Pædagogisk konsulent til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave

Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby-Vesterbro-Kongens Enghave (VVK) søger pr. 1. april 2020 en pædagogisk konsulent 37 timer ugentligt til at varetage rådgivnings-, udviklings- og tilsynsarbejde på 0-18-års institutionsområdet.

Som pædagogisk konsulent indgår du i et konsulentteam bestående af yderligere fem pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, skolekonsulent m.fl. Herudover er du en del af områdets samlede Tværfaglige Support, som består af psykologer, talehørelærere, sprogvejleder, sundhedsplejersker, støttepædagoger og kompetencepædagoger.
Der er således lagt vægt på at sikre fælles mål og retning for alle faggruppernes arbejde og dermed en solid koordinering af arbejdet i forhold til at supportere praksisfeltet og medvirke til at skabe udvikling af høj kvalitet i områdets mange skoler og dagtilbud.

Nogle af de indsatser, vi i øjeblikket arbejder med, er blandt andet implementering af de styrkede læreplaner, understøttelse og udvikling af højkvalitetsdagtilbud, tilsyn af vores institutioner, omlægning fra fritidsinstitutioner til KKFO’er og Arbejdspladsen i Fokus, hvor det handler om at skabe stærke arbejdsfællesskaber ud fra et kerneopgaveperspektiv.

Om jobbet
Vi søger en pædagogisk konsulent, der er uddannet pædagog, og som har en solid viden om dagtilbudsområdet og gerne en relevant efteruddannelse.

Du skal have et indgående kendskab til ledelse af dagtilbud enten gennem egen erfaring eller gennem sparring og arbejde med udviklingsopgaver omhandlende ledelse af dagtilbud.

Som pædagogisk konsulent arbejder du med en bred vifte af forskellige opgaver, som knytter sig til 0-18 års området, herunder

  • indgå i det kommunale tilsynsarbejde
  • vejlede og rådgive indenfor områderne ledelse, pædagogik, personale, børn og forældre
  • igangsætte kommunale udviklingsprocesser/projekter og medvirke til implementering af disse i institutionerne
  • understøtte områdeledelsen i ledelsesdialogen med institutionerne, bl.a. via analyse af tilgængelig ledelsesinformation
  • mødetilrettelæggelse og mødeledelse
  • arrangere temadage og kompetenceudvikling
  • arbejde med at udvikle og implementere Børne- og Ungdomsforvaltningens inklusionsindsats

Vi forventer, at du

  • har lyst til og erfaring med at arbejde med udvikling og drift indenfor hele institutionsområdet
  • har gode formidlingsevner, mundtligt såvel som skriftligt
  • har gode evner til at lytte, iagttage, analysere og opstille udviklingsmål og kan tænke visionært og omsætte tanker til praksis
  • har lyst til at skabe udvikling af gode børne- og arbejdsfællesskaber tæt på praksis
  • har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation
  • kan trives og agere i et travlt og dynamisk miljø og er ikke bange for at tage ansvar og arbejde selvstændigt
  • arbejder og tænker inkluderende, også i praksis

Vi kan tilbyde

  • et spændende, udfordrende og alsidigt job
  • et veludbygget og velfungerende tværfagligt samarbejde
  • dygtige og engagerede kollegaer i området
  • et attraktivt arbejdsmiljø med plads til et godt grin
  • en arbejdsplads i Valby, der ligger centralt i forhold til offentlige transportmidler
  • en aktiv institutionsverden med engagerede ledere og medarbejdere

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst, herunder principperne for Ny Løn.

Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i rekrutteringen.

Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til:

Områdechef Kate Obeid på 2777 0335
Faglig chef Mie Skytte Grønnemose 2725 1881

Søg via nedenstående link senest mandag den 17. februar 2020
Vi afholder samtale den 25. februar 2020 i tidsrummet 17.00-20.00.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330168003Phoenix-3446a75212020-01-30T13:07:10.317Pædagogisk konsulent til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave

Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby-Vesterbro-Kongens Enghave (VVK) søger pr. 1. april 2020 en pædagogisk konsulent 37 timer ugentligt til at varetage rådgivnings-, udviklings- og tilsynsarbejde på 0-18-års institutionsområdet.

Som pædagogisk konsulent indgår du i et konsulentteam bestående af yderligere fem pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, skolekonsulent m.fl. Herudover er du en del af områdets samlede Tværfaglige Support, som består af psykologer, talehørelærere, sprogvejleder, sundhedsplejersker, støttepædagoger og kompetencepædagoger.
Der er således lagt vægt på at sikre fælles mål og retning for alle faggruppernes arbejde og dermed en solid koordinering af arbejdet i forhold til at supportere praksisfeltet og medvirke til at skabe udvikling af høj kvalitet i områdets mange skoler og dagtilbud.

Nogle af de indsatser, vi i øjeblikket arbejder med, er blandt andet implementering af de styrkede læreplaner, understøttelse og udvikling af højkvalitetsdagtilbud, tilsyn af vores institutioner, omlægning fra fritidsinstitutioner til KKFO’er og Arbejdspladsen i Fokus, hvor det handler om at skabe stærke arbejdsfællesskaber ud fra et kerneopgaveperspektiv.

Om jobbet
Vi søger en pædagogisk konsulent, der er uddannet pædagog, og som har en solid viden om dagtilbudsområdet og gerne en relevant efteruddannelse.

Du skal have et indgående kendskab til ledelse af dagtilbud enten gennem egen erfaring eller gennem sparring og arbejde med udviklingsopgaver omhandlende ledelse af dagtilbud.

Som pædagogisk konsulent arbejder du med en bred vifte af forskellige opgaver, som knytter sig til 0-18 års området, herunder

  • indgå i det kommunale tilsynsarbejde
  • vejlede og rådgive indenfor områderne ledelse, pædagogik, personale, børn og forældre
  • igangsætte kommunale udviklingsprocesser/projekter og medvirke til implementering af disse i institutionerne
  • understøtte områdeledelsen i ledelsesdialogen med institutionerne, bl.a. via analyse af tilgængelig ledelsesinformation
  • mødetilrettelæggelse og mødeledelse
  • arrangere temadage og kompetenceudvikling
  • arbejde med at udvikle og implementere Børne- og Ungdomsforvaltningens inklusionsindsats

Vi forventer, at du

  • har lyst til og erfaring med at arbejde med udvikling og drift indenfor hele institutionsområdet
  • har gode formidlingsevner, mundtligt såvel som skriftligt
  • har gode evner til at lytte, iagttage, analysere og opstille udviklingsmål og kan tænke visionært og omsætte tanker til praksis
  • har lyst til at skabe udvikling af gode børne- og arbejdsfællesskaber tæt på praksis
  • har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation
  • kan trives og agere i et travlt og dynamisk miljø og er ikke bange for at tage ansvar og arbejde selvstændigt
  • arbejder og tænker inkluderende, også i praksis

Vi kan tilbyde

  • et spændende, udfordrende og alsidigt job
  • et veludbygget og velfungerende tværfagligt samarbejde
  • dygtige og engagerede kollegaer i området
  • et attraktivt arbejdsmiljø med plads til et godt grin
  • en arbejdsplads i Valby, der ligger centralt i forhold til offentlige transportmidler
  • en aktiv institutionsverden med engagerede ledere og medarbejdere

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst, herunder principperne for Ny Løn.

Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i rekrutteringen.

Yderligere oplysninger
Kan fås ved henvendelse til:

Områdechef Kate Obeid på 2777 0335
Faglig chef Mie Skytte Grønnemose 2725 1881

Søg via nedenstående link senest mandag den 17. februar 2020
Vi afholder samtale den 25. februar 2020 i tidsrummet 17.00-20.00.

Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby-Vesterbro-Kongens Enghave (VVK) søger pr. 1. april 2020 en pædagogisk konsulent 37 timer ugentligt til at varetage rådgivnings-, udviklings- og tilsynsarbejde på 0-18-års institutionsområdet. Som pædagogisk konsulent indgår du i et konsulentteam bestående af yderligere fem pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, skolekonsulent m.fl. Herudover er du en del af områdets samlede Tværfaglige Support, som består af psykologer, talehørelærere, sprogvejleder, sundhedsplejersker, støttepædagoger og kompetencepædagoger. Der er således lagt vægt på at sikre fælles mål og retning for alle faggruppernes arbejde og dermed en solid koordinering af arbejdet i forhold til at supportere praksisfeltet og medvirke til at skabe udvikling af høj kvalitet i områdets mange skoler og dagtilbud. Nogle af de indsatser, vi i øjeblikket arbejder med, er blandt andet implementering af de styrkede læreplaner, understøttelse og udvikling af højkvalitetsdagtilbud, tilsyn af vores institutioner, omlægning fra fritidsinstitutioner til KKFO er og Arbejdspladsen i Fokus, hvor det handler om at skabe stærke arbejdsfællesskaber ud fra et kerneopgaveperspektiv. Om jobbet Vi søger en pædagogisk konsulent, der er uddannet pædagog, og som har en solid viden om dagtilbudsområdet og gerne en relevant efteruddannelse. Du skal have et indgående kendskab til ledelse af dagtilbud enten gennem egen erfaring eller gennem sparring og arbejde med udviklingsopgaver omhandlende ledelse af dagtilbud. Som pædagogisk konsulent arbejder du med en bred vifte af forskellige opgaver, som knytter sig til 0-18 års området, herunder indgå i det kommunale tilsynsarbejde vejlede og rådgive indenfor områderne ledelse, pædagogik, personale, børn og forældre igangsætte kommunale udviklingsprocesser projekter og medvirke til implementering af disse i institutionerne understøtte områdeledelsen i ledelsesdialogen med institutionerne, bl.a. via analyse af tilgængelig ledelsesinformation mødetilrettelæggelse og mødeledelse arrangere temadage og kompetenceudvikling arbejde med at udvikle og implementere Børne- og Ungdomsforvaltningens inklusionsindsats Vi forventer, at du har lyst til og erfaring med at arbejde med udvikling og drift indenfor hele institutionsområdet har gode formidlingsevner, mundtligt såvel som skriftligt har gode evner til at lytte, iagttage, analysere og opstille udviklingsmål og kan tænke visionært og omsætte tanker til praksis har lyst til at skabe udvikling af gode børne- og arbejdsfællesskaber tæt på praksis har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation kan trives og agere i et travlt og dynamisk miljø og er ikke bange for at tage ansvar og arbejde selvstændigt arbejder og tænker inkluderende, også i praksis Vi kan tilbyde et spændende, udfordrende og alsidigt job et veludbygget og velfungerende tværfagligt samarbejde dygtige og engagerede kollegaer i området et attraktivt arbejdsmiljø med plads til et godt grin en arbejdsplads i Valby, der ligger centralt i forhold til offentlige transportmidler en aktiv institutionsverden med engagerede ledere og medarbejdere Løn- og ansættelsesvilkår Efter gældende overenskomst, herunder principperne for Ny Løn. Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest som led i rekrutteringen. Yderligere oplysninger Kan fås ved henvendelse til: Områdechef Kate Obeid på 2777 0335 Faglig chef Mie Skytte Grønnemose 2725 1881 Søg via nedenstående link senest mandag den 17. februar 2020 Vi afholder samtale den 25. februar 2020 i tidsrummet 17.00-20.00.10Phoenix3446a752100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=163705&DepartmentId=19421&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3701663Faglig Støttefunktion - Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave11Gammel Køge Landevej 32500ValbyDKDanmarkORS/Small/kk_logo_small.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001894879KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16370500030-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3446a752https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3446a752https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3446a752&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3446a752&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/2.jpgPædagogisk konsulent til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave12008001Dansk3Læse/ tale332006Pædagogisk konsulent9Undervisning og pædagogik364056272mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330174707Familiebehandler søges til ambulant familiebehandling i FamilietilbuddetRobot B lowsvej - for Børn og Familier Familiebehandler søges til ambulant familiebehandling i Familietilbuddet. Familietilbuddet på B lowsvej for Børn og Familier, tilbyder tre familie døgnpladser og 18 ambulante familiepladser. Vi er beliggende i lokalmiljøet, og familien benytter de kommunale daginstitutioner og skoler. Der er et tæt samarbejde med familiens netværk. Stillingen vil være tilknyttet Familietilbuddets ambulante pladser. Opgaverne for familiebehandlerne består primært i at yde familiebehandlingsforløb til familier (jf serviceloven 11og 52), herunder familiesamtaler, familieaktiviteter, råd og vejledning, pædagogisk støtte samt gruppebaserede indsatser. Stillingen er på 37 timer og de vil fortrinsvis ligge i tidsrummet 7-19 på hverdage. Stillingen er til besættelse 1. April 2020 Familietilbuddets primære opgave er med udgangspunkt i en integrativ og helhedsorienteret forståelse: At barnet den unge sikres de bedst mulige betingelser for personlig udfoldelse, udvikling og sundhed, herunder forebyggelse af anbringelse uden for hjemmet. At forældrene gennem individuelt tilrettelagte terapeutiske processer tilegner sig indsigt, nye forståelsesformer og handlemuligheder At tilrettelægge og tilpasse indsatsen i forhold til hvert enkelt barn og families behov, muligheder, belastninger og aktuelle formåen. Vi søger en kollega, der: ? Har en relevant faglig baggrund (fx psykolog, pædagog eller socialrådgiver) ? Har en familieterapeutisk efteruddannelse ? Har erfaring med familiebehandling i og med familier med komplekse problemstillinger ? Er vedholdende, systematisk og kan holde fokus på de ønskede forandringer mål ? Er initiativrig, fleksibel og kreativ i arbejdet med børn og familier ? Tålmodigt og vedholdende kan mestre at indgå i krævende behandlingsprocesser ? Selvstændigt og i teams kan tilrettelægge og gennemføre familiebehandlingsforløb ? Kan og tør udfordre og forandre og har lyst og evner til at arbejde med modstand ? Er empatisk og nysgerrig i sin tilgang til børn og familier ? Kan dokumentere sit arbejde i form af statusbeskrivelser og udviklingsplaner Vi tilbyder: Mulighed for at gøre en forskel for børn unge og familier En spændende og udviklende arbejdsplads med engagerede og dygtige kollegaer En arbejdsplads der er præget af stor faglighed Intern og ekstern supervision Gode muligheder for faglig udvikling, herunder bla oplæring i Marte Meo metoden, kompasanalyser, Feed-back informed treatment og mentaliseringsbaserede tilgange B lowsvej - For børn og familier er en selvejende institution under Livsværk. Er du interesseret kan du kontakte souschef afdelingsleder Berit Reimer på 33 78 00 43 eller forstander Sanne Juliussen på 33 78 00 44 Ansøgningsfrist er den 23. Februar 2020 kl. 12.00 Yderligere oplysninger: www.bulowsvej.dk Samtalerne vil foregå den 26. Februar 2020. Anden runde samtale vil blive afholdt den 27. Februar 2020 Ansøgere der udvælges til samtale vil blive kontaktet telefonisk den 24. Februar 2020 Ansøgning bilagt kopi af eksamensbevis, udtalelser, referencer m.m. bedes fremsendt til mailadresse: ans@bulowsvej.dk. Mrk. Familiebehandler Ambulant

Bülowsvej - for Børn og Familier                     

Familiebehandler søges til ambulant familiebehandling i Familietilbuddet.

Familietilbuddet på Bülowsvej – for Børn og Familier, tilbyder tre familie døgnpladser og 18 ambulante familiepladser. Vi er beliggende i lokalmiljøet, og familien benytter de kommunale daginstitutioner og skoler. Der er et tæt samarbejde med familiens netværk.

Stillingen vil være tilknyttet Familietilbuddets ambulante pladser.

Opgaverne for familiebehandlerne består primært i at yde familiebehandlingsforløb til familier (jf serviceloven § 11og § 52), herunder familiesamtaler, familieaktiviteter, råd og vejledning, pædagogisk støtte samt gruppebaserede indsatser.

Stillingen er på 37 timer og de vil fortrinsvis ligge i tidsrummet 7-19 på hverdage.
Stillingen er til besættelse 1. April 2020

Familietilbuddets primære opgave er med udgangspunkt i en integrativ og helhedsorienteret forståelse:

  • At barnet / den unge sikres de bedst mulige betingelser for personlig udfoldelse, udvikling og sundhed, herunder forebyggelse af anbringelse uden for hjemmet.
  • At forældrene gennem individuelt tilrettelagte terapeutiske processer tilegner sig indsigt, nye forståelsesformer og handlemuligheder
  • At tilrettelægge og tilpasse indsatsen i forhold til hvert enkelt barn og families behov, muligheder, belastninger og aktuelle formåen.

Vi søger en kollega, der:

? Har en relevant faglig baggrund (fx psykolog, pædagog eller socialrådgiver)

? Har en familieterapeutisk efteruddannelse

? Har erfaring med familiebehandling i og med familier med komplekse problemstillinger

? Er vedholdende, systematisk og kan holde fokus på de ønskede forandringer/mål

? Er initiativrig, fleksibel og kreativ i arbejdet med børn og familier

? Tålmodigt og vedholdende kan mestre at indgå i krævende behandlingsprocesser

? Selvstændigt og i teams kan tilrettelægge og gennemføre familiebehandlingsforløb

? Kan og tør udfordre og forandre og har lyst og evner til at arbejde med modstand

? Er empatisk og nysgerrig i sin tilgang til børn og familier

? Kan dokumentere sit arbejde i form af statusbeskrivelser og udviklingsplaner

 

 Vi tilbyder:

  • Mulighed for at gøre en forskel for børn/unge og familier
  • En spændende og udviklende arbejdsplads med engagerede og dygtige kollegaer
  • En arbejdsplads der er præget af stor faglighed
  • Intern og ekstern supervision
  • Gode muligheder for faglig udvikling, herunder bla oplæring i Marte Meo metoden, kompasanalyser, Feed-back informed treatment og mentaliseringsbaserede tilgange


Bülowsvej - For børn og familier er en selvejende institution under Livsværk.

Er du interesseret kan du kontakte souschef/afdelingsleder Berit Reimer på 33 78 00 43 eller forstander Sanne Juliussen på 33 78 00 44

Ansøgningsfrist er den 23. Februar 2020 kl. 12.00

Yderligere oplysninger: www.bulowsvej.dk

Samtalerne vil foregå den 26. Februar 2020.
Anden runde samtale vil blive afholdt den 27. Februar 2020

Ansøgere der udvælges til samtale vil blive kontaktet telefonisk den 24. Februar 2020

Ansøgning bilagt kopi af eksamensbevis, udtalelser, referencer m.m. bedes fremsendt til mailadresse: ans@bulowsvej.dk. Mrk. Familiebehandler Ambulant

 

Bülowsvej - for børn og familierFrederiksberg C2020-02-10T00:00:002020-02-23T00:00:00
330176328Memox søger teamleder for socialfaglige konsulenterRobot Memox søger teamleder for socialfaglige konsulenter Er du initiativrig og struktureret, og vil du have et betydningsfuldt job i en privat virksomhed, hvor vi støtter udsatte børn og familier til en bedre hverdag? Lige nu har vi en ledig stilling som teamleder for vores konsulenter på Sjælland. I Memox tilbyder vi familiebehandling, kontaktpersonsordninger, støttet samvær, overvåget samvær og mentorordninger. Kommunerne er vores vigtigste samarbejdspartnere, og vi har ca. 180 flersprogede og dygtige konsulenter i Memox, som løser opgaver på Sjælland, Fyn og i Jylland. Dit ansvar og dine arbejdsopgaver Som teamleder for konsulenter vil du få det direkte faglige og ledelsesmæssige ansvar for vores socialfaglige konsulenter på Sjælland. Det betyder, at du skal kunne udøve ledelse, skabe følgeskab, sikre fagligheden, samarbejde på tværs og kunne give sparring i konkrete forløb. Du forventes at bruge en væsentlig del af din arbejdstid på denne ledelsesopgave. Derudover vil du også have nogle opgaver som familiebehandler. Som en del af ledelsesopgaven får du bl.a. ansvar for: Sikring af en høj og ensartet kvalitet hos konsulenterne og dermed af Memox s indsats i familierne Ledelsen af en gruppe faste socialfaglige konsulenter Det overordnede ansvar for rekruttering af nye konsulenter Processer for oplæring og onboarding af nye konsulenter Struktur for supervision til og sparring med tovholdere og konsulenter på de enkelte opgaver Sikring af et positivt samspil mellem konsulenter og koordinatorer Afholdelse af personalemøder og åbent hus-arrangementer Hvad forventer vi af dig? Vi forventer, at du har et bredt kendskab til området, og at du har forståelse for og erfaring med kommunernes behov og arbejdsbetingelser. Mere specifikt forventer vi, at du har: En høj faglighed og solid erfaring inden for arbejdet med udsatte børn, unge og familier Erfaring med familiebehandling Erfaring med at organisere og skabe overblik og struktur Erfaring med processtyring- og facilitering Gerne ledelseserfaring Gerne myndighedserfaring Derudover lægger vi vægt på, at du: Har bemærkelsesværdigt gode samarbejdsevner Som leder har en anerkendende tilgang og evner at give åben og ærlig feedback Har initiativ og ønsker at gøre en forskel Har sans for prioritering og opfølgning Trives i en travl hverdag, hvor smidighed og fleksibilitet er nøgleord Udviser generel ordentlighed og integritet Har gode kommunikationsevner, mundtligt som skriftligt Har en veludviklet social forståelse og ser forskellighed som en styrke Har blik for styrken i det enkelte menneske og ser muligheder frem for begrænsning Vi tilbyder dig: En afvekslende stilling på en arbejdsplads, som hele tiden er i bevægelse, og hvor der er plads til, at vi udvikler os sammen. Du får engagerede og dygtige kolleger med fælles ambition om at gøre en forskel, og du kan forvente høj faglighed, højt humør og en uhøjtidelig omgangstone. Om stillingen Du bliver tilknyttet vores kontor på Amager i København. Stillingen er på 37 timer, og du skal være indstillet på, at aften og weekendarbejde kan forekomme. Ansøgningen Du søger stillingen ved at uploade ansøgning, cv og dokumentation for relevant uddannelse via linket til højre øverst på siden. Ansøgningsfristen er den 1.3. Vi forventer at holde 1. samtale den 11.3 og 2. samtale den 18.3. Du er velkommen til at kontakte direktør Astrid Ravnsbæk 53563317, hvis du har konkrete spørgsmål til stillingen.Memox søger teamleder for socialfaglige konsulenter



Er du initiativrig og struktureret, og vil du have et betydningsfuldt job i en privat virksomhed, hvor vi støtter udsatte børn og familier til en bedre hverdag? Lige nu har vi en ledig stilling som teamleder for vores konsulenter på Sjælland.



I Memox tilbyder vi familiebehandling, kontaktpersonsordninger, støttet samvær, overvåget samvær og mentorordninger. Kommunerne er vores vigtigste samarbejdspartnere, og vi har ca. 180 flersprogede og dygtige konsulenter i Memox, som løser opgaver på Sjælland, Fyn og i Jylland.



Dit ansvar og dine arbejdsopgaver
Som teamleder for konsulenter vil du få det direkte faglige og ledelsesmæssige ansvar for vores socialfaglige konsulenter på Sjælland. Det betyder, at du skal kunne udøve ledelse, skabe følgeskab, sikre fagligheden, samarbejde på tværs og kunne give sparring i konkrete forløb. Du forventes at bruge en væsentlig del af din arbejdstid på denne ledelsesopgave. Derudover vil du også have nogle opgaver som familiebehandler.



Som en del af ledelsesopgaven får du bl.a. ansvar for:

  • Sikring af en høj og ensartet kvalitet hos konsulenterne og dermed af Memox’s indsats i familierne
  • Ledelsen af en gruppe faste socialfaglige konsulenter
  • Det overordnede ansvar for rekruttering af nye konsulenter
  • Processer for oplæring og onboarding af nye konsulenter
  • Struktur for supervision til og sparring med tovholdere og konsulenter på de enkelte opgaver
  • Sikring af et positivt samspil mellem konsulenter og koordinatorer
  • Afholdelse af personalemøder og åbent hus-arrangementer


Hvad forventer vi af dig?
Vi forventer, at du har et bredt kendskab til området, og at du har forståelse for og erfaring med kommunernes behov og arbejdsbetingelser. Mere specifikt forventer vi, at du har:

  • En høj faglighed og solid erfaring inden for arbejdet med udsatte børn, unge og familier
  • Erfaring med familiebehandling
  • Erfaring med at organisere og skabe overblik og struktur
  • Erfaring med processtyring- og facilitering
  • Gerne ledelseserfaring
  • Gerne myndighedserfaring


Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har bemærkelsesværdigt gode samarbejdsevner
  • Som leder har en anerkendende tilgang og evner at give åben og ærlig feedback
  • Har initiativ og ønsker at gøre en forskel
  • Har sans for prioritering og opfølgning
  • Trives i en travl hverdag, hvor smidighed og fleksibilitet er nøgleord
  • Udviser generel ordentlighed og integritet
  • Har gode kommunikationsevner, mundtligt som skriftligt
  • Har en veludviklet social forståelse og ser forskellighed som en styrke
  • Har blik for styrken i det enkelte menneske og ser muligheder frem for begrænsning




Vi tilbyder dig:
En afvekslende stilling på en arbejdsplads, som hele tiden er i bevægelse, og hvor der er plads til, at vi udvikler os sammen. Du får engagerede og dygtige kolleger med fælles ambition om at gøre en forskel, og du kan forvente høj faglighed, højt humør og en uhøjtidelig omgangstone.



Om stillingen
Du bliver tilknyttet vores kontor på Amager i København. Stillingen er på 37 timer, og du skal være indstillet på, at aften og weekendarbejde kan forekomme.



Ansøgningen

Du søger stillingen ved at uploade ansøgning, cv og dokumentation for relevant uddannelse via linket til højre øverst på siden. Ansøgningsfristen er den 1.3. Vi forventer at holde 1. samtale den 11.3 og 2. samtale den 18.3. Du er velkommen til at kontakte direktør Astrid Ravnsbæk 53563317, hvis du har konkrete spørgsmål til stillingen.





Memox og Øresund Psykoterapi ApSKøbenhavn S2020-02-12T00:00:002020-03-01T00:00:00
330169627To-årig projektstilling på 25 timerRobot OBS. Da vi har en travl hverdag med sårbare brugere, frabeder vi os, at interesserede ansøgere møder uanmeldt op ved værestedet. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til daglig leder Justine Mitchell på tlf. 51 17 05 17 mellem kl. 10-11 og igen kl. 14-15 i hverdage eller e-mail: justine@hugsandfood.com Hugs & Food værested for hjemløse søger ny kollega med socialfaglig baggrund Ansøgningsfrist: fredag d. 21. februar 2020 kl. 12 med ansættelse hurtigst muligt dog senest 1. april 2020. Hos Hugs & Food værested for hjemløse søger vi en kompetent kollega med socialfaglig baggrund til en to-årig projektstilling på 25 timer. Så hvis du savner nye udfordringer, har en uddannelse som f.eks. pædagog eller socialrådgiver og oven i købet allerede har erfaring med en sårbar målgruppe, så vil vi meget gerne høre fra dig. Åbningstid for de hjemløse: kl. 10-14 og forventet arbejdstid er 9.30-14.30 mandag til fredag. Vores målgruppe er de allermest udsatte hjemløse med psykiske lidelser, misbrug, dårlig fysisk tilstand og manglende netværk, som vi bl.a. tilbyder et gratis måltid sund, nærende mad og professionel hjælp til diverse problemstillinger. Med en travl hverdag og et relativt lille team bestående af to uddannede socialarbejdere, en kok, to brugere i arbejde og syv engagerede frivillige, kommer du derfor til at indgå i vores sociale tilbud til brugerne bl.a. med fokus på relationsarbejde. Da vi er et lille team, der til tider arbejder under pres, skal du trives med at arbejde selvstændigt samtidig med, at du indgår i en kultur, hvor vi alle hjælper hinanden og løfter arbejdsopgaverne i flok. Det er derfor også vigtigt, at du kan bevare overblikket i pressede situationer, og at du er god til at prioritere arbejdsopgaver i en ofte travl hverdag. Du kommer til at arbejde i midten af København med nogle dedikerede kollegaer, der værdsætter høj faglighed og et godt kollegaskab. Som vores nye socialarbejder får du en hverdag, som aldrig er ens og en arbejdsplads, hvor der er mulighed for indflydelse på udvikling og initiativer som f.eks. projekter med de hjemløse. Som én af tre socialarbejdere kommer du bl.a. til at arbejde med: Praktisk arbejde som f.eks. servering af maden Relationsarbejde med den enkelte hjemløse Hjælp og støtte til akutte problemer samt mere langsigtede indsatser Motiverende samtaler f.eks. i forbindelse med misbrug Pædagogiske udfordringer At støtte op om de hjemløses egenomsorg- og hygiejne Koordinering af en mindre gruppe frivillige Og vi forventer, at du: Har en socialfaglig eller pædagogisk uddannelse Har erfaring med konflikthåndtering Er mødestabil Er struktureret i dit arbejde Har en anerkendende tilgang til de mennesker, du arbejder med Er professionel i din tilgang til målgruppen Ansættelse sker ved Vor Frue Sogns Menighedsråd Københavns Domkirke. Arbejdsstedet er Hugs & Food, Turesensgade 21, 1366 Kbh K Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for sognemedhjælpere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk. Der er uddannelseskrav til stillingen jfr. bl.a. § 14 og 15 i Cirkulære nr. 10001 af 12 11 2019 Gældende (www.retsinformation.dk Forms R0710.aspx?id 210905).Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers grunduddannelse for sognemedhjælpere kirke- og kulturmedarbejdere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start. Bemærk, at nogle uddannelser inden for kristendom religion og diakoni opfylder uddannelseskravet læs nærmere i cirkulæret. Medarbejdere, der ikke opfylder uddannelseskrav og ikke har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 1. Årslønnen aftales inden for intervallet 286.774,24 kr. 379.975,98 kr.(nutidskroner). Fikspunktet er 301.113,39 kr. (nutidskroner). Der er ikke rådigheds-forpligtelse til stillingen. Medarbejdere, der opfylder uddannelseskrav eller har gennemført den obligatoriske grunduddannelse, aflønnes i løngruppe 2. Årslønnen aftales inden for intervallet 301.113,39 kr. 430.161,36 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 315.451,45 kr.(nutidskroner). Der er ikke rådighedsforpligtelse til stillingen. OK tillæg på 875,21 kr. (nutidskroner) Løn og OK tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk. Menighedsrådets forslag til lønniveau er for løngruppe 1: 301.113,39 kr. årligt (fikspunktet) - og for løngruppe 2: 315.451,45 kr. årligt (fikspunktet) ved ansættelse på 37 timer (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Kirkekultur.nu De praktiske ting Du kan finde ud af mere om Hugs & Food på Facebook https: www.facebook.com hugsandfood eller vores hjemmeside www.hugsandfood.com Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Daglig leder Justine Mitchell tlf. 51 17 05 17 mellem kl. 10-11 og igen kl. 14-15 i hverdage eller mail Justine@hugsandfood.com Ansøgningen med relevante bilag sendes via Knappen Søg stillingen på Jobnet Ansøgningen skal være menighedsrådet (Hugs & Food) i hænde senest fredag 21 21 2020 kl. 12:00. Menighedsrådet kan oplyse, at: der vil blive indhentet referencer ansættelse vil ske med en prøvetid på tre måneder ansættelsen er midlertidig i en periode på 2 år fra ansættelsesdatoenOBS. Da vi har en travl hverdag med sårbare brugere, frabeder vi os, at interesserede ansøgere møder uanmeldt op ved værestedet. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til daglig leder Justine Mitchell på tlf. 51 17 05 17 mellem kl. 10-11 og igen kl. 14-15 i hverdage eller e-mail: justine@hugsandfood.com

Hugs & Food – værested for hjemløse søger ny kollega med socialfaglig baggrund Ansøgningsfrist: fredag d. 21. februar 2020 kl. 12 med ansættelse hurtigst muligt dog senest 1. april 2020.

Hos Hugs & Food – værested for hjemløse søger vi en kompetent kollega med socialfaglig baggrund til en to-årig projektstilling på 25 timer. Så hvis du savner nye udfordringer, har en uddannelse som f.eks. pædagog eller socialrådgiver og oven i købet allerede har erfaring med en sårbar målgruppe, så vil vi meget gerne høre fra dig.

Åbningstid for de hjemløse: kl. 10-14 og forventet arbejdstid er 9.30-14.30 mandag til fredag.

Vores målgruppe er de allermest udsatte hjemløse med psykiske lidelser, misbrug, dårlig fysisk tilstand og manglende netværk, som vi bl.a. tilbyder et gratis måltid sund, nærende mad og professionel hjælp til diverse problemstillinger. Med en travl hverdag og et relativt lille team bestående af to uddannede socialarbejdere, en kok, to brugere i arbejde og syv engagerede frivillige, kommer du derfor til at indgå i vores sociale tilbud til brugerne bl.a. med fokus på relationsarbejde.

Da vi er et lille team, der til tider arbejder under pres, skal du trives med at arbejde selvstændigt samtidig med, at du indgår i en kultur, hvor vi alle hjælper hinanden og løfter arbejdsopgaverne i flok. Det er derfor også vigtigt, at du kan bevare overblikket i pressede situationer, og at du er god til at prioritere arbejdsopgaver i en ofte travl hverdag.

Du kommer til at arbejde i midten af København med nogle dedikerede kollegaer, der værdsætter høj faglighed og et godt kollegaskab. Som vores nye socialarbejder får du en hverdag, som aldrig er ens og en arbejdsplads, hvor der er mulighed for indflydelse på udvikling og initiativer som f.eks. projekter med de hjemløse.

Som én af tre socialarbejdere kommer du bl.a. til at arbejde med:

  • Praktisk arbejde som f.eks. servering af maden
  • Relationsarbejde med den enkelte hjemløse
  • Hjælp og støtte til akutte problemer samt mere langsigtede indsatser
  • Motiverende samtaler f.eks. i forbindelse med misbrug
  • Pædagogiske udfordringer
  • At støtte op om de hjemløses egenomsorg- og hygiejne
  • Koordinering af en mindre gruppe frivillige
Og vi forventer, at du:

  • Har en socialfaglig eller pædagogisk uddannelse
  • Har erfaring med konflikthåndtering
  • Er mødestabil
  • Er struktureret i dit arbejde
  • Har en anerkendende tilgang til de mennesker, du arbejder med
  • Er professionel i din tilgang til målgruppen
Ansættelse sker ved Vor Frue Sogns Menighedsråd – Københavns Domkirke.

Arbejdsstedet er Hugs & Food, Turesensgade 21, 1366 Kbh K

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for sognemedhjælpere.
Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er uddannelseskrav til stillingen jfr. bl.a. § 14 og 15 i Cirkulære nr. 10001 af 12/11 2019 Gældende (www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=210905).Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers grunduddannelse for sognemedhjælpere / kirke- og kulturmedarbejdere gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start. Bemærk, at nogle uddannelser inden for kristendom/religion og diakoni opfylder uddannelseskravet – læs nærmere i cirkulæret.

Medarbejdere, der ikke opfylder uddannelseskrav og ikke har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 1. Årslønnen aftales inden for intervallet 286.774,24 kr. – 379.975,98 kr.(nutidskroner). Fikspunktet er 301.113,39 kr. (nutidskroner). Der er ikke rådigheds-forpligtelse til stillingen.

Medarbejdere, der opfylder uddannelseskrav eller har gennemført den obligatoriske grunduddannelse, aflønnes i løngruppe 2. Årslønnen aftales inden for intervallet 301.113,39 kr. – 430.161,36 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 315.451,45 kr.(nutidskroner). Der er ikke rådighedsforpligtelse til stillingen. OK tillæg på 875,21 kr. (nutidskroner)
Løn og OK tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Menighedsrådets forslag til lønniveau er for løngruppe 1: 301.113,39 kr. årligt (fikspunktet) - og for løngruppe 2: 315.451,45 kr. årligt (fikspunktet) ved ansættelse på 37 timer (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Kirkekultur.nu

De praktiske ting

Du kan finde ud af mere om Hugs & Food –på Facebook https://www.facebook.com/hugsandfood/ eller vores hjemmeside www.hugsandfood.com
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Daglig leder Justine Mitchell tlf. 51 17 05 17 mellem kl. 10-11 og igen kl. 14-15 i hverdage eller mail Justine@hugsandfood.com

Ansøgningen med relevante bilag sendes via Knappen ”Søg stillingen” på Jobnet

Ansøgningen skal være menighedsrådet (Hugs & Food) i hænde senest fredag 21/21 2020 kl. 12:00.

Menighedsrådet kan oplyse, at:

  • der vil blive indhentet referencer
  • ansættelse vil ske med en prøvetid på tre måneder
  • ansættelsen er midlertidig i en periode på 2 år fra ansættelsesdatoen
Hugs og FoodKøbenhavn K2020-02-03T00:00:002020-02-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Familiebehandler søges til ambulant familiebehandling i Familietilbuddet

Bülowsvej - for børn og familier

Frederiksberg C
B lowsvej - for Børn og Familier Familiebehandler søges til ambulant familiebehandling i Familietilbuddet. Familietilbuddet på B lowsvej for Børn og Familier, tilbyder tre familie døgnpladser og 18 ambulante familiepladser. Vi er beliggende i lokalm...
Indrykket:10. februar 2020

Memox søger teamleder for socialfaglige konsulenter

Memox og Øresund Psykoterapi ApS

København S
Memox søger teamleder for socialfaglige konsulenter Er du initiativrig og struktureret, og vil du have et betydningsfuldt job i en privat virksomhed, hvor vi støtter udsatte børn og familier til en bedre hverdag? Lige nu har vi en ledig stilling som...
Indrykket:12. februar 2020

To-årig projektstilling på 25 timer

Hugs og Food

København K
OBS. Da vi har en travl hverdag med sårbare brugere, frabeder vi os, at interesserede ansøgere møder uanmeldt op ved værestedet. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til daglig leder Justine Mitchell på tlf. 51 17 05 17 mellem k...
Indrykket:3. februar 2020