Pressenævnet søger en fuldmægtig (30 timer) til nævnets sekretariat

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Om Pressenævnet
Pressenævnet er et uafhængigt offentligt nævn, der behandler klager over medierne. Nævnets primære opgave er at behandle klager fra læsere, seere og lyttere over artikler i aviser, blade og på nettet samt over udsendelser i radio og tv.

Pressenævnets sekretariat består foruden sekretariatslederen af tre andre jurister (herunder dig), en kontorfuldmægtig og en studentermedhjælper. Sammen står de for at varetage alle sekretariatsfunktioner for Pressenævnet. Sekretariatet er centralt beliggende tæt på metroen i København på adressen Landgreven 4, 4. sal, 1301 København K. Der er i bygningen adgang til kantine og motionsrum.

Én gang månedligt mødes nævnets medlemmer og tager stilling til sekretariatets udkast til afgørelser. Nævnet består af formandskabet, redaktører, journalister og repræsentanter for offentligheden. Nævnets formand er en højesteretsdommer. Samlet er der otte medlemmer af nævnet. Som fuldmægtig i nævnets sekretariat overværer du nævnsmødet ved behandlingen af de klagesager, du har forberedt.

Om stillingen
Du vil stifte bekendtskab med mange spændende sager af forskellig karakter fra den aktuelle nyhedsformidling på en fleksibel arbejdsplads, hvor der er ro til at løse sekretariatets kerneopgave. Vi vægter høj kvalitet i opgaveløsningen i et godt arbejdsklima og sparring hos kolleger.

Dine arbejdsopgaver som fuldmægtig i Pressenævnets sekretariat vil navnlig være:

  • forberedelse af klagesager
  • udarbejdelse af udkast til formandsafvisninger
  • udarbejdelse af udkast til nævnets kendelser
  • klagevejledning pr telefon og via mail til private
  • information til pressen, advokater, studerende og internationale kontakter om nævnets kompetence og praksis.
Om dig
Der lægges vægt på, at du har en juridisk kandidateksamen (cand.jur.). Det vil være en fordel, hvis du tidligere har stiftet bekendtskab med medieret og forvaltningslovens regler om partshøring, aktindsigt m.v., men det er ikke noget krav. Tilsvarende vil det være en fordel, hvis du har kendskab til persondataret og har interesse i at påtage sig opgaven som nævnets DPO.

Du er god til at formulere dig skriftligt og foretrækker at arbejde på skriftligt grundlag.

Vi forventer i øvrigt, at du er imødekommende, har høj integritet og arbejder både effektivt og selvstændigt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en deltidsstilling på 30 timer ugentligt. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du vil blive ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Pressenævnets sekretariat, medmindre du i forvejen er ansat på Justitsministeriets område.

Ansøgning
Du kan søge stillingen elektronisk på www.justitsministeriet.dk under punktet Karriere. Din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag den 15. august 2022 kl. 12.00.

Ansøgningen vedlægges CV, relevante karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingen, der ønskes besat snarest muligt.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Pressenævnets medlemmer og arbejde på nævnets hjemmeside www.pressenaevnet.dk, hvor også nævnets kendelser er tilgængelige.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Pressenævnets sekretariatsleder Lisbeth Feldvoss, tlf. 3315 5564 / 2060 0668.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Pressenævnet søger en fuldmægtig (30 timer) til nævnets sekretariat

Om Pressenævnet
Pressenævnet er et uafhængigt offentligt nævn, der behandler klager over medierne. Nævnets primære opgave er at behandle klager fra læsere, seere og lyttere over artikler i aviser, blade og på nettet samt over udsendelser i radio og tv.

Pressenævnets sekretariat består foruden sekretariatslederen af tre andre jurister (herunder dig), en kontorfuldmægtig og en studentermedhjælper. Sammen står de for at varetage alle sekretariatsfunktioner for Pressenævnet. Sekretariatet er centralt beliggende tæt på metroen i København på adressen Landgreven 4, 4. sal, 1301 København K. Der er i bygningen adgang til kantine og motionsrum.

Én gang månedligt mødes nævnets medlemmer og tager stilling til sekretariatets udkast til afgørelser. Nævnet består af formandskabet, redaktører, journalister og repræsentanter for offentligheden. Nævnets formand er en højesteretsdommer. Samlet er der otte medlemmer af nævnet. Som fuldmægtig i nævnets sekretariat overværer du nævnsmødet ved behandlingen af de klagesager, du har forberedt.

Om stillingen
Du vil stifte bekendtskab med mange spændende sager af forskellig karakter fra den aktuelle nyhedsformidling på en fleksibel arbejdsplads, hvor der er ro til at løse sekretariatets kerneopgave. Vi vægter høj kvalitet i opgaveløsningen i et godt arbejdsklima og sparring hos kolleger.

Dine arbejdsopgaver som fuldmægtig i Pressenævnets sekretariat vil navnlig være:

  • forberedelse af klagesager
  • udarbejdelse af udkast til formandsafvisninger
  • udarbejdelse af udkast til nævnets kendelser
  • klagevejledning pr telefon og via mail til private
  • information til pressen, advokater, studerende og internationale kontakter om nævnets kompetence og praksis.
Om dig
Der lægges vægt på, at du har en juridisk kandidateksamen (cand.jur.). Det vil være en fordel, hvis du tidligere har stiftet bekendtskab med medieret og forvaltningslovens regler om partshøring, aktindsigt m.v., men det er ikke noget krav. Tilsvarende vil det være en fordel, hvis du har kendskab til persondataret og har interesse i at påtage sig opgaven som nævnets DPO.

Du er god til at formulere dig skriftligt og foretrækker at arbejde på skriftligt grundlag.

Vi forventer i øvrigt, at du er imødekommende, har høj integritet og arbejder både effektivt og selvstændigt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en deltidsstilling på 30 timer ugentligt. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du vil blive ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Pressenævnets sekretariat, medmindre du i forvejen er ansat på Justitsministeriets område.

Ansøgning
Du kan søge stillingen elektronisk på www.justitsministeriet.dk under punktet Karriere. Din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag den 15. august 2022 kl. 12.00.

Ansøgningen vedlægges CV, relevante karakterudskrifter og eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge stillingen, der ønskes besat snarest muligt.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Pressenævnets medlemmer og arbejde på nævnets hjemmeside www.pressenaevnet.dk, hvor også nævnets kendelser er tilgængelige.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Pressenævnets sekretariatsleder Lisbeth Feldvoss, tlf. 3315 5564 / 2060 0668.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.