Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Plejehjemsleder til Elmely

Velkommen til Ældre- og Handicapforvaltningen. Vi arbejder for at fremme menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg. Og vi gør det sammen. Sammen med frivillige, med virksomheder, organisationer, pårørende og sammen med de mennesker, vi er her for.

Vi er vi mere end 6.500 ansatte, der hvert år er i kontakt med flere end 19.000 mennesker i kommunen. Mennesker, som på den ene eller anden måde har brug for vores støtte og omsorg i hverdagen. Sammen arbejder vi hver dag på at skabe livskvalitet og velfærd.

Vi udvikler velfærd sammen.

Bliv klogere på Ældre- og Handicapforvaltningens vision

Lidt om stillingen og din nye arbejdsplads

  • Forventet ansættelsesdato 01.05.2021
Har du lyst til at blive en del af plejehjemmet Elmely, som sætter beboernes livskvalitet højt?

Da den nuværende leder går på efterløn, søger vi en plejehjemsleder, der i samarbejde med 1 assisterende leder, medarbejdere og beboere kan realisere kerneopgaven og skabe velfærd via nærvær, ansvarlighed og respekt.

Elmely består på nuværende tidspunkt af 50 boliger fordelt på 4 afdelinger, heraf 1 demensafsnit.

Som leder på Elmely har du overordnet ledelsesansvaret for 41 ansvarlige og pligtopfyldende, dygtige og stabile medarbejdere, der støtter op om beboernes selvstændige og sociale liv. Derudover er der 17 elever.
Medarbejderne gør mange ting sammen med beboerne for at skabe nærvær. Beboerne tilbydes at deltage i mange varierende aktiviteter i hverdagen på plejehjemmet.

Elmely er en del af konsolideringsplanen i Aalborg Kommune, hvilke betyder at der bliver bygget et nyt plejehjem som erstatning for nuværende Elmely i 2023.
Der forventes derfor at være en stor opgave i forhold til at gå ind omkring nybygning af plejehjemmet, samt sikre en god flytning af beboerne.

Dine kerneopgaver og rammerne for opgaveløsningen vil være:
  • Sikre at borgenes individuelle behov er i centrum i det daglige arbejde.
  • Sikre at medarbejderne trives og har de fornødne kompetencer til at løse opgaverne i samarbejde med beboerne og deres pårørende.
  • Sikre dialog, samarbejde og fleksibilitet i forhold til at få opgaverne løst.
  • Understøtte den gode dialog og et godt samarbejde med pårørende.
  • Tage ansvar for den daglige drift – herunder overholdelse af budget.
  • Sikre at beboerne får de ydelser, som de har behov for og ret til efter såvel Serviceloven som Sundhedsloven.
  • Sikre omsætningen for faglige retningslinjer og kvalitetsstandarder, herunder arbejde med retningsgivende handleplaner.
Vores forventninger til dig som leder:

I Ældre- og Handicapforvaltningen skal du som leder af medarbejdere leve op til følgende ledelseskompetencer: Faglige kompetencer:
  • Uddannet indenfor det sundhedsfaglige område.
  • Ledererfaring, gerne med efteruddannelse i ledelse eller indforstået med at tage en lederuddannelse.
  • Evne til at sætte retning og rammer og gøre visioner til virkelighed.
  • Økonomisk indsigt og forståelse for at drive et budget.
  • Praktisere anerkendende ledelse i en værdibaseret organisation.
  • En leder, der vil ledelsesteamet og samarbejdet i MED-udvalg, beboer- og pårørenderåd samt med de frivillige.
  • Styrke et fagligt og engageret arbejdsmiljø.
  • Understøtte en eksisterende interesse for faglig udvikling.
Personlige kompetencer:
  • Selvstændig og handlekraftig med evne til at involvere og agere rollemodel for vores mål om at lede i fællesskab.
  • En leder som er synlig, let at gå til og åben over for medarbejdere og kollegaer.
  • Anerkendende, lyttende og inkluderende i forhold til pårørende, beboere og medarbejdere.
  • Kan kommunikere politiske beslutninger, så de er klare og tydelige for medarbejderne.
  • Udviklingsorienteret og kan give samt modtage feedback.
Vi kan tilbyde:
  • En spændende arbejdsplads, hvor faglighed og et godt arbejdsmiljø er i højsæde.
  • Et engageret ledelsesteam, hvor vi støtter og udvikler hinanden.
  • Motiverede og dygtige medarbejdere med forskellige fagligheder.
  • Et alsidigt lederjob.
Arbejdsstedets adresse: Plejehjem Elmely, Lindholmsvej 24, 9400 Nørresundby

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte Plejeboligchef Rikke Petersen Ravn på tlf.: 9931 3470

Funktionsbeskrivelse for plejehjemsledere i Aalborg Kommune kan rekvireres ved kontakt til Chefsekretær Camilla Holmgreen Madsen på tlf.: 9931 3486

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Vi forventer 2 samtalerunder.
1. Samtalerunde forventes afholdt i uge 10
2. Samtalerunde forventes afholdt i uge 11
Der vil blive fortaget personprofil af de kandidater, som går videre til 2. samtalerunde.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Aalborg Kommune
Personalepolitik

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen her:

Ledelseskæden
Frihedsbrevet

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.