Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personalekonsulent til forebyggelse af sygefravær i Aabenraa Kommune

Personalekonsulent til forebyggelse af sygefravær i Aabenraa Kommune

Vi sætter yderligere fokus på at nedbringe sygefraværet i Aabenraa Kommune og søger derfor  en personalekonsulent til en nyoprettet stilling. Personalekonsulenten skal arbejde systematisk med sygefravær i hele Aabenraa Kommune. Det bliver din opgave at tilrettelægge og deltage i sygefraværssamtaler sammen med den ansvarlige leder, inddrage den tilknyttede sygedagpengesagsbehandler samt samarbejde med de øvrige personalekonsulenter og MED- og arbejdsmiljøkonsulenter for at nedbringe sygefraværet.

Har du interesse for at arbejde med sygefravær og de personaleforhold, der er i disse sager, og hvor du skal kunne fortolke juridiske problemstillinger, sikre kvalitet i opgaveløsningen, yde kompetent sparring samt varetage de administrative sagsgange? Så kan vi tilbyde dig et spændende og alsidigt job på Personalekontoret i Aabenraa Kommune.

Personalekontoret er en del af Personaleafdelingen, hvor vi samlet er knap 30 engagede medarbejdere. På Personalekontoret arbejder vi med en bred opgavepalet inden for rekruttering, lederudvikling, trivselsordning, MED og arbejdsmiljø, elever og personalejura.

Dine hovedopgaver

Du kommer til at være i daglig kontakt med kommunens ledere samt arbejde med mange berøringsflader i og uden for organisationen med fokus på at sikre professionel og løsningsorienteret sagsbehandling vedrørende sygefravær.

Hovedopgaverne omfatter:

  • Kontakt til ledere, hvor medarbejdere har sygefravær på over 14 dage, og hvor der er fare for, at fraværet bliver længerevarende
  • Tilrettelæggelse og deltagelse i sygefraværssamtaler samt referatskrivning
  • Samarbejde med fast sygedagpengesagsbehandler i Jobcenter Aabenraa
  • Administrative opgaver forbundet med ovenstående opgaver.

Din faglige profil

  • Uddannet inden for kontor/administration
  • Erfaring med at arbejde med personalejuridisk rådgivning inden for sygefraværsområdet
  • Erfaring med offentlige overenskomster og aftaler
  • Gode formidlingskompetencer, både skriftligt og mundtligt.

Dig som person

  • Er engageret og brænder for at arbejde med at forebygge og nedbringe sygefravær
  • Kan lide at være tovholder på administrative processer, herunder indkaldelser, kalenderbookning, referatskrivning mv.
  • Trives med at gå i detaljen med opgaver, tænker proaktivt og er løsningsorienteret
  • Har et godt overblik og helhedsforståelse – og kan se på tværs af hele organisationen
  • Kan arbejde selvstændigt og i teams, hvor vi forventer, at du indgår aktivt
  • Er villig til at yde en ekstra indsats, når der er brug for det
  • Kan skabe relationer med professionelt nærvær
  • Kan navigere i en politisk ledet organisation.

Ansættelse
Du ansættes på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.

Stillingen er på fuldtid med ansættelse pr. 1. juni 2020.

Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål, så kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning via linket, så vi har den senest d. 14. april 2020.

Tidspunkter for ansættelsessamtaler udmeldes, så snart disse kendes.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.