Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personalejurist til Center for HR

Vil du være vores nye personalejurist i Region Hovedstaden?



En af vores dygtige medarbejdere har fået andet arbejde, så derfor søger vi en ny kollega til vores personalejuridiske team i sektionen Forhandling og Personalepolitik, Center for HR i Region Hovedstaden.

Center for HR er en del af Danmarks største sundhedsorganisation med 44.000 ansatte, hvor ca. 70 pct. er sundhedspersonale fordelt på syv hospitaler. Vi leverer uddannelse og kompetenceudvikling, ledelses- og organisationsudvikling, samt rådgivning og service inden for løn, personalejura og arbejdsmiljø.

I Center for HR dyrker vi nysgerrighed og læring. Her får du mulighed for at udvikle dig i en retning, der gør dig til medskaber af fremtidens sundhedsvæsen. Du vil opleve en arbejdsplads, hvor vi forventer – og giver plads til – at du selv tager ansvar og initiativ. Vi vil styrke lederskabet i den enkelte, fordi det skaber faglig og personlig energi og gode resultater.

Den ledige stilling er kendetegnet ved en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, faglige udfordringer og en omskiftelig hverdag i en stor og kompleks organisation i rivende udvikling, hvor sager og opgaver kræver din faglige bistand.

Nøgleordene for vores opgaveløsning er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement – kan du se dig selv heri, så send en ansøgning til os.

Om os og vores opgaver



Vi understøtter de lokale personalefunktioner og personalecheferne på regionens hospitaler og virksomheder med sparring og rådgivning. Generelt lægger vi stor vægt på, at vores interessenter bliver inddraget, og at vores rådgivning altid tager udgangspunkt i de behov, som regionens hospitaler og virksomheder har.

Vores opgavefelt spænder bredt, og dine arbejdsopgaver vil efter kompetence og interesse udfolde sig inden for:

  • fortolkning af overenskomster
  • forberedelse af faglige voldgifter og nævnsbehandlinger
  • forhandlinger med de faglige organisationer i komplekse sager om f.eks. løn, sanktioner, afskedigelser m.v.
  • arbejdstidsområdet
  • undervisning af regionens ledere på det personalejuridiske område
  • vejledning og rådgivning om GDPR på HR-området
  • virksomhedsoverdragelser
  • aktindsigt i personalesager
  • og meget mere…
Derudover er der mulighed for, at du kan deltage i tværorganisatoriske projekter inden for det personalejuridiske område bl.a. i forbindelse med organisationsændringer og effektiviseringer. I sådanne projekter vil din rolle være at sikre det juridiske perspektiv og bidrage til løsning af nuværende og fremtidige faglige udfordringer, som Region Hovedstaden møder i de situationer.

Lidt om dig



Du har en juridisk baggrund, gerne som cand.jur. eller cand.merc.jur. og har nogle års erfaring med det personalejuridiske område. Du har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har en skarp pen og gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner, politisk tæft og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen.

Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde tværfagligt med kolleger. Du trives i en stor organisation, som hele tiden forandres og påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at tænke og handle ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver.

Du er hurtig til at gennemskue problemstillinger, har et stort overblik og arbejder løsningsorienteret for at få tingene til at lykkes inden for de givne rammer. Yderligere kendetegner det din arbejdsstil, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og skabe grundlaget for beslutninger, ligesom du har en gejst og vilje til at lære.

Hvis du derudover har en veludviklet humoristisk sans og er socialt anlagt, så er du måske lige den vi søger.



Hvad kan vi tilbyde dig



Vi tilbyder et udfordrende og varieret job med brede og forskelligartede juridiske problemstillinger inden for arbejds- og ansættelsesrettens område.

Du får kompetente og imødekommende kollegaer, som værdsætter et tæt samarbejde og godt humør. Med jobbet følger ansvar og faglige udfordringer, og du har god mulighed for at udvikle dig og styrke dine kompetencer.

Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv, og vi har flekstidsaftale.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lisbet Hjort på 20 57 83 17 eller mail: lisbet.hjort@regionh.dk.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Arbejdssted er Gentofte Hospital, Kildesgårdsvej 28, 2900 Hellerup.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 17. juni 2019 kl. 12..

Vi forventer at holde samtaler i uge 25.

Der vil være en case som forberedelse til 2. samtale.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.








Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034128Phoenix-a95f32df12019-06-04T00:00:00Personalejurist til Center for HRVil du være vores nye personalejurist i Region Hovedstaden?



En af vores dygtige medarbejdere har fået andet arbejde, så derfor søger vi en ny kollega til vores personalejuridiske team i sektionen Forhandling og Personalepolitik, Center for HR i Region Hovedstaden.

Center for HR er en del af Danmarks største sundhedsorganisation med 44.000 ansatte, hvor ca. 70 pct. er sundhedspersonale fordelt på syv hospitaler. Vi leverer uddannelse og kompetenceudvikling, ledelses- og organisationsudvikling, samt rådgivning og service inden for løn, personalejura og arbejdsmiljø.

I Center for HR dyrker vi nysgerrighed og læring. Her får du mulighed for at udvikle dig i en retning, der gør dig til medskaber af fremtidens sundhedsvæsen. Du vil opleve en arbejdsplads, hvor vi forventer – og giver plads til – at du selv tager ansvar og initiativ. Vi vil styrke lederskabet i den enkelte, fordi det skaber faglig og personlig energi og gode resultater.

Den ledige stilling er kendetegnet ved en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, faglige udfordringer og en omskiftelig hverdag i en stor og kompleks organisation i rivende udvikling, hvor sager og opgaver kræver din faglige bistand.

Nøgleordene for vores opgaveløsning er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement – kan du se dig selv heri, så send en ansøgning til os.

Om os og vores opgaver



Vi understøtter de lokale personalefunktioner og personalecheferne på regionens hospitaler og virksomheder med sparring og rådgivning. Generelt lægger vi stor vægt på, at vores interessenter bliver inddraget, og at vores rådgivning altid tager udgangspunkt i de behov, som regionens hospitaler og virksomheder har.

Vores opgavefelt spænder bredt, og dine arbejdsopgaver vil efter kompetence og interesse udfolde sig inden for:

  • fortolkning af overenskomster
  • forberedelse af faglige voldgifter og nævnsbehandlinger
  • forhandlinger med de faglige organisationer i komplekse sager om f.eks. løn, sanktioner, afskedigelser m.v.
  • arbejdstidsområdet
  • undervisning af regionens ledere på det personalejuridiske område
  • vejledning og rådgivning om GDPR på HR-området
  • virksomhedsoverdragelser
  • aktindsigt i personalesager
  • og meget mere…
Derudover er der mulighed for, at du kan deltage i tværorganisatoriske projekter inden for det personalejuridiske område bl.a. i forbindelse med organisationsændringer og effektiviseringer. I sådanne projekter vil din rolle være at sikre det juridiske perspektiv og bidrage til løsning af nuværende og fremtidige faglige udfordringer, som Region Hovedstaden møder i de situationer.

Lidt om dig



Du har en juridisk baggrund, gerne som cand.jur. eller cand.merc.jur. og har nogle års erfaring med det personalejuridiske område. Du har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har en skarp pen og gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner, politisk tæft og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen.

Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde tværfagligt med kolleger. Du trives i en stor organisation, som hele tiden forandres og påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at tænke og handle ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver.

Du er hurtig til at gennemskue problemstillinger, har et stort overblik og arbejder løsningsorienteret for at få tingene til at lykkes inden for de givne rammer. Yderligere kendetegner det din arbejdsstil, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og skabe grundlaget for beslutninger, ligesom du har en gejst og vilje til at lære.

Hvis du derudover har en veludviklet humoristisk sans og er socialt anlagt, så er du måske lige den vi søger.



Hvad kan vi tilbyde dig



Vi tilbyder et udfordrende og varieret job med brede og forskelligartede juridiske problemstillinger inden for arbejds- og ansættelsesrettens område.

Du får kompetente og imødekommende kollegaer, som værdsætter et tæt samarbejde og godt humør. Med jobbet følger ansvar og faglige udfordringer, og du har god mulighed for at udvikle dig og styrke dine kompetencer.

Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv, og vi har flekstidsaftale.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lisbet Hjort på 20 57 83 17 eller mail: lisbet.hjort@regionh.dk.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Arbejdssted er Gentofte Hospital, Kildesgårdsvej 28, 2900 Hellerup.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 17. juni 2019 kl. 12..

Vi forventer at holde samtaler i uge 25.

Der vil være en case som forberedelse til 2. samtale.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.







2019-06-18T00:52:03.643 Vil du være vores nye personalejurist i Region Hovedstaden? En af vores dygtige medarbejdere har fået andet arbejde, så derfor søger vi en ny kollega til vores personalejuridiske team i sektionen Forhandling og Personalepolitik, Center for HR i Region Hovedstaden. Center for HR er en del af Danmarks største sundhedsorganisation med 44.000 ansatte, hvor ca. 70 pct. er sundhedspersonale fordelt på syv hospitaler. Vi leverer uddannelse og kompetenceudvikling, ledelses- og organisationsudvikling, samt rådgivning og service inden for løn, personalejura og arbejdsmiljø. I Center for HR dyrker vi nysgerrighed og læring. Her får du mulighed for at udvikle dig i en retning, der gør dig til medskaber af fremtidens sundhedsvæsen. Du vil opleve en arbejdsplads, hvor vi forventer og giver plads til at du selv tager ansvar og initiativ. Vi vil styrke lederskabet i den enkelte, fordi det skaber faglig og personlig energi og gode resultater. Den ledige stilling er kendetegnet ved en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, faglige udfordringer og en omskiftelig hverdag i en stor og kompleks organisation i rivende udvikling, hvor sager og opgaver kræver din faglige bistand. Nøgleordene for vores opgaveløsning er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement kan du se dig selv heri, så send en ansøgning til os. Om os og vores opgaver Vi understøtter de lokale personalefunktioner og personalecheferne på regionens hospitaler og virksomheder med sparring og rådgivning. Generelt lægger vi stor vægt på, at vores interessenter bliver inddraget, og at vores rådgivning altid tager udgangspunkt i de behov, som regionens hospitaler og virksomheder har. Vores opgavefelt spænder bredt, og dine arbejdsopgaver vil efter kompetence og interesse udfolde sig inden for: fortolkning af overenskomster forberedelse af faglige voldgifter og nævnsbehandlinger forhandlinger med de faglige organisationer i komplekse sager om f.eks. løn, sanktioner, afskedigelser m.v. arbejdstidsområdet undervisning af regionens ledere på det personalejuridiske område vejledning og rådgivning om GDPR på HR-området virksomhedsoverdragelser aktindsigt i personalesager og meget mere… Derudover er der mulighed for, at du kan deltage i tværorganisatoriske projekter inden for det personalejuridiske område bl.a. i forbindelse med organisationsændringer og effektiviseringer. I sådanne projekter vil din rolle være at sikre det juridiske perspektiv og bidrage til løsning af nuværende og fremtidige faglige udfordringer, som Region Hovedstaden møder i de situationer. Lidt om dig Du har en juridisk baggrund, gerne som cand.jur. eller cand.merc.jur. og har nogle års erfaring med det personalejuridiske område. Du har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har en skarp pen og gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner, politisk tæft og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen. Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde tværfagligt med kolleger. Du trives i en stor organisation, som hele tiden forandres og påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at tænke og handle ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver. Du er hurtig til at gennemskue problemstillinger, har et stort overblik og arbejder løsningsorienteret for at få tingene til at lykkes inden for de givne rammer. Yderligere kendetegner det din arbejdsstil, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og skabe grundlaget for beslutninger, ligesom du har en gejst og vilje til at lære. Hvis du derudover har en veludviklet humoristisk sans og er socialt anlagt, så er du måske lige den vi søger. Hvad kan vi tilbyde dig Vi tilbyder et udfordrende og varieret job med brede og forskelligartede juridiske problemstillinger inden for arbejds- og ansættelsesrettens område. Du får kompetente og imødekommende kollegaer, som værdsætter et tæt samarbejde og godt humør. Med jobbet følger ansvar og faglige udfordringer, og du har god mulighed for at udvikle dig og styrke dine kompetencer. Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv, og vi har flekstidsaftale. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lisbet Hjort på 20 57 83 17 eller mail: lisbet.hjort@regionh.dk. Ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Arbejdssted er Gentofte Hospital, Kildesgårdsvej 28, 2900 Hellerup. Ansøgningsfrist Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 17. juni 2019 kl. 12.. Vi forventer at holde samtaler i uge 25. Der vil være en case som forberedelse til 2. samtale. Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.11jobneta95f32df100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=218654&DepartmentId=11910&MediaId=4721&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGentofte3537233HR og Uddannelse11Kildegårdsvej 282900Hellerup20578317DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769880JobNet4997198499719810029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a95f32dfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a95f32dfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a95f32df&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a95f32df&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonPersonalejurist til Center for HR1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361950828lisbet.hjort@regionh.dkDKDanmarkDKDanmark330073656Har du interesse i udbud og kontraktstyring, har vi måske jobbet til dig.Robot Kunne du tænke dig at arbejde med en bred indkøbsportefølje i et stærkt fagligt miljø og i samarbejde med FE s indkøbende afdelinger, Hvis ja, så har vi en spændende stilling til dig i FE s økonomisektion. Du får udfordringer og plads til at udvikle dig For at få succes i stillingen skal du have interesse for kontrakt- og udbudsret. Du skal selvstændigt og i overensstemmelse med gældende regler for offentligt udbud etc. varetage udbudsforret-ninger, forhandle kontrakter samt rådgive om og forstå indkøb på Statens Indkøbsaftaler, SKI-aftaler samt forsvarets rammeaftaler. Derudover vil din opgave være at rationalisere antallet af leverandører med tilhørende rabatforhandling, optimere logistik samt løfte opgaven med at sikre generel kosteffektiv indkøbspolitik. Arbejdsopgaver: • Varetage FE s kontraktadministration efter gældende lovgivning og gældende interne forretningsgange, bestemmelser og instrukser. • Rådgivning inden for Statens Indkøbsaftaler, SKI-rammeaftaler i forbindelse med gennemførelse af miniudbud og direkte tildeling. • Rådgivning inden for de øvrige anskaffelsesområder i FE, herunder i særlig grad konsulentanskaffelser. • Følge op på indgående kontrakter, licensaftaler mv., herunder optimere disse over tid. • Følge op på indkøbspolitikken. Du vil indgå i økonomisektionen på lige fod med andre medarbejdere indenfor økonomi, regnskab og indkøb. Du vil blive en del af et team, der lægger vægt på i fællesskab at arbejde for FE. Du og din baggrund er vigtig Du er nyuddannet jurist, eller økonom med juridisk flair. Du har indsigt i og interesse for formueretlige fag, herunder særligt aftale-, IT- og kontraktret og har stor interesse i udbudsret via dit valg af fag på studiet, eller du har erhvervet kompetencer inden for disse områder på anden vis, fx gennem kurser og certificeringer. Kendskab til Microsoft OfficeMicrosoft og SharePoint er en fordel. Som person er du disciplineret og arbejdsom og god til formidling både mundtligt og skriftligt, herunder til forskellige faggrupper, fx IT-eksperter. Du har et stort servicegen og er resultat- og løsningsorienteret og er indstillet på at lære og dele viden. Din nye arbejdsplads FE arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser. FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar. Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser. Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler. Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV via stillingsopslaget, senest den 15. september. Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 39 40 og stiler mod en ansættelse fra 1. december. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på http: fe-ddis.dk , hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Kunne du tænke dig at arbejde med en bred indkøbsportefølje i et stærkt fagligt miljø og i samarbejde med FE’s indkøbende afdelinger, Hvis ja, så har vi en spændende stilling til dig i FE’s økonomisektion.

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
For at få succes i stillingen skal du have interesse for kontrakt- og udbudsret. Du skal selvstændigt og i overensstemmelse med gældende regler for offentligt udbud etc. varetage udbudsforret-ninger, forhandle kontrakter samt rådgive om og forstå indkøb på Statens Indkøbsaftaler, SKI-aftaler samt forsvarets rammeaftaler. Derudover vil din opgave være at rationalisere antallet af leverandører med tilhørende rabatforhandling, optimere logistik samt løfte opgaven med at sikre generel kosteffektiv indkøbspolitik.

Arbejdsopgaver:
• Varetage FE's kontraktadministration efter gældende lovgivning og gældende interne forretningsgange, bestemmelser og instrukser.
• Rådgivning inden for Statens Indkøbsaftaler, SKI-rammeaftaler i forbindelse med gennemførelse af miniudbud og direkte tildeling.
• Rådgivning inden for de øvrige anskaffelsesområder i FE, herunder i særlig grad konsulentanskaffelser.
• Følge op på indgående kontrakter, licensaftaler mv., herunder optimere disse over tid.
• Følge op på indkøbspolitikken.

Du vil indgå i økonomisektionen på lige fod med andre medarbejdere indenfor økonomi, regnskab og indkøb. Du vil blive en del af et team, der lægger vægt på i fællesskab at arbejde for FE.

Du og din baggrund er vigtig
Du er nyuddannet jurist, eller økonom med juridisk flair. Du har indsigt i og interesse for formueretlige fag, herunder særligt aftale-, IT- og kontraktret og har stor interesse i udbudsret via dit valg af fag på studiet, eller du har erhvervet kompetencer inden for disse områder på anden vis, fx gennem kurser og certificeringer. Kendskab til Microsoft OfficeMicrosoft og SharePoint er en fordel.
Som person er du disciplineret og arbejdsom og god til formidling både mundtligt og skriftligt, herunder til forskellige faggrupper, fx IT-eksperter. Du har et stort servicegen og er resultat- og løsningsorienteret og er indstillet på at lære og dele viden.

Din nye arbejdsplads
FE arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser.
FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar.
Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.
Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV via stillingsopslaget, senest den 15. september.
Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 39/40 og stiler mod en ansættelse fra 1. december. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på http://fe-ddis.dk/, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Forsvarets EfterretningstjenesteKøbenhavn Ø2019-08-15T00:00:002019-09-15T00:00:00
330081721Transport- og Boligministeriet søger en skarp jurist til departementets Vej- og BrokontorRobot Er du interesseret i at arbejde med kompleks jura i borgernære sager, der ofte står højt på den politiske dagsorden? Så bør du søge stillingen som jurist i departementets Vej- og Brokontor. Vej- og Brokontoret arbejder bl.a. med den langsigtede planlægning af vejinfrastrukturen og med en række megaprojekter som en mulig fast forbindelse over Kattegat, Femern Bælt-forbindelsen og etableringen af en helt ny bydel i København, Lynetteholmen, med tilhørende infrastruktur. Som kontorets jurist kommer du til at beskæftige dig med en bred vifte af juridiske opgaver, som er kendetegnet ved at de har en nær tilknytning til borgernes hverdag. Det betyder også, at du i dit arbejde vil opleve, at der både politisk og fra mediernes side er interesse for dine ansvarsområder. Dine ansvarsområder vil bl.a. omfatte vejlovgivning og lovgivning om parkering, og vil herunder omfatte regelfortolkning inden for dine ansvarsområder, ministerbetjening, lovgivningsarbejde mv. Da sagsområderne spænder bredt, vil du opleve, at du ofte også vil indgå i et samarbejde med andre af ministeriets fagkontorer, og du vil også have et tæt samarbejde med Vejdirektoratet. Som kontorets jurist kan du også forvente at blive inddraget af resten af kontoret i forbindelse med juridiske problemstillinger. Vi søger såvel nyuddannede som erfarne jurister. Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med offentlig forvaltning. Vi er et kontor, hvor du vil få mulighed for at udfordre og udvikle din faglighed under stort ansvar i et stærkt fagligt miljø samt opnå bred erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation. Arbejdet kræver en høj grad af selvstændighed og omstillingsparathed i en hverdag, hvor der både er dage, hvor du med kort frist skal levere løsninger, ligesom der er dage, hvor du vil skulle udarbejde længere faglige notater eller analyser. Transport- og Boligministeriet tilbyder en fleksibel arbejdstilrettelæggelse med respekt for et aktivt familie- og fritidsliv. Du vil få gode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone. I Transport- og Boligministeriets departement lægges der stor vægt på, at den, der kender sagen, er med i beslutningsprocessen omkring sagens løsning. Det forventes derfor, at du bidrager til sagerne hele vejen fra skrivearbejdet på dit eget kontor til deltagelse i drøftelser på ministerkontoret. Løn- og ansættelsesvilkår Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transport-og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Anders Windfeldt Jensen på telefonnummer 20 36 89 74. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00. Din ansøgning Send din ansøgning med CV samt kopi af eksamensbevis med karakterudskrift fra både bachelor- og kandidatgraden senest søndag den 15. september 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk. Vi indkalder løbende til samtaler. Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.Er du interesseret i at arbejde med kompleks jura i borgernære sager, der ofte står højt på den politiske dagsorden? Så bør du søge stillingen som jurist i departementets Vej- og Brokontor.

Vej- og Brokontoret arbejder bl.a. med den langsigtede planlægning af vejinfrastrukturen og med en række megaprojekter som en mulig fast forbindelse over Kattegat, Femern Bælt-forbindelsen og etableringen af en helt ny bydel i København, Lynetteholmen, med tilhørende infrastruktur.

Som kontorets jurist kommer du til at beskæftige dig med en bred vifte af juridiske opgaver, som er kendetegnet ved at de har en nær tilknytning til borgernes hverdag. Det betyder også, at du i dit arbejde vil opleve, at der både politisk og fra mediernes side er interesse for dine ansvarsområder.

Dine ansvarsområder vil bl.a. omfatte vejlovgivning og lovgivning om parkering, og vil herunder omfatte regelfortolkning inden for dine ansvarsområder, ministerbetjening, lovgivningsarbejde mv. Da sagsområderne spænder bredt, vil du opleve, at du ofte også vil indgå i et samarbejde med andre af ministeriets fagkontorer, og du vil også have et tæt samarbejde med Vejdirektoratet. Som kontorets jurist kan du også forvente at blive inddraget af resten af kontoret i forbindelse med juridiske problemstillinger.

Vi søger såvel nyuddannede som erfarne jurister. Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med offentlig forvaltning.

Vi er et kontor, hvor du vil få mulighed for at udfordre og udvikle din faglighed under stort ansvar i et stærkt fagligt miljø samt opnå bred erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation. Arbejdet kræver en høj grad af selvstændighed og omstillingsparathed i en hverdag, hvor der både er dage, hvor du med kort frist skal levere løsninger, ligesom der er dage, hvor du vil skulle udarbejde længere faglige notater eller analyser.

Transport- og Boligministeriet tilbyder en fleksibel arbejdstilrettelæggelse med respekt for et aktivt familie- og fritidsliv. Du vil få gode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone.

I Transport- og Boligministeriets departement lægges der stor vægt på, at den, der kender sagen, er med i beslutningsprocessen omkring sagens løsning. Det forventes derfor, at du bidrager til sagerne hele vejen fra skrivearbejdet på dit eget kontor til deltagelse i drøftelser på ministerkontoret.

Løn- og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transport-og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Anders Windfeldt Jensen på telefonnummer 20 36 89 74. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00.

Din ansøgning
Send din ansøgning med CV samt kopi af eksamensbevis med karakterudskrift fra både bachelor- og kandidatgraden senest søndag den 15. september 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

Vi indkalder løbende til samtaler.

Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.

TransportministerietKøbenhavn K2019-08-30T00:00:002019-09-15T00:00:00
330081338SKARP ANALYTIKER TIL LIGEBEHANDLINGSOMRÅDETRobot Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen. Ligebehandlingsafdelingen arbejder med at understøtte og undersøge Danmarks menneskeretlige forpligtelser. Vi arbejder med at udføre tværfaglige analyser af, hvordan de menneskeretlige forpligtelser gennemføres i praksis. Målet er at skabe positiv forandring. Du vil i dit arbejde skulle udarbejde selvstændige rapporter og dermed arbejde med hele processen fra udformning af analysedesign til indhentning og analyse af data, samarbejde med eksterne eksperter og fagfolk, samt rapportskrivning. Analyserne danner grundlag for instituttets arbejde med at rådgive og fremsætte anbefalinger til politikere og andre beslutningstagere om, hvordan vi Danmark kan fremme lige muligheder for alle uanset handicap, etnicitet eller køn. Du vil som udgangspunkt være tilknyttet ligebehandlingsafdelingens handicapteam. Udover at arbejde med problemstillinger, som vedrører handicap, vil du også samarbejde med resten af afdelingen og huset om andre emner. Dine styrker og kompetencer: Relevant samfundsvidenskabelig akademisk uddannelse (fx sociologi, statskundskab eller antropologi) Arbejdsmæssig erfaring med udarbejdelse af analyser og undersøgelser fx inden for områderne ligebehandling, menneskeret og udsatte marginaliserede grupper God metodisk forståelse, herunder erfaring med gennemførelse af interviews og bearbejdning af statistik. Erfaring med registerdata og statistikprogrammer er en fordel, men ikke et krav. Præcis formidler både på dansk og engelsk Særlig viden eller erfaring med ligebehandlingsområdet er en fordel, men ikke et krav. LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg. ANSØGNING Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket på vores hjemmeside senest 20. september 2019 kl. 12.00. Vi vil gerne besætte stillingen hurtigst muligt. Vi forventer at holde samtaler i uge 40 og 41. Vi ønsker at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge. KONTAKT Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Nikolaj Nielsen på tlf. 9132 5611.Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen.

Ligebehandlingsafdelingen arbejder med at understøtte og undersøge Danmarks menneskeretlige forpligtelser. Vi arbejder med at udføre tværfaglige analyser af, hvordan de menneskeretlige forpligtelser gennemføres i praksis. Målet er at skabe positiv forandring.



Du vil i dit arbejde skulle udarbejde selvstændige rapporter og dermed arbejde med hele processen fra udformning af analysedesign til indhentning og analyse af data, samarbejde med eksterne eksperter og fagfolk, samt rapportskrivning. Analyserne danner grundlag for instituttets arbejde med at rådgive og fremsætte anbefalinger til politikere og andre beslutningstagere om, hvordan vi Danmark kan fremme lige muligheder for alle uanset handicap, etnicitet eller køn.

Du vil som udgangspunkt være tilknyttet ligebehandlingsafdelingens handicapteam.

Udover at arbejde med problemstillinger, som vedrører handicap, vil du også samarbejde med resten af afdelingen og huset om andre emner.

Dine styrker og kompetencer:

  • Relevant samfundsvidenskabelig akademisk uddannelse (fx sociologi, statskundskab eller antropologi)
  • Arbejdsmæssig erfaring med udarbejdelse af analyser og undersøgelser – fx inden for områderne ligebehandling, menneskeret og udsatte/marginaliserede grupper
  • God metodisk forståelse, herunder erfaring med gennemførelse af interviews og bearbejdning af statistik. Erfaring med registerdata og statistikprogrammer er en fordel, men ikke et krav.
  • Præcis formidler både på dansk og engelsk
  • Særlig viden eller erfaring med ligebehandlingsområdet er en fordel, men ikke et krav.




LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.



ANSØGNING

Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket på vores hjemmeside senest 20. september 2019 kl. 12.00.



Vi vil gerne besætte stillingen hurtigst muligt. Vi forventer at holde samtaler i uge 40 og 41.



Vi ønsker at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge.



KONTAKT

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Nikolaj Nielsen på tlf. 9132 5611.



Institut for MenneskerettighederKøbenhavn K2019-08-30T00:00:002019-09-20T00:00:00
330081308Skatteministeriet søger jurist med interesse for person- og pensionsbeskatningRobot Som jurist i kontoret Person og Pension i Skatteministeriets departement, har du fingrene nede i det allermest komplicerede lovstof. Du er med i det juridiske værksted fra start til slut, når vi udarbejder lovforslag og folketingssvar og finder løsninger på komplekse udfordringer. Vores arbejde har stort offentligt og politisk fokus, og du vil opleve den politiske verden på tæt hold. I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format. Om jobbet som jurist i Skatteministeriet Skatter og afgifter har stor politisk fokus, ligesom der løbende vil være behov for ajourføring af lovgivningen som følge af ændrede regler på andre ministeriers område, domme el.lign. Som jurist i Skatteministeriet vil du derfor komme til at arbejde med udarbejdelse af materiale til brug for den løbende politikudvikling. Du vil også skulle udarbejde ny lovgivning, ligesom du vil skulle bistå med fx at udarbejde svar til Folketinget, samrådsmateriale, notater og talepunkter. Dit arbejde vil bringe dig vidt omkring internt i Skatteministeriet og i Skatteministeriets koncern, da mange arbejdsopgaver løses i tæt samarbejde med andre kontorer og på tværs af ministeriets institutioner og andre ministerier. I Skatteministeriet lægges der stor vægt på helhedsperspektivet i opgaveløsningen, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige faglige områder i forbindelse med dine opgaver. Jura og samfundsøkonomi går også hånd i hånd hos os, og der vil ofte være et tæt samarbejde mellem kontorernes økonomer og jurister. Kontoret Person og Pension er et fagkontor i Skatteministeriets afdeling for Lovgivning og Økonomi. Kontoret har ansvaret for ministerbetjening, politikudvikling, lovgivning og retssager på fagområdet, der bl.a. omfatter reglerne for beskatning af løn og personalegoder, beskæftigelses- og befordringsfradrag, børne- og ungeydelse samt beskatningen af pensionsordninger. Om dig Du er cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende og har solide juridiske kompetencer og gerne et par års erfaring med i bagagen, men nyuddannede kan også komme i betragtning. Du interesserer dig for sammenhængen mellem jura, økonomi og politik og mestrer at koble juraen til den verden, reglerne efterfølgende skal anvendes i. Du trives i et travlt og til tider hektisk arbejdsmiljø, hvor der ofte er brug for at levere hurtigt. Endelig har du gode analytiske evner og kan formulere dig klart og præcist - både mundtligt og skriftligt. Om at arbejde i Skatteministeriet Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov. I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Ansøgning og ansættelse Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. september 2019 kl. 12:00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Søren Schou på tlf. 41 23 77 06. Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk job.Som jurist i kontoret Person og Pension i Skatteministeriets departement, har du fingrene nede i det allermest komplicerede lovstof. Du er med i det juridiske værksted fra start til slut, når vi udarbejder lovforslag og folketingssvar og finder løsninger på komplekse udfordringer. Vores arbejde har stort offentligt og politisk fokus, og du vil opleve den politiske verden på tæt hold.



I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet som jurist i Skatteministeriet
Skatter og afgifter har stor politisk fokus, ligesom der løbende vil være behov for ajourføring af lovgivningen som følge af ændrede regler på andre ministeriers område, domme el.lign. Som jurist i Skatteministeriet vil du derfor komme til at arbejde med udarbejdelse af materiale til brug for den løbende politikudvikling. Du vil også skulle udarbejde ny lovgivning, ligesom du vil skulle bistå med fx at udarbejde svar til Folketinget, samrådsmateriale, notater og talepunkter.

Dit arbejde vil bringe dig vidt omkring internt i Skatteministeriet og i Skatteministeriets koncern, da mange arbejdsopgaver løses i tæt samarbejde med andre kontorer og på tværs af ministeriets institutioner og andre ministerier. I Skatteministeriet lægges der stor vægt på helhedsperspektivet i opgaveløsningen, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige faglige områder i forbindelse med dine opgaver. Jura og samfundsøkonomi går også hånd i hånd hos os, og der vil ofte være et tæt samarbejde mellem kontorernes økonomer og jurister.

Kontoret Person og Pension er et fagkontor i Skatteministeriets afdeling for Lovgivning og Økonomi. Kontoret har ansvaret for ministerbetjening, politikudvikling, lovgivning og retssager på fagområdet, der bl.a. omfatter reglerne for beskatning af løn og personalegoder, beskæftigelses- og befordringsfradrag, børne- og ungeydelse samt beskatningen af pensionsordninger.

Om dig
Du er cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende og har solide juridiske kompetencer og gerne et par års erfaring med i bagagen, men nyuddannede kan også komme i betragtning. Du interesserer dig for sammenhængen mellem jura, økonomi og politik og mestrer at koble juraen til den verden, reglerne efterfølgende skal anvendes i. Du trives i et travlt og til tider hektisk arbejdsmiljø, hvor der ofte er brug for at levere hurtigt. Endelig har du gode analytiske evner og kan formulere dig klart og præcist - både mundtligt og skriftligt.



Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. september 2019 kl. 12:00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Søren Schou på tlf. 41 23 77 06.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

SkatteministerietKøbenhavn K2019-08-30T00:00:002019-09-16T00:00:00
330078442HR-jurister - centralt placeret og store udfoldelsesmulighederRobot Er du en god forhandler, og har du godt styr på personalejura og kollektiv arbejdsret? Hvis du også kan drive proces- og udviklingsopgaver med juridisk indhold, så er det dig, vi har brug for! I Banedanmark står vi lige nu og mangler to HR-jurister til individuel og kollektiv arbejdsret. Det er centralt placeret stillinger, hvor du får rig mulighed for at udfolde dig fagligt. Du kommer tæt på mange beslutninger og dine synspunkter og viden bliver vægtet. Du får mulighed for at prøve det hele, og bliver en del af et team på fire, der i det daglige sparrer og deler viden. Du vil skulle bruge dine juridiske kompetencer i en stor og spændende organisation, som er i fuld gang med en transformationsproces for at blive klar til drive Fremtidens jernbane . Vi skal i de kommende år gennemgå og forny vores HR-politikker, og det vil være et arbejde, der kræver, at du er god til at forhandle og kan samarbejde med SU-organisationen og de faglige organisationer. Dine arbejdsopgaver Dine arbejdsopgaver omfatter konkrete sager lige fra rådgivning om personalejuridiske emner til forberedelse og gennemførsel af tjenstlige samtaler og afskedigelser. Vi har en del lokalaftaler, som løbende skal gennemses og fornys, og vi skal have formuleret vores HR-politikker, så de understøtter den transformationsproces, vi er midt i. Vi forhandler med de faglige organisationer og tillidsrepræsentanter både ved indgåelse af lokalaftaler og udarbejdelse af HR-politikker og ved behandling af personsager. Banedanmark har medarbejdere, som arbejder henover alle døgnets timer. Derfor fylder spørgsmål om arbejdstidsregler, flekstid og rådighedsvagter en del. Vi hjælper organisationen med at fortolke lov- og aftalestof, f.eks. arbejdstids- eller hviletidsregler. Sammen med vores HR-partnere vil du komme i tæt dialog med vores ledere på daglig basis, og her er det vigtigt, at du ikke kun servicerer, men i høj grad rådgiver. Det er dig, der er den juridiske ekspertise i de opgaver, du får, uanset om det gælder personsager, større og mindre forhandlingsopgaver eller generel rådgivning om personalejuridiske forhold og regler. Udvikling og effektivisering af arbejdsgange og processer Vi har fokus på, hvordan vi kan udvikle og effektivisere vores arbejdsgange og processer, og dermed bidrage til mere forretningsorienteret administration. Det bliver en vigtig del af dit job i Banedanmark, at du bidrager i denne udvikling og anvender din juridiske- og organisatoriske viden til at drive processerne og forbedre vores compliance. Du skal derfor have lyst til at arbejde i zonen mellem jura og forretning. Det kræver, at du tænker i helheder, og kan understøtte analyser eksempelvis på løn- og arbejdstidsområderne. Erfaring fra det offentlige og fokus på forretningsbehov Du er uddannet Cand.jur. eller Cand.merc.(jur.), og du har god erfaring med personaleområdet inden for det offentlige herunder erfaring med at udvikle HR-politikker. Du er god til at forhandle med SU-organisationen og de faglige organisationer. Du er funderet i juraen, men tænker også ud over den. Som person er du mulighedsøgende og har blik for de helhedsorienterede løsninger. Du balancerer empati og tålmodighed samtidig med, at du holder dig inden for de overordnede rammer. Du evner at skære igennem og tager aktiv del i de svære medarbejdersamtaler. Du tør udfordre forretningen og holde fast i HR s professionelle holdning. Løn Du ansættes i henhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om jobbet, så er du velkommen til at kontakte sektionschef Hanne Møller. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi holder løbende samtaler. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillinge.Er du en god forhandler, og har du godt styr på personalejura og kollektiv arbejdsret? Hvis du også kan drive proces- og udviklingsopgaver med juridisk indhold, så er det dig, vi har brug for!

I Banedanmark står vi lige nu og mangler to HR-jurister til individuel og kollektiv arbejdsret. Det er centralt placeret stillinger, hvor du får rig mulighed for at udfolde dig fagligt. Du kommer tæt på mange beslutninger og dine synspunkter og viden bliver vægtet. Du får mulighed for at prøve det hele, og bliver en del af et team på fire, der i det daglige sparrer og deler viden.

Du vil skulle bruge dine juridiske kompetencer i en stor og spændende organisation, som er i fuld gang med en transformationsproces for at blive klar til drive ’Fremtidens jernbane’. Vi skal i de kommende år gennemgå og forny vores HR-politikker, og det vil være et arbejde, der kræver, at du er god til at forhandle og kan samarbejde med SU-organisationen og de faglige organisationer.

Dine arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver omfatter konkrete sager lige fra rådgivning om personalejuridiske emner til forberedelse og gennemførsel af tjenstlige samtaler og afskedigelser. Vi har en del lokalaftaler, som løbende skal gennemses og fornys, og vi skal have formuleret vores HR-politikker, så de understøtter den transformationsproces, vi er midt i.



Vi forhandler med de faglige organisationer og tillidsrepræsentanter både ved indgåelse af lokalaftaler og udarbejdelse af HR-politikker og ved behandling af personsager. Banedanmark har medarbejdere, som arbejder henover alle døgnets timer. Derfor fylder spørgsmål om arbejdstidsregler, flekstid og rådighedsvagter en del.



Vi hjælper organisationen med at fortolke lov- og aftalestof, f.eks. arbejdstids- eller hviletidsregler. Sammen med vores HR-partnere vil du komme i tæt dialog med vores ledere på daglig basis, og her er det vigtigt, at du ikke kun servicerer, men i høj grad rådgiver. Det er dig, der er den juridiske ekspertise i de opgaver, du får, uanset om det gælder personsager, større og mindre forhandlingsopgaver eller generel rådgivning om personalejuridiske forhold og regler.

Udvikling og effektivisering af arbejdsgange og processer

Vi har fokus på, hvordan vi kan udvikle og effektivisere vores arbejdsgange og processer, og dermed bidrage til mere forretningsorienteret administration. Det bliver en vigtig del af dit job i Banedanmark, at du bidrager i denne udvikling og anvender din juridiske- og organisatoriske viden til at drive processerne og forbedre vores compliance. Du skal derfor have lyst til at arbejde i zonen mellem jura og forretning. Det kræver, at du tænker i helheder, og kan understøtte analyser eksempelvis på løn- og arbejdstidsområderne.



Erfaring fra det offentlige og fokus på forretningsbehov

Du er uddannet Cand.jur. eller Cand.merc.(jur.), og du har god erfaring med personaleområdet inden for det offentlige herunder erfaring med at udvikle HR-politikker. Du er god til at forhandle med SU-organisationen og de faglige organisationer. Du er funderet i juraen, men tænker også ud over den.



Som person er du mulighedsøgende og har blik for de helhedsorienterede løsninger. Du balancerer empati og tålmodighed samtidig med, at du holder dig inden for de overordnede rammer.



Du evner at skære igennem og tager aktiv del i de svære medarbejdersamtaler. Du tør udfordre forretningen og holde fast i HR’ s professionelle holdning.



Løn

Du ansættes i henhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om jobbet, så er du velkommen til at kontakte sektionschef Hanne Møller. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi holder løbende samtaler. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillinge.

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København Ø2019-08-26T00:00:002019-09-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Har du interesse i udbud og kontraktstyring, har vi måske jobbet til dig.

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Kunne du tænke dig at arbejde med en bred indkøbsportefølje i et stærkt fagligt miljø og i samarbejde med FE s indkøbende afdelinger, Hvis ja, så har vi en spændende stilling til dig i FE s økonomisektion. Du får udfordringer og plads til at udvikle...
Indrykket:15. august 2019
Udløbsdato:15. september 2019

Transport- og Boligministeriet søger en skarp jurist til departementets Vej- og Brokontor

Transportministeriet

København K
Er du interesseret i at arbejde med kompleks jura i borgernære sager, der ofte står højt på den politiske dagsorden? Så bør du søge stillingen som jurist i departementets Vej- og Brokontor. Vej- og Brokontoret arbejder bl.a. med den langsigtede plan...
Indrykket:30. august 2019
Udløbsdato:15. september 2019

SKARP ANALYTIKER TIL LIGEBEHANDLINGSOMRÅDET

Institut for Menneskerettigheder

København K
Vil du være med til at arbejde for lige muligheder og bekæmpe diskrimination i Danmark? Trives du med at arbejde i et team med egne individuelle opgaver, men med et fælles mål? Så er du måske vores kommende analytiker i ligebehandlingsafdelingen. Li...
Indrykket:30. august 2019
Udløbsdato:20. september 2019

Skatteministeriet søger jurist med interesse for person- og pensionsbeskatning

Skatteministeriet

København K
Som jurist i kontoret Person og Pension i Skatteministeriets departement, har du fingrene nede i det allermest komplicerede lovstof. Du er med i det juridiske værksted fra start til slut, når vi udarbejder lovforslag og folketingssvar og finder løsn...
Indrykket:30. august 2019
Udløbsdato:16. september 2019

HR-jurister - centralt placeret og store udfoldelsesmuligheder

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København Ø
Er du en god forhandler, og har du godt styr på personalejura og kollektiv arbejdsret? Hvis du også kan drive proces- og udviklingsopgaver med juridisk indhold, så er det dig, vi har brug for! I Banedanmark står vi lige nu og mangler to HR-jurister ...
Indrykket:26. august 2019
Udløbsdato:16. september 2019