Personalekonsulent/Personalejurist

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du interesseret i en spændende og afvekslende arbejdsdag?

Og kunne du tænke dig at arbejde med personalejura i en kommune med 6.000 ansatte, så hører vi gerne fra dig.

Om jobbet

Personalejura i Sønderborg Kommune bliver involveret i mangfoldige typer af personalesager af enhver kompleksitet.

Organisatorisk er vi en del af Kommunaldirektørens Stabe, og vores arbejdsplads er placeret på det gamle rådhus i centrum af Sønderborg by.

Når kommunens værdier, politikker, retningslinjer og vejledninger skal udleves i hverdagen, er vi en aktiv del af processen for at sikre det juridiske indhold og den gode proces.

Vores hovedopgaver er:

  • Personalesager, herunder opsigelser, advarsler og sygefraværsopfølgning.
  • Lønforhandlinger, hvor du rådgiver og bistår lederne.
  • Forhandlinger, herunder både individuelle og kollektive sager.
  • Fortolkning og formidling af lovgivning, overenskomster og aftaler.

Din profil

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt for os, at du kan begå dig i en stor og kompleks organisation og sammen med vores ledere og øvrige samarbejdsparter finde løsninger, der holder både juridisk og organisatorisk.

Din arbejdsform er præget af,

  • at du arbejder analytisk og strategisk,
  • at du arbejder effektivt og med et godt overblik,
  • at du fremstår professionel og undersøgende i samtaler og forhandlinger,
  • at du er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation, og
  • at du har gode sociale kompetencer og aktivt bidrager til, at afdelingen er i positiv fremdrift gennem sparring og vidensdeling.

Om os

Dine kommende 6 kolleger vil sammen med dig og afdelingslederen sætte rammen for et godt arbejdsmiljø, hvor vi alle arbejder for at udvikle afdelingen og hinanden.

  • Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og kompetencer, hvilket vi ser som en styrke.
  • Vores arbejdsfællesskab kendetegnes ved gensidig respekt og stor tillid til hinanden.
  • Du får god mulighed for at deltage i kompetencegivende uddannelse og relevante kurser.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og den ønskes besat pr. 1. juli 2022 – eller efter nærmere aftale. Løn efter aftale mellem den forhandlingsberettigede organisation og Sønderborg Kommune.

Flere oplysninger

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marianne Bak
på tlf. 27 90 53 83 eller personalejurist Anja Erichsen på tlf. 88 72 53 55.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er søndag den 15. maj 2022.

Ansættelsessamtaler

Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 20. maj 2022.

Ansøgning

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”søg stillingen” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Personalekonsulent/Personalejurist

Er du interesseret i en spændende og afvekslende arbejdsdag?

Og kunne du tænke dig at arbejde med personalejura i en kommune med 6.000 ansatte, så hører vi gerne fra dig.

Om jobbet

Personalejura i Sønderborg Kommune bliver involveret i mangfoldige typer af personalesager af enhver kompleksitet.

Organisatorisk er vi en del af Kommunaldirektørens Stabe, og vores arbejdsplads er placeret på det gamle rådhus i centrum af Sønderborg by.

Når kommunens værdier, politikker, retningslinjer og vejledninger skal udleves i hverdagen, er vi en aktiv del af processen for at sikre det juridiske indhold og den gode proces.

Vores hovedopgaver er:

  • Personalesager, herunder opsigelser, advarsler og sygefraværsopfølgning.
  • Lønforhandlinger, hvor du rådgiver og bistår lederne.
  • Forhandlinger, herunder både individuelle og kollektive sager.
  • Fortolkning og formidling af lovgivning, overenskomster og aftaler.

Din profil

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt for os, at du kan begå dig i en stor og kompleks organisation og sammen med vores ledere og øvrige samarbejdsparter finde løsninger, der holder både juridisk og organisatorisk.

Din arbejdsform er præget af,

  • at du arbejder analytisk og strategisk,
  • at du arbejder effektivt og med et godt overblik,
  • at du fremstår professionel og undersøgende i samtaler og forhandlinger,
  • at du er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation, og
  • at du har gode sociale kompetencer og aktivt bidrager til, at afdelingen er i positiv fremdrift gennem sparring og vidensdeling.

Om os

Dine kommende 6 kolleger vil sammen med dig og afdelingslederen sætte rammen for et godt arbejdsmiljø, hvor vi alle arbejder for at udvikle afdelingen og hinanden.

  • Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og kompetencer, hvilket vi ser som en styrke.
  • Vores arbejdsfællesskab kendetegnes ved gensidig respekt og stor tillid til hinanden.
  • Du får god mulighed for at deltage i kompetencegivende uddannelse og relevante kurser.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og den ønskes besat pr. 1. juli 2022 – eller efter nærmere aftale. Løn efter aftale mellem den forhandlingsberettigede organisation og Sønderborg Kommune.

Flere oplysninger

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marianne Bak
på tlf. 27 90 53 83 eller personalejurist Anja Erichsen på tlf. 88 72 53 55.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er søndag den 15. maj 2022.

Ansættelsessamtaler

Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 20. maj 2022.

Ansøgning

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”søg stillingen” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.