Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Pressemedarbejder (Barselsvikariat)

Erfaren pressemedarbejder med stærkt netværk (1-årigt barselsvikariat)

Vi er på udkig efter en erfaren og velskrivende pressemedarbejder med journalistisk forståelse og stærkt pressenetværk i ind- og udland.

 

Du bliver en del af presseteamet på tre personer. Her skal du håndtere henvendelser fra danske og udenlandske medier og selv udføre opsøgende og proaktivt fortalerpressearbejde og kommunikation. Herudover skal du være i stand til at spotte og skrive den gode historie eller det overbevisende debatindlæg, som fortæller om Dansk Flygtningehjælps vigtige arbejde for mennesker på flugt.

 

Du skal både kunne arbejde med korte deadlines og tænke langsigtet, og du skal kunne levere til mange forskellige medier og platforme.

 

Om jobbet

Vi tilbyder en spændende og varieret hverdag i en stor international organisation, der sætter høje krav til kvalitet og samarbejde. Du kommer til at færdes i et uformelt arbejdsmiljø med alsidige opgaver og et højt arbejdstempo.

 

Jobbet kræver, at du har et godt overblik og evnen til at prioritere sikkert for vi arbejder med mange opgaver ad gangen og er til stede i en række af verdens konfliktzoner. En del af jobbet vil desuden betyde mediehåndtering uden for traditionel arbejdstid.

 

Du bliver ansat i Kommunikations- og Indsamlingsafdelingen, som har til opgave at skabe synlighed omkring og opbakning til det vigtige arbejde, Dansk Flygtningehjælp udfører ude i verden og herhjemme. Vi står for fundraising, pressearbejde i danske og internationale medier, intern kommunikation, branding og bidrag til fortalerarbejde om flygtninge og fordrevnes rettigheder, integration og asylpolitik. Desuden yder vi kommunikationssupport til organisationens ledelse såvel som de 8.000 ansatte i de 40 lande, vi arbejder i.

 

Dine vigtigste opgaver består i:

  • Proaktiv pressekontakt gennem indsalg af historier og vinkler til danske og internationale medier.
  • Håndtering af pressehenvendelser, herunder indgå i bemanding af pressetelefon, og betjening af journalister fra danske og internationale medier med kilder, baggrund, tal, billeder m.v.
  • Presse- og kommunikationsrådgivning af ledelse og medarbejdere i Dansk Flygtningehjælps forskellige afdelinger herhjemme såvel som i felten.
  • Indhentning og produktion af historier til pressemeddelelser, sociale medier, nyhedsbreve, journalistbriefings, budskabsnotater og tekster til cases, informations- og markedsføringsmaterialer. Her vil der være et naturligt fokus på digitale medier og platforme.
  • Presse- og budskabstræning af talspersoner samt sparring til medarbejdere, der medvirker i interviews og lignende.

 

Dine kvalifikationer

Du er uddannet journalist, cand.comm. eller tilsvarende. Derudover har du:

  • Stor rutine med pressehåndtering af både danske og udenlandske medier.
  • Stor rutine med politisk kommunikation og krisekommunikation.
  • Solid erfaring med nyhedsformidling, historiefortælling og/eller redaktionelt arbejde, fra nyhedsmedier, bureau eller en kommunikations- eller presseafdeling – gerne i udlandet.
  • Veludviklet evne til at navigere professionelt og holde tungen lige i munden ift. nyhedsdøgnet og den redaktionelle virkelighed - i et politisk intenst spændingsfelt.
  • Udpræget talent for at absorbere store mængder komplekst stof og koge det ind til velskrevne, klare historier – uden at gå på kompromis med nuancerne eller substansen i stoffet.
  • Sans for, hvor medierne bevæger sig hen og indsigt i videoproduktion, fotografi og digitale fortælleformer.
  • Engelskkompetencer på et stærkt professionelt niveau.
  • Øje for den gode historie og fantastisk evne til at fortælle fængende historier; både i traditionelle medier, nye medier og på sociale medier.
  • Evne til at samarbejde bredt i en stor, politisk styret organisation med mange interessenter og en meget bred vifte af aktiviteter.

 

Alle medarbejdere hos Dansk Flygtningehjælp skal desuden besidde vores fem kernekompetencer, som er: Kvalitet, Samarbejde, Medansvar, Kommunikation og Integritet.

 

Jobbet kan indebære nogen rejseaktivitet (1-4 uger om året).

 

Vil du vide mere?

For mere information om jobbet, er du velkommen til at ringe til Kommunikations- og Indsamlingsdirektør, Annette Spanggard på 2926 2024 eller Presserådgiver, Sebastian Juel Frandsen på 2990 7282.

 

Løn og ansættelsesforhold

Du bliver aflønnet efter gældende aftale mellem Dansk Flygtningehjælp og AC. 

 

Ansøgningsfrist og tiltrædelse

Ansøgningsfristen er 12.08. 2019. Stillingen kan kun søges online på www.flygtning.dk under Ledige Stillinger.

 

Tiltrædelse 1. oktober eller hurtigst muligt. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35. Hvis du oplever problemer med vores online-system, er du velkommen til at kontakte os via e-mail på job@drc.dk

 

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330053125Phoenix-eed8076b12019-07-03T00:00:00Pressemedarbejder (Barselsvikariat)

Erfaren pressemedarbejder med stærkt netværk (1-årigt barselsvikariat)

Vi er på udkig efter en erfaren og velskrivende pressemedarbejder med journalistisk forståelse og stærkt pressenetværk i ind- og udland.

 

Du bliver en del af presseteamet på tre personer. Her skal du håndtere henvendelser fra danske og udenlandske medier og selv udføre opsøgende og proaktivt fortalerpressearbejde og kommunikation. Herudover skal du være i stand til at spotte og skrive den gode historie eller det overbevisende debatindlæg, som fortæller om Dansk Flygtningehjælps vigtige arbejde for mennesker på flugt.

 

Du skal både kunne arbejde med korte deadlines og tænke langsigtet, og du skal kunne levere til mange forskellige medier og platforme.

 

Om jobbet

Vi tilbyder en spændende og varieret hverdag i en stor international organisation, der sætter høje krav til kvalitet og samarbejde. Du kommer til at færdes i et uformelt arbejdsmiljø med alsidige opgaver og et højt arbejdstempo.

 

Jobbet kræver, at du har et godt overblik og evnen til at prioritere sikkert for vi arbejder med mange opgaver ad gangen og er til stede i en række af verdens konfliktzoner. En del af jobbet vil desuden betyde mediehåndtering uden for traditionel arbejdstid.

 

Du bliver ansat i Kommunikations- og Indsamlingsafdelingen, som har til opgave at skabe synlighed omkring og opbakning til det vigtige arbejde, Dansk Flygtningehjælp udfører ude i verden og herhjemme. Vi står for fundraising, pressearbejde i danske og internationale medier, intern kommunikation, branding og bidrag til fortalerarbejde om flygtninge og fordrevnes rettigheder, integration og asylpolitik. Desuden yder vi kommunikationssupport til organisationens ledelse såvel som de 8.000 ansatte i de 40 lande, vi arbejder i.

 

Dine vigtigste opgaver består i:

  • Proaktiv pressekontakt gennem indsalg af historier og vinkler til danske og internationale medier.
  • Håndtering af pressehenvendelser, herunder indgå i bemanding af pressetelefon, og betjening af journalister fra danske og internationale medier med kilder, baggrund, tal, billeder m.v.
  • Presse- og kommunikationsrådgivning af ledelse og medarbejdere i Dansk Flygtningehjælps forskellige afdelinger herhjemme såvel som i felten.
  • Indhentning og produktion af historier til pressemeddelelser, sociale medier, nyhedsbreve, journalistbriefings, budskabsnotater og tekster til cases, informations- og markedsføringsmaterialer. Her vil der være et naturligt fokus på digitale medier og platforme.
  • Presse- og budskabstræning af talspersoner samt sparring til medarbejdere, der medvirker i interviews og lignende.

 

Dine kvalifikationer

Du er uddannet journalist, cand.comm. eller tilsvarende. Derudover har du:

  • Stor rutine med pressehåndtering af både danske og udenlandske medier.
  • Stor rutine med politisk kommunikation og krisekommunikation.
  • Solid erfaring med nyhedsformidling, historiefortælling og/eller redaktionelt arbejde, fra nyhedsmedier, bureau eller en kommunikations- eller presseafdeling – gerne i udlandet.
  • Veludviklet evne til at navigere professionelt og holde tungen lige i munden ift. nyhedsdøgnet og den redaktionelle virkelighed - i et politisk intenst spændingsfelt.
  • Udpræget talent for at absorbere store mængder komplekst stof og koge det ind til velskrevne, klare historier – uden at gå på kompromis med nuancerne eller substansen i stoffet.
  • Sans for, hvor medierne bevæger sig hen og indsigt i videoproduktion, fotografi og digitale fortælleformer.
  • Engelskkompetencer på et stærkt professionelt niveau.
  • Øje for den gode historie og fantastisk evne til at fortælle fængende historier; både i traditionelle medier, nye medier og på sociale medier.
  • Evne til at samarbejde bredt i en stor, politisk styret organisation med mange interessenter og en meget bred vifte af aktiviteter.

 

Alle medarbejdere hos Dansk Flygtningehjælp skal desuden besidde vores fem kernekompetencer, som er: Kvalitet, Samarbejde, Medansvar, Kommunikation og Integritet.

 

Jobbet kan indebære nogen rejseaktivitet (1-4 uger om året).

 

Vil du vide mere?

For mere information om jobbet, er du velkommen til at ringe til Kommunikations- og Indsamlingsdirektør, Annette Spanggard på 2926 2024 eller Presserådgiver, Sebastian Juel Frandsen på 2990 7282.

 

Løn og ansættelsesforhold

Du bliver aflønnet efter gældende aftale mellem Dansk Flygtningehjælp og AC. 

 

Ansøgningsfrist og tiltrædelse

Ansøgningsfristen er 12.08. 2019. Stillingen kan kun søges online på www.flygtning.dk under Ledige Stillinger.

 

Tiltrædelse 1. oktober eller hurtigst muligt. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35. Hvis du oplever problemer med vores online-system, er du velkommen til at kontakte os via e-mail på job@drc.dk

 

 

2019-08-13T00:53:26.323 Erfaren pressemedarbejder med stærkt netværk (1-årigt barselsvikariat) Vi er på udkig efter en erfaren og velskrivende pressemedarbejder med journalistisk forståelse og stærkt pressenetværk i ind- og udland. Du bliver en del af presseteamet på tre personer. Her skal du håndtere henvendelser fra danske og udenlandske medier og selv udføre opsøgende og proaktivt fortalerpressearbejde og kommunikation. Herudover skal du være i stand til at spotte og skrive den gode historie eller det overbevisende debatindlæg, som fortæller om Dansk Flygtningehjælps vigtige arbejde for mennesker på flugt. Du skal både kunne arbejde med korte deadlines og tænke langsigtet, og du skal kunne levere til mange forskellige medier og platforme. Om jobbet Vi tilbyder en spændende og varieret hverdag i en stor international organisation, der sætter høje krav til kvalitet og samarbejde. Du kommer til at færdes i et uformelt arbejdsmiljø med alsidige opgaver og et højt arbejdstempo. Jobbet kræver, at du har et godt overblik og evnen til at prioritere sikkert for vi arbejder med mange opgaver ad gangen og er til stede i en række af verdens konfliktzoner. En del af jobbet vil desuden betyde mediehåndtering uden for traditionel arbejdstid. Du bliver ansat i Kommunikations- og Indsamlingsafdelingen, som har til opgave at skabe synlighed omkring og opbakning til det vigtige arbejde, Dansk Flygtningehjælp udfører ude i verden og herhjemme. Vi står for fundraising, pressearbejde i danske og internationale medier, intern kommunikation, branding og bidrag til fortalerarbejde om flygtninge og fordrevnes rettigheder, integration og asylpolitik. Desuden yder vi kommunikationssupport til organisationens ledelse såvel som de 8.000 ansatte i de 40 lande, vi arbejder i. Dine vigtigste opgaver består i: Proaktiv pressekontakt gennem indsalg af historier og vinkler til danske og internationale medier. Håndtering af pressehenvendelser, herunder indgå i bemanding af pressetelefon, og betjening af journalister fra danske og internationale medier med kilder, baggrund, tal, billeder m.v. Presse- og kommunikationsrådgivning af ledelse og medarbejdere i Dansk Flygtningehjælps forskellige afdelinger herhjemme såvel som i felten. Indhentning og produktion af historier til pressemeddelelser, sociale medier, nyhedsbreve, journalistbriefings, budskabsnotater og tekster til cases, informations- og markedsføringsmaterialer. Her vil der være et naturligt fokus på digitale medier og platforme. Presse- og budskabstræning af talspersoner samt sparring til medarbejdere, der medvirker i interviews og lignende. Dine kvalifikationer Du er uddannet journalist, cand.comm. eller tilsvarende. Derudover har du: Stor rutine med pressehåndtering af både danske og udenlandske medier. Stor rutine med politisk kommunikation og krisekommunikation. Solid erfaring med nyhedsformidling, historiefortælling og eller redaktionelt arbejde, fra nyhedsmedier, bureau eller en kommunikations- eller presseafdeling gerne i udlandet. Veludviklet evne til at navigere professionelt og holde tungen lige i munden ift. nyhedsdøgnet og den redaktionelle virkelighed - i et politisk intenst spændingsfelt. Udpræget talent for at absorbere store mængder komplekst stof og koge det ind til velskrevne, klare historier uden at gå på kompromis med nuancerne eller substansen i stoffet. Sans for, hvor medierne bevæger sig hen og indsigt i videoproduktion, fotografi og digitale fortælleformer. Engelskkompetencer på et stærkt professionelt niveau. Øje for den gode historie og fantastisk evne til at fortælle fængende historier både i traditionelle medier, nye medier og på sociale medier. Evne til at samarbejde bredt i en stor, politisk styret organisation med mange interessenter og en meget bred vifte af aktiviteter. Alle medarbejdere hos Dansk Flygtningehjælp skal desuden besidde vores fem kernekompetencer, som er: Kvalitet, Samarbejde, Medansvar, Kommunikation og Integritet. Jobbet kan indebære nogen rejseaktivitet (1-4 uger om året). Vil du vide mere? For mere information om jobbet, er du velkommen til at ringe til Kommunikations- og Indsamlingsdirektør, Annette Spanggard på 2926 2024 eller Presserådgiver, Sebastian Juel Frandsen på 2990 7282. Løn og ansættelsesforhold Du bliver aflønnet efter gældende aftale mellem Dansk Flygtningehjælp og AC. Ansøgningsfrist og tiltrædelse Ansøgningsfristen er 12.08. 2019. Stillingen kan kun søges online på www.flygtning.dk under Ledige Stillinger. Tiltrædelse 1. oktober eller hurtigst muligt. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35. Hvis du oplever problemer med vores online-system, er du velkommen til at kontakte os via e-mail på job@drc.dk11jobneteed8076b100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-12T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1036&ProjectId=156494&uiculture=eng&MediaId=50EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3556498Dansk Flygtningehjælp11Borgergade 0101300København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset787489JobNet5012704501270410002-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eed8076bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=eed8076bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eed8076b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eed8076b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Media/1.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Media?12008661Dansk3Læse/ tale245108Journalist14Media362167999noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330074612Dyrenes Beskyttelse søger journalist / kommunikationsmedarbejderRobot Vi søger en journalist kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, vores arbejde for vilde dyr i naturen, dyreredning og formidlingen af dyr til nye familier. Derudover vil du få medansvar for en del af vores pressearbejde, medansvar for vores pressetelefon og udarbejdelse af pressehistorier. Dyrenes Beskyttelse har et stærkt fokus på at give danskerne relevant og faglig viden om og øge ansvarligheden overfor dyrene i Danmark, og det skal den kommende journalist tage dedikeret del i at producere historier om, og være med til at videreudvikle indhold omkring. Du skal kunne skrive godt, korrekt og medrivende, og have flair for kommunikere til og med vores mange tusinde støtter på alle platforme. Vi søger derfor en person, som både kan levere historier af høj kvalitet i et til tider hektisk, dagligt produktion, og yde en god service i vores store interne netværk af frivillige og medarbejdere. Og som kan omsætte historier til stigende omtaler i pressen og en høj brand building effect for organisationen. Som journalist i Dyrenes Beskyttelse bliver du en del af agendateamet, der i øvrigt består af en presseansvarlig, en redaktør og en kommunikationsmedarbejder, som dagligt producerer og researcher historier. Jobbet er pt. en tidsbegrænset stilling frem til 31.12 2019. Dine opgaver vil bl.a. være Producere diverse artikler, posts m.v. dagligt. Researche og skrive artikler til vores medlemsmagasin. Skrive, udsende og indsælge pressehistorier. Dagligt passe pressetelefonen. Have kontakt til og vedligeholde et godt samarbejde med Dyrenes Beskyttelses landsdækkende netværk af frivillige og medarbejdere. Opsamle og researche de gode historier hos vores frivillige kommunikationsrepræsentanter. Indsalg af historier til de lokale og regionale medier og sørge for, at historien bliver vinklet rigtigt med de rette talspersoner. Bidrage til id udvikling, planlægning og produktion af journalistisk og pressemæssigt indhold til diverse platforme. Ansvarlig for to-tre årlige ERFA-møder med frivillige kommunikationsrepræsentanter. For at løfte disse opgaver skal du Have en uddannelse som journalist eller indenfor skriftlig kommunikation. Skrive godt og kunne vinkle en artikel, så den rammer den helt rigtige nerve hos læseren. Have en stærk social og kollegial personlighed, der kan samarbejde med vores dygtige og dedikerede frivillige og internatsmedarbejdere. Kunne tale med og hjælpe journalister og forstå produktionsvilkårene for pressen. Tage naturligt initiativ til at afprøve nye id er med henblik på at skabe større effekt i pressen. Være vant til at arbejde selvstændigt og drive dine egne projekter og områder. Have digitalt flair og erfaring med at arbejde på diverse, digitale platforme. Hvis du også har en god personlig passion omkring at arbejde for dyrene er det bestemt en fordel! Hos Dyrenes Beskyttelse tilbyder vi dig et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et team i høj fart, med store ambitioner og en kæmpe passion for vores arbejde. Dyrenes Beskyttelse er også en arbejdsplads og en organisation med en god, åben, hyggelig og kollegial kultur. Du bliver en del af kommunikationsafdelingen med 10 medarbejdere i Danmarks førende dyrevelfærdsorganisation med 143 års erfaring i at hjælpe dyr i nød og sikre dem de bedste betingelser. Vi har 70.000 faste støtter og et stort, landsdækkende netværk af internater og frivillige. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, arbejdssted er i vores sekretariat på Buddingevej 308, 2860 Søborg. Konkrete spørgsmål til stillingen rettes til Kommunikationschef Tina Christel Kristensen på mail: tck@dyrenesbeskyttelse.dk. SØG NU Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 30.8 2019 vi holder samtaler løbende. Læs mere om hvordan vi behandler dine data i forbindelse med rekruttering her.

Vi søger en journalist/kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, vores arbejde for vilde dyr i naturen, dyreredning og formidlingen af dyr til nye familier. Derudover vil du få medansvar for en del af vores pressearbejde, medansvar for vores pressetelefon og udarbejdelse af pressehistorier.

Dyrenes Beskyttelse har et stærkt fokus på at give danskerne relevant og faglig viden om og øge ansvarligheden overfor dyrene i Danmark, og det skal den kommende journalist tage dedikeret del i at producere historier om, og være med til at videreudvikle indhold omkring.

Du skal kunne skrive godt, korrekt og medrivende, og have flair for kommunikere til og med vores mange tusinde støtter på alle platforme. Vi søger derfor en person, som både kan levere historier af høj kvalitet i et til tider hektisk, dagligt produktion, og yde en god service i vores store interne netværk af frivillige og medarbejdere. Og som kan omsætte historier til stigende omtaler i pressen og en høj brand building effect for organisationen.

Som journalist i Dyrenes Beskyttelse bliver du en del af agendateamet, der i øvrigt består af en presseansvarlig, en redaktør og en kommunikationsmedarbejder, som dagligt producerer og researcher historier.

Jobbet er pt. en tidsbegrænset stilling frem til 31.12 2019.

Dine opgaver vil bl.a. være

  • Producere diverse artikler, posts m.v. dagligt.
  • Researche og skrive artikler til vores medlemsmagasin.
  • Skrive, udsende og ”indsælge” pressehistorier.
  • Dagligt passe pressetelefonen.
  • Have kontakt til og vedligeholde et godt samarbejde med Dyrenes Beskyttelses landsdækkende netværk af frivillige og medarbejdere.
  • Opsamle og researche de gode historier hos vores frivillige kommunikationsrepræsentanter. 
  • ”Indsalg” af historier til de lokale og regionale medier og sørge for, at historien bliver vinklet rigtigt med de rette talspersoner.
  • Bidrage til idéudvikling, planlægning og produktion af journalistisk og pressemæssigt indhold til diverse platforme.
  • Ansvarlig for to-tre årlige ERFA-møder med frivillige kommunikationsrepræsentanter. 

 

For at løfte disse opgaver skal du

  • Have en uddannelse som journalist eller indenfor skriftlig kommunikation.
  • Skrive godt og kunne vinkle en artikel, så den rammer den helt rigtige nerve hos læseren.
  • Have en stærk social og kollegial personlighed, der kan samarbejde med vores dygtige og dedikerede frivillige og internatsmedarbejdere.
  • Kunne tale med og hjælpe journalister og forstå produktionsvilkårene for pressen.
  • Tage naturligt initiativ til at afprøve nye idéer med henblik på at skabe større effekt i pressen.
  • Være vant til at arbejde selvstændigt og drive dine egne projekter og områder.
  • Have digitalt flair og erfaring med at arbejde på diverse, digitale platforme.

Hvis du også har en god personlig passion omkring at arbejde for dyrene er det bestemt en fordel!

Hos Dyrenes Beskyttelse tilbyder vi dig et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et team i høj fart, med store ambitioner og en kæmpe passion for vores arbejde. Dyrenes Beskyttelse er også en arbejdsplads og en organisation med en god, åben, hyggelig og kollegial kultur.

Du bliver en del af kommunikationsafdelingen med 10 medarbejdere i Danmarks førende dyrevelfærdsorganisation med 143 års erfaring i at hjælpe dyr i nød og sikre dem de bedste betingelser. Vi har 70.000 faste støtter og et stort, landsdækkende netværk af internater og frivillige.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, arbejdssted er i vores sekretariat på Buddingevej 308, 2860 Søborg.

Konkrete spørgsmål til stillingen rettes til Kommunikationschef Tina Christel Kristensen på mail: tck@dyrenesbeskyttelse.dk.

SØG NU

Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 30.8 2019 – vi holder samtaler løbende.

Læs mere om hvordan vi behandler dine data i forbindelse med rekruttering her.

DYRENES BESKYTTELSE I DANMARKSøborg2019-08-20T00:00:002019-08-30T00:00:00
330071258Videojournalist til Miljø- og Fødevareministeriets departement, id 85613Robot Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på koncernens sociale medieplatforme, fordi vi gerne vil fortælle danskerne om alt lige fra et nyt lovforslag fra regeringen over skrotpræmier for gamle brændeovne til tips til søndagsturen ud i det blå.Vi søger nu en professionel visuel historiefortæller, der både kan producere små 30 sekunders videoer til sociale medier såvel som længere videohistorier til YouTube mm. Du bliver en del af et hold på ca. 10 presse- og kommunikationsfolk, der hver dag varetager pressebetjening, taleskrivning, sociale medier og andre kommunikationsopgaver. Du vil få en hverdag helt tæt på ministrene - og ude i felten - da vi også samarbejder med koncernens fem styrelser, der har hovedsæder rundt om i landet og ansvaret for landbrug, fiskeri, miljø, kyster, natur m.m.Du behøver ikke at kende vores verden på forhånd, men du skal være indstillet på at samarbejde med mange forskellige fagpersoner og fagligheder. Du skal være bærer af den journalistiske fane, men også kunne indgå kompromiser og leve kreativt i et hierarki med godkendelsesprocedurer.Stillingen er nyoprettet, og du kan selv være med til at præge jobbets indhold. Vi ser gerne, at du også er frisk på at varetage pressebetjening og kan skrive pressemeddelelser, indlæg m.m.Kvalifikationer:Har en relevant uddannelse som eks. videojournalistHar styr på det journalistiske håndværkHar arbejdet professionelt med et eller flere sociale medieplatformeEr dygtig til Final Cut og IMovieKan tage billeder og redigere i PhotoshopSkriver fejlfrit danskHar kørekortLøn- og ansættelsesvilkårStillingen aflønnes i henhold til gældende relevante overenskomst i staten. Der vil være mulighed for at forhandle individuelt tillæg alt efter kvalifikationer.Stillingen er på fuld tid.Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til kontorchef Mette Thorn tlf. 2561 7170.Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmesideAnsøgningDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest søndag den 25. august 2019. Medsend gerne links til videofilm, stories el.lign., som du selv har produceret.Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 27. august 2019.Vi vil meget gerne besætte stillingen senest den 1. oktober 2019.Vi ser frem til at høre fra dig.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.

I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på koncernens sociale medieplatforme, fordi vi gerne vil fortælle danskerne om alt lige fra et nyt lovforslag fra regeringen over skrotpræmier for gamle brændeovne til tips til søndagsturen ud i det blå.

Vi søger nu en professionel visuel historiefortæller, der både kan producere små 30 sekunders videoer til sociale medier såvel som længere videohistorier til YouTube mm. Du bliver en del af et hold på ca. 10 presse- og kommunikationsfolk, der hver dag varetager pressebetjening, taleskrivning, sociale medier og andre kommunikationsopgaver. Du vil få en hverdag helt tæt på ministrene - og ude i felten - da vi også samarbejder med koncernens fem styrelser, der har hovedsæder rundt om i landet og ansvaret for landbrug, fiskeri, miljø, kyster, natur m.m.

Du behøver ikke at kende vores verden på forhånd, men du skal være indstillet på at samarbejde med mange forskellige fagpersoner og fagligheder. Du skal være bærer af den journalistiske fane, men også kunne indgå kompromiser og leve kreativt i et hierarki med godkendelsesprocedurer.
Stillingen er nyoprettet, og du kan selv være med til at præge jobbets indhold. Vi ser gerne, at du også er frisk på at varetage pressebetjening og kan skrive pressemeddelelser, indlæg m.m.

Kvalifikationer:
  • Har en relevant uddannelse som eks. videojournalist
  • Har styr på det journalistiske håndværk
  • Har arbejdet professionelt med et eller flere sociale medieplatforme
  • Er dygtig til Final Cut og IMovie
  • Kan tage billeder og redigere i Photoshop
  • Skriver fejlfrit dansk
  • Har kørekort

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen aflønnes i henhold til gældende relevante overenskomst i staten. Der vil være mulighed for at forhandle individuelt tillæg alt efter kvalifikationer.
Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til kontorchef Mette Thorn tlf. 2561 7170.
Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmeside

Ansøgning
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest søndag den 25. august 2019. Medsend gerne links til videofilm, stories el.lign., som du selv har produceret.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 27. august 2019.

Vi vil meget gerne besætte stillingen senest den 1. oktober 2019.

Vi ser frem til at høre fra dig.
Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 

Miljø- og Fødevareministeriet DepartementetKøbenhavn K2019-08-12T00:00:002019-08-25T00:00:00
330077479Strategisk og digital sportsredaktør til DRRobot Vi søger en analytisk og strategisk stærk redaktør, der har klare ambitioner og visioner for, hvordan sport skal udkomme på tværs af alle DRs kanaler. Som sportsredaktør har du ansvaret for den strategiske udvikling af DRs sportsdækning på tværs af tv, radio og DRs digitale platforme. Som redaktør lægger du rammerne for DRs sportsprogrammer på tv (eksempelvis Fodboldmagasinet) og radio (eksempelvis Liga), samt dækningen på dr.dk. Opgaven omfatter også det strategiske ansvar for, hvordan DR udkommer i forbindelse med større begivenheder som EM, VM og OL, hvor DR har rettighederne til at vise begivenhederne. Udover dækningen af selve begivenheden er vores ambition altid at bruge sporten til at fortælle historier og perspektiver, der rækker ud over sportens verden. Udover sport vil du også have ansvaret for en række andre områder og formater på tværs af DRs kanaler, herunder Vejret. Som redaktør er du en del af DR Medier, der sætter rammer og retning for DRs kanaler, platforme og programmer. Arbejdet sker i tæt samarbejde med DRs indholdsproducerende redaktioner, der leverer indholdet og har ansvaret for den daglige drift. I DR er hovedfokus i disse år på at transformere vores indhold og publicering til digitale platforme. Vi forventer derfor, at du har redaktør-erfaring fra digitale og publicistiske medier. Derudover forventer vi også, at du har erfaring med at udvikle mediestrategi på tværs af medietyper og har en bred indsigt i medier og brugerbehov og adfærd. Derudover forventer vi, at du har: Stærke analytiske evner og evnen til at kommunikere klart. Gode samarbejdsevner og evnen til at inspirere og motivere. Erfaring med at styre større og komplekse opgaver. Erfaring med strategisk udvikling. Journalistisk eller anden relevant mediemæssig baggrund Vi kan tilbyde et job med fokus på udvikling, hvor visionære tanker og høje ambitioner er omdrejningspunktet i det daglige arbejde. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har røgfrit indendørs miljø og metro lige til døren. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte digital chef, Michael Arreboe 2028 2539 eller arre@dr.dk. Der er ansøgningsfrist mandag den 9. september. Din ansøgning kan betragtes som modtaget i DRs systemer, når du modtager en kvittering på mail.Vi søger en analytisk og strategisk stærk redaktør, der har klare ambitioner og visioner for, hvordan sport skal udkomme på tværs af alle DRs kanaler.

Som sportsredaktør har du ansvaret for den strategiske udvikling af DRs sportsdækning på tværs af tv, radio og DRs digitale platforme. Som redaktør lægger du rammerne for DRs sportsprogrammer på tv (eksempelvis Fodboldmagasinet) og radio (eksempelvis Liga), samt dækningen på dr.dk.

Opgaven omfatter også det strategiske ansvar for, hvordan DR udkommer i forbindelse med større begivenheder som EM, VM og OL, hvor DR har rettighederne til at vise begivenhederne. Udover dækningen af selve begivenheden er vores ambition altid at bruge sporten til at fortælle historier og perspektiver, der rækker ud over sportens verden.

Udover sport vil du også have ansvaret for en række andre områder og formater på tværs af DRs kanaler, herunder Vejret.

Som redaktør er du en del af DR Medier, der sætter rammer og retning for DRs kanaler, platforme og programmer. Arbejdet sker i tæt samarbejde med DRs indholdsproducerende redaktioner, der leverer indholdet og har ansvaret for den daglige drift.

I DR er hovedfokus i disse år på at transformere vores indhold og publicering til digitale platforme. Vi forventer derfor, at du har redaktør-erfaring fra digitale og publicistiske medier. Derudover forventer vi også, at du har erfaring med at udvikle mediestrategi på tværs af medietyper og har en bred indsigt i medier og brugerbehov og adfærd.

Derudover forventer vi, at du har:

  • Stærke analytiske evner og evnen til at kommunikere klart.
  • Gode samarbejdsevner og evnen til at inspirere og motivere.
  • Erfaring med at styre større og komplekse opgaver.
  • Erfaring med strategisk udvikling.
  • Journalistisk eller anden relevant mediemæssig baggrund
Vi kan tilbyde et job med fokus på udvikling, hvor visionære tanker og høje ambitioner er omdrejningspunktet i det daglige arbejde.

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har røgfrit indendørs miljø og metro lige til døren.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte digital chef, Michael Arreboe 2028 2539 eller arre@dr.dk.

Der er ansøgningsfrist mandag den 9. september. Din ansøgning kan betragtes som modtaget i DRs systemer, når du modtager en kvittering på mail.





DANMARKS RADIO DR-ByenKøbenhavn S2019-08-23T00:00:002019-09-09T00:00:00
330075052Editorial Planner and Copy WriterRobot Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you. A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people. Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It s used to monitor endangered species. And it s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life. HELP US MAKE THE WORLD SEE Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we re out to change the world. After all, our purpose is to make the world see . YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT As a member of the Global Communications team, you ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5 times. You ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications. You will: Monitor and analyze our activities on social media Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces Participate in and report from events Interview partners and customer Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies. As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture but also do copy at everyday social media activities Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide the Partner Business Update. Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders. Proof reading of copy that is generated in Global Communications Be a part of building our new Newsroom, an online media portal PLEASED TO MEET YOU We ll be spending a lot of time together, so it s vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we d say that you have: Minimum 10 years of experience working for international companies Experience in the high-tech industry A background in communications or journalism Excellent business and creative writing skills Excellent communication skills in English, both written and oral Outstanding digital and social media skills You re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player. You ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark. Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year. Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position. If you can tick the boxes above, don t hesitate to hit the Apply now button. We can t wait to get to know you.

Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being?

Then we’d love to hear from you.

A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY

 Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We’ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we’re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We’ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people.

Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It’s used to monitor endangered species. And it’s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life.

HELP US MAKE THE WORLD SEE

Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We’re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we’re out to change the world. After all, our purpose is to “make the world see”.

YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT

As a member of the Global Communications team, you’ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You’ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you’ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5+ times.

You’ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications.

You will:

  • Monitor and analyze our activities on social media
  • Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces
  • Participate in and report from events
  • Interview partners and customer
  • Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies.
  • As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture – but also do copy at everyday social media activities
  • Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities
  • Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues
  • Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide; the Partner Business Update.
  • Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders.
  • Proof reading of copy that is generated in Global Communications
  • Be a part of building our new Newsroom, an online media portal

PLEASED TO MEET YOU

We’ll be spending a lot of time together, so it's vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we’d say that you have:

  • Minimum 10+ years of experience working for international companies
  • Experience in the high-tech industry
  • A background in communications or journalism
  • Excellent business and creative writing skills
  • Excellent communication skills in English, both written and oral
  • Outstanding digital and social media skills

You’re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player.

You’ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark.

Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year.

Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position.

If you can tick the boxes above, don’t hesitate to hit the “Apply now” button. We can’t wait to get to know you.

MILESTONE SYSTEMS A/SBrøndby2019-08-19T00:00:002019-08-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Dyrenes Beskyttelse søger journalist / kommunikationsmedarbejder

DYRENES BESKYTTELSE I DANMARK

Søborg
Vi søger en journalist kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, v...
Indrykket:20. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Videojournalist til Miljø- og Fødevareministeriets departement, id 85613

Miljø- og Fødevareministeriet Departementet

København K
Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på konc...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:25. august 2019

Strategisk og digital sportsredaktør til DR

DANMARKS RADIO DR-Byen

København S
Vi søger en analytisk og strategisk stærk redaktør, der har klare ambitioner og visioner for, hvordan sport skal udkomme på tværs af alle DRs kanaler. Som sportsredaktør har du ansvaret for den strategiske udvikling af DRs sportsdækning på tværs af ...
Indrykket:23. august 2019
Udløbsdato:9. september 2019

Editorial Planner and Copy Writer

MILESTONE SYSTEMS A/S

Brøndby
Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019