Præhospitalet søger 3 Ambulancefaglige vejledere

Brænder du for udvikling og kvalitetssikring af den sundhedsfaglige indsats i ambulancerne og akutlægebilerne? Drømmer du om at arbejde med efteruddannelse og kompetenceudvikling af ambulancepersonalet? Og kan du være med til at skabe et tillidsfuldt og udviklende læringsmiljø for dine kollegaer i ambulancerne?

Så har vi jobbet og udviklingsmulighederne til dig!

Om os

Præhospitalet

Præhospitalet har ansvaret for det akutte, præhospitale område i Region Midtjylland og er en organisation i stor udvikling, hvor kulturen er præget af pionerånd og af at alle vil levere præhospital indsats af højeste kvalitet.

Som en del af ambulanceudbuddet i Region Midtjylland har Regionsrådet besluttet at regionen fra d 1. december 2021 skal varetage det sundhedsfaglige ansvar for alle ambulancer i regionen, herunder den delegerende læge funktion og den årlige efteruddannelse – på tværs af private og regionale leverandører. 

Vi ser derfor ind i en ny, stor og spændende opgave, som du som ambulancefaglig vejleder også vil kunne få lov til at sætte dit præg på. 

Uddannelses- og kvalitetsenhed
Til at understøtte det arbejde etableres en Uddannelses- og Kvalitetsenhed for de kørende beredskaber, hvor den daglige ledelse varetages af to funktionsledere - en ambulancefaglig og en administrativ. Den faglige  ledelse varetages af den delegerende læge.

Det bliver en enhed præget af ideer og visioner, om en innovativ og nysgerrig tilgang til udviklingen i ambulancetjenesten. Da enheden  er ny, vil du som vejleder få stor indflydelse på i hvilken retning vi skal bevæge os og vi er meget optaget af at skabe udviklingsmuligheder for alle ansatte i ambulancetjenesten.

Uddannelses- og Kvalitetsenheden kommer udover ledelsen bl.a. til at bestå af 2-3 administrative medarbejdere, 1-3 læger, hygiejnesygeplejerske og ca. 12 ambulancefaglige vejledere i alt. Der vil være tale om en løbende opskalering og i denne omgang har vi 3 stillinger som ambulancefaglige vejledere i opslag.

Om dig

Vi vægter højt at du som vejleder er empatisk og arbejder ud fra præmissen om at læring og udvikling sker gennem relationer mellem mennesker.

At du har en bred og solid faglig ballast er selvfølgelig vigtig. Men vi kommer i høj grad også til at vægte dine evner som formidler. Evner som du måske har udviklet gennem tidligere erfaringer, eller evner som du har gjort dig tanker om, og som du glæder dig til at udvikle. Derudover ser vi positivt på ”nørden” i dig. 

Din profil
Du er uddannet paramediciner eller ambulancebehandler. Såfremt du ikke er uddannet paramediciner, skal du være indstillet på at videreuddanne dig tidligt i forløbet.
  • Brænder for at gå forrest og udvikle ambulancefaget
  • Er empatisk og har fokus på at sikre et godt og trygt læringsmiljø
  • Innovativ og nysgerrig, med stor lyst til konstant udvikling
  • God formidler, på mange niveauer
  • Faglig velfunderet, som har taget ansvar for egen udvikling 
  • Interesse for og gerne erfaring med kvalitet- og patientsikkerhedsarbejde
  • Gode IT kompetencer
  • Gode engelsk kundskaber

Dine arbejdsopgaver

  • Vejledning og sparring af ambulancepersonalet i hverdagen
  • Varetage faglig vejledning som 3.mand på ambulancerne.
  • Undervisning og instruktion af ambulancepersonalet
  • Medvirkende i tilrettelæggelse og afvikling af temadage ifm. efteruddannelse
  • Instruktion/undervisning af og sammen med eksterne samarbejdspartnere
  • Kvalitetsmonitorering- og udvikling
  • Bidrage til læring og udvikling på baggrund af erfaringer fra monitorering, klagesager og utilsigtede hændelser i samarbejde med ledelsen
  • Sparringspartner for ledelsen samt fagligt bindeled mellem det operative personale og uddannelses og kvalitetsenheden

I en lille enhed  som brænder for faglighed og udvikling får vi brug for mange forskellige kompetencer og profiler, så dine erfaringer og dine interesser vil også sætte retning for hvilke opgaver du primært kommer til at varetage.  

Du vil komme til at arbejde i en organisation hvor mange fagområder bidrager til udviklingen og kvalitetsarbejdet. Det er derfor vigtigt at du har lyst til at samarbejde bredt, og er nysgerrig på andres faglighed. Og at du kan se potentialet i at få knyttet det præhospitale fagområde tættere sammen, på tværs af ambulancer, akutlægebiler, AMK-vagtcentralen og sundhedsberedskabet. Ikke mindst når det handler om uddannelse og kvalitet.  

Løn og ansættelsesforhold
Som ambulancefaglig vejleder ansættes du i Præhospitalet, i Uddannelses- og Kvalitetsenheden med reference til den ambulancefaglige funktionsleder Andreas Gorm Nørregaard Toft.
Du vil få en ansættelse som både indeholder egne vagter på vores ambulancer og akutlægebiler samt opgaver som ambulancefaglig vejleder. Fordelingen mellem funktionerne bliver som udgangspunkt 50/50. Du bliver ansat med en primærbase som dit udgangspunkt, i enten Århus, Randers eller Horsens, hvor du i høj grad vil have frihed til selv at tilrettelægge dine vagter.
Du kan forrette tjeneste på yderligere 3 baser, samt varetage undervisning på vores uddannelseslokationer.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Danske Regioner og FOA.
 
Stillingen er omfattet af bestemmelserne om lokal løndannelse. Ansættelse er betinget af ren børneattest samt straffeattest.

Der vil være kontorfaciliteter til rådighed på Olof Palmes Allé 34 i Århus.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkomme til at henvende dig til:

Ambulancefaglige funktionsleder Andreas Gorm Nørregaard Toft på tlf. 51916217 eller på mail: ANDRTF@rm.dk

Administrativ funktionsleder Stine Roer Bolmgren på: 40 14 83 20 eller på mail stine.bolmgren@ph.rm.dk 

Du kan læse mere om
Præhospitalet på: http://www.ph.rm.dk
 
Samtaler finder sted den 11. marts og den  23. marts 2021 i Aarhus. Ansøgere der går videre til 2. samtalerunde må forvente at gennemgå et testforløb i perioden den 16.-18. marts 2020. Testforløbet består af en personlighedstest og efterfølgende samtale med testkonsulent.

Sådan gør du
Du kan søge stillingen ved at klikke på ”Send ansøgning/Søg jobbet” i stillingsopslaget. Vedhæft CV og relevante bilag.

Ansøgningsfrist er den 4. marts 2021

Opstart den 1. maj 2021 eller hurtigst muligt.  
 




Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.