Pressechef til Socialforvaltningen i Københavns Kommune

Socialforvaltningen søger en pressechef, der brænder for at fortælle historier om det sociale område og arbejdet for udsatte og sårbare borgere i landets største socialforvaltning. Som pressechef skal du kunne rådgive forvaltningens politiske og administrative topledelse, lægge solide presseplaner og omsætte dem til virkelighed i samarbejde med resten af presse- og kommunikationsteamet.  
 
Om stillingen  
Socialområdet rummer mange fortællinger, som kan skabe både håb og forargelse. Vi leder efter en ny pressechef, som kan navigere i det spænd og håndtere både store og små dagsordner. Du skal både kunne sætte retningen for dit team, være rådgiver for borgmesteren og direktionen, og selv sætte dig ved tasterne i det daglige pressearbejde.  
 
I Socialforvaltningen arbejder vi ud fra en socialstrategi, der skal sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Det er din opgave at være med til at synliggøre strategien gennem konkrete historier om socialt arbejde, der gør en forskel.  
 
Samtidig skal du være en driftssikker rådgiver for både topledelsen og de ledere, der er længere ude i organisationen, hvad enten det drejer sig om at skære en god historie til eller håndtere en kritisk situation.  
 
Du vil få fagligt ansvar for to pressemedarbejdere, og du vil skulle samarbejde tæt med vores kommunikationschef, så vi sikrer, at vi formidler de gode historier både internt og eksternt.  
 
En stor del af pressechefens virke kommer til at foregå i samarbejde med og ude på vores fire borgercentre, som er borgernes primære indgang til og møde med forvaltningen. Du får også et tæt samarbejde med vores centrale kontorer, der tæller bl.a. politik-, økonomi- og HR-kontorer.  
 
Du vil desuden få en tæt dialog med pressecheferne i Københavns Kommunes øvrige seks forvaltninger. 
 
Pressechefens profil  
Vi ser gerne, at vores nye pressechef har erfaring fra dagspressen, har arbejdet med praktisk journalistik og kender til mediernes arbejdsform. Du kan tænke strategisk, har politisk tæft og blik for potentiale og udfordringer i en stor og kompleks organisation.  
 
Det vil også være en fordel, hvis du har arbejdet i en politisk ledet organisation, har kendskab til krisekommunikation og erfaring med ledelse. Du skal kunne rådgive klogt, når bølgerne går højt, og du skal evne både at sætte mål og prioritere opgaverne for dit team, så historierne bliver til virkelighed.  
 
Du har en stor arbejdskapacitet, du er ambitiøs og initiativrig omkring dit arbejde, og du arbejder struktureret og resultatorienteret. Du har et indgående kendskab til nyhedsformidling, så du ser og forfølger mulighederne i en historie på tværs af platforme. Det gælder også de lokale medier i København, som er en vigtig kanal til borgerne. Og du sælger selv dine historier ind. Samtidig forstår du, hvordan de sociale medier virker, og hvordan de kan bruges til at sætte en dagsorden.  
 
Du har et stærkt journalistisk netværk og er imødekommende og direkte, når medierne henvender sig. Og du kan fremvise dokumenterede resultater af dit arbejde.  
 
Du er også en person, der prioriterer respektfuldt og konstruktivt samarbejde med ledere og medarbejdere, når du søger viden om en historie. I er på samme hold.  
 
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med socialområdet, men det er ikke et krav. Til gengæld forventer, vi at du hurtigt skaber netværk blandt og opbygger kendskab til forvaltningens medarbejdere og opgaver.   
 
Om os  
Københavns Kommunes Socialforvaltning er landets største med ca. 7.000 medarbejdere. Vi har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – også københavnere med særlige behov. Presseteamet er en del af Ledelsessekretariatet. Teamet sidder på Københavns Rådhus.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelserne sker som chefkonsulent med et tillæg for daglig ledelse af presseteamet eller på det rette trin på journalisternes overenskomst.
Tiltrædelse den 1. august 2019.  
 
Spørgsmål  
Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Emil Dyred på 2494 7658. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningen på https://www.kk.dk/sof.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 29. maj 2019  
Ansættelsessamtaler finder sted i de første uger af juni. Ansøgere vil blive stillet en opgave i forbindelse med samtalerne.  
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013496Phoenix-e0393cb712019-04-30T10:25:54.880Pressechef til Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen søger en pressechef, der brænder for at fortælle historier om det sociale område og arbejdet for udsatte og sårbare borgere i landets største socialforvaltning. Som pressechef skal du kunne rådgive forvaltningens politiske og administrative topledelse, lægge solide presseplaner og omsætte dem til virkelighed i samarbejde med resten af presse- og kommunikationsteamet.  
 
Om stillingen  
Socialområdet rummer mange fortællinger, som kan skabe både håb og forargelse. Vi leder efter en ny pressechef, som kan navigere i det spænd og håndtere både store og små dagsordner. Du skal både kunne sætte retningen for dit team, være rådgiver for borgmesteren og direktionen, og selv sætte dig ved tasterne i det daglige pressearbejde.  
 
I Socialforvaltningen arbejder vi ud fra en socialstrategi, der skal sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Det er din opgave at være med til at synliggøre strategien gennem konkrete historier om socialt arbejde, der gør en forskel.  
 
Samtidig skal du være en driftssikker rådgiver for både topledelsen og de ledere, der er længere ude i organisationen, hvad enten det drejer sig om at skære en god historie til eller håndtere en kritisk situation.  
 
Du vil få fagligt ansvar for to pressemedarbejdere, og du vil skulle samarbejde tæt med vores kommunikationschef, så vi sikrer, at vi formidler de gode historier både internt og eksternt.  
 
En stor del af pressechefens virke kommer til at foregå i samarbejde med og ude på vores fire borgercentre, som er borgernes primære indgang til og møde med forvaltningen. Du får også et tæt samarbejde med vores centrale kontorer, der tæller bl.a. politik-, økonomi- og HR-kontorer.  
 
Du vil desuden få en tæt dialog med pressecheferne i Københavns Kommunes øvrige seks forvaltninger. 
 
Pressechefens profil  
Vi ser gerne, at vores nye pressechef har erfaring fra dagspressen, har arbejdet med praktisk journalistik og kender til mediernes arbejdsform. Du kan tænke strategisk, har politisk tæft og blik for potentiale og udfordringer i en stor og kompleks organisation.  
 
Det vil også være en fordel, hvis du har arbejdet i en politisk ledet organisation, har kendskab til krisekommunikation og erfaring med ledelse. Du skal kunne rådgive klogt, når bølgerne går højt, og du skal evne både at sætte mål og prioritere opgaverne for dit team, så historierne bliver til virkelighed.  
 
Du har en stor arbejdskapacitet, du er ambitiøs og initiativrig omkring dit arbejde, og du arbejder struktureret og resultatorienteret. Du har et indgående kendskab til nyhedsformidling, så du ser og forfølger mulighederne i en historie på tværs af platforme. Det gælder også de lokale medier i København, som er en vigtig kanal til borgerne. Og du sælger selv dine historier ind. Samtidig forstår du, hvordan de sociale medier virker, og hvordan de kan bruges til at sætte en dagsorden.  
 
Du har et stærkt journalistisk netværk og er imødekommende og direkte, når medierne henvender sig. Og du kan fremvise dokumenterede resultater af dit arbejde.  
 
Du er også en person, der prioriterer respektfuldt og konstruktivt samarbejde med ledere og medarbejdere, når du søger viden om en historie. I er på samme hold.  
 
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med socialområdet, men det er ikke et krav. Til gengæld forventer, vi at du hurtigt skaber netværk blandt og opbygger kendskab til forvaltningens medarbejdere og opgaver.   
 
Om os  
Københavns Kommunes Socialforvaltning er landets største med ca. 7.000 medarbejdere. Vi har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – også københavnere med særlige behov. Presseteamet er en del af Ledelsessekretariatet. Teamet sidder på Københavns Rådhus.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelserne sker som chefkonsulent med et tillæg for daglig ledelse af presseteamet eller på det rette trin på journalisternes overenskomst.
Tiltrædelse den 1. august 2019.  
 
Spørgsmål  
Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Emil Dyred på 2494 7658. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningen på https://www.kk.dk/sof.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 29. maj 2019  
Ansættelsessamtaler finder sted i de første uger af juni. Ansøgere vil blive stillet en opgave i forbindelse med samtalerne.  
 
Socialforvaltningen søger en pressechef, der brænder for at fortælle historier om det sociale område og arbejdet for udsatte og sårbare borgere i landets største socialforvaltning. Som pressechef skal du kunne rådgive forvaltningens politiske og administrative topledelse, lægge solide presseplaner og omsætte dem til virkelighed i samarbejde med resten af presse- og kommunikationsteamet. Om stillingen Socialområdet rummer mange fortællinger, som kan skabe både håb og forargelse. Vi leder efter en ny pressechef, som kan navigere i det spænd og håndtere både store og små dagsordner. Du skal både kunne sætte retningen for dit team, være rådgiver for borgmesteren og direktionen, og selv sætte dig ved tasterne i det daglige pressearbejde. I Socialforvaltningen arbejder vi ud fra en socialstrategi, der skal sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Det er din opgave at være med til at synliggøre strategien gennem konkrete historier om socialt arbejde, der gør en forskel. Samtidig skal du være en driftssikker rådgiver for både topledelsen og de ledere, der er længere ude i organisationen, hvad enten det drejer sig om at skære en god historie til eller håndtere en kritisk situation. Du vil få fagligt ansvar for to pressemedarbejdere, og du vil skulle samarbejde tæt med vores kommunikationschef, så vi sikrer, at vi formidler de gode historier både internt og eksternt. En stor del af pressechefens virke kommer til at foregå i samarbejde med og ude på vores fire borgercentre, som er borgernes primære indgang til og møde med forvaltningen. Du får også et tæt samarbejde med vores centrale kontorer, der tæller bl.a. politik-, økonomi- og HR-kontorer. Du vil desuden få en tæt dialog med pressecheferne i Københavns Kommunes øvrige seks forvaltninger. Pressechefens profil Vi ser gerne, at vores nye pressechef har erfaring fra dagspressen, har arbejdet med praktisk journalistik og kender til mediernes arbejdsform. Du kan tænke strategisk, har politisk tæft og blik for potentiale og udfordringer i en stor og kompleks organisation. Det vil også være en fordel, hvis du har arbejdet i en politisk ledet organisation, har kendskab til krisekommunikation og erfaring med ledelse. Du skal kunne rådgive klogt, når bølgerne går højt, og du skal evne både at sætte mål og prioritere opgaverne for dit team, så historierne bliver til virkelighed. Du har en stor arbejdskapacitet, du er ambitiøs og initiativrig omkring dit arbejde, og du arbejder struktureret og resultatorienteret. Du har et indgående kendskab til nyhedsformidling, så du ser og forfølger mulighederne i en historie på tværs af platforme. Det gælder også de lokale medier i København, som er en vigtig kanal til borgerne. Og du sælger selv dine historier ind. Samtidig forstår du, hvordan de sociale medier virker, og hvordan de kan bruges til at sætte en dagsorden. Du har et stærkt journalistisk netværk og er imødekommende og direkte, når medierne henvender sig. Og du kan fremvise dokumenterede resultater af dit arbejde. Du er også en person, der prioriterer respektfuldt og konstruktivt samarbejde med ledere og medarbejdere, når du søger viden om en historie. I er på samme hold. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med socialområdet, men det er ikke et krav. Til gengæld forventer, vi at du hurtigt skaber netværk blandt og opbygger kendskab til forvaltningens medarbejdere og opgaver. Om os Københavns Kommunes Socialforvaltning er landets største med ca. 7.000 medarbejdere. Vi har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle også københavnere med særlige behov. Presseteamet er en del af Ledelsessekretariatet. Teamet sidder på Københavns Rådhus. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelserne sker som chefkonsulent med et tillæg for daglig ledelse af presseteamet eller på det rette trin på journalisternes overenskomst. Tiltrædelse den 1. august 2019. Spørgsmål Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Emil Dyred på 2494 7658. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Socialforvaltningen på https: www.kk.dk sof. Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 29. maj 2019 Ansættelsessamtaler finder sted i de første uger af juni. Ansøgere vil blive stillet en opgave i forbindelse med samtalerne.10Phoenixe0393cb7101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-29T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157999&DepartmentId=19091&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3516204Ledelsessekretariat11Bernstorffsgade 171577København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent750571KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15799900029-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0393cb7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0393cb7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0393cb7&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e0393cb7&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/9.jpgEr du den nye Pressechef i Ledelsessekretariat?12007991Dansk3Læse/ tale123405Pressechef5Kontor og administration361627722mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK