Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Politifuldmægtig til Rigspolitiet (turnusstilling)

København, Rigspolitiet, Koncernstyring, Center for Beredskabskommunikation
Vil du prøve kræfter med juridisk sagsbehandling, ledelsesunderstøttelse og offentlig administration indenfor et livsvigtigt samfundsområde i en kompleks organisation? Så søger Rigspolitiets Center for Beredskabskommunikation netop nu en fuldmægtig til en turnusstilling.

Center for Beredskabskommunikation (CFB) er et center under Koncernstyring i Rigspolitiet, der driver og udvikler de kommunikationsløsninger, som sikrer de danske beredskabers evne til effektivt at kommunikere og samarbejde sikkert i kritiske situationer. Vi har et tæt samar-bejde med politikredsene, de kommunale redningsberedskaber, regionernes ambulancetjenester samt forskellige enheder inden for forsvaret.

Hos os får du et indholdsrigt job med mange forskelligartede opgaver og faglige udfordringer. Du bliver en del af en dynamisk organisation, hvor du får mulighed for at bidrage med dit personlige præg på fremtidens politi.

I CFB får du ca. 25 energiske kolleger med både akademisk, teknisk og beredskabsfaglig baggrund, der alle brænder for at sikre beredskaberne de bedst mulige arbejdsvilkår. Vi har en uformel tone og vores kultur er præget af faglig sparring, vidensdeling og samarbejde i en ofte travl hverdag, hvorfor det er afgørende, at du ser dig selv som en del af teamet og ønsker at bidrage, hvor der er behov.

En varieret hverdag
Dine primære arbejdsopgaver omhandler juridiske spørgsmål, men du vil få en varieret hver-dag, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med mange andre aspekter af administrativt arbejde. Opgaverne kan fx være ansøgningssager om adgang til SINE, at bidrag til udvik-lingsprojekter i form af retningslinjer, fortolkninger, viden om regler og love mv. Andre opgaver kan være analyse af indsamlet information, aktindsigtsbegæringer, høringer og udarbejdelse af indstillinger, rapportering og beslutningsoplæg til ledelsen og Rigspolitiets direktion. Kernen i dit arbejde er at sikre god sagsbehandling og sparring både juridisk og i forhold til andre relevante problemstillinger.

Stillingen er præget af en del generalistopgaver, hvor den juridiske metode danner grundlaget for din tilgang til opgaveløsningen. Konkret betyder det, at du arbejder med at afdække fakta, at identificere problemstillinger, som skal belyses og du sætter rammerne for arbejdet hermed, ligesom du formidler dine resultater skriftligt i afgørelser, notater og andet materiale fx nyhedsbreve, ledelsesinformation.

Rigspolitiet lægger vægt på, at politifuldmægtige bibeholder deres kontakt til anklagemyndigheden under deres turnus i Rigspolitiet bl.a. via formiddagstjeneste eller medhjælperarbejde.

Jurist med analytisk sans og en skarp pen
Du er uddannet cand.jur., og stillingen er af uddannelsesmæssige grunde som udgangspunkt forbeholdt fuldmægtige, som endnu ikke har gennemført den obligatoriske turnustjeneste.

Din arbejdsmetode er udpræget analytisk, hvilket, sammen med en struktureret tilgang med fokus på detaljer samt en faglig nysgerrighed, gør, at du motiveres af at fordybe dig og undersøge alternative vinkler og perspektiver i de problemstillinger, du møder. Samtidig evner du at hæve dig op, bevare overblikket og se dit arbejde i et større perspektiv.

Dit helhedsblik gør, at du forstår at sætte dig ind i organisationens behov og kan se de væsentlige problemstillinger i den aktuelle kontekst. Du arbejder tålmodigt og løsnings-orienteret for at få tingene til at lykkes inden for de givne rammer.
Du arbejder selvstændigt, og det er naturligt for dig at tage ansvar for at planlægge og prioritere dine arbejdsopgaver. Du er dygtig til at skabe de gode processer, der balancerer kravene til fremdrift med behovet for at inddrage samarbejdspartnere, samt mellem fordybelse og afslutning af opgaverne. Du får processerne til at flyde og leverer arbejde af høj kvalitet med et stærkt fokus på god skriftlig kommunikation og mundtlig formidling.

Du trives i en hverdag, der rummer både faglige udfordringer og driftsopgaver, samt kræver en løbende dialog med ledere og medarbejdere i organisationen om de opgaver, du løser.

Din arbejdsform er opsøgende og imødekommende, og du er dygtig til at skabe tillidsfulde relationer og et godt samarbejde. Du er ikke bange for spørge og indhenter gerne input til din opgaveløsning, ligesom du bidrager til andres opgaver ved at dele din viden og stille un-drende spørgsmål.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af kvalifikationer vil der være mulighed for at forhandle et kvalifikationstillæg.
Hvis betingelserne er opfyldt, kan der ske beskikkelse som medhjælper.

Ansættelsesområdet er Rigspolitiet, og dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Beredskabskommunikation, Nimbusparken 24, 4., 2000 Frederiksberg.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Jesper Weng Haar på telefon 45 15 21 60. Generel information om politiet og Center for Beredskabskom-munikation kan findes på www.politi.dk og www.sikkerhedsnet.dk, og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter ”Politifuldmægtig”, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du oploade dit eksamensbevis. Du skal oploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Vi forventer at afholde samtaler d. 27. februar 2018.

Koncernstyring
Koncernstyrings cirka 300 medarbejdere løser centrale opgaver inden for økonomi, strategi, analyse, service og kommunikation for tilsammen at sikre sammenhængende økonomi- og virksomhedsstyring i hele politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.
Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her