Proceskonsulent med erfaring indenfor robotics til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

I skattekoncernen har vi stort fokus på effektivisering af interne processer samt kvaliteten af brug af data, og søger derfor en proceskonsulent. Vil du være med til at udvikle og effektivisere vores processer og procesautomatisering indenfor kontrolområdet, så vi opnår best practice? Har du et stærkt metodisk greb om og erfaringer med procesoptimering, og kan du gennemføre og formidle forandringer på en motiverende måde, så fordelene tydeligt træder frem? Så har du nu mulighed for at indgå i et dygtigt og erfarent medarbejderteam i Procesudviklingskontoret. 
 
Procesoptimering og –styring  
Procesudviklingskontoret er placeret i Analyseafdelingen i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Kontorets formål er bl.a. at analysere og forbedre kontrolprocesser på skatte- og afgiftsområdet, samt at etablere nye procesværktøjer, bedre processtyring og procesautomatisering. Kontoret har til opgave at sikre sammenhængende og effektive processer, der er i overensstemmelse med den gældende lovgivning. 
  
Enhedens anden hovedopgave er at løfte kvaliteten af data om skattekoncernens kontrolaktiviteter for løbende at øge vores effekt. Kontoret har 11 medarbejdere i København, hvoraf 8 er proceskonsulenter. 
 
Som proceskonsulent har du, sammen med dine kolleger, bl.a. følgende ansvar:  
 

  • Kortlægning og diagrammering af eksisterende processer med henblik på effektivisering og kvalitetsforbedring.  
  • Facilitering af procesoptimering indenfor kontrolprocessen, som bruges af ca. 1.400 medarbejdere.  
  • Forbedring af tværgående processer i hele koncernen.   
  • Interessenthåndtering på forskellige niveauer. 
  • Udvikling af arbejdsstandarder ifm. procesudvikling. 
  • Implementering af forbedringer. 
 
Du vil som særligt speciale område skulle arbejde med robotics til at automatisere vores processer.  
 
I SKAT er løbende procesudvikling en vigtig opgave, og her vil du indgå i en faciliterende rolle. Du bliver ligeledes ansvarlig for mindre projekter (analyser, forbedringer, implementering af forandringer), hvorfor det er en fordel, at du har erfaring med projektledelse og gode skrivekundskaber.  
 
Faglige udfordringer og stor indflydelse 
Du har en relevant længerevarende uddannelse, f.eks. cand.merc., cand.scient.pol/adm/soc, cand.merc.aud. eller en anden relevant faglig baggrund. Du har erfaring med at kortlægge og optimere processer fra en stilling i f.eks. konsulentbranchen, revisionsbranchen, statsadministrationen eller fra en stor/større virksomhed. Du har erfaring indenfor robotics og procesautomatisering. Du kan dokumentere konkret/solid erfaring og redskaber inden for LEAN, kvalitetsledelse, optimeringsprojekter samt forandringshåndtering, desuden gerne erfaring med at coache på flere niveauer. Du har gerne kendskab til Visio eller andre BPM-værktøjer, såvel som BPM-systemer.  
 
Det er afgørende, at du er struktureret og god til at koordinere og planlægge dine opgaver. Du skal trives med en hverdag der er omskiftelig, og hvor der ikke er mange rutiner. Du er god til at skabe dig et overblik over komplicerede opgaver og sammenhænge, idet du deltager i videreudviklingen af længere og komplicerede processer. Du har gode formidlingsevner og formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med kontrolmedarbejderne. Du er udadvendt og trives med en stor berøringsflade, da workshops er en essentiel del i vores arbejde med proceskortlægning og –optimering.   
 
Ansøgning og kontakt 
Send os din ansøgning, cv, uddannelsespapirer og yderligere materiale via linket senest d. 4. marts 2018. Samtaler forventes afholdt i uge 10. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Torsten Cumberland Jacobsen på telefon 72 38 37 06 eller Torsten Petersen på telefon 72 37 17 34. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelse er i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.    
 
Procesudvikling har indtil videre til huse på Østbanegade 123, København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Du må forvente rejsedage i stillingen. 
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:24. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

It-specialist til Linux team i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

SKAT

Er du specialist på Linux og Opensource teknologier og vil du gerne arbejde med alle de nyeste teknologier på området, både On Premise og i Cloud miljøer? Har du erfaring fra en lignende stilling, eller har du stor interesse for og viden om Linux og...
Indrykket:24. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

It-specialist til Microsoft infrastruktur team i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

SKAT

Er du specialist i Microsoft teknologier, og har du lyst til at arbejde med alle de nyeste teknologier på området, såvel On Premise som i Azure Cloud? Har du evt. erfaring fra en lignende stilling, og har du stor interesse for og viden om Microsoft ...
Indrykket:31. januar 2018
Udløbsdato:1. marts 2018

It-sikkerhedsmedarbejder til Københavns Universitet

KU-IT

Brænder du for it-sikkerhed, har du en dyb it-teknisk forståelse der gør dig i stand til at forstå og forebygge sikkerhedsrisici på it-infrastruktur, har du lyst til at bygge nye services op og lave resultater? Vil du være med til at drive professio...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:28. marts 2018

Jet Reports-/Business Intelligence-konsulent

Benchmark IT ApS

Da vi oplever stor tilstrømning af nye kunder og dermed opgaver, søger vi endnu en Jet Reports-konsulent. Du vil indgå i vores team af konsulenter, der hver dag hjælper vores kunder med at lave effektive og dynamiske Excel-baserede rapporter med Jet...
Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Sundhedsdatastyrelsen søger en dygtig it-arkitekt til Det Fælles Medicinkort

Udvikling, Strategi og Arkitektur

København
Det Fælles Medicinkort (FMK) giver et samlet overblik over medicinordinationer, udskrevne recepter og udleveret medicin. FMK er derfor et af de vigtigste arbejdsredskaber for alle læger og sygeplejersker, og er med til at sikre korrekt og sikker med...