Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Presseansvarlig til kommende Toldstyrelse

Vil du være med til at sikre, at Toldstyrelsen er understøttet af klar og relevant kommunikation i pressen? Så er du måske vores nye presseansvarlige i den kommende Toldstyrelse.

Den kommende Toldstyrelse har til opgave at sikre nem og enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regler for handel over grænser 24/7. Vi har også ansvar for at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer. I de kommende år har vi en vigtig opgave med at modernisere og yderligere digitalisere toldområdet som fastsat i EU's toldkodeks.

Vi er ved at opbygge den kommende Toldstyrelse i Aarhus. Du bliver organisatorisk placeret i ledelsessekretariatet direkte under Tolddirektøren, hvor du bliver en del af et team på ca. 8-10 kolleger. Ledelsessekretariatet varetager ledelsesstøtte og en lang række administrative funktioner til støtte for Tolddirektøren og de 3 underdirektører. Du har mulighed for at være med til at opbygge presseteamet på to medarbejdere og være med til at præge kultur og stemning i forhold til at levere højeste kvalitet og professionel vejledning til Tolddirektøren og den øvrige direktion.

Som presseansvarlig er du pressens primære indgang i Toldstyrelsen. Du er tilgængelig og kan lide at være på når det gælder. Du er samtidigt proaktiv med næse for den gode historie. Du får et stort koordineringsansvar i forhold til de øvrige pressefunktioner i den øvrige del af Skatteministeriets koncern.

Om stillingen

Som presseansvarlig er det din opgave at sikre, at styrelsen har en god og imødekommende relation til pressen. Du varetager den daglige pressekontakt og sikrer, at henvendelser bliver koordineret med relevante aktører – både hos de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern og i departementet.

Som presseansvarlig får du en bred kontaktflade og det er afgørende, at du kan samarbejde på tværs i huset og skabe gode relationer i hele organisationen. Du samarbejder med toldere, højt specialiserede toldfaglige eksperter, jurister, økonomer, kommunikationsmedarbejdere og andre faggrupper og sikre at det indhold, der kommunikeres til pressen er både fagligt korrekt og godt formidlet. Det er vigtigt, at du føler dig godt tilpas med at være på en 24/7 vagtordning med din kommende kollega, idet pressefunktionen bemandes ligesom den øvrige del af Told, hvor vi er på 24/7 365 dage.

Dine opgaver vil bl.a. indebære:

  • Besvare henvendelser fra pressen.
  • Skrive pressemeddelelser og indlæg.
  • Forberede interviews og svare på henvendelser fra medierne.
  • Koordinere med relevante fagenheder og sikre, at alt indhold er fagligt korrekt.
  • Koordinere med departementets kommunikationsenheder.

Om dig

Du har en relevant uddannelse som journalist, cand.comm., cand.merc. (kom) eller anden samfunds- eller kommunikationsfaglig uddannelse. Du har erfaring med flere af ovenstående opgaver, og denne erfaring er gerne opnået i en større politisk organisation eller relevant branche. Du har evnerne til og motiveres af at arbejde i et tempofyldt, foranderligt og komplekst miljø.


Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • Er fortrolig med pressens virke i forhold til politiske sager
  • Har kendskab til arbejdsformen og pressearbejdet i en politisk organisation
  • Har en skarp pen og formår at skrive klart om kompliceret stof
  • Arbejder struktureret og hurtigt kan danne dig et overblik over komplicerede sager med tungt fagligt indhold
  • Kan navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed
  • Tænker løsningsorienteret og arbejder struktureret
  • Kan skabe stærke relationer – både internt og eksternt.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest 20. april 2018.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets
Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Sofie Faarup Britze på tlf. 72 37 30 30.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der kan indgå test i ansættelsesforløbet.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.


Toldstyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli

2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Toldstyrelsens kerneopgave er at sikre korrekt toldafregning til EU gennem en effektiv kontrolindsats og digitale og kundevendte services, der gør det smidigt og enkelt for virksomheder og borgere at handle på tværs af grænser. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at hindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som fx våben og narkotika.

Vi varetager fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaveløsningen. Det kræver stærk koordinering både internt og med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. Vi tager ansvar, og vi samarbejder – om den samlede opgave og i de daglige beslutninger.

Sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet sikrer Toldstyrelsen fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark.

Styrelsen forventes bemandet med omkring 650 medarbejdere og får kontorer i Aarhus og Køge samt på en række nuværende lokationer over hele Danmark. Læs mere om Toldstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329784520Phoenix-4a7f9e7112018-03-27T17:03:39.153Presseansvarlig til kommende ToldstyrelseVil du være med til at sikre, at Toldstyrelsen er understøttet af klar og relevant kommunikation i pressen? Så er du måske vores nye presseansvarlige i den kommende Toldstyrelse.

Den kommende Toldstyrelse har til opgave at sikre nem og enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regler for handel over grænser 24/7. Vi har også ansvar for at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer. I de kommende år har vi en vigtig opgave med at modernisere og yderligere digitalisere toldområdet som fastsat i EU's toldkodeks.

Vi er ved at opbygge den kommende Toldstyrelse i Aarhus. Du bliver organisatorisk placeret i ledelsessekretariatet direkte under Tolddirektøren, hvor du bliver en del af et team på ca. 8-10 kolleger. Ledelsessekretariatet varetager ledelsesstøtte og en lang række administrative funktioner til støtte for Tolddirektøren og de 3 underdirektører. Du har mulighed for at være med til at opbygge presseteamet på to medarbejdere og være med til at præge kultur og stemning i forhold til at levere højeste kvalitet og professionel vejledning til Tolddirektøren og den øvrige direktion.

Som presseansvarlig er du pressens primære indgang i Toldstyrelsen. Du er tilgængelig og kan lide at være på når det gælder. Du er samtidigt proaktiv med næse for den gode historie. Du får et stort koordineringsansvar i forhold til de øvrige pressefunktioner i den øvrige del af Skatteministeriets koncern.

Om stillingen

Som presseansvarlig er det din opgave at sikre, at styrelsen har en god og imødekommende relation til pressen. Du varetager den daglige pressekontakt og sikrer, at henvendelser bliver koordineret med relevante aktører – både hos de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern og i departementet.

Som presseansvarlig får du en bred kontaktflade og det er afgørende, at du kan samarbejde på tværs i huset og skabe gode relationer i hele organisationen. Du samarbejder med toldere, højt specialiserede toldfaglige eksperter, jurister, økonomer, kommunikationsmedarbejdere og andre faggrupper og sikre at det indhold, der kommunikeres til pressen er både fagligt korrekt og godt formidlet. Det er vigtigt, at du føler dig godt tilpas med at være på en 24/7 vagtordning med din kommende kollega, idet pressefunktionen bemandes ligesom den øvrige del af Told, hvor vi er på 24/7 365 dage.

Dine opgaver vil bl.a. indebære:
  • Besvare henvendelser fra pressen.
  • Skrive pressemeddelelser og indlæg.
  • Forberede interviews og svare på henvendelser fra medierne.
  • Koordinere med relevante fagenheder og sikre, at alt indhold er fagligt korrekt.
  • Koordinere med departementets kommunikationsenheder.

Om dig

Du har en relevant uddannelse som journalist, cand.comm., cand.merc. (kom) eller anden samfunds- eller kommunikationsfaglig uddannelse. Du har erfaring med flere af ovenstående opgaver, og denne erfaring er gerne opnået i en større politisk organisation eller relevant branche. Du har evnerne til og motiveres af at arbejde i et tempofyldt, foranderligt og komplekst miljø.


Derudover lægger vi vægt på, at du:
  • Er fortrolig med pressens virke i forhold til politiske sager
  • Har kendskab til arbejdsformen og pressearbejdet i en politisk organisation
  • Har en skarp pen og formår at skrive klart om kompliceret stof
  • Arbejder struktureret og hurtigt kan danne dig et overblik over komplicerede sager med tungt fagligt indhold
  • Kan navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed
  • Tænker løsningsorienteret og arbejder struktureret
  • Kan skabe stærke relationer – både internt og eksternt.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest 20. april 2018.

Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets
Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Sofie Faarup Britze på tlf. 72 37 30 30.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der kan indgå test i ansættelsesforløbet.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.


Toldstyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli

2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Toldstyrelsens kerneopgave er at sikre korrekt toldafregning til EU gennem en effektiv kontrolindsats og digitale og kundevendte services, der gør det smidigt og enkelt for virksomheder og borgere at handle på tværs af grænser. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at hindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som fx våben og narkotika.

Vi varetager fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaveløsningen. Det kræver stærk koordinering både internt og med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. Vi tager ansvar, og vi samarbejder – om den samlede opgave og i de daglige beslutninger.

Sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet sikrer Toldstyrelsen fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark.

Styrelsen forventes bemandet med omkring 650 medarbejdere og får kontorer i Aarhus og Køge samt på en række nuværende lokationer over hele Danmark. Læs mere om Toldstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
2018-04-21T00:51:10.210 Vil du være med til at sikre, at Toldstyrelsen er understøttet af klar og relevant kommunikation i pressen? Så er du måske vores nye presseansvarlige i den kommende Toldstyrelse. Den kommende Toldstyrelse har til opgave at sikre nem og enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU s regler for handel over grænser 24 7. Vi har også ansvar for at opretholde en stærk toldkontrol og beskytte det danske samfund mod indførsel af illegale varer. I de kommende år har vi en vigtig opgave med at modernisere og yderligere digitalisere toldområdet som fastsat i EU s toldkodeks. Vi er ved at opbygge den kommende Toldstyrelse i Aarhus. Du bliver organisatorisk placeret i ledelsessekretariatet direkte under Tolddirektøren, hvor du bliver en del af et team på ca. 8-10 kolleger. Ledelsessekretariatet varetager ledelsesstøtte og en lang række administrative funktioner til støtte for Tolddirektøren og de 3 underdirektører. Du har mulighed for at være med til at opbygge presseteamet på to medarbejdere og være med til at præge kultur og stemning i forhold til at levere højeste kvalitet og professionel vejledning til Tolddirektøren og den øvrige direktion. Som presseansvarlig er du pressens primære indgang i Toldstyrelsen. Du er tilgængelig og kan lide at være på når det gælder. Du er samtidigt proaktiv med næse for den gode historie. Du får et stort koordineringsansvar i forhold til de øvrige pressefunktioner i den øvrige del af Skatteministeriets koncern. Om stillingen Som presseansvarlig er det din opgave at sikre, at styrelsen har en god og imødekommende relation til pressen. Du varetager den daglige pressekontakt og sikrer, at henvendelser bliver koordineret med relevante aktører både hos de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern og i departementet. Som presseansvarlig får du en bred kontaktflade og det er afgørende, at du kan samarbejde på tværs i huset og skabe gode relationer i hele organisationen. Du samarbejder med toldere, højt specialiserede toldfaglige eksperter, jurister, økonomer, kommunikationsmedarbejdere og andre faggrupper og sikre at det indhold, der kommunikeres til pressen er både fagligt korrekt og godt formidlet. Det er vigtigt, at du føler dig godt tilpas med at være på en 24 7 vagtordning med din kommende kollega, idet pressefunktionen bemandes ligesom den øvrige del af Told, hvor vi er på 24 7 365 dage. Dine opgaver vil bl.a. indebære: Besvare henvendelser fra pressen. Skrive pressemeddelelser og indlæg. Forberede interviews og svare på henvendelser fra medierne. Koordinere med relevante fagenheder og sikre, at alt indhold er fagligt korrekt. Koordinere med departementets kommunikationsenheder. Om dig Du har en relevant uddannelse som journalist, cand.comm., cand.merc. (kom) eller anden samfunds- eller kommunikationsfaglig uddannelse. Du har erfaring med flere af ovenstående opgaver, og denne erfaring er gerne opnået i en større politisk organisation eller relevant branche. Du har evnerne til og motiveres af at arbejde i et tempofyldt, foranderligt og komplekst miljø. Derudover lægger vi vægt på, at du: Er fortrolig med pressens virke i forhold til politiske sager Har kendskab til arbejdsformen og pressearbejdet i en politisk organisation Har en skarp pen og formår at skrive klart om kompliceret stof Arbejder struktureret og hurtigt kan danne dig et overblik over komplicerede sager med tungt fagligt indhold Kan navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed Tænker løsningsorienteret og arbejder struktureret Kan skabe stærke relationer både internt og eksternt. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket Søg jobbet senest 20. april 2018. Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Sofie Faarup Britze på tlf. 72 37 30 30. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der kan indgå test i ansættelsesforløbet. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Toldstyrelsen Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Toldstyrelsens kerneopgave er at sikre korrekt toldafregning til EU gennem en effektiv kontrolindsats og digitale og kundevendte services, der gør det smidigt og enkelt for virksomheder og borgere at handle på tværs af grænser. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at hindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som fx våben og narkotika. Vi varetager fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaveløsningen. Det kræver stærk koordinering både internt og med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. Vi tager ansvar, og vi samarbejder om den samlede opgave og i de daglige beslutninger. Sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet sikrer Toldstyrelsen fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark. Styrelsen forventes bemandet med omkring 650 medarbejdere og får kontorer i Aarhus og Køge samt på en række nuværende lokationer over hele Danmark. Læs mere om Toldstyrelsen på http: www.fra1til7.dk. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.11Jobnet4a7f9e71100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=112081&DepartmentId=8589&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3198258SKAT11Østbanegade 1232100København Ø72373030DKDanmark155.7055020012.58975400
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent546869JobNet48019651000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4a7f9e71https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4a7f9e71https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4a7f9e71&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4a7f9e71&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Salg/1.jpgMed et job indenfor Salg bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Kommunikationsmedarbejder lige noget for dig.12007991Dansk3Læse/ tale241926Kommunikationsmedarbejder2Salg353990269Tessatessa.jacobsen@skat.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK