Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Porteføljemanager til infrastrukturprojekter på jernbanen

Vil du være med til at sikre sammenhæng i porteføljen af store infrastrukturprojekter på den danske jernbane?



Vi søger en porteføljemanager til at understøtte robustheden i porteføljeplanlægningen.

Som en af Danmarks største bygherrer har Banedanmarks bygherredivision Anlæg etableret en tværgående sektion til porteføljeplanlægning. Det skal være med til at sikre en tværgående optimering af de omkring 300 projekter i porteføljen og ikke mindst til at minimere risici for ressourceknaphed, flaskehalse og kollisioner i forhold til bl.a. spærringsmønstre, logistik og arbejdspladser, kompetencer og maskiner samt markedet generelt.



Vi er i fuld gang med at definere fremtidens porteføljeplanlægning inden for fornyelses- og anlægsprojekter på jernbanen. Du kommer derfor ind i en spændende afdeling med mulighed for at bidrage med din viden og erfaring til både udviklingen af enheden og det daglige arbejde med porteføljen.



Du vil blive en del af stabsenheden Planlægning & Support, der ud over planlægningsfunktionen omfatter opgaver inden for rapportering, journalisering, facilitering og ledelsessupport.



Vi er i alt 15 medarbejdere der hver især, og ikke mindst i fællesskab, arbejder energisk for, at vores ”lille hjørne” bidrager positivt og konstruktivt til, at Anlægs projekter bliver gennemført og afleveret inden for aftalt tid, økonomi og kvalitet. Tonen er uhøjtidelig og ledelsesstilen med vægt på tillid og frihed under ansvar.

Vi refererer til direktøren for Anlæg, og du vil få en bred kontaktflade og mulighed for at arbejde på tværs af både Anlæg og resten af Banedanmark.



Du får arbejdssted i vores nybyggede hovedkontor i København, dog kan der forekomme rejsedage til vores kontor i Fredericia.



Strategisk og analytisk tilgang til porteføljestyring



Som Porteføljemanager får du, sammen med din nærmeste kollega, ansvaret for den overordnede porteføljeplanlægning i Anlægsdivisionen. Det er et stort ansvar, der kun kan løftes gennem samarbejde med resten af organisationen.



Den nyetablerede planlægningsfunktion er en følge af et tværgående strategisk initiativ i Banedanmark. Initiativet skal bl.a. være med til at sikre vores projekters robusthed ved at planlægge og udjævne porteføljen ud fra en række kritiske styringsparametre. Disse er identificeret gennem erfaringsopsamling og analyser af tidligere projekter. Det bliver din opgave at sikre, at vi til hver en tid kan danne det nødvendige overblik over porteføljen, således at ledelsen, og i sidste ende Direktionen, kan prioritere og tage beslutninger om porteføljens sammensætning og projekternes gennemførelse.



En af dine vigtigste opgaver er således at manøvrere i spændingsfeltet mellem det enkelte projekts behov og hensynet til den overordnede portefølje. Din tilgang er analytisk, og du har blik for grænseflader og afhængigheder på tværs.



Som nævnt er vi i fuld gang med at definere processer, værktøjer og beslutningsstrukturer. Du skal derfor kunne springe ind i arbejdet med at udvikle funktionen med lige dele egne erfaringer og ideer samt ydmyghed over for den enorme mængde af erfaring og faglighed, der findes i organisationen.



Teknisk baggrund og stort overblik

Vi forestiller os, at du har erfaring med planlægning eller porteføljestyring fra anlægs-, bygge eller transportbranchen. Du har relevant viden om planlægningsmetoder og -værktøjer og ikke mindst en analytisk og struktureret tilgang til potentielt store mængder af data.



Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke så afgørende. Du kan både komme med en praktisk baggrund fra produktions- eller entreprenørbranchen eller have en videregående uddannelse. Det vigtigste er, at du besidder det nødvendige metodiske overblik – krydret med anlægsteknisk viden og erfaring.



Som person er du struktureret, vedholdende og dygtig til at finde frem til sagens kerne. Du tager initiativ, er analytisk stærk og kan tænke ”ud af boksen”. Det er vigtigt, at du kan bidrage til opbygningen af vores nye planlægningsprocesser, og erfaring – eller som minimum talent – inden for udvikling af processer og arbejdsgange vil således være en vigtig faktor.



Du indgår i et tæt samspil med mange medarbejdere i Banedanmark, og vi forventer derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at kommunikere med meget forskellige interessenter. Du har endvidere nemt ved at begå dig på alle niveauer i organisationen, og det er vigtigt, at du med din tillidsvækkende og nysgerrige tilgang kan skabe dialog og forståelse for forskellige behov og interesser på tværs.



Løn

Du ansættes i forhold til gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt


Vil du vide mere, så kontakt stabschef Gunvor Winther Hvidtfeldt. Send os din ansøgning og dit cv snarest muligt, idet vi løbende indkalder til samtale.



For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330052162Phoenix-0cb7c68612019-07-01T00:00:00Porteføljemanager til infrastrukturprojekter på jernbanenVil du være med til at sikre sammenhæng i porteføljen af store infrastrukturprojekter på den danske jernbane?



Vi søger en porteføljemanager til at understøtte robustheden i porteføljeplanlægningen.

Som en af Danmarks største bygherrer har Banedanmarks bygherredivision Anlæg etableret en tværgående sektion til porteføljeplanlægning. Det skal være med til at sikre en tværgående optimering af de omkring 300 projekter i porteføljen og ikke mindst til at minimere risici for ressourceknaphed, flaskehalse og kollisioner i forhold til bl.a. spærringsmønstre, logistik og arbejdspladser, kompetencer og maskiner samt markedet generelt.



Vi er i fuld gang med at definere fremtidens porteføljeplanlægning inden for fornyelses- og anlægsprojekter på jernbanen. Du kommer derfor ind i en spændende afdeling med mulighed for at bidrage med din viden og erfaring til både udviklingen af enheden og det daglige arbejde med porteføljen.



Du vil blive en del af stabsenheden Planlægning & Support, der ud over planlægningsfunktionen omfatter opgaver inden for rapportering, journalisering, facilitering og ledelsessupport.



Vi er i alt 15 medarbejdere der hver især, og ikke mindst i fællesskab, arbejder energisk for, at vores ”lille hjørne” bidrager positivt og konstruktivt til, at Anlægs projekter bliver gennemført og afleveret inden for aftalt tid, økonomi og kvalitet. Tonen er uhøjtidelig og ledelsesstilen med vægt på tillid og frihed under ansvar.

Vi refererer til direktøren for Anlæg, og du vil få en bred kontaktflade og mulighed for at arbejde på tværs af både Anlæg og resten af Banedanmark.



Du får arbejdssted i vores nybyggede hovedkontor i København, dog kan der forekomme rejsedage til vores kontor i Fredericia.



Strategisk og analytisk tilgang til porteføljestyring



Som Porteføljemanager får du, sammen med din nærmeste kollega, ansvaret for den overordnede porteføljeplanlægning i Anlægsdivisionen. Det er et stort ansvar, der kun kan løftes gennem samarbejde med resten af organisationen.



Den nyetablerede planlægningsfunktion er en følge af et tværgående strategisk initiativ i Banedanmark. Initiativet skal bl.a. være med til at sikre vores projekters robusthed ved at planlægge og udjævne porteføljen ud fra en række kritiske styringsparametre. Disse er identificeret gennem erfaringsopsamling og analyser af tidligere projekter. Det bliver din opgave at sikre, at vi til hver en tid kan danne det nødvendige overblik over porteføljen, således at ledelsen, og i sidste ende Direktionen, kan prioritere og tage beslutninger om porteføljens sammensætning og projekternes gennemførelse.



En af dine vigtigste opgaver er således at manøvrere i spændingsfeltet mellem det enkelte projekts behov og hensynet til den overordnede portefølje. Din tilgang er analytisk, og du har blik for grænseflader og afhængigheder på tværs.



Som nævnt er vi i fuld gang med at definere processer, værktøjer og beslutningsstrukturer. Du skal derfor kunne springe ind i arbejdet med at udvikle funktionen med lige dele egne erfaringer og ideer samt ydmyghed over for den enorme mængde af erfaring og faglighed, der findes i organisationen.



Teknisk baggrund og stort overblik

Vi forestiller os, at du har erfaring med planlægning eller porteføljestyring fra anlægs-, bygge eller transportbranchen. Du har relevant viden om planlægningsmetoder og -værktøjer og ikke mindst en analytisk og struktureret tilgang til potentielt store mængder af data.



Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke så afgørende. Du kan både komme med en praktisk baggrund fra produktions- eller entreprenørbranchen eller have en videregående uddannelse. Det vigtigste er, at du besidder det nødvendige metodiske overblik – krydret med anlægsteknisk viden og erfaring.



Som person er du struktureret, vedholdende og dygtig til at finde frem til sagens kerne. Du tager initiativ, er analytisk stærk og kan tænke ”ud af boksen”. Det er vigtigt, at du kan bidrage til opbygningen af vores nye planlægningsprocesser, og erfaring – eller som minimum talent – inden for udvikling af processer og arbejdsgange vil således være en vigtig faktor.



Du indgår i et tæt samspil med mange medarbejdere i Banedanmark, og vi forventer derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at kommunikere med meget forskellige interessenter. Du har endvidere nemt ved at begå dig på alle niveauer i organisationen, og det er vigtigt, at du med din tillidsvækkende og nysgerrige tilgang kan skabe dialog og forståelse for forskellige behov og interesser på tværs.



Løn

Du ansættes i forhold til gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt


Vil du vide mere, så kontakt stabschef Gunvor Winther Hvidtfeldt. Send os din ansøgning og dit cv snarest muligt, idet vi løbende indkalder til samtale.



For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

2019-08-01T00:52:39.073 Vil du være med til at sikre sammenhæng i porteføljen af store infrastrukturprojekter på den danske jernbane? Vi søger en porteføljemanager til at understøtte robustheden i porteføljeplanlægningen. Som en af Danmarks største bygherrer har Banedanmarks bygherredivision Anlæg etableret en tværgående sektion til porteføljeplanlægning. Det skal være med til at sikre en tværgående optimering af de omkring 300 projekter i porteføljen og ikke mindst til at minimere risici for ressourceknaphed, flaskehalse og kollisioner i forhold til bl.a. spærringsmønstre, logistik og arbejdspladser, kompetencer og maskiner samt markedet generelt. Vi er i fuld gang med at definere fremtidens porteføljeplanlægning inden for fornyelses- og anlægsprojekter på jernbanen. Du kommer derfor ind i en spændende afdeling med mulighed for at bidrage med din viden og erfaring til både udviklingen af enheden og det daglige arbejde med porteføljen. Du vil blive en del af stabsenheden Planlægning & Support, der ud over planlægningsfunktionen omfatter opgaver inden for rapportering, journalisering, facilitering og ledelsessupport. Vi er i alt 15 medarbejdere der hver især, og ikke mindst i fællesskab, arbejder energisk for, at vores lille hjørne bidrager positivt og konstruktivt til, at Anlægs projekter bliver gennemført og afleveret inden for aftalt tid, økonomi og kvalitet. Tonen er uhøjtidelig og ledelsesstilen med vægt på tillid og frihed under ansvar. Vi refererer til direktøren for Anlæg, og du vil få en bred kontaktflade og mulighed for at arbejde på tværs af både Anlæg og resten af Banedanmark. Du får arbejdssted i vores nybyggede hovedkontor i København, dog kan der forekomme rejsedage til vores kontor i Fredericia. Strategisk og analytisk tilgang til porteføljestyring Som Porteføljemanager får du, sammen med din nærmeste kollega, ansvaret for den overordnede porteføljeplanlægning i Anlægsdivisionen. Det er et stort ansvar, der kun kan løftes gennem samarbejde med resten af organisationen. Den nyetablerede planlægningsfunktion er en følge af et tværgående strategisk initiativ i Banedanmark. Initiativet skal bl.a. være med til at sikre vores projekters robusthed ved at planlægge og udjævne porteføljen ud fra en række kritiske styringsparametre. Disse er identificeret gennem erfaringsopsamling og analyser af tidligere projekter. Det bliver din opgave at sikre, at vi til hver en tid kan danne det nødvendige overblik over porteføljen, således at ledelsen, og i sidste ende Direktionen, kan prioritere og tage beslutninger om porteføljens sammensætning og projekternes gennemførelse. En af dine vigtigste opgaver er således at manøvrere i spændingsfeltet mellem det enkelte projekts behov og hensynet til den overordnede portefølje. Din tilgang er analytisk, og du har blik for grænseflader og afhængigheder på tværs. Som nævnt er vi i fuld gang med at definere processer, værktøjer og beslutningsstrukturer. Du skal derfor kunne springe ind i arbejdet med at udvikle funktionen med lige dele egne erfaringer og ideer samt ydmyghed over for den enorme mængde af erfaring og faglighed, der findes i organisationen. Teknisk baggrund og stort overblik Vi forestiller os, at du har erfaring med planlægning eller porteføljestyring fra anlægs-, bygge eller transportbranchen. Du har relevant viden om planlægningsmetoder og -værktøjer og ikke mindst en analytisk og struktureret tilgang til potentielt store mængder af data. Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke så afgørende. Du kan både komme med en praktisk baggrund fra produktions- eller entreprenørbranchen eller have en videregående uddannelse. Det vigtigste er, at du besidder det nødvendige metodiske overblik krydret med anlægsteknisk viden og erfaring. Som person er du struktureret, vedholdende og dygtig til at finde frem til sagens kerne. Du tager initiativ, er analytisk stærk og kan tænke ud af boksen . Det er vigtigt, at du kan bidrage til opbygningen af vores nye planlægningsprocesser, og erfaring eller som minimum talent inden for udvikling af processer og arbejdsgange vil således være en vigtig faktor. Du indgår i et tæt samspil med mange medarbejdere i Banedanmark, og vi forventer derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at kommunikere med meget forskellige interessenter. Du har endvidere nemt ved at begå dig på alle niveauer i organisationen, og det er vigtigt, at du med din tillidsvækkende og nysgerrige tilgang kan skabe dialog og forståelse for forskellige behov og interesser på tværs. Løn Du ansættes i forhold til gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt stabschef Gunvor Winther Hvidtfeldt. Send os din ansøgning og dit cv snarest muligt, idet vi løbende indkalder til samtale. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.11jobnet0cb7c686100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-31T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189881&DepartmentId=22029&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3555632Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København ØDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent786536JobNet5012570501257010001-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0cb7c686https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0cb7c686https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0cb7c686&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0cb7c686&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Oevrige/1.jpgEr Øvrige noget for dig? Søg jobbet som Projektmedarbejder i dag.12007991Dansk3Læse/ tale312208Projektmedarbejder0Øvrige362163073noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK