Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personlig jobformidler til projekt for afklaring af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere

Er du den ambitiøse og målrettede type, som har mod på at afprøve nye veje for at få borgere i job eller uddannelse? Har du lyst til at arbejde i en kommune, hvor vi vægter fagligheden højt og med borgeren i centrum? Og kan du se dig selv i et team, som vil skabe resultater?

Vi deltager i projekt ”afklaring af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere”. Projektperioden løber frem til 31. december 2022. Projektet er støttet af STAR, og vi har opnormeret med en stilling på 30 timer/uge i perioden 1. januar 2021 - 31. december 2022.

Formålet er at sikre en systematisk afklaring af gruppen af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med mere end 8 år på kontanthjælp ud af de seneste 10 år. Kommunerne skal derfor afklare, om borgeren f.eks. er i målgruppen for ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension og skal have forelagt sin sag for rehabiliteringsteamet, eller om borgerne skal støttes i vejen til job igennem virksomhedsrettet forløb og på den måde komme ud af kontanthjælp.

Der er udarbejdet en indsatsmodel, og den bygger på viden fra flere projekter, støttet af STAR. Projektet står på 2 centrale videns holdepunkter for, hvad der virker i indsatsen:

  • ”Virkeligheden virker” – det at komme ud på en ordinær arbejdsplads med kolleger og meningsfulde opgaver løfter borgeren tættere på job
  • ”Medarbejderen virker” – en tillidsrelation til en primær kontaktperson, der tror på borgerens jobmuligheder, øger chancerne for at komme i arbejde


Se mere om projektet på STAR’s hjemmeside ved at klikke her.

Om jobbet
Som jobformidler tilknyttes du kontanthjælpsteamet bestående af et antal sagsbehandlere og med tilknyttet virksomhedskonsulenter. Der er et tæt samarbejde med kommunens eget tilbud for udsatte borgere. Endvidere med tæt tilknytning til Arbejdsmarkedscenterets virksomhedsteam.

Som jobformidler skal du kunne ”gå på to ben” i arbejdet med borgeren og både arbejde med at skabe relation til borgeren og have viden om det lokale arbejdsmarked.

Som jobformidler bliver dine opgaver:
  • At understøtte borgerens vej mod job og lønnede timer
  • At skabe en tæt og tillidsbaseret relation til borgeren i et håndholdt og sammenhængende forløb
  • At være borgerens primære kontaktperson og i nogle situationer også varetager sagsbehandleropgaver
  • At have fokus på borgerens ressourcer og støtte borgeren i at mestre eventuelle udfordringer
  • At have en meget tæt kontakt med borgere, og der kan blive tale om at yde en mentorlignende støtte efter behov
  • At inddrage borgerens perspektiv på egne muligheder
  • At lave opsøgende virksomhedsindsats med fokus på samarbejde om den enkelte borger
  • At lave det rette match mellem borger og virksomhed
  • At udarbejde CV og Min Plan sammen med borgerne
  • At sikre kvalitet i registrering og digital dokumentation


Stillingen er på 30 timer pr. uge og er tidsbegrænset, da det er en projektansættelse frem til den 31. december 2022. 

Hvem er du
  • Du har erfaring med at arbejde med borgere i målgruppen
  • Du er nysgerrig, dynamisk, tænker processuelt og handler proaktivt
  • Du skaber tillid, kontakt, ro og tryghed blandt borgere og virksomheder
  • Du har erfaring med at arbejde med udgangspunkt i, at støtte borgerens ønsker om at tage ansvar for eget liv med udgangspunkt i borgerens egne ressourcer
  • Du har erfaring med at udarbejde progressionsrapporter i forbindelse med borgeres deltagelse i virksomhedsforløb
  • Du har gode samarbejdsevner og kan skabe en tillidsfuld relation
  • Du kan inddrage borgerens perspektiv på egne muligheder
  • Du har viden om det lokale arbejdsmarked og kan skabe det rette match mellem borger og virksomhed
  • Du har erfaring med opsøgende virksomhedskontakt, og etablering af virksomhedsforløb med fokus på opnåelse af lønnede timer
  • Du har kendskab til sagsbehandlingsskridt og IT-systemer på området
  • Du er en god holdspiller, god til at dele viden og sparre med kolleger


Afdeling
Du vil blive tilknyttet kontanthjælpsteamet og teamet af virksomhedskonsulenter. Der er tilknyttet faglig koordinator, som deles med andre områder.

Der er tæt samarbejde med Midtsjællands Aktiveringscenter, som er kommunens tilbud og understøtter indsatsen, samt centerets virksomhedsteam.

Vi tilbyder
  • Deltagelse i et spændende projekt, hvor vi kan forsøge nye veje
  • Gode muligheder for at udvikle og præge området
  • Ambitiøse og erfarne kollegaer der sætter faglig sparring og et fagligt niveau højt
  • Den nødvendige oplæring
  • Kolleger, der prioriterer et godt arbejdsmiljø
  • Personalebiler, der kan bookes ved kørselsbehov
  • Personalegoder som massagestol, aktiv personaleforening, kaffe og frugt, da vi vægter arbejdsmiljø højt
  • Flekstid


Der afholdes ansættelsessamtaler den 20. januar 2021.

Såfremt du bliver inviteret til en samtale, vil du senest høre fra os den 18. januar 2021, og ansættelsesproceduren forventes afsluttet senest den 31. januar 2021.

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.