Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personalekonsulent til HR - Barselsvikariat

I HR er det vores mål, i samspil med hele den kommunale organisation, at skabe gode rammer for udvikling, effektiv drift og et godt arbejdsliv. I teamet for forhandling og rådgivning bidrager vi med en solid personalejuridisk viden og er ofte med til at løse svære og til tider konfliktfyldte situationer med henblik på det bedst mulige resultat for alle parter. Fortolkning af regler og overenskomster går således hånd i hånd med et indgående kendskab til organisationens behov og et tæt samspil med de decentrale enheder, ledere og medarbejdere.

HR søger en personalekonsulent som har styr på personalejuraen og som kan udfylde en central rolle i vores kommunale organisation i personaleadministrative spørgsmål og sager. Vi kan tilbyde dig et afvekslende og selvstændigt job med dygtige og engagerede kolleger i en spændende organisation i udvikling.

I HR er vi i alt 20 medarbejdere som arbejder med løn, personalejura, personalepolitik, HR-udvikling og intern kommunikation. Som personalekonsulent vil du have udgangspunkt i personalejuraen, men vil have gode muligheder for at bidrage bredt indenfor hele HR-området.

Du vil indgå i forhandlings- og rådgivningsteamet med to andre kolleger som samarbejder, deler viden og sparrer om faglige spørgsmål og udfordringer. Teamet arbejder aktivt med at udvikle sine kompetencer er der er generelt gode muligheder for faglig og personlig udvikling og uddannelse.

Vi har flekstid og teamet tilrettelægger i høj grad selv arbejdet. Dit arbejde og samarbejdet i afdelingen bygger i meget høj grad på tillid og ansvarlighed. Du forventes at tage del i det fælles ansvar og du får råderum til at yde en god faglig indsats.

Opgaverne er bl.a. at:

  • Fortolke overenskomster og aftaler
  • Rådgive og vejlede i personalemæssige spørgsmål, bl.a. i forbindelse med lønforhandlinger og vanskelige personalesager
  • Varetage uansøgte afskedigelser på tværs af organisationen
  • Forberede og deltage i forhandlinger med faglige organisationer
  • Udarbejde notater, sagsfremstilling og retningslinjer indenfor personaleområdet.

Vores ønsker til dine kvalifikationer:
  • Du har en juridisk uddannelse eller tilsvarende erfaring, med speciale i ansættelsesret og personalejura eller du har et ønske om at specialisere dig i området
  • Vi ser helst at du tidligere har beskæftiget dig med løn- og personaleområdet indenfor det offentlige. Hvis du er nyuddannet og via studiet har fået en personalejuridisk profil, vil vi også opfordre dig til at søge stillingen
  • Du er god til at forklare andre om sammenhænge i løn- og personaleforhold
  • Du kan fordybe dig i detaljerne og samtidig bevare det store overblik
  • Du kan samarbejde både med kollegerne i afdelingen og i hele organisationen, ofte de decentrale ledere.

Ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er Den Blå Diamant, Rådhuspladsen 2, 7800 Skive.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse.

Hvis du har behov for det kan vi evt. hjælpe med at skaffe en midlertidig bolig i ’KIS-huset’ som ligger lige ved siden af rådhuset. Læs evt. mere på skive.dk (http://www.skive.dk).

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-chef Ricki Laursen, tlf. 29 69 63 21.

Ansøgning
Send din ansøgning via skive.dk senest mandag den 19. februar kl. 8.00.

Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 22. februar.

Tiltrædelse snarest muligt.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her