Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Planlægningsleder til Medicoteknik, Region Syddanmark

Har du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark?

Har du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark? 
 
Vi søger en engageret og målrettet planlægningsleder til Planlægning & Indkøb i Medicoteknik med erfaring med projektledelse, indblik i det medicotekniske område og som kan tage ansvaret for at lede og udvikle en allerede velfungerende stab. 
 
Der er i alt ansat ca. 100 medarbejdere i Medicoteknik. 8 af disse medarbejdere vil referere til dig under Planlægning & Indkøb, som pt. er sammensat af 4 regionale indkøbere og 4 regionale projektledere med kontorer i Odense og Kolding.  
Stabsfunktionen er ansvarlig for koordinering af medicotekniske apparaturanskaffelser i samarbejde med regionens sygehuse samt medicoteknisk bygherrerådgivning til sygehusbyggerierne i Region Syddanmark.

 
Som planlægningsleder refererer du direkte til den medicotekniske chef og er en del af ledergruppen i Medicoteknik. Ledelsesmæssigt samarbejder organisationens ledere som et team om udvikling og drift i hele den medicotekniske regionale funktion. For at sikre at medarbejderne kan udføre deres opgaver på bedste vilkår og sammenligneligt regionalt, arbejder vi i ledelsen som udgangspunkt efter samme principper.   
Vi efterlever regionens værdier og dens ledelsesgrundlag, og det forventes, at du deltager i relevante kurser og ledelsesforløb, som regionen udbyder indenfor personalejura og lignende. 
 
Funktionsområder 
Du er som planlægningsleder, sammen med dine medarbejdere og resten af Medicotekniks ledergruppe, ansvarlig for planlægning og koordinering af den samlede portefølje af indkøbs- og byggeprojekter i samarbejde med regionens sygehuse. Desuden vil du spille en vigtig rolle i den videre udvikling af koncepter og strategier indenfor anskaffelse af det medicotekniske apparatur. 
 
Du vil i kraft af din funktion som planlægningsleder varetage kontakten til de samarbejdspartnere, vi har i relation til sygehusene og regionshuset, hvilket indbefatter dialog med regionale stabsafdelinger og sygehusdirektioner og -administrationer. Desuden vil du på overordnet niveau medvirke ved udarbejdelse af servicekontrakter og øvrige tredjepartsaftaler med eksterne samarbejdspartnere herunder regionalisering af servicestrategien på området. 
Du vil varetage den daglige forvaltning af de medicotekniske apparaturpuljer samt stabsfunktionens ressourceforbrug i forhold til igangværende projekter. 
En særlig opgave de kommende år vil være et medansvar i at løse den medicotekniske opgave i forbindelse med Nyt OUH.  
 
Det vil være dit ansvar at varetage kompetenceudviklingen af personalet samt opfølgning herpå. Du vil også være ansvarlig for, at Medicotekniks overordnede visioner, strategier, målsætninger og handleplaner er implementeret og effektueret. 
 
Vi lægger vægt på, at du har gode samarbejdsevner, har en udadvendt natur og et godt humør. Det er desuden vigtigt, at du har erfaring med distanceledelse og har gode analytiske egenskaber, som du kan gøre brug af i en travl, tværfaglig og varieret hverdag. 
 
Vi forventer, at du: 
  • har ledelseserfaring indenfor indkøb og/eller projektledelse 
  • har interessen og viljen til at skabe resultater, kan arbejde selvstændigt og prioritere egne samt dine medarbejderes opgaver 
  • kan sparre med dine medarbejdere i en tæt og faglig dialog 
  • kan praktisere en støttende, delegerende og situationsbestemt ledelse 
  • har en relevant videregående uddannelse 
  • har en evne til at gå i dialog og kommunikere klart og tydeligt både i skrift og tale 
  • er handlekraftig, systematisk og har en økonomisk forståelse 
  • kan uddelegere projekter og opgaver samt sikre fokus på opfølgning og implementering 
  • er vant til at anvende diverse IT systemer og er erfaren bruger af MS Office 
 
Andre nøgleord for din person er: 
  • Engagement i dit virke 
  • Ansvarsbevidsthed 
  • Professionelt serviceminded 
 
 
Vi tilbyder 
Medicoteknik er en spændende arbejdsplads i et dynamisk sundhedsteknologisk miljø.  
Du vil varetage et selvstændigt funktionsområde med alsidige opgaver, hvor der er gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling. Du vil have adgang til at sparre med kollegaer og medarbejdere med en stor viden og massiv interesse indenfor medicoteknik. 
I hele organisationen praktiserer vi frihed under ansvar. Vores medarbejdere er ansat på en flekstidsordning og har en række andre personalegoder, hvor sammenhold og fællesfølelse prioriteres højt. 
 
Du kan læse mere om os på vores hjemmeside 
 
 
Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tildeling af individuelle tillæg. 
 
Ansøgningsfrist 
Ansøgningsfristen er onsdag den 12. juni 2019  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 17. juni 2019 
Evt. 2. samtale forventes afholdt mandag den 24. juni 2019 
Ansøgning skal sendes via rekrutteringssystem. 
Ansættelse pr. 1. august 2019 eller snarest muligt.
 
Yderligere oplysninger 
Oplysninger vedrørende stillingen kan fås hos medicoteknisk chef Steffen Pryds på 
telefon 9944 0212 eller e-mail spr@rsyd.dk 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330025487Phoenix-d2e1bd8112019-05-16T10:01:05.360Planlægningsleder til Medicoteknik, Region SyddanmarkHar du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark?
Har du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark? 
 
Vi søger en engageret og målrettet planlægningsleder til Planlægning & Indkøb i Medicoteknik med erfaring med projektledelse, indblik i det medicotekniske område og som kan tage ansvaret for at lede og udvikle en allerede velfungerende stab. 
 
Der er i alt ansat ca. 100 medarbejdere i Medicoteknik. 8 af disse medarbejdere vil referere til dig under Planlægning & Indkøb, som pt. er sammensat af 4 regionale indkøbere og 4 regionale projektledere med kontorer i Odense og Kolding.  
Stabsfunktionen er ansvarlig for koordinering af medicotekniske apparaturanskaffelser i samarbejde med regionens sygehuse samt medicoteknisk bygherrerådgivning til sygehusbyggerierne i Region Syddanmark.

 
Som planlægningsleder refererer du direkte til den medicotekniske chef og er en del af ledergruppen i Medicoteknik. Ledelsesmæssigt samarbejder organisationens ledere som et team om udvikling og drift i hele den medicotekniske regionale funktion. For at sikre at medarbejderne kan udføre deres opgaver på bedste vilkår og sammenligneligt regionalt, arbejder vi i ledelsen som udgangspunkt efter samme principper.   
Vi efterlever regionens værdier og dens ledelsesgrundlag, og det forventes, at du deltager i relevante kurser og ledelsesforløb, som regionen udbyder indenfor personalejura og lignende. 
 
Funktionsområder 
Du er som planlægningsleder, sammen med dine medarbejdere og resten af Medicotekniks ledergruppe, ansvarlig for planlægning og koordinering af den samlede portefølje af indkøbs- og byggeprojekter i samarbejde med regionens sygehuse. Desuden vil du spille en vigtig rolle i den videre udvikling af koncepter og strategier indenfor anskaffelse af det medicotekniske apparatur. 
 
Du vil i kraft af din funktion som planlægningsleder varetage kontakten til de samarbejdspartnere, vi har i relation til sygehusene og regionshuset, hvilket indbefatter dialog med regionale stabsafdelinger og sygehusdirektioner og -administrationer. Desuden vil du på overordnet niveau medvirke ved udarbejdelse af servicekontrakter og øvrige tredjepartsaftaler med eksterne samarbejdspartnere herunder regionalisering af servicestrategien på området. 
Du vil varetage den daglige forvaltning af de medicotekniske apparaturpuljer samt stabsfunktionens ressourceforbrug i forhold til igangværende projekter. 
En særlig opgave de kommende år vil være et medansvar i at løse den medicotekniske opgave i forbindelse med Nyt OUH.  
 
Det vil være dit ansvar at varetage kompetenceudviklingen af personalet samt opfølgning herpå. Du vil også være ansvarlig for, at Medicotekniks overordnede visioner, strategier, målsætninger og handleplaner er implementeret og effektueret. 
 
Vi lægger vægt på, at du har gode samarbejdsevner, har en udadvendt natur og et godt humør. Det er desuden vigtigt, at du har erfaring med distanceledelse og har gode analytiske egenskaber, som du kan gøre brug af i en travl, tværfaglig og varieret hverdag. 
 
Vi forventer, at du: 
  • har ledelseserfaring indenfor indkøb og/eller projektledelse 
  • har interessen og viljen til at skabe resultater, kan arbejde selvstændigt og prioritere egne samt dine medarbejderes opgaver 
  • kan sparre med dine medarbejdere i en tæt og faglig dialog 
  • kan praktisere en støttende, delegerende og situationsbestemt ledelse 
  • har en relevant videregående uddannelse 
  • har en evne til at gå i dialog og kommunikere klart og tydeligt både i skrift og tale 
  • er handlekraftig, systematisk og har en økonomisk forståelse 
  • kan uddelegere projekter og opgaver samt sikre fokus på opfølgning og implementering 
  • er vant til at anvende diverse IT systemer og er erfaren bruger af MS Office 
 
Andre nøgleord for din person er: 
  • Engagement i dit virke 
  • Ansvarsbevidsthed 
  • Professionelt serviceminded 
 
 
Vi tilbyder 
Medicoteknik er en spændende arbejdsplads i et dynamisk sundhedsteknologisk miljø.  
Du vil varetage et selvstændigt funktionsområde med alsidige opgaver, hvor der er gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling. Du vil have adgang til at sparre med kollegaer og medarbejdere med en stor viden og massiv interesse indenfor medicoteknik. 
I hele organisationen praktiserer vi frihed under ansvar. Vores medarbejdere er ansat på en flekstidsordning og har en række andre personalegoder, hvor sammenhold og fællesfølelse prioriteres højt. 
 
Du kan læse mere om os på vores hjemmeside 
 
 
Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tildeling af individuelle tillæg. 
 
Ansøgningsfrist 
Ansøgningsfristen er onsdag den 12. juni 2019  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 17. juni 2019 
Evt. 2. samtale forventes afholdt mandag den 24. juni 2019 
Ansøgning skal sendes via rekrutteringssystem. 
Ansættelse pr. 1. august 2019 eller snarest muligt.
 
Yderligere oplysninger 
Oplysninger vedrørende stillingen kan fås hos medicoteknisk chef Steffen Pryds på 
telefon 9944 0212 eller e-mail spr@rsyd.dk 
2019-06-13T00:51:53.967 Har du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark?Har du kompetencer og interesse inden for medicoteknisk apparaturanskaffelser, projektledelse og bygherrerådgivning, og kan du påtage dig lederskabet i en regional stabsfunktion i Region Syddanmark? Vi søger en engageret og målrettet planlægningsleder til Planlægning & Indkøb i Medicoteknik med erfaring med projektledelse, indblik i det medicotekniske område og som kan tage ansvaret for at lede og udvikle en allerede velfungerende stab. Der er i alt ansat ca. 100 medarbejdere i Medicoteknik. 8 af disse medarbejdere vil referere til dig under Planlægning & Indkøb, som pt. er sammensat af 4 regionale indkøbere og 4 regionale projektledere med kontorer i Odense og Kolding. Stabsfunktionen er ansvarlig for koordinering af medicotekniske apparaturanskaffelser i samarbejde med regionens sygehuse samt medicoteknisk bygherrerådgivning til sygehusbyggerierne i Region Syddanmark. Som planlægningsleder refererer du direkte til den medicotekniske chef og er en del af ledergruppen i Medicoteknik. Ledelsesmæssigt samarbejder organisationens ledere som et team om udvikling og drift i hele den medicotekniske regionale funktion. For at sikre at medarbejderne kan udføre deres opgaver på bedste vilkår og sammenligneligt regionalt, arbejder vi i ledelsen som udgangspunkt efter samme principper. Vi efterlever regionens værdier og dens ledelsesgrundlag, og det forventes, at du deltager i relevante kurser og ledelsesforløb, som regionen udbyder indenfor personalejura og lignende. Funktionsområder Du er som planlægningsleder, sammen med dine medarbejdere og resten af Medicotekniks ledergruppe, ansvarlig for planlægning og koordinering af den samlede portefølje af indkøbs- og byggeprojekter i samarbejde med regionens sygehuse. Desuden vil du spille en vigtig rolle i den videre udvikling af koncepter og strategier indenfor anskaffelse af det medicotekniske apparatur. Du vil i kraft af din funktion som planlægningsleder varetage kontakten til de samarbejdspartnere, vi har i relation til sygehusene og regionshuset, hvilket indbefatter dialog med regionale stabsafdelinger og sygehusdirektioner og -administrationer. Desuden vil du på overordnet niveau medvirke ved udarbejdelse af servicekontrakter og øvrige tredjepartsaftaler med eksterne samarbejdspartnere herunder regionalisering af servicestrategien på området. Du vil varetage den daglige forvaltning af de medicotekniske apparaturpuljer samt stabsfunktionens ressourceforbrug i forhold til igangværende projekter. En særlig opgave de kommende år vil være et medansvar i at løse den medicotekniske opgave i forbindelse med Nyt OUH. Det vil være dit ansvar at varetage kompetenceudviklingen af personalet samt opfølgning herpå. Du vil også være ansvarlig for, at Medicotekniks overordnede visioner, strategier, målsætninger og handleplaner er implementeret og effektueret. Vi lægger vægt på, at du har gode samarbejdsevner, har en udadvendt natur og et godt humør. Det er desuden vigtigt, at du har erfaring med distanceledelse og har gode analytiske egenskaber, som du kan gøre brug af i en travl, tværfaglig og varieret hverdag. Vi forventer, at du: har ledelseserfaring indenfor indkøb og eller projektledelse har interessen og viljen til at skabe resultater, kan arbejde selvstændigt og prioritere egne samt dine medarbejderes opgaver kan sparre med dine medarbejdere i en tæt og faglig dialog kan praktisere en støttende, delegerende og situationsbestemt ledelse har en relevant videregående uddannelse har en evne til at gå i dialog og kommunikere klart og tydeligt både i skrift og tale er handlekraftig, systematisk og har en økonomisk forståelse kan uddelegere projekter og opgaver samt sikre fokus på opfølgning og implementering er vant til at anvende diverse IT systemer og er erfaren bruger af MS Office Andre nøgleord for din person er: Engagement i dit virke Ansvarsbevidsthed Professionelt serviceminded Vi tilbyder Medicoteknik er en spændende arbejdsplads i et dynamisk sundhedsteknologisk miljø. Du vil varetage et selvstændigt funktionsområde med alsidige opgaver, hvor der er gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling. Du vil have adgang til at sparre med kollegaer og medarbejdere med en stor viden og massiv interesse indenfor medicoteknik. I hele organisationen praktiserer vi frihed under ansvar. Vores medarbejdere er ansat på en flekstidsordning og har en række andre personalegoder, hvor sammenhold og fællesfølelse prioriteres højt. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside Løn- og ansættelsesforhold Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tildeling af individuelle tillæg. Ansøgningsfrist Ansøgningsfristen er onsdag den 12. juni 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 17. juni 2019 Evt. 2. samtale forventes afholdt mandag den 24. juni 2019 Ansøgning skal sendes via rekrutteringssystem. Ansættelse pr. 1. august 2019 eller snarest muligt. Yderligere oplysninger Oplysninger vedrørende stillingen kan fås hos medicoteknisk chef Steffen Pryds på telefon 9944 0212 eller e-mail spr@rsyd.dk10Phoenixd2e1bd81101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-12T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=198&ProjectId=207577&DepartmentId=7183&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3529015Medicoteknik11Kløvervænget 18, Indgang 1225000Odense CDKDanmarkORS/d2e1bd81_logo.pngORS/Small/d2e1bd81_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent762077RegionSyddanmarkMinimum20757700016-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2e1bd81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2e1bd81https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2e1bd81&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2e1bd81&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonPlanlægningsleder til Medicoteknik, Region Syddanmark1Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361840367spr@rsyd.dkDanmarkDanmark330087457Attraktiv stilling som leder af IT, Data og DigitaliseringProfile Formår du at balancere sikker og effektiv drift med udvikling og nye strategiske initiativer? Falder det dig naturligt at motivere, prioritere og skabe fremdrift i en travl hverdag? Har du solid, faglig indsigt i IT, data og digitalisering? Er du en anerkendende og stærk personaleleder, der formår at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på den sociale kapital? Har du forretningsfokus og er du god til at skabe relationer og til at samarbejde på tværs, i en kompleks kommunal organisation? Kort sagt, kan du stemple ind på vores kerneopgave og ledelsesgrundlag? Så er du muligvis vores nye leder.Velkommen til Svendborg - øhavets hovedstad! Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer, rigt foreningsliv, samt folkeskoler i top og med særligt fokus på bevægelse og sport. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine godt 58.000 indbyggere Fyns anden største kommune.Vi søger en dygtig, erfaren og ambitiøs afdelingsleder, der vil være med til at drive og udvikle vores IT-drift med blik for forretningens behov og som vil stå i spidsen for den hastige, strategiske udvikling på data- og digitaliseringsområdet i Svendborg Kommune.Som leder vil du blive en del af Stab for Økonomi, IT, og Digitalisering (SØID) på kommunaldirektørens område med reference til stabschefen. Stabens kerneopgave er, at understøtte og påvirke fagområderne, så de kan løse deres kerneopgave - at levere velfærd, der skaber værdi for borgeren.Du bliver leder for 23 medarbejdere. Afdelingen er fysisk placeret på Rådhuset. Vi arbejder i teams og det er derfor vigtigt, at du som leder formår at sætte retning, samtidig med at du delegerer og arbejder ud fra en anerkendende og samskabende ledelsesstil. Afdelingen består pt. af to overordnede teams: Team IT og Team Data og Digitalisering, hver med en koordinator.Team IT består af i alt 17 medarbejdere der kan grupperes i servicedesk, brugerstyring, infrastruktur og solution, der alle arbejder efter ITIL. Team Data og Digitalisering består således af 6 medarbejdere.Afdelingen råder over faglige kompetencer inden for de fleste IT-, digitale og datafaglige discipliner. Der er således mange forskellige opgaver og kompetencer, hvor sammenhængskraft, forretningsforståelse, optimering og løbende udvikling er nøgleord.I forhold til IT-driften er der en generel udfordring med på den ene side at være fleksibel og lydhør overfor brugerne - og på den anden side at være tydelig i forhold til serviceniveau og tværgående prioriteringer.Vi arbejder ud fra devisen om at være fast followers , hvor bl.a. I-sikkerhed, den fælleskommunale rammearkitektur og den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi er rammesættende for opgaverne. Du skal derfor, i samspil med medarbejdere og forretningen, både være god til sikker og effektiv IT-drift og samtidig kunne spotte de trends indenfor IT, data og digitalisering, der har potentiale i en kommunal sammenhæng.Vi søger en leder, der stempler ind på vores ledelsesgrundlag, som formår at stille tydelige krav og forventninger i dialog med sine nærmeste og som kan skabe strategisk sammenhæng mellem forretningens behov og afdelingen.Du vil komme til at indgå i stabens ledergruppe, som foruden dig består af stabschefen samt dine to lederkolleger af henholdsvis Økonomi og Udbud og Kontraktstyring . I ledergruppen er det primære fokus stabsbetjening og ledelsessparring. Du vil ligeledes indgå som det naturlige omdrejningspunkt i kommunens tværgående Digitaliserings-styregruppe. Dine vigtigste opgaver det første år: Sikre fokus på kerneopgaven og den sociale kapital. Omsætte vores ledelsesgrundlag til adfærd. Styrke afdelingens forretningsfokus og sikre at ressourcerne anvendes bedst muligt og skaber merværdi for organisationen. Sikre stabil og effektiv IT-drift. Forbedre og effektivisere de interne arbejdsprocesser, herunder understøtte og udfordre ITIL processerne og brugen af vores help desk system. Understøtte fremdriften af og videreudvikle digitaliseringsområdet og Datakøreplanen. Udarbejde en IT-strategi der understøtter og påvirker forretningen. Vi forventer desuden følgende af dig: Du har solid ledelseserfaring samt dokumenteret lederuddannelse og du er interesseret i fortsat at udvikle dig som leder. Du er udadvendt, åben, tillidsfuld, og først og fremmest nysgerrig du brænder for området, og stiller spørgsmål til det eksisterende. Du har overblik, skaber struktur og klare roller, både for dig selv, dine medarbejdere og samarbejdspartnere med fokus på sammenhængskraft. Du har den faglige indsigt på området, der skal til for at kunne understøtte og påvirke afdelingen og forretningen. Du kan sætte retning og har et naturligt blik for og evne til at kommunikere og formidle skriftligt som mundtligt. Både som en synlig leder med gennemslagskraft i egen afdeling og generelt i kommunen. Du er empatisk, god til at skabe relationer og til at samarbejde hvilket er nødvendigt med de forskellige medarbejdere, brugere og grupper du skal samarbejde med. Du kan motivere og ser potentialer i dine medmennesker, så I sammen kan bidrage til de fælles dagsordener og løsninger både vertikalt og horisontalt. Du har blik for alle dele af opgaven fra borgerens perspektiv, til medarbejdernes perspektiv, til forretningsperspektivet og til det politiske perspektiv. FormaliaDer afholdes 2 samtalerunder. Første samtalerunde forventes afholdt mandag den 21. oktober 2019.Anden samtalerunde forventes afholdt mandag den 28. oktober 2019.Mellem 1. og 2. samtalerunde vil der blive udarbejdet en personprofil via kommunens HR-afdeling.Der anvendes cases i rekrutteringsforløbet.Stillingen er en fuldtidsstilling og til besættelse pr. 1. december 2019.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af individuel kvalifikationsløn.Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte stabschef Jens Otto Kromann på telefon 24886222.Læs mere her:OrganisationsplanStab for Økonomi, IT, Data og Digitaliserings ledelsesgrundlagSvendborg Kommunes værdierDatakøreplanenOpgaver i IT, Data og Digitalisering
  • Formår du at balancere sikker og effektiv drift med udvikling og nye strategiske initiativer?
  • Falder det dig naturligt at motivere, prioritere og skabe fremdrift i en travl hverdag?
  • Har du solid, faglig indsigt i IT, data og digitalisering?
  • Er du en anerkendende og stærk personaleleder, der formår at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på den sociale kapital?
  • Har du forretningsfokus og er du god til at skabe relationer og til at samarbejde på tværs, i en kompleks kommunal organisation?
  • Kort sagt, kan du stemple ind på vores kerneopgave og ledelsesgrundlag? 
Så er du muligvis vores nye leder.

Velkommen til Svendborg - øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer, rigt foreningsliv, samt folkeskoler i top og med særligt fokus på bevægelse og sport. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine godt 58.000 indbyggere Fyns anden største kommune.

Vi søger en dygtig, erfaren og ambitiøs afdelingsleder, der vil være med til at drive og udvikle vores IT-drift med blik for forretningens behov og som vil stå i spidsen for den hastige, strategiske udvikling på data- og digitaliseringsområdet i Svendborg Kommune.

Som leder vil du blive en del af Stab for Økonomi, IT, og Digitalisering (SØID) på kommunaldirektørens område med reference til stabschefen. Stabens kerneopgave er, at understøtte og påvirke fagområderne, så de kan løse deres kerneopgave - at levere velfærd, der skaber værdi for borgeren.

Du bliver leder for 23 medarbejdere. Afdelingen er fysisk placeret på Rådhuset. Vi arbejder i teams og det er derfor vigtigt, at du som leder formår at sætte retning, samtidig med at du delegerer og arbejder ud fra en anerkendende og samskabende ledelsesstil. Afdelingen består pt. af to overordnede teams: Team IT og Team Data og Digitalisering, hver med en koordinator.

Team IT består af i alt 17 medarbejdere der kan grupperes i servicedesk, brugerstyring, infrastruktur og solution, der alle arbejder efter ITIL. Team Data og Digitalisering består således af 6 medarbejdere.

Afdelingen råder over faglige kompetencer inden for de fleste IT-, digitale og datafaglige discipliner. Der er således mange forskellige opgaver og kompetencer, hvor sammenhængskraft, forretningsforståelse, optimering og løbende udvikling er nøgleord.

I forhold til IT-driften er der en generel udfordring med på den ene side at være fleksibel og lydhør overfor brugerne - og på den anden side at være tydelig i forhold til serviceniveau og tværgående prioriteringer.

Vi arbejder ud fra devisen om at være ”fast followers”, hvor bl.a. I-sikkerhed, den fælleskommunale rammearkitektur og den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi er rammesættende for opgaverne.  Du skal derfor, i samspil med medarbejdere og forretningen, både være god til sikker og effektiv IT-drift og samtidig kunne spotte de trends indenfor IT, data og digitalisering, der har potentiale i en kommunal sammenhæng.

Vi søger en leder, der stempler ind på vores ledelsesgrundlag, som formår at stille tydelige krav og forventninger i dialog med sine nærmeste og som kan skabe strategisk sammenhæng mellem forretningens behov og afdelingen.

Du vil komme til at indgå i stabens ledergruppe, som foruden dig består af stabschefen samt dine to lederkolleger af henholdsvis ”Økonomi” og ”Udbud og Kontraktstyring”. I ledergruppen er det primære fokus stabsbetjening og ledelsessparring. Du vil ligeledes indgå som det naturlige omdrejningspunkt i kommunens tværgående Digitaliserings-styregruppe.
 
Dine vigtigste opgaver det første år:
  • Sikre fokus på kerneopgaven og den sociale kapital.
  • Omsætte vores ledelsesgrundlag til adfærd.
  • Styrke afdelingens forretningsfokus og sikre at ressourcerne anvendes bedst muligt og skaber merværdi for organisationen.
  • Sikre stabil og effektiv IT-drift.
  • Forbedre og effektivisere de interne arbejdsprocesser, herunder understøtte og udfordre ITIL processerne og brugen af vores help desk system.
  • Understøtte fremdriften af og videreudvikle digitaliseringsområdet og Datakøreplanen.
  • Udarbejde en IT-strategi der understøtter og påvirker forretningen.
Vi forventer desuden følgende af dig:
  • Du har solid ledelseserfaring samt dokumenteret lederuddannelse og du er interesseret i fortsat at udvikle dig som leder.
  • Du er udadvendt, åben, tillidsfuld, og først og fremmest nysgerrig – du brænder for området, og stiller spørgsmål til det eksisterende.
  • Du har overblik, skaber struktur og klare roller, både for dig selv, dine medarbejdere og samarbejdspartnere med fokus på sammenhængskraft.
  • Du har den faglige indsigt på området, der skal til for at kunne understøtte og påvirke afdelingen og forretningen.
  • Du kan sætte retning og har et naturligt blik for og evne til at kommunikere og formidle – skriftligt som mundtligt. Både som en synlig leder med gennemslagskraft i egen afdeling og generelt i kommunen.
  • Du er empatisk, god til at skabe relationer og til at samarbejde – hvilket er nødvendigt med de forskellige medarbejdere, brugere og grupper du skal samarbejde med.
  • Du kan motivere og ser potentialer i dine medmennesker, så I sammen kan bidrage til de fælles dagsordener og løsninger – både vertikalt og horisontalt.
  • Du har blik for alle dele af opgaven – fra borgerens perspektiv, til medarbejdernes perspektiv, til forretningsperspektivet og til det politiske perspektiv.
Formalia
Der afholdes 2 samtalerunder. Første samtalerunde forventes afholdt mandag den 21. oktober 2019.
Anden samtalerunde forventes afholdt mandag den 28. oktober 2019.

Mellem 1. og 2. samtalerunde vil der blive udarbejdet en personprofil via kommunens HR-afdeling.

Der anvendes cases i rekrutteringsforløbet.

Stillingen er en fuldtidsstilling og til besættelse pr. 1. december 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af individuel kvalifikationsløn.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte stabschef Jens Otto Kromann på telefon 24886222.

Læs mere her:
Organisationsplan
Stab for Økonomi, IT, Data og Digitaliserings ledelsesgrundlag
Svendborg Kommunes værdier
Datakøreplanen
Opgaver i IT, Data og Digitalisering

ORS/Small/23360582_logo.jpegStab for Økonomi, IT og DigitaliseringSvendborg2019-09-10T16:01:47.8102019-10-07T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Attraktiv stilling som leder af IT, Data og Digitalisering

Stab for Økonomi, IT og Digitalisering

Svendborg
Formår du at balancere sikker og effektiv drift med udvikling og nye strategiske initiativer? Falder det dig naturligt at motivere, prioritere og skabe fremdrift i en travl hverdag? Har du solid, faglig indsigt i IT, data og digitalisering? Er du en...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:7. oktober 2019