Gem job

Planning & Purchasing Manager

Vi søger en Planning & Purchasing Manager til Teknos A/S. Ledelsesansvar for 6 medarbejdere. Stærk supply chain-baggrund. Erfaring med indkøb og disponering.

Teknos er en global virksomhed, som tilbyder en bred vifte af overfladebehandlingsprodukter til industrien, byggeriet og til private. Teknos blev grundlagt i 1948 og er i dag en af Finlands største familieejede virksomheder med ca. 1.800 ansatte. Vi er til stede i mere end 20 lande i Europa, Asien og USA og har en nettoomsætning på ca. 384 mio. euro om året.

Vi er en af ??de førende leverandører til industrien og har en stærk position i detailhandelen og inden for bygningsmaling. Vi har en ambition om at udvikle løsninger, der kan være med til at beskytte kloden. Derfor arbejder vi tæt sammen med vores kunder om at udvikle smarte, teknologisk avancerede løsninger, der beskytter og forlænger levetiden på alle typer af produkter.

I Teknos tror vi på, at samarbejde er vejen til at skabe de bedste resultater. Vi har skabt en virksomhedskultur, der bygger på sunde familieværdier, hvor alle høres og opfordres til at tage initiativ. Vi tror på, at jo mere vi inddrager vores medarbejdere og vores kunder, des bedre bliver vi til at udvikle løsninger, der sætter nye standarder. Læs mere på www.teknos.dk


BAGGRUND
Der er tale om en nyoprettet stilling i forbindelse med sammenlægning af afdelingerne ”indkøb” og ”planning”. Stillingen refererer til Plant Manager og har en dotted line til Chief Procurement Officer i Teknos Group. Du vil spille en central rolle i fabrikkens ledergruppe og indgå i den brede ledergruppe for Teknos A/S.

Der er ledelsesansvar for i alt 6 medarbejdere og tæt dagligt samarbejde med bl.a. produktion, R&D, IT, logistik, Group Procurement og det lokale lederteam i Vamdrup. Indkøbsafdelingen har bl.a. ansvar for disponering og indkøb af råvarer, ingredienser og emballager, mens planning bl.a. varetager løbende planlægning, prioritering og input i forhold til produktionen.


STILLINGEN
Som Planning & Purchasing Manager er din fornemste opgave at medvirke til at skabe endnu større kundetilfredshed via præcise, rettidige og kvalitetsmæssigt optimale leveringer. På de indre linjer skal du drive, udvikle og effektivisere processer, værktøjer og samarbejde, varetage value stream mapping og optimering på hele værdikæden samt sikre en høj grad af motivation, kommunikation og kompetence i din afdeling.

De konkrete fokusområder i stillingen er bl.a.:

  • Aktiv og motiverende ledelse af dine afdelinger og medarbejdere.
  • Ansvar for disponering af bl.a. råvarer via centralt indgåede rammeaftaler samt direkte indkøb og leverandørsamarbejde.
  • Sikre at råvarer, emballager, forbrugsmaterialer m.m. planlægges og disponeres i rette mængder og kvaliteter ud fra hensyn til bl.a. kundebehov, kapacitet og omkostninger.
  • Løbende udvikle og implementere procedurer og værktøjer – herunder IT – som understøtter planlægning, afvikling og samarbejde relateret til supply chain & operations.
  • Medvirke til at skabe det bedst mulige flow i værdikæden; herunder udveksling af data og information samt tæt samarbejde mellem de involverede funktioner.
  • Forecasts og planlægning af fremadrettede råvarebehov.
  • Udvikle og implementere nye analyse- og rapporteringsmodeller.
  • Spille en aktiv rolle i samarbejdet med Group Procurement og kolleger i andre lande.

Stillingen rummer således både ansvar for løbende drift og afvikling, arbejde med optimering og effektivisering samt ledelse og samarbejde både relateret til egne medarbejdere og kolleger i ind- og udland.


KANDIDATEN
Den ideelle kandidat har flere års erfaring fra en lignende stilling i en produktionsvirksomhed, hvor planlægning og optimering af supply chain samt indkøb og disponering af råmaterialer er vitalt for at sikre kvalitet i leverancer og skabelse af størst mulig lønsomhed.

Specifikt lægges der vægt på:

  • En stærk supply chain-baggrund med fokus på planning og procesoptimering.
  • Erfaring med indkøb og disponering af råmaterialer i en større produktionsvirksomhed.
  • Et udtalt ”continous improvement-mindset” med fokus på hele værdikæden.
  • Kompetencer inden for supply chain-analyse og optimering samt anvendelse af relevante værktøjer.
  • Gode lederegenskaber samt en samarbejdende og kommunikerende kollega.
  • Ambitiøs og ærekær for dine ansvars- og fagområder.
  • Proaktiv og handlingsorienteret arbejdsstil.
  • Stærke IT-kompetencer; ERP, Excel, SCM system.
  • Engelsk flydende i skrift og tale.
  • Relevant uddannelse i forhold til stillingen.

Det er vigtigt, at du har en løsnings- og resultatorienteret tilgang og en arbejdsstil præget af effektivitet og stærke prioriteringsevner. Du skal kunne veksle mellem de mange daglige operationer og opgaver med et mere langsigtet perspektiv, og samtidig være en synlig og nærværende leder for dine medarbejdere.


LØN M.M.
Gage: Gagepakke på konkurrencedygtigt niveau, bonus, pension, sundhedssikring, hjemmeopkobling, mv.
Bopæl: Max. en times kørsel fra Vamdrup.
Location: Vamdrup. Lejlighedsvise rejser til HQ i Finland.

CV / ANSØGNING
Af hensyn til beskyttelse af persondata bedes du sikre, at de dokumenter, du fremsender ifm. din ansøgning, ikke indeholder følsomme persondata som f.eks. dit CPR-nummer eller oplysninger om helbredsforhold, etnisk baggrund, politisk eller religiøs overbevisning, seksuelle forhold mv.

All uploaded documents must be in English.


Gem job
ellerDownload

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.