klare hektiske situationer
  • Kan sige til/fra og stadig bevare tilliden
  • Ser personlig og faglig udvikling som en naturlighed
  • Gerne erfaring med dags- og mødeplanlægning
  • Har humor og bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø

 

Som pædagog har vi en forventning om, at du har følgende kompetencer:

  • Have lyst til at arbejde i et stort hus, hvor vi har det sjovt og der til tider er meget travlt
  • Brænder for og meget gerne have min et par års erfaring ifh til målgruppen 2-5 år
  • Anerkendende, engageret, nærværende og optaget af børns trivsel, udvikling og læring
  • Har gå-på mod, og er en reflekterende medspiller og ser faglig dialog som vigtigt
  • Er fleksibel og omstillingsparat
  • Ser vigtigheden af både det pædagogiske inde- og udeliv
  • Ser forældresamarbejde/inddragelse som vigtigt

 

I Hobbitten vægter vi højt:

  • Sang og bevægelse
  • Fokus på Trivsel, Udvikling og Læring for både børn og personaler
  • Godt fysisk og psykisk børne- og arbejdsmiljø
  • Pædagogens ansvarlighed ifh til stuen og afdelingen
  • Godt forældresamarbejde
  • Deltagelse i udviklingsprojekter
  • Sund og økologisk kost

 

Ansøgning, CV og uddannelsesbevis sendes ved at klikke på ”Søg stillingen”

 

Løn efter gældende overenskomst med BUPL, samt lokal forhåndsaftale 

 

Ansøgningsfrist d. 12/6-19 kl. 9. Vi forventer at holde 1. samtale d. 17/6-19 og 2. samtale d. 20/6-19 begge dage fra kl. 12.
De ansøgere vi udvælger til samtale, vil få tilsendt en case til refleksion og denne case vil indgå i dialog til samtalen.

 

Vi holder åbent hus d. 6/6-19 kl. 15, for interesserede ansøgere. Tilmelding ikke nødvendig. 

 

 

Vil du vide mere om stillingen kontakt Leder Ulla Håkonsson eller souschef Charlotte Hansen på 4631 4702.

ORS/Small/5457782b_logo.pngRoskilde Kommune - Den selvejende institution Børnehuset HobittenRoskilde2019-05-22T17:02:43.1002019-06-12T00:00:00
330016787Afdelingsleder til Lynge SkoleBasic Du inviteres hermed til at blive en del af et rigtigt godt ledelsesteam. Vores souschef og administrative afdelingsleder går på pension efter mange gode år på Lynge Skole. Derfor søger vi nu hans afløser. Vi har brug for en ny dygtig afdelingsleder, der både kan være daglig leder for personale, elever og forældre for enten udskolingen eller mellemtrinnet, men som også har gode administrative- og IT kompetencer og som har let ved at varetage flere administrative opgaver. Vi søger derfor en afdelingsleder, der kan sige ja til bl.a. følgende opgaver: Skoleårets overordnede planlægning og fagfordeling i samarbejde med skolens øvrige ledere. Skemalægning, udarbejdelse af opgaveoversigter og vikardækning (delvist med en lærer). Det daglige ansvar for udskolingen eller mellemtrinnet ift. elever, medarbejdere og forældre. Naturligvis i tæt samarbejde med skolens øvrige ledere og skolelederen. Som sammen med sekretærerne, lærerne og IT vejlederne kan varetage prøveplanlægning- og prøveafvikling, nationale tests og terminsprøver. Diverse IT opgaver, - herunder implementering af 1:1 pc løsning til 5.-9. klasseelever og skolens overgang til AULA, sammen med IT vejlederne på skolen og skoleleder. Samarbejde tæt med den øvrige ledelse, sekretariatet og med alle medarbejdere. Indgå i kommunens skoleledelsesnetværk og administrative arbejdsgrupper. Til gengæld skal du ikke overtage det økonomiske område, da økonomisekretæren og skolelederen har styr på den del. Som ny afdelingsleder på skolen bliver du en del af skolens samlede ledelsesteam, der foruden dig selv, består af skoleleder, indskolings- og pædagogisk afdelingsleder og SFO-leder. SFO lederen bliver også en ny leder i teamet, da den nuværende SFO leder også går på pension til september. Vi har brug for en ny lederkollega og en person, der: Er en loyal holdspiller og som kan inddrage og lytte til medarbejdere, elever og forældre i hverdagens beslutninger. Kan samarbejde, ideudvikle, og bidrage til skolens udvikling. Kan holde mange bolde i luften, bevare roen og kunne træffe beslutninger sammen med den øvrige ledelse. Er struktureret og målrettet i opgaveløsningen og som kan levere til tiden. Er læreruddannet og gerne lederuddannet og gerne med erfaring fra udskolingen. Kan tilslutte sig kommunens børne- og læringssyn, børne- og ungepolitik og skolens værdier (se skolens hjemmeside). Lidt om osLynge Skole ligger i Lynge i Allerød Kommune. Skolen har 85 dygtige medarbejdere, der arbejder engageret med at sikre vores 670 elever den bedst mulige læring og dannelse. Lynge Skole er en rigtig god og solid tresporet skole fra 0.- 9.klasse, der nyder stor opbakning i byen, som skaber gode elevresultater og høj trivsel hos børnene. Tonen er positiv, humoristisk og faglig i medarbejdergruppen og samarbejdet mellem ledelse og personale er positivt og gensidigt respektfuldt.Du er velkommen til at kontakte skoleleder Thomas Kirkegaard eller afdelingsleder Nina Birch på tlf. 48 12 68 00 for yderligere information eller for at arrangere et besøg.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og forhåndsaftale for skoleledere.Du søger stillingen digitalt via linket i annoncen på kommunens hjemmeside senest søndag den 26. maj 2019. Første samtalerunde finder sted 3. juni og anden samtalerunde den 12. juni.Der vil blive gennemført personprofil-test på de kandidater, der går videre til 2. samtale. Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.Du inviteres hermed til at blive en del af et rigtigt godt ledelsesteam.
  
Vores souschef og administrative afdelingsleder går på pension efter mange gode år på Lynge Skole. Derfor søger vi nu hans afløser.
 
Vi har brug for en ny dygtig afdelingsleder, der både kan være daglig leder for personale, elever og forældre for enten udskolingen eller mellemtrinnet, men som også har gode administrative- og IT kompetencer og som har let ved at varetage flere administrative opgaver.
 
Vi søger derfor en afdelingsleder, der kan sige ja til bl.a. følgende opgaver:
 
  • Skoleårets overordnede planlægning og fagfordeling i samarbejde med skolens øvrige ledere.
  • Skemalægning, udarbejdelse af opgaveoversigter og vikardækning (delvist med en lærer).
  • Det daglige ansvar for udskolingen eller mellemtrinnet ift. elever, medarbejdere og forældre. Naturligvis i tæt samarbejde med skolens øvrige ledere og skolelederen.
  • Som sammen med sekretærerne, lærerne og IT vejlederne kan varetage prøveplanlægning- og prøveafvikling, nationale tests og terminsprøver.
  • Diverse IT opgaver, - herunder implementering af 1:1 pc løsning til 5.-9. klasseelever og skolens overgang til AULA, sammen med IT vejlederne på skolen og skoleleder.
  • Samarbejde tæt med den øvrige ledelse, sekretariatet og med alle medarbejdere.
  • Indgå i kommunens skoleledelsesnetværk og administrative arbejdsgrupper.
 
Til gengæld skal du ikke overtage det økonomiske område, da økonomisekretæren og skolelederen har styr på den del.
 
Som ny afdelingsleder på skolen bliver du en del af skolens samlede ledelsesteam, der foruden dig selv, består af skoleleder, indskolings- og pædagogisk afdelingsleder og SFO-leder. SFO lederen bliver også en ny leder i teamet, da den nuværende SFO leder også går på pension til september.
 
Vi har brug for en ny lederkollega og en person, der:
  • Er en loyal ”holdspiller” og som kan inddrage og lytte til medarbejdere, elever og forældre i hverdagens beslutninger.
  • Kan samarbejde, ideudvikle, og bidrage til skolens udvikling.
  • Kan holde mange bolde i luften, bevare roen og kunne træffe beslutninger sammen med den øvrige ledelse.
  • Er struktureret og målrettet i opgaveløsningen og som kan levere til tiden.
  • Er læreruddannet og gerne lederuddannet og gerne med erfaring fra udskolingen.
  • Kan tilslutte sig kommunens børne- og læringssyn, børne- og ungepolitik og skolens værdier (se skolens hjemmeside).
 
Lidt om os
Lynge Skole ligger i Lynge i Allerød Kommune. Skolen har 85 dygtige medarbejdere, der arbejder engageret med at sikre vores 670 elever den bedst mulige læring og dannelse. Lynge Skole er en rigtig god og solid tresporet skole fra 0.- 9.klasse, der nyder stor opbakning i byen, som skaber gode elevresultater og høj trivsel hos børnene. Tonen er positiv, humoristisk og faglig i medarbejdergruppen og samarbejdet mellem ledelse og personale er positivt og gensidigt respektfuldt.

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Thomas Kirkegaard eller afdelingsleder Nina Birch på tlf. 48 12 68 00 for yderligere information eller for at arrangere et besøg.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og forhåndsaftale for skoleledere.

Du søger stillingen digitalt via linket i annoncen på kommunens hjemmeside senest søndag den 26. maj 2019. 

Første samtalerunde finder sted 3. juni og anden samtalerunde den 12. juni.
Der vil blive gennemført personprofil-test på de kandidater, der går videre til 2. samtale. 

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 

ORS/Small/5657000a_logo.jpegLynge SkoleLynge2019-05-03T16:06:32.6502019-05-26T00:00:00
330016566Head of Technology ArchitectureRobot In Nordea, Group Architecture has a critical role in supporting business goals and strategy in order to maximise customer value, whilst enabling synergies and common approaches across Nordea s operations — its core business functions, processes, information systems, and services. We are making significant investments in Enterprise Architecture (EA) to drive this significant positive impact on business value in several areas, including decreased operating costs, improved speed-to-market, reduction of complexity and risk, and greater overall technology effectiveness. This forms the backdrop of Nordea s focused journey of being a leading digital bank. Group Architecture is facilitating major strategic changes that are transforming the business from branch- focused to highly digitally enabled, with an emphasis on leveraging current and emerging technologies to do so. Its aim is to provide an end-to-end holistic view of the enterprise, in order to support the decision-making process needed to continuously improve and fine-tune the effectiveness and efficiency of the business. Hence, we are looking to bring onboard a senior professional and a natural leader who along with a small team will engage with key leaders across all global functions and business units and seek to understand both current capability gaps and future business needs. This role will report to the Head of Group Architecture. Location: Copenhagen, Denmark The Position we offer Leading a small team of enterprise infrastructure architects, the Head of Technology Architecture will work closely with business and technology stakeholders to publish artefacts, patterns and standards that optimally enable business strategy and objectives through a full-stack and service-based approach to technology. Utilizing in-depth knowledge of infrastructure, middleware technologies and application architecture patterns, this leader will develop the strategy to achieve business and engineering buy-in, and monitor and measure execution toward the target architecture. He she will form close partnerships with business, business technology and technology engineering and support stakeholders to help manage the demand and supply of technology capability, as well as produce or influencing strategies that optimise cost-efficiency whilst reducing risks. Responsibilities: Provide technology and infrastructure architectural direction and guidance to other enterprise architects, business architects, data architects and solution architects Partner with business IT leaders and functions to act as an advisor to strategic planning efforts or execution Research, evaluate, introduce and accelerate new technologies and methodologies to support technology transformation that enable overall business strategy Lead and facilitate the creation of technology and infrastructure principles to guide business technology, technology and solution architecture teams Produce artefacts that measurably enable business strategy and objectives, with a focus on target-state vision that delivery teams can execute upon Review and align investment planning and execution with prevailing architectural strategy and road-maps. Collaborate with IT leadership in the design and development of the strategic direction and vision for IT and Enterprise Architecture Facilitate the communication of architecture best practices throughout the architecture community and the IT organization by participating in leadership forums, architecture councils. Drive the creation and maintenance of technology standards, working with engineering and service staff to uphold lifecycle discipline and steer toward the consumption of IT services Develop multi-year technology and infrastructure road-maps at a capability level, and collaborating with engineering function to ensure product road-maps can meet business requirements Facilitate transformation, migration, convergence, consolidation strategies by providing appropriate artefacts or inputs to business and technology stakeholders Participate in architecture forums and road-shows, and collaborate with stakeholders in person or via internal collaboration platforms Participate, review, approve and constructively challenge when necessary, in architectural governance activities Coach, lead and mentor members of your team, and managing the deliverables of your team Lead by example Who you are The successful candidate will have in depth experience of working in enterprise architecture in a corporate, international environment. He she will be a natural leader, have an analytical mindset, be a strategic thinker and a strong problem-solver. Nordea s four key values are: Collaboration Ownership Passion Courage and we expect all our people to embody these values. You will also need: 10 year experience working in Enterprise Architecture, with a focus on technology infrastructure architecture. At least 5 years within financial services Strong understanding of IT Service Management and CMDB, with ITIL certification a strong advantage. Strong understanding of data centre architecture, including location strategy and resilience concepts such as active and passive applied to both data centre and applications within a data centre. Strong understanding of private and public cloud (hybrid cloud) concepts, and familiarity with service offerings from vendors such as AWS and Microsoft including IaaS and software services. Familiarity with Agile SDLC, and the technology functional and operational aspects of DevOps, infrastructure-as-code and PaaS architecture Strongly familiar with the differences between waterfall and agile delivery, and technology ITSM implications such as high levels of automation, Continuous Integration Deployment Delivery, and the requirements of elastic container-based deployments vs traditional CMDB A thorough understanding of agile lean methodology, including concepts such as the Agile Manifesto and how an Agile SCRUM operates. Any experience with client-side or back-end programming would be an advantage. Strong knowledge of infrastructure layers and leading technologies and or vendor offerings in the network, storage, platform and database space. Familiarity with workspace technologies ranging from corporate user OS, to virtual desktops, VPN and enterprise messaging, email, voice and video. Knowledge of enterprise architecture and experience in producing artefacts, with understanding of frameworks such as TOGAF or Zachman an advantage. Familiarity with application architectures patterns, including LAMP stacks, multi-tier applications, load-balancing concepts to VM and container-based micro-services Ability to work effectively with senior leaders and effectively communicate and influence up and down the ladder in a matrixed, multi-cultural, collaborative and self-directed environment Solid analytical skills to understand complex technology challenges, and articulate effective approaches and road-maps to solve them, whilst communicating key concepts to non-technical business audiences as well as often-technical technology audiences Strong leadership skills Excellent English both written and spoken Technology or infrastructure-related certifications (e.g. MCSE, CCNP, CCIE and other leading infrastructure vendors) would be a strong advantage, as well as engineering and or operational support background A relevant degree or equivalent experience demonstrating deep and broad knowledge of all aspects of technology infrastructure, service-based delivery. More information Last day to apply: 22nd April 2019 For more information about the position, you are welcome to contact Loredana Albenzio Executive Talent Acquisition Manager on Loredana.albenzio@nordea.com We believe that diversity improves team performance. Therefore, we strive to form teams with a mix of people of different genders and ages, and with different backgrounds and experiences.

In Nordea, Group Architecture has a critical role in supporting business goals and strategy in order to maximise customer value, whilst enabling synergies and common approaches across Nordea’s operations — its core business functions, processes, information systems, and services. We are making significant investments in Enterprise Architecture (EA) to drive this significant positive impact on business value in several areas, including decreased operating costs, improved speed-to-market, reduction of complexity and risk, and greater overall technology effectiveness.   

This forms the backdrop of Nordea’s focused journey of being a leading digital bank. Group Architecture is facilitating major strategic changes that are transforming the business from branch- focused to highly digitally enabled, with an emphasis on leveraging current and emerging technologies to do so. Its aim is to provide an end-to-end holistic view of the enterprise, in order to support the decision-making process needed to continuously improve and fine-tune the effectiveness and efficiency of the business.  

Hence, we are looking to bring onboard a senior professional and a natural leader who along with a small team will engage with key leaders across all global functions and business units and seek to understand both current capability gaps and future business needs.   

This role will report to the Head of Group Architecture.  

Location: Copenhagen, Denmark  

The Position we offer 

Leading a small team of enterprise infrastructure architects, the Head of Technology Architecture will work closely with business and technology stakeholders to publish artefacts, patterns and standards that optimally enable business strategy and objectives through a full-stack and service-based approach to technology. Utilizing in-depth knowledge of infrastructure, middleware technologies and application architecture patterns, this leader will develop the strategy to achieve business and engineering buy-in, and monitor and measure execution toward the target architecture. He/she will form close partnerships with business, business technology and technology engineering and support stakeholders to help manage the demand and supply of technology capability, as well as produce or influencing strategies that optimise cost-efficiency whilst reducing risks.  

Responsibilities: 

  • Provide technology and infrastructure architectural direction and guidance to other enterprise architects, business architects, data architects and solution architects 
  • Partner with business IT leaders and functions to act as an advisor to strategic planning efforts or execution 
  • Research, evaluate, introduce and accelerate new technologies and methodologies to support technology transformation that enable overall business strategy 
  • Lead and facilitate the creation of technology and infrastructure principles to guide business technology, technology and solution architecture teams 
  • Produce artefacts that measurably enable business strategy and objectives, with a focus on target-state/vision that delivery teams can execute upon 
  • Review and align investment planning and execution with prevailing architectural strategy and road-maps. 
  • Collaborate with IT leadership in the design and development of the strategic direction and vision for IT and Enterprise Architecture 
  • Facilitate the communication of architecture best practices throughout the architecture community and the IT organization by participating in leadership forums, architecture councils. 
  • Drive the creation and maintenance of technology standards, working with engineering and service staff to uphold  lifecycle discipline and steer toward the consumption of IT services 
  • Develop multi-year technology and infrastructure road-maps at a capability level, and collaborating with engineering function to ensure product road-maps can meet business requirements 
  • Facilitate transformation, migration, convergence, consolidation strategies by providing appropriate artefacts or inputs to business and technology stakeholders 
  • Participate in architecture forums and road-shows, and collaborate with stakeholders in person or via internal collaboration platforms 
  • Participate, review, approve and constructively challenge when necessary, in architectural governance activities 
  • Coach, lead and mentor members of your team, and managing the deliverables of your team  
  • Lead by example 

 Who you are

The successful candidate will have in depth experience of working in enterprise architecture in a corporate, international environment. He/she will be a natural leader, have an analytical mindset, be a strategic thinker and a strong problem-solver.  Nordea’s four key values are: Collaboration – Ownership – Passion – Courage and we expect all our people to embody these values.   You will also need: 

  • 10+ year experience working in Enterprise Architecture, with a focus on technology infrastructure architecture. 
  • At least 5 years within financial services 
  • Strong understanding of IT Service Management and CMDB, with ITIL certification a strong advantage. 
  • Strong understanding of data centre architecture, including location strategy and resilience concepts such as active and passive applied to both data centre and applications within a data centre. 
  • Strong understanding of private and public cloud (hybrid cloud) concepts, and familiarity with service offerings from vendors such as AWS and Microsoft including IaaS and software services. 
  • Familiarity with Agile SDLC, and the technology functional and operational aspects of DevOps, infrastructure-as-code and PaaS architecture 
  • Strongly familiar with the differences between waterfall and agile delivery, and technology ITSM implications such as; high levels of automation, Continuous    
  • Integration/Deployment/Delivery, and the requirements of elastic container-based deployments vs traditional CMDB 
  • A thorough understanding of agile/lean methodology, including concepts such as the Agile Manifesto and how an Agile SCRUM operates. Any experience with client-side or back-end programming would be an advantage. 
  • Strong knowledge of infrastructure layers and leading technologies and/or vendor offerings in the; network, storage, platform and database space. 
  • Familiarity with workspace technologies ranging from corporate user OS, to virtual desktops, VPN and enterprise messaging, email, voice and video. 
  • Knowledge of enterprise architecture and experience in producing artefacts, with understanding of frameworks such as TOGAF or Zachman an advantage. 
  • Familiarity with application architectures patterns, including LAMP stacks, multi-tier applications, load-balancing concepts to VM and container-based micro-services 
  • Ability to work effectively with senior leaders and effectively communicate and influence up and down the ladder in a matrixed, multi-cultural, collaborative and self-directed environment 
  • Solid analytical skills to understand complex technology challenges, and articulate effective approaches and road-maps to solve them, whilst communicating key concepts to non-technical business audiences as well as often-technical technology audiences  
  • Strong leadership skills 
  • Excellent English both written and spoken 
  • Technology or infrastructure-related certifications (e.g. MCSE, CCNP, CCIE and other leading infrastructure vendors) would be a strong advantage, as well as engineering and/or operational support background 
  • A relevant degree or equivalent experience demonstrating deep and broad knowledge of all aspects of technology infrastructure, service-based delivery. 

More information 

Last day to apply: 22nd April 2019  

For more information about the position, you are welcome to contact Loredana Albenzio – Executive Talent Acquisition Manager on Loredana.albenzio@nordea.com  

We believe that diversity improves team performance. Therefore, we strive to form teams with a mix of people of different genders and ages, and with different backgrounds and experiences.  

NORDEA FINANS DANMARK A/STaastrup2019-05-03T00:00:002019-06-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Genopslag: Den selvejende institution Børnehuset Hobitten søger afdelingsleder

Roskilde Kommune - Den selvejende institution Børnehuset Hobitten

Roskilde
Genopslag - Har du erfaring med og mod på ledelse, så er du måske vores nye afdelingsleder Hobbitten er en selvejende daginstitution med 123 skønne børn og 25 dygtige, engagerede og professionelle medarbejdere. Børnehuset består af 3 vuggestuegruppe...
Indrykket:22. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Afdelingsleder til Lynge Skole

Lynge Skole

Lynge
Du inviteres hermed til at blive en del af et rigtigt godt ledelsesteam. Vores souschef og administrative afdelingsleder går på pension efter mange gode år på Lynge Skole. Derfor søger vi nu hans afløser. Vi har brug for en ny dygtig afdelingsleder,...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

Head of Technology Architecture

NORDEA FINANS DANMARK A/S

Taastrup
In Nordea, Group Architecture has a critical role in supporting business goals and strategy in order to maximise customer value, whilst enabling synergies and common approaches across Nordea s operations — its core business functions, processes, inf...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019