Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Pædagog/socialrådgiver

Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og/eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer/uge.


Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddannelse inden for landbrug, have-anlæg og butik i autentiske læringsmiljøer med henblik på udslusning til job og en tilværelse i egen bolig med et så selvstændigt liv som muligt. Målgruppen er unge med særlige behov i alderen 16-25 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.
Tilbuddet er ikke for kriminelle, misbrugere eller unge, der har behov for døgndækning.


Vi arbejder bl.a. med KRAP, KAT kassen og neuropædagogiske og psykologiske tilgange i et situeret læringsperspektiv.


Stillingen omfatter opgaver inden for to afdelinger/teams:


• Beskrivelser med henblik på afklaring af arbejdsevne samt vurdering af bostøttebehov. Beskrivelserne skal kunne indgå i rehabiliteringsplaner med henblik på indstilling til fleksjob eller ressourceforløb.


• Løbende evaluering og sparring med henblik på at understøtte skolens arbejde
med målsætninger for den enkelte elev.


• Være med til at understøtte et bredt tværfagligt samarbejde med faglærere, boundervisere, jobkonsulenter samt med forvaltninger i mange kommuner.


• Boundervisning og kontaktlærerfunktion


• Kontaktlærerfunktion med primært ansvar for et antal elevers trivsel og udvikling til så selvstændig livsførelse, som den enkeltes potentiale rækker til (ADL funktioner).


• Aftenvagter i boundervisningen hvor den primære opgave er at understøtte praktiske funktioner bl.a. madlavning i elevhusene samt understøtte udviklingen af elevernes sociale kompetencer. Der må forventes to aftenvagter 15.00-21.00 om ugen.


Vi forventer:


• At du har kompetencer og kendskab til unge med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.


• At du har flair for IT samt sikker skriftlig formuleringsevne.


• At du kan arbejde selvstændigt og vedholdende.

• At du kan arbejde struktureret og med overblik ift. faglig dokumentation. Det er en fordel at have kendskab til STU uddannelsesplaner herunder UVvej og UNOIT.


• At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne.


• At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer.


• At du har gode relationelle kompetencer og evner at være i en ligeværdig dialog med eleverne.


• At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker, formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følger og understøtter elevernes initiativer og ønsker.


Vi tilbyder:


• En høj faglighed, hvor en anerkendende og neuropædagogisk tilgang har fokus.


• Tværprofessionelt samarbejde som et fast redskab i hverdagen.


• Plads til nytænkning og en høj grad af frihed i opgaveløsningen.


• Sparring og supervision med kolleger, ledelse og eksterne supervisere.


• Et spændende job på et uddannelsestilbud i konstant udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.


• Løn efter overenskomst med SL.

 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til pædagogisk leder Mette Navntoft på
tlf. 61620225. – se også mere på www.havredal.dk


Ansøgningen mærkes ”Ansøgning” og skal være os i hænde senest fredag den 21.06.2019.
Samtalerne finder sted onsdag 26. juni kl. 13-15.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030007Phoenix-dbcf125412019-06-04T00:00:00Pædagog/socialrådgiver

Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og/eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer/uge.


Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddannelse inden for landbrug, have-anlæg og butik i autentiske læringsmiljøer med henblik på udslusning til job og en tilværelse i egen bolig med et så selvstændigt liv som muligt. Målgruppen er unge med særlige behov i alderen 16-25 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.
Tilbuddet er ikke for kriminelle, misbrugere eller unge, der har behov for døgndækning.


Vi arbejder bl.a. med KRAP, KAT kassen og neuropædagogiske og psykologiske tilgange i et situeret læringsperspektiv.


Stillingen omfatter opgaver inden for to afdelinger/teams:


• Beskrivelser med henblik på afklaring af arbejdsevne samt vurdering af bostøttebehov. Beskrivelserne skal kunne indgå i rehabiliteringsplaner med henblik på indstilling til fleksjob eller ressourceforløb.


• Løbende evaluering og sparring med henblik på at understøtte skolens arbejde
med målsætninger for den enkelte elev.


• Være med til at understøtte et bredt tværfagligt samarbejde med faglærere, boundervisere, jobkonsulenter samt med forvaltninger i mange kommuner.


• Boundervisning og kontaktlærerfunktion


• Kontaktlærerfunktion med primært ansvar for et antal elevers trivsel og udvikling til så selvstændig livsførelse, som den enkeltes potentiale rækker til (ADL funktioner).


• Aftenvagter i boundervisningen hvor den primære opgave er at understøtte praktiske funktioner bl.a. madlavning i elevhusene samt understøtte udviklingen af elevernes sociale kompetencer. Der må forventes to aftenvagter 15.00-21.00 om ugen.


Vi forventer:


• At du har kompetencer og kendskab til unge med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser.


• At du har flair for IT samt sikker skriftlig formuleringsevne.


• At du kan arbejde selvstændigt og vedholdende.

• At du kan arbejde struktureret og med overblik ift. faglig dokumentation. Det er en fordel at have kendskab til STU uddannelsesplaner herunder UVvej og UNOIT.


• At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne.


• At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer.


• At du har gode relationelle kompetencer og evner at være i en ligeværdig dialog med eleverne.


• At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker, formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følger og understøtter elevernes initiativer og ønsker.


Vi tilbyder:


• En høj faglighed, hvor en anerkendende og neuropædagogisk tilgang har fokus.


• Tværprofessionelt samarbejde som et fast redskab i hverdagen.


• Plads til nytænkning og en høj grad af frihed i opgaveløsningen.


• Sparring og supervision med kolleger, ledelse og eksterne supervisere.


• Et spændende job på et uddannelsestilbud i konstant udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret.


• Løn efter overenskomst med SL.

 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til pædagogisk leder Mette Navntoft på
tlf. 61620225. – se også mere på www.havredal.dk


Ansøgningen mærkes ”Ansøgning” og skal være os i hænde senest fredag den 21.06.2019.
Samtalerne finder sted onsdag 26. juni kl. 13-15.

 

2019-06-22T09:51:13.657 Havredal Praktiske Uddannelser søger per 1. august 2019 en medarbejder med pædagogisk og eller socialrådgiverbaggrund til en fast stilling på 37 timer uge. Havredal Praktiske Uddannelser er et helhedsorienteret uddannelsestilbud, som tilbyder uddannelse inden for landbrug, have-anlæg og butik i autentiske læringsmiljøer med henblik på udslusning til job og en tilværelse i egen bolig med et så selvstændigt liv som muligt. Målgruppen er unge med særlige behov i alderen 16-25 år med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser. Tilbuddet er ikke for kriminelle, misbrugere eller unge, der har behov for døgndækning. Vi arbejder bl.a. med KRAP, KAT kassen og neuropædagogiske og psykologiske tilgange i et situeret læringsperspektiv. Stillingen omfatter opgaver inden for to afdelinger teams: • Beskrivelser med henblik på afklaring af arbejdsevne samt vurdering af bostøttebehov. Beskrivelserne skal kunne indgå i rehabiliteringsplaner med henblik på indstilling til fleksjob eller ressourceforløb. • Løbende evaluering og sparring med henblik på at understøtte skolens arbejde med målsætninger for den enkelte elev. • Være med til at understøtte et bredt tværfagligt samarbejde med faglærere, boundervisere, jobkonsulenter samt med forvaltninger i mange kommuner. • Boundervisning og kontaktlærerfunktion • Kontaktlærerfunktion med primært ansvar for et antal elevers trivsel og udvikling til så selvstændig livsførelse, som den enkeltes potentiale rækker til (ADL funktioner). • Aftenvagter i boundervisningen hvor den primære opgave er at understøtte praktiske funktioner bl.a. madlavning i elevhusene samt understøtte udviklingen af elevernes sociale kompetencer. Der må forventes to aftenvagter 15.00-21.00 om ugen. Vi forventer: • At du har kompetencer og kendskab til unge med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder, ADHD samt autismespektrumforstyrrelser. • At du har flair for IT samt sikker skriftlig formuleringsevne. • At du kan arbejde selvstændigt og vedholdende. • At du kan arbejde struktureret og med overblik ift. faglig dokumentation. Det er en fordel at have kendskab til STU uddannelsesplaner herunder UVvej og UNOIT. • At du er systematisk, struktureret og selvstændig i udførelsen af opgaverne. • At du er fleksibel og kan bevare overblikket i akutte og pressede situationer. • At du har gode relationelle kompetencer og evner at være i en ligeværdig dialog med eleverne. • At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker, formår at tilsidesætte egne normer, holdninger og værdier og i høj grad følger og understøtter elevernes initiativer og ønsker. Vi tilbyder: • En høj faglighed, hvor en anerkendende og neuropædagogisk tilgang har fokus. • Tværprofessionelt samarbejde som et fast redskab i hverdagen. • Plads til nytænkning og en høj grad af frihed i opgaveløsningen. • Sparring og supervision med kolleger, ledelse og eksterne supervisere. • Et spændende job på et uddannelsestilbud i konstant udvikling, der arbejder målrettet og resultatorienteret. • Løn efter overenskomst med SL. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til pædagogisk leder Mette Navntoft på tlf. 61620225. se også mere på www.havredal.dk Ansøgningen mærkes Ansøgning og skal være os i hænde senest fredag den 21.06.2019. Samtalerne finder sted onsdag 26. juni kl. 13-15.11jobnetdbcf1254100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-21T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerningEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborgEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3532899Havredal Praktiske Uddannelser S/I11Ulvedalsvej 347470Karup JDKDanmark0mna@havredal.dkDKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent766076JobNet4993766499376610023-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dbcf1254https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=dbcf1254https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dbcf1254&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=dbcf1254&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgPædagog/socialrådgiver12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361854633Mette Navntoftmna@havredal.dkDKDanmarkDKDanmark330098748Socialrådgiver til FrontteametRobot Er du vores nye kollega? Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling. Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgerne og eksterne samarbejdspartnere. Lige nu har vi en fast stilling i Fronten. Vi forventer af dig at: - du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind - du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen - du er modig, ordentlig og dygtig - du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse - du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation - du har gode kommunikative evner - du vægter inddragelse af borgerens perspektiv Du kan forvente: - Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere - En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden - En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere - En individuelt tilrettelagt mentorordning - Glade kollegaer og god stemning Den vakante stilling: En fast stilling på 37 timer ugentligt i vores Frontteam. Det skal understreges, at du som udgangspunkt er ansat i afdelingen og derfor kan omplaceres til andet team ved behov herfor. Om Familieafdelingen Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af: Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50)Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)Ledelsesteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinator, der arbejder på tværs af afdelingen, en kvalitetssikringskoordinator samt en afdelingsleder. Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på, at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere. Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på, at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne. Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, Børneafdelingen, Neonatalafdelingen og de praktiserende læger. Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed. Vi har gang i en strategi for kompetenceudvikling af primært myndighedsrådgiverne. Vi sætter blandt andet spot på sikkerhedsplanlægning, borgerinddragelse og facilitering af møder. Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte: Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på 23 64 32 61. Ansættelsessamtalen afholdes den 30. oktober 2019 på Viborg Rådhus.Er du vores nye kollega?
 
Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling.
Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgerne og eksterne samarbejdspartnere.
Lige nu har vi en fast stilling i Fronten.
 
Vi forventer af dig at:
- du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
 
Du kan forvente:
- Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Den vakante stilling:
En fast stilling på 37 timer ugentligt i vores Frontteam.
Det skal understreges, at du som udgangspunkt er ansat i afdelingen og derfor kan omplaceres til andet team ved behov herfor.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:  
  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Ledelsesteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinator, der arbejder på tværs af afdelingen, en kvalitetssikringskoordinator samt en afdelingsleder.
 
Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på, at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere.
Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på, at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne.
Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, Børneafdelingen, Neonatalafdelingen og de praktiserende læger.
Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed.
Vi har gang i en strategi for kompetenceudvikling af primært myndighedsrådgiverne. Vi sætter blandt andet spot på sikkerhedsplanlægning, borgerinddragelse og facilitering af møder.
 
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte:
Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på 23 64 32 61.

Ansættelsessamtalen afholdes den 30. oktober 2019 på Viborg Rådhus.
 
                              

Børn & UngeViborg2019-10-01T00:00:002019-10-24T00:00:00
330092664To socialrådgivere til Center for Børn og ForebyggelseRobot Socialrådgivere med rette mindset søges. Center for Børn og Forebyggelse, Herning kommune søger to socialrådgivere, 1 til en fast stilling og 1 til et barselsvikariat.Vi lægger vægt på, at du har en øget interesse inden for børn og unge med funktionsnedsættelser.Du vil blive en del af et velfungerende team, hvor der lægges vægt på et tæt samarbejde med såvel kollegaer som leder og samarbejdspartnere.I det socialfaglige arbejde lægger vi vægt på:En tidlig opsporende og forebyggende tværfaglig indsats til udsatte børn og ungeØget familie- og netværksinddragelse og tæt dialog med skoler og dagtilbudEt hverdagslivsperspektiv, hvor barnets tilknytning til hverdagen i nærmiljøet bevares så vidt muligt.Fokus på vidensbaseret arbejde, målstyring og opfølgning.Dine arbejdsopgaver vil være i en myndighedsfunktion, hvor du vil have forskelligartede opgaver indenfor bl.a. rådgivning, udarbejdelse af § 50 undersøgelse og målgruppeafklaringer, iværksættelse af foranstaltninger efter §52 og meget mere. Vi arbejder efter ICS-metoden og benytter DUBU. Nøglebegreber for måden vi arbejder på er:Inddragende og løsningsfokuserede metoderStørre tilgængelighed for samarbejdspartnere og borgereTæt tværfagligt samarbejde såvel internt som eksternt Evidensbaserede metoderKompetenceudviklingFokus på indsatstrappen og hverdagslivsperspektiv.Vi tilbyder:Tæt sparring i teamet, både monofagligt og tværfagligtEkstern supervisionTæt sparring med handicap-koordinator.En sags-stamme, hvor du primært kommer til at arbejde med målgruppeafklaring og børn unge med funktionsnedsættelser.Mulighed for at afprøve nye socialfaglige tiltagGrundig introduktionStor variation af opgaver idet socialrådgiverne arbejder med flere forskellige sagstyper herunder både børn, unge og børn unge med funktionsnedsættelser samt løser alle myndighedsopgaver fra modtagelse til eventuel foranstaltning. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.Gerne har erfaring med børne- og familieområdet samt børn unge med funktionsnedsættelser.Har mod til at tage beslutninger og have is i maven.Har lyst til at være tættere på familierne og bruge dig selv mere som rådgiver.Er indstillet på at arbejde tæt tværfagligt i distriktet.Har lyst til at gå nye veje, tænke anderledes og afprøve nye socialfaglige tiltag.Arbejder løsningsfokuseret og inddragende.Tror på, at netværket har en afgørende betydning for børns trivsel.Er indstillet på, at dokumentation og evaluering er en del af arbejdet.Kan arbejde struktureret og systematisk.Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Ved ansættelse i stillingen vil både straffeattest og børneattest blive indhentet.Inspiration og nærmere beskrivelse af Herningmodellen kan læses her: www.herningmodellen.herning.dkStarttidspunkt:Fast stilling pr. 1. november 2019 eller snarest derefter.Barselvikariat pr. 1. januar 2020.Løn efter overenskomsten.Stillingerne er på 37 timer ugentligt.Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, kan du kontakte teamleder Manja Tilly på telefon 25 63 03 11 eller handicap-koordinator Malene Schou Bogh på telefon 20 80 85 99Søg venligst elektronisk hvor specielt ansøgningsskema er vedhæftet det enkelte opslag. Ansøgningen bedes vedhæftet relevante bilag.Ansøgningsfrist fredag d. 18. oktober. Samtaler forventes afholdt fredag d. 25. oktober.Socialrådgivere med rette mindset søges. Center for Børn og Forebyggelse, Herning kommune søger to socialrådgivere, 1 til en fast stilling og 1 til et barselsvikariat.

Vi lægger vægt på, at du har en øget interesse inden for børn og unge med funktionsnedsættelser.

Du vil blive en del af et velfungerende team, hvor der lægges vægt på et tæt samarbejde med såvel kollegaer som leder og samarbejdspartnere.
I det socialfaglige arbejde lægger vi vægt på:
  • En tidlig opsporende og forebyggende tværfaglig indsats til udsatte børn og unge
  • Øget familie- og netværksinddragelse og tæt dialog med skoler og dagtilbud
  • Et hverdagslivsperspektiv, hvor barnets tilknytning til hverdagen i nærmiljøet bevares så vidt muligt.
  • Fokus på vidensbaseret arbejde, målstyring og opfølgning.

Dine arbejdsopgaver vil være i en myndighedsfunktion, hvor du vil have forskelligartede opgaver indenfor bl.a. rådgivning, udarbejdelse af § 50 undersøgelse og målgruppeafklaringer, iværksættelse af foranstaltninger efter §52 og meget mere.

Vi arbejder efter ICS-metoden og benytter DUBU.

Nøglebegreber for måden vi arbejder på er:
  • Inddragende og løsningsfokuserede metoder
  • Større tilgængelighed for samarbejdspartnere og borgere
  • Tæt tværfagligt samarbejde såvel internt som eksternt
  • Evidensbaserede metoder
  • Kompetenceudvikling
  • Fokus på indsatstrappen og hverdagslivsperspektiv.

Vi tilbyder:
  • Tæt sparring i teamet, både monofagligt og tværfagligt
  • Ekstern supervision
  • Tæt sparring med handicap-koordinator.
  • En sags-stamme, hvor du primært kommer til at arbejde med målgruppeafklaring og børn/unge med funktionsnedsættelser.
  • Mulighed for at afprøve nye socialfaglige tiltag
  • Grundig introduktion
  • Stor variation af opgaver idet socialrådgiverne arbejder med flere forskellige sagstyper herunder både børn, unge og børn/unge med funktionsnedsættelser samt løser alle myndighedsopgaver fra modtagelse til eventuel foranstaltning.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
  • Gerne har erfaring med børne- og familieområdet samt børn/unge med funktionsnedsættelser.
  • Har mod til at tage beslutninger og have is i maven.
  • Har lyst til at være tættere på familierne og bruge dig selv mere som rådgiver.
  • Er indstillet på at arbejde tæt tværfagligt i distriktet.
  • Har lyst til at gå nye veje, tænke anderledes og afprøve nye socialfaglige tiltag.
  • Arbejder løsningsfokuseret og inddragende.
  • Tror på, at netværket har en afgørende betydning for børns trivsel.
  • Er indstillet på, at dokumentation og evaluering er en del af arbejdet.
  • Kan arbejde struktureret og systematisk.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Ved ansættelse i stillingen vil både straffeattest og børneattest blive indhentet.

Inspiration og nærmere beskrivelse af Herningmodellen kan læses her: www.herningmodellen.herning.dk

Starttidspunkt:

Fast stilling pr. 1. november 2019 eller snarest derefter.

Barselvikariat pr. 1. januar 2020.

Løn efter overenskomsten.

Stillingerne er på 37 timer ugentligt.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, kan du kontakte teamleder Manja Tilly på telefon 25 63 03 11 eller handicap-koordinator Malene Schou Bogh på telefon 20 80 85 99

Søg venligst elektronisk hvor specielt ansøgningsskema er vedhæftet det enkelte opslag. Ansøgningen bedes vedhæftet relevante bilag.

Ansøgningsfrist fredag d. 18. oktober. Samtaler forventes afholdt fredag d. 25. oktober.

 

Herning KommuneHerning2019-09-19T00:00:002019-10-18T00:00:00
330101795Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og UddannelseRobot I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge. Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv. Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen. Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere. Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.er visionær og udviklingsorienteret.har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.har egen bil til rådighed. Vi tilbyder:at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen. dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år. Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen. Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse. Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang. Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på: www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81. Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge.
 
Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv.
 
Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden – heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere.
 
Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: 
  • har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og/eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. 
  • har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).
  • har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.
  • har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.
  • er visionær og udviklingsorienteret.
  • har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.
  • har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.
  • er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. 
  • er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.
  • kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.
  • har egen bil til rådighed. 
Vi tilbyder:
  • at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.  
  • dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.
  • en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.
  • høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.
  • høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.
Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år.
 
Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen.
Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse.
 
Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang.
 
Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på:
www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81.
 
Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-10-14T00:00:002019-10-20T00:00:00
330102907Medarbejder til støttende tilbud til Skanderborg RusmiddelcenterRobot Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega.Skanderborg Rusmiddelcenter søger pr. 1. januar 2020 en behandler til en 4-årig projektstilling i BRUS. BRUS er et tværkommunalt støttende tilbud til børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer. Formålet er at styrke børn og unges muligheder for at håndtere de udfordringer, som følger af en opvækst præget af rusmiddelproblemer. Målet er at bidrage til, at de oplever en generel bedring i trivsel og udvikling, og på sigt kan opnå de samme muligheder for at udnytte deres potentiale, som andre børn. BRUS tilbyder individuelle samtaler, chatsamtaler, familiesamtaler og gruppeforløb til børn og unge i alderen 0-24 år. Der arbejdes ud fra en mestringsfokuseret kognitiv, systemisk og narrativ tilgang.BRUS foregår i tæt samarbejde med 10 andre kommuner i Region Midtjylland samt Center for digital pædagogik. Der er således tale om eet samlet projekt, men med 11 lokale afdelinger, der alle er forankret i de kommunale rusmiddelcentre. Projektet har eksisteret i 4 år og der er netop modtaget midler til, at projektet forlænges med yderligere 4 år. Hidtil har BRUS, Skanderborg været bemandet med 2 deltidsstillinger, men det ønskes nu at samle stillingen, så det bliver een fuldtidsstilling på 37 timer.Dine opgaver: Støttende samtaleforløb med børn og unge i alderen 0 24 årInddragelse af familie og øvrigt netværkBrug af redskabet FIT i alle forløbSamarbejde med rusmiddelbehandlerne i SRCSynliggørelse af tilbuddet via f.eks. oplæg på skoler, ungdomsuddannelser og hos relevante samarbejdspartnereBemanding af chat i turnus med de øvrige BRUS-kommunerVurdering af om BRUS er rette tilbudLøbende udvikling af BRUS.Din faglige profil: Har en socialfaglig grunduddannelse som f.eks. socialrådgiver og med en systemisk, narrativ eller kognitiv efteruddannelseHar erfaring med samtaleforløb med børn, unge og familier, gerne både individuelt og i gruppeHar erfaring med inddragelse af forældre og netværkHar gerne har erfaring med FITHar lyst til at arbejde med chatKan tænke kreativt i forhold til opsporing og motivering til samtaletilbuddetEr en stærk formidlerHar forståelse for afhængighed og empati for mennesker, der er udfordret af misbrug.Din personlige profil: Trives med projektarbejde, kan arbejde selvstændigt og er glad for mangeartede opgaverHar fleksibilitet i forhold til arbejdstiderKan forene det at arbejde under lokale forhold (BRUS, Skanderborg) og være en del af et større projekt (11 kommuner)Kan skabe relationer i forhold til såvel borgere som kollegerHar mod til at stå ved hvad du kan og hvad du ikke kan.Vi tilbyder: En spændende, udfordrende og alsidig stilling med en stor grad af selvstændighedFælles netværks- og erfaringsudveksling samt kompetenceudvikling med BRUS-kollegerne i de andre kommunerOplæring og sparring fra de tidligere BRUS-ansatte i husetSupervisionTilknytning til rusmiddelcenterets voksen-og familieteam.Mere om stillingen og Skanderborg Rusmiddelcenter: Stillingen er organisatorisk forankret i Skanderborg Rusmiddelcenter, der er Skanderborg kommunes tilbud til borgere fra 13 år, som ønsker at ændre deres forbrug af rusmidler. Vi er en ambitiøs arbejdsplads med et kontinuerligt fokus på udvikling. Byrådets vision Mennesker møder mennesker er tydeligt afspejlet i vores arbejde med borgerne. Vi vægter en høj grad af ordentlighed i relationen med såvel borgere som samarbejdspartnere og kolleger.Ansøgningsfrist og tiltrædelse: Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. januar 2020. Den er tidsbegrænset for perioden 1. januar 2020 til 31. december 2023.Løn aftales efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist er den 12. november 2019. Ansøgninger bedes fremsendt elektronisk.Der afholdes informationsmøde den 29. oktober kl. 16.30. Tilmelding via rusmiddel@skanderborg.dk senest den 23. oktober 2019. Herefter oplyses adresse for mødet afholdelse.Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. november 2019 samt den 21. november 2019 for de ansøgere, der går videre efter første samtale.Der indhentes børneattest i forbindelse med tiltrædelse af stillingen.Du vil få fysisk arbejdsplads på Skanderborg Rumiddelcenter, Ole Lund Kirkegaards Stræde 2f, 8660 Skanderborg Du kan læse mere om os og projekt BRUS på www.skanderborgrusmiddelcenter.dk og www.projektbrus.dk. Vedhæftet dette stillingsopslag er desuden projektbeskrivelse for projekt BRUS.Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Charlotte Korsgaard Nielsen, telefon 40 24 28 59.Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega.

Skanderborg Rusmiddelcenter søger pr. 1. januar 2020 en behandler til en 4-årig projektstilling i BRUS. BRUS er et tværkommunalt støttende tilbud til børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer. Formålet er at styrke børn og unges muligheder for at håndtere de udfordringer, som følger af en opvækst præget af rusmiddelproblemer. Målet er at bidrage til, at de oplever en generel bedring i trivsel og udvikling, og på sigt kan opnå de samme muligheder for at udnytte deres potentiale, som andre børn. BRUS tilbyder individuelle samtaler, chatsamtaler, familiesamtaler og gruppeforløb til børn og unge i alderen 0-24 år. Der arbejdes ud fra en mestringsfokuseret kognitiv, systemisk og narrativ tilgang.

BRUS foregår i tæt samarbejde med 10 andre kommuner i Region Midtjylland samt Center for digital pædagogik. Der er således tale om eet samlet projekt, men med 11 lokale afdelinger, der alle er forankret i de kommunale rusmiddelcentre. Projektet har eksisteret i 4 år og der er netop modtaget midler til, at projektet forlænges med yderligere 4 år. Hidtil har BRUS, Skanderborg været bemandet med 2 deltidsstillinger, men det ønskes nu at samle stillingen, så det bliver een fuldtidsstilling på 37 timer.

Dine opgaver:
  • Støttende samtaleforløb med børn og unge i alderen 0 – 24 år
  • Inddragelse af familie og øvrigt netværk
  • Brug af redskabet FIT i alle forløb
  • Samarbejde med rusmiddelbehandlerne i SRC
  • Synliggørelse af tilbuddet via f.eks. oplæg på skoler, ungdomsuddannelser og hos relevante samarbejdspartnere
  • Bemanding af chat i turnus med de øvrige BRUS-kommuner
  • Vurdering af om BRUS er rette tilbud
  • Løbende udvikling af BRUS.

Din faglige profil:
  • Har en socialfaglig grunduddannelse som f.eks. socialrådgiver – og med en systemisk, narrativ eller kognitiv efteruddannelse
  • Har erfaring med samtaleforløb med børn, unge og familier, gerne både individuelt og i gruppe
  • Har erfaring med inddragelse af forældre og netværk
  • Har gerne har erfaring med FIT
  • Har lyst til at arbejde med chat
  • Kan tænke kreativt i forhold til opsporing og motivering til samtaletilbuddet
  • Er en stærk formidler
  • Har forståelse for afhængighed og empati for mennesker, der er udfordret af misbrug.

Din personlige profil:
  • Trives med projektarbejde, kan arbejde selvstændigt og er glad for mangeartede opgaver
  • Har fleksibilitet i forhold til arbejdstider
  • Kan forene det at arbejde under lokale forhold (BRUS, Skanderborg) og være en del af et større projekt (11 kommuner)
  • Kan skabe relationer i forhold til såvel borgere som kolleger
  • Har mod til at stå ved hvad du kan og hvad du ikke kan.

Vi tilbyder:
  • En spændende, udfordrende og alsidig stilling med en stor grad af selvstændighed
  • Fælles netværks- og erfaringsudveksling samt kompetenceudvikling med BRUS-kollegerne i de andre kommuner
  • Oplæring og sparring fra de tidligere BRUS-ansatte i huset
  • Supervision
  • Tilknytning til rusmiddelcenterets voksen-og familieteam.

Mere om stillingen og Skanderborg Rusmiddelcenter:
Stillingen er organisatorisk forankret i Skanderborg Rusmiddelcenter, der er Skanderborg kommunes tilbud til borgere fra 13 år, som ønsker at ændre deres forbrug af rusmidler. Vi er en ambitiøs arbejdsplads med et kontinuerligt fokus på udvikling. Byrådets vision ”Mennesker møder mennesker” er tydeligt afspejlet i vores arbejde med borgerne. Vi vægter en høj grad af ordentlighed i relationen med såvel borgere som samarbejdspartnere og kolleger.

Ansøgningsfrist og tiltrædelse:
Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. januar 2020. Den er tidsbegrænset for perioden 1. januar 2020 til 31. december 2023.

Løn aftales efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist er den 12. november 2019. Ansøgninger bedes fremsendt elektronisk.

Der afholdes informationsmøde den 29. oktober kl. 16.30. Tilmelding via rusmiddel@skanderborg.dk senest den 23. oktober 2019. Herefter oplyses adresse for mødet afholdelse.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 19. november 2019 samt den 21. november 2019 for de ansøgere, der går videre efter første samtale.

Der indhentes børneattest i forbindelse med tiltrædelse af stillingen.

Du vil få fysisk arbejdsplads på Skanderborg Rumiddelcenter, Ole Lund Kirkegaards Stræde 2f, 8660 Skanderborg Du kan læse mere om os og projekt BRUS på www.skanderborgrusmiddelcenter.dk og www.projektbrus.dk. Vedhæftet dette stillingsopslag er desuden projektbeskrivelse for projekt BRUS.

Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Charlotte Korsgaard Nielsen, telefon 40 24 28 59.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-10-08T00:00:002019-11-12T00:00:00
330102906Socialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter SkanderborgRobot Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate. Vores fælles opgave i ungecentret er at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job, og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os og vi ønsker at der via dette kommer én fælles plan for den unge. Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision. Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på at det er grundlaget for at skabe forandring sammen. Med den fælles politiske aftale Bedre veje til job og uddannelse er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a. at vi fra den 1. august er Den kommunale ungeindsats vi har det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i beskæftigelse. Der vil kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen indenfor Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne. Opgaver De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med de unge, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af Min plan , sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet samt skrive sager til rehabiliteringsteamet. Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl. Du får desuden en unik chance for at arbejde helhedsorienteret, idet at rådgivnings- og myndighedsopgaverne inden for Serviceloven ligeledes er en integreret del af arbejdet. Der er ligeledes enkelte opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding. Vi søger en kollega som evner at møde de unge med en tro på, at de både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nåshar lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmulighederhar relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiverhar kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplaner robust og kan have travlt uden at miste overblikkethar en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligter god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder. Vi tilbyder en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentialegode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdetet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparringet arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparringen god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.Organisering Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate borgere samt unge der er ledig selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver indenfor serviceloven. Løn og arbejdstid Stillingen er et vikariat på 7 måneder evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdstiden: 37 timer ugentligt. Ansættelsesdato: Seneste den 1. december 2019 Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 8794 7611 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk. Ansøgningsfrist Den 22. oktober 2019 Ansøgningen sendes elektronisk via linket. Samtaler afholdes Mandag den 28. oktober 2019Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate.

Vores fælles opgave i ungecentret er at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job, og samtidig har stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os og vi ønsker at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Med den fælles politiske aftale ”Bedre veje til job og uddannelse” – er der sat fokus på ungeområdet. Det betyder bl.a. at vi fra den 1. august er Den kommunale ungeindsats – vi har det fulde ansvar for at gøre alle unge parate til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i beskæftigelse. Der vil kunne forekommende ændringer ift. opgaveløsningen indenfor Ungeenhedens løsning af myndighedsopgaverne.

Opgaver
De primære arbejdsopgaver vil være afholdelse af opfølgningssamtaler med de unge, afgivelse af beskæftigelsesrettede tilbud, udfærdigelse af 'Min plan', sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udvikling af arbejdsevne, endvidere give råd og vejledning i forhold til en tilbagevenden til uddannelse eller arbejdsmarkedet samt skrive sager til rehabiliteringsteamet.

Du skal koordinere og samarbejde på tværs af fagsekretariater og sikre en helhedsorienteret indsats, hvor borgeren er i fokus. Koordineringsarbejdet er ligeledes ift. eksterne samarbejdspartnere f.eks. uddannelsestilbud, regionspsykiatrien, kriminalforsorgen m.fl.

Du får desuden en unik chance for at arbejde helhedsorienteret, idet at rådgivnings- og myndighedsopgaverne inden for Serviceloven ligeledes er en integreret del af arbejdet.

Der er ligeledes enkelte opgaver i vores ungevisitation, som er placeret på Campus, Højvangens torv 2, Skanderborg. Disse opgaver indebærer bl.a. at afholde visitationssamtaler herunder foretage vurdering og afklaring af målgruppe, af om den unge stiller sig til rådighed for arbejde og beskæftigelsesfremmende tiltag samt at yde råd og vejleding.

Vi søger en kollega som
  • evner at møde de unge med en tro på, at de både kan og vil - og du kan hjælpe de unge med at stille de rammer op, som gør, at målet nås
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og kan stille krav til den unge omkring afklaring af uddannelses- og arbejdsmarkedsmuligheder
  • har relevant uddannelse som f.eks. socialrådgiver
  • har kendskab til relevant lovgivning og arbejdsmarkedsforhold, gerne både lokalt og på landsplan
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.

Vi tilbyder
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.
Organisering
Myndighedsområdet i Beskæftigelse og Sundhed er organiseret med myndighedsfunktioner i henholdsvis Jobcenteret og Ungecenteret. Teamet omkring målgruppen er organiseret i Ungecenteret, hvor der er etableret en Ungeenhed. UU Odder Skanderborg er ligeledes en del af Ungecenteret. Ungeenheden varetager myndighedsopgaver omkring såvel de unge åbenlyst uddannelsesparate, uddannelsesparate samt de unge aktivitetsparate borgere samt unge der er ledig selvforsørgende og unge der overgår fra Børn og Unge til en indsats på uddannelseshjælp. Desuden varetager vi myndighedsopgaver indenfor serviceloven.

Løn og arbejdstid
Stillingen er et vikariat på 7 måneder evt. med mulighed for forlængelse.

Arbejdstiden: 37 timer ugentligt.
Ansættelsesdato: Seneste den 1. december 2019

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på tlf. 8794 7611 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk.

Ansøgningsfrist
Den 22. oktober 2019
Ansøgningen sendes elektronisk via linket.

Samtaler afholdes
Mandag den 28. oktober 2019

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-10-08T00:00:002019-10-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Frontteamet

Børn & Unge

Viborg
Er du vores nye kollega? Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling. Vi er inde i en positiv faglig udvikling på ...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

To socialrådgivere til Center for Børn og Forebyggelse

Herning Kommune

Herning
Socialrådgivere med rette mindset søges. Center for Børn og Forebyggelse, Herning kommune søger to socialrådgivere, 1 til en fast stilling og 1 til et barselsvikariat.Vi lægger vægt på, at du har en øget interesse inden for børn og unge med funktion...
Indrykket:19. september 2019
Udløbsdato:18. oktober 2019

Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og Uddannelse

Silkeborg Kommune

Silkeborg
I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Medarbejder til støttende tilbud til Skanderborg Rusmiddelcenter

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge, der vokser op i familier med rusmiddelproblemer? Motiveres du af høj faglighed i store og små fællesskaber? Og kan du lide udvikling og en afvekslende hverdag, så er du måske vores nye kollega...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:12. november 2019

Socialrådgiver til Ungeenheden i Ungecenter Skanderborg

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til et vikariat til varetagelse af myndighedsopgaver ift. unge mellem 18 og 30 år der modtager uddannelseshjælp. Gruppen af unge kan have komplekse problemstillinger og er vurderet aktivitetsparate. Vor...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019