Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Payroll Specialist/Lønningsbogholder - til international orienteret projektvirksomhed i stærk vækst

- med reference til CFO

VIRKSOMHEDEN

Muehlhan A/S er et datterselskab af Muehlhan AG i Hamborg. Selskabet, der blev etableret for over 100 år siden, har World Wide ca. 4.000 medarbejdere og er børsnoteret i på den tyske børs i Frankfurt.

Muehlhan A/S er specialist i overfladebehandling indenfor vind-, marine-, industri- og offshore/onshore. Virksomheden er førende indenfor sit felt og den faglige viden og kunnen, modsvarer tidens krav indenfor kvalitet, effektivitet, produktivitet, samt samfundets stadigt stigende krav til at værne om miljøet.

Muehlhan A/S er kendt for at levere høj kvalitet indenfor de af kunden specificerede tidsfrister.

Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, en stabilt voksende omsætning, samt en stor og stadig voksende kundekreds.

Datterselskabet Muehlhan Wind Service (MWS), udskilles nu i et selvstændigt forretningsområde, og der ledes derfor efter en erfaren og faglig dygtig payroll specilist.

Virksomheden er til stede i bl.a. Sverige, Frankrig, UK, Tyskland, Polen og Taiwan og er markedsførende operatør, entreprenør og leverandør af specialiserede og "bedst i klassen" vindmølleteknikere samt installations- og serviceløsninger.

Ekspertisen ligger inden for; Mekanisk arbejde, maling og overfladebehandling, vingearbejde, elektrisk installation, service af on- og off-shore vindmøller og højspændingsarbejde samt HSE / QA-rådgivning.

Standarderne er de højeste i branchen, og Project Management-afdeling følger PRINCE-2-principper - for at sikre kvalitet og leverancer.

MWS er en løsningsorienteret og innovativ virksomhed, der har en målsætning om at blive involveret i F & U-projekter, implementere ny teknologi og ændre aktuelle forretningsmodeller - for at øge effektiviteten og levere mere værdi til kunderne.

Kundeporteføljen består af få men store kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling af MWS.

Via Muehlhan Group er MWS i stand til at arbejde på verdensplan - med landespecifik viden og lokalforankring. Pt. er der ca. 500 ansatte (lidt sæsonafhængig)

Strategien er lagt for fremtiden, hvilket inkluderer kraftig vækst både på top- og bundlinje.

ORGANISATION

Stillingen er ny i organisationen, grundet yderligere vækst virksomheden.

Payroll Specialisten (PS) vil referere til CFO og vil få ansvaret for løn til ca. 500 medarbejdere i organisationen.

ANSVARSOMRÅDER

Efter en grundig introduktion i MWS forretningsprocesser, økonomifunktionen og virksomheden generelt, får den nye PS som hovedopgave at være ansvarlig for lønningerne for alle lønmodtagere i virksomheden.

Kandidaten vil komme til at arbejde sammen med CFO og skal skulle kunne sparre omkring virksomhedens lønninger.

Stillingen er desuden selvstændigt og man planlægger i store træk selv sin arbejdsdag.

Med den ønskede vækst, som MWS har sat sig for at nå både omsætnings- og resultatmæssigt inden for de næste par år, samt de krav, der stilles til en virksomhed af denne størrelse med hensyn til økonomisk styring og rapportering, vil opgaverne være:

  • Korrekt tidsregistrering
  • Manuel tidsregistrering
  • Sikre overholdelses af overenskomster
  • Færdiggøre løn i dataløn
  • Positiv dialog på tværs i organisationen
  • Ad-hoc opgaver

Virksomheden anvender Smarttid som tidsregistreringssystem

KANDIDATEN

Den nye PS forventes at sidde i en tilsvarende stilling og/eller leder efter en mulighed for at få mere ansvar end i sin nuværende. Det forventes ligeledes at kandidaten brænder for at lave løn samt sætter en ære i at sikre korrekte registreringer og overenskomster.

Som person er kandidaten fleksibel, omstillingsparat, faglig dygtig, systematisk, pligtopfyldende og samvittighedsfuld. Da der arbejdes med stramme deadlines, er det også vigtigt at kandidaten kan bevare roen i pressede situationer. Derudover udstråler kandidaten troværdighed og seriøsitet.

Da jobbet er meget selvstændigt, er initiativ og evnen til at motivere og holde sig selv i gang meget vigtig.

Der lægges vægt på udadvendthed, overblik og en serviceorienteret indstilling.

ØVRIGE FORHOLD

SPROG

Skal have flair og interesse for IT. MS-Office beherskes på ekspertniveau – min. brugerniveau. Samt en fordel med kendskab til databaser, Navision og Smart tid reg.

UDDANNELSE

Vi forestiller os en kandidat med en relevant videregående uddannelse på Merkonom niveau.

DOMICIL

Kandidaten forventes at have eller være villig til at tage bopæl i passende afstand fra i Middelfart. Der vil også være mulighed for hjemmearbejdsplads.

TILTRÆDELSE

Snarest, men vi venter selvfølgelig gerne på den rette kandidat

GAGEPAKKE

Fast gage plus pension plus de normale benefits


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.