Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Procesbevillingsnævnet søger en juridisk fuldmægtig, der har lyst til at arbejde med jura på højt niveau i et dynamisk og engageret team

Procesbevillingsnævnets sekretariat søger en dygtig juridisk fuldmægtig med tiltrædelse snarest muligt.

Hvem er du?

Du er dygtig, brænder for juraen og kan lide at skrive. Du har lyst til løbende at skulle sætte dig ind i nye områder af juraen.

• Du løser dine opgaver på et højt fagligt niveau
• Du er effektiv, men trives også med de juridiske problemstillinger, der kræver fordybelse
• Du har et godt humør
• Du er åben for konstruktiv sparring
• Du sætter pris på et uformelt og godt samarbejde

Det er en fordel, hvis du har erfaring med retssagsarbejde.

Hvad skal du lave?

I sekretariatet vil du indgå i et team af engagerede, dygtige og hjælpsomme medarbejdere, der alle yder juridisk og administrativ bistand til de 3 afdelinger i Procesbevillingsnævnet.

Du kommer til at udarbejde notater, der indeholder en gennemgang af sagens faktum, en juridisk gennemgang og en indstilling om, hvordan nævnet bør afgøre sagen. Dette arbejde sker i tæt kontakt med sekretariatschefen, souschefen, vores 2 chefkonsulenter og nævnets formand. Som fuldmægtig er du også til stede i nævnet under behandlingen af dine sager.

Hvem er vi?

Procesbevillingsnævnet består af 3 afdelinger. Afdelingen for appeltilladelser behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten og til Højesteret i straffesager og i civile sager. Nævnets afdeling for appeltilladelser består af 5 medlemmer – en højesteretsdommer (formand), en landsdommer, en byretsdommer, en advokat og en universitetslærer.

Afdelingen for appeltilladelser vedrørende familierettens afgørelser – der er oprettet med virkning fra 1. april 2019 i forbindelse med familieretsreformen – behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten i sager, hvor familieretten har truffet afgørelse. Denne afdeling består af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat.

Nævnets afdeling for fri proces behandler klager over Civilstyrelsens afslag på fri proces og afslag på retshjælp til indgivelse og førelse af klagesager for internationale klageorganer. Afdelingen for fri proces består af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat.

I nævnets sekretariat er vi for tiden 27 medarbejdere – 1 sekretariatschef, 1 souschef, 2 chefkonsulenter, 16 øvrige jurister, 4 kontorfunktionærer og 3 studentermedhjælpere.

Læs mere om Procesbevillingsnævnet på www.procesbevillingsnaevnet.dk

Løn og ansættelsesvilkår

Vi tilbyder

• Højt kvalificeret juridisk arbejde inden for alle retsområder
• Gode faglige udviklingsmuligheder, herunder et rigtigt godt grundlag for en eventuel senere landsretskonstitution eller anden juridisk karriere inden og uden for domstolene
• En uformel arbejdsplads, der kendetegnes ved engagement, samarbejde og arbejdsglæde

Stillingen bliver besat i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomforbund.

Fuldmægtige på statens nye lønsystem med tre års anciennitet fra relevant beskæftigelse får et pensionsgivende tillæg på aktuelt 28.424,67 kr. årligt. Fuldmægtige med mindst fire års lønanciennitet får derudover et pensionsgivende tillæg på aktuelt 30.160,53 kr. årligt.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Hanne Kjærulff eller chefkonsulent Anne Kirstine Gørtz på tlf. nr. 33 12 13 20. Du kan også læse mere om fuldmægtigstillinger under "Jobtyper" på www.domstol.dk.

Din ansøgning

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under Job. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest mandag den 20. maj 2019, kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015642Phoenix-81e0522312019-05-02T00:00:00Procesbevillingsnævnet søger en juridisk fuldmægtig, der har lyst til at arbejde med jura på højt niveau i et dynamisk og engageret teamProcesbevillingsnævnets sekretariat søger en dygtig juridisk fuldmægtig med tiltrædelse snarest muligt.

Hvem er du?

Du er dygtig, brænder for juraen og kan lide at skrive. Du har lyst til løbende at skulle sætte dig ind i nye områder af juraen.

• Du løser dine opgaver på et højt fagligt niveau
• Du er effektiv, men trives også med de juridiske problemstillinger, der kræver fordybelse
• Du har et godt humør
• Du er åben for konstruktiv sparring
• Du sætter pris på et uformelt og godt samarbejde

Det er en fordel, hvis du har erfaring med retssagsarbejde.

Hvad skal du lave?

I sekretariatet vil du indgå i et team af engagerede, dygtige og hjælpsomme medarbejdere, der alle yder juridisk og administrativ bistand til de 3 afdelinger i Procesbevillingsnævnet.

Du kommer til at udarbejde notater, der indeholder en gennemgang af sagens faktum, en juridisk gennemgang og en indstilling om, hvordan nævnet bør afgøre sagen. Dette arbejde sker i tæt kontakt med sekretariatschefen, souschefen, vores 2 chefkonsulenter og nævnets formand. Som fuldmægtig er du også til stede i nævnet under behandlingen af dine sager.

Hvem er vi?

Procesbevillingsnævnet består af 3 afdelinger. Afdelingen for appeltilladelser behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten og til Højesteret i straffesager og i civile sager. Nævnets afdeling for appeltilladelser består af 5 medlemmer – en højesteretsdommer (formand), en landsdommer, en byretsdommer, en advokat og en universitetslærer.

Afdelingen for appeltilladelser vedrørende familierettens afgørelser – der er oprettet med virkning fra 1. april 2019 i forbindelse med familieretsreformen – behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten i sager, hvor familieretten har truffet afgørelse. Denne afdeling består af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat.

Nævnets afdeling for fri proces behandler klager over Civilstyrelsens afslag på fri proces og afslag på retshjælp til indgivelse og førelse af klagesager for internationale klageorganer. Afdelingen for fri proces består af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat.

I nævnets sekretariat er vi for tiden 27 medarbejdere – 1 sekretariatschef, 1 souschef, 2 chefkonsulenter, 16 øvrige jurister, 4 kontorfunktionærer og 3 studentermedhjælpere.

Læs mere om Procesbevillingsnævnet på www.procesbevillingsnaevnet.dk

Løn og ansættelsesvilkår

Vi tilbyder

• Højt kvalificeret juridisk arbejde inden for alle retsområder
• Gode faglige udviklingsmuligheder, herunder et rigtigt godt grundlag for en eventuel senere landsretskonstitution eller anden juridisk karriere inden og uden for domstolene
• En uformel arbejdsplads, der kendetegnes ved engagement, samarbejde og arbejdsglæde

Stillingen bliver besat i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomforbund.

Fuldmægtige på statens nye lønsystem med tre års anciennitet fra relevant beskæftigelse får et pensionsgivende tillæg på aktuelt 28.424,67 kr. årligt. Fuldmægtige med mindst fire års lønanciennitet får derudover et pensionsgivende tillæg på aktuelt 30.160,53 kr. årligt.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Hanne Kjærulff eller chefkonsulent Anne Kirstine Gørtz på tlf. nr. 33 12 13 20. Du kan også læse mere om fuldmægtigstillinger under "Jobtyper" på www.domstol.dk.

Din ansøgning

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under Job. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest mandag den 20. maj 2019, kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2019-05-21T00:50:39.187 Procesbevillingsnævnets sekretariat søger en dygtig juridisk fuldmægtig med tiltrædelse snarest muligt. Hvem er du? Du er dygtig, brænder for juraen og kan lide at skrive. Du har lyst til løbende at skulle sætte dig ind i nye områder af juraen. • Du løser dine opgaver på et højt fagligt niveau • Du er effektiv, men trives også med de juridiske problemstillinger, der kræver fordybelse • Du har et godt humør • Du er åben for konstruktiv sparring • Du sætter pris på et uformelt og godt samarbejde Det er en fordel, hvis du har erfaring med retssagsarbejde. Hvad skal du lave? I sekretariatet vil du indgå i et team af engagerede, dygtige og hjælpsomme medarbejdere, der alle yder juridisk og administrativ bistand til de 3 afdelinger i Procesbevillingsnævnet. Du kommer til at udarbejde notater, der indeholder en gennemgang af sagens faktum, en juridisk gennemgang og en indstilling om, hvordan nævnet bør afgøre sagen. Dette arbejde sker i tæt kontakt med sekretariatschefen, souschefen, vores 2 chefkonsulenter og nævnets formand. Som fuldmægtig er du også til stede i nævnet under behandlingen af dine sager. Hvem er vi? Procesbevillingsnævnet består af 3 afdelinger. Afdelingen for appeltilladelser behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten og til Højesteret i straffesager og i civile sager. Nævnets afdeling for appeltilladelser består af 5 medlemmer en højesteretsdommer (formand), en landsdommer, en byretsdommer, en advokat og en universitetslærer. Afdelingen for appeltilladelser vedrørende familierettens afgørelser der er oprettet med virkning fra 1. april 2019 i forbindelse med familieretsreformen behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten i sager, hvor familieretten har truffet afgørelse. Denne afdeling består af 3 medlemmer en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat. Nævnets afdeling for fri proces behandler klager over Civilstyrelsens afslag på fri proces og afslag på retshjælp til indgivelse og førelse af klagesager for internationale klageorganer. Afdelingen for fri proces består af 3 medlemmer en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat. I nævnets sekretariat er vi for tiden 27 medarbejdere 1 sekretariatschef, 1 souschef, 2 chefkonsulenter, 16 øvrige jurister, 4 kontorfunktionærer og 3 studentermedhjælpere. Læs mere om Procesbevillingsnævnet på www.procesbevillingsnaevnet.dk Løn og ansættelsesvilkår Vi tilbyder • Højt kvalificeret juridisk arbejde inden for alle retsområder • Gode faglige udviklingsmuligheder, herunder et rigtigt godt grundlag for en eventuel senere landsretskonstitution eller anden juridisk karriere inden og uden for domstolene • En uformel arbejdsplads, der kendetegnes ved engagement, samarbejde og arbejdsglæde Stillingen bliver besat i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomforbund. Fuldmægtige på statens nye lønsystem med tre års anciennitet fra relevant beskæftigelse får et pensionsgivende tillæg på aktuelt 28.424,67 kr. årligt. Fuldmægtige med mindst fire års lønanciennitet får derudover et pensionsgivende tillæg på aktuelt 30.160,53 kr. årligt. For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Hanne Kjærulff eller chefkonsulent Anne Kirstine Gørtz på tlf. nr. 33 12 13 20. Du kan også læse mere om fuldmægtigstillinger under Jobtyper på www.domstol.dk. Din ansøgning Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under Job. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen i stillingsopslaget på vores hjemmeside. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v. Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest mandag den 20. maj 2019, kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet81e05223100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122456&DepartmentId=7134&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3518599Domstolsstyrelsen11St. Kongensgade 11264København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent753051JobNet4982361498236110002-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e05223https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e05223https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e05223&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e05223&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/9.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Kontor og administration?12007991Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361659652Hannenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK