Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Proceskonsulent til transformation af forretningsprocesser

Aarhus Universitet søger en dygtig og innovativt tænkende proceskonsulent, som skal være med til at gennemføre en forretningstransformation af hele det studieadministrative område.

Aarhus Universitet står over for en stor forretningstransformation, som vil gribe ind i alle de studieadministrative lag i organisationen. Det er en kompleks rejse, som vil kræve dyb indsigt i både vores eksisterende ståsted og fremtidige mål. Du bliver en vigtig del af arbejdet med at kortlægge, hvilke forretningsprocesser vi har i dag, hvor vi skal hen og ikke mindst, hvordan vi kommer dertil.

Første del af arbejdet består i, at Aarhus Universitet, sammen med de syv andre danske universiteter, skal finde en afløser for det studieadministrative it-system ”STADS”. En vigtig del af arbejdet - med at finde og implementere et nyt system - består i at skabe en forståelse for eksisterende processer og arbejdsgange, som kan danne grobund for fornyelse og optimering.

Det nye system vil afløse ”STADS”, som har været i drift i mere end 25 år. Vi har derfor store forventninger til de muligheder, der knytter sig til en moderne afløser. En vigtig målsætning er at sætte de studerende og deres brugerrejser i centrum, hvor vi tidligere har haft et mere administrativt inde-fra-og-ud perspektiv.

Dine forudsætninger for at lykkes med opgaven kan være skabt i mangeartede sammenhænge og via forskellige uddannelser. Vigtigst er det, at du har relevant erfaring og formår at bringe den i spil i en kompleks organisation, som er præget af mennesker med stærke interesser og holdninger. Du skal derfor kunne kommunikere klart og målrettet, samt have øje for betydningen af løsningernes indhold og form.

Arbejdsopgaver:

  • Du skal dokumentere eksisterende processer og arbejdsgange.
  • Afdække forretningens behov.
  • Beskrive nye, optimerede arbejdsgange.
  • Være facilitator for workshops igennem hele forretningstransformationen.
  • Deltage i forberedelsen af styregruppemøder, herunder udarbejde skriftlige beslutningsoplæg.
  • Bidrage til organisatorisk implementering af omlagte processer.
  • Være sparringspartner for ledelse og programledelse i centrale beslutninger.

Kvalifikationer:
  • Erfaring som proceskonsulent og med forretningstransformation.
  • Erfaring med projektledelse
  • God politisk musikalitet.
  • Kan arbejde tværfagligt og er god til at samarbejde.
  • Har deltaget i organisatorisk implementering af IT-projekter.
  • God forretningsforståelse.
  • Er selvstændig og initiativrig.
  • Er resultatorienteret og har gennemslagskraft.
  • Stærk i forhold til at skabe relationer, sætte retning og motivere.

Om Studiesystemer:
Studiesystemer har ca. 20 ansatte og varetager systemejerskabet af Aarhus Universitets studiesystemer og samler opgaver knyttet til porteføljestyring, projektledelse, system- og forretningsudvikling, systemstrategi og -analyse, systemforvaltning, test og implementering af opdateringer samt brugersupport.

Du kan læse mere om Studiesystemer her: https://medarbejdere.au.dk/administration/administration/au-uddannelse/studiesystemer

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er en fast stilling på 37 timer pr. uge.

Arbejdsstedet er Fredrik Nielsens Vej 5, 8000 Aarhus C.

Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten med mulighed for at forhandle individuelle løntillæg.

For yderligere oplysninger om stillingen:
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Funktionschef Kurt Bøge på kurt.boge@au.dk eller tlf. 9350 9039.

Ansættelsesprocessen:
Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 10 (1. runde) og uge 13 (2. runde). For kandidater, der går videre til 2. samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil mellem 1. og 2. samtale.

Tiltrædelse er 1. maj 2019 eller snarest derefter.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 25.02.2019

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329946440Phoenix-ebe6f4ea12019-01-22T00:00:00Proceskonsulent til transformation af forretningsprocesserAarhus Universitet søger en dygtig og innovativt tænkende proceskonsulent, som skal være med til at gennemføre en forretningstransformation af hele det studieadministrative område.

Aarhus Universitet står over for en stor forretningstransformation, som vil gribe ind i alle de studieadministrative lag i organisationen. Det er en kompleks rejse, som vil kræve dyb indsigt i både vores eksisterende ståsted og fremtidige mål. Du bliver en vigtig del af arbejdet med at kortlægge, hvilke forretningsprocesser vi har i dag, hvor vi skal hen og ikke mindst, hvordan vi kommer dertil.

Første del af arbejdet består i, at Aarhus Universitet, sammen med de syv andre danske universiteter, skal finde en afløser for det studieadministrative it-system ”STADS”. En vigtig del af arbejdet - med at finde og implementere et nyt system - består i at skabe en forståelse for eksisterende processer og arbejdsgange, som kan danne grobund for fornyelse og optimering.

Det nye system vil afløse ”STADS”, som har været i drift i mere end 25 år. Vi har derfor store forventninger til de muligheder, der knytter sig til en moderne afløser. En vigtig målsætning er at sætte de studerende og deres brugerrejser i centrum, hvor vi tidligere har haft et mere administrativt inde-fra-og-ud perspektiv.

Dine forudsætninger for at lykkes med opgaven kan være skabt i mangeartede sammenhænge og via forskellige uddannelser. Vigtigst er det, at du har relevant erfaring og formår at bringe den i spil i en kompleks organisation, som er præget af mennesker med stærke interesser og holdninger. Du skal derfor kunne kommunikere klart og målrettet, samt have øje for betydningen af løsningernes indhold og form.

Arbejdsopgaver:
  • Du skal dokumentere eksisterende processer og arbejdsgange.
  • Afdække forretningens behov.
  • Beskrive nye, optimerede arbejdsgange.
  • Være facilitator for workshops igennem hele forretningstransformationen.
  • Deltage i forberedelsen af styregruppemøder, herunder udarbejde skriftlige beslutningsoplæg.
  • Bidrage til organisatorisk implementering af omlagte processer.
  • Være sparringspartner for ledelse og programledelse i centrale beslutninger.

Kvalifikationer:
  • Erfaring som proceskonsulent og med forretningstransformation.
  • Erfaring med projektledelse
  • God politisk musikalitet.
  • Kan arbejde tværfagligt og er god til at samarbejde.
  • Har deltaget i organisatorisk implementering af IT-projekter.
  • God forretningsforståelse.
  • Er selvstændig og initiativrig.
  • Er resultatorienteret og har gennemslagskraft.
  • Stærk i forhold til at skabe relationer, sætte retning og motivere.

Om Studiesystemer:
Studiesystemer har ca. 20 ansatte og varetager systemejerskabet af Aarhus Universitets studiesystemer og samler opgaver knyttet til porteføljestyring, projektledelse, system- og forretningsudvikling, systemstrategi og -analyse, systemforvaltning, test og implementering af opdateringer samt brugersupport.

Du kan læse mere om Studiesystemer her: https://medarbejdere.au.dk/administration/administration/au-uddannelse/studiesystemer

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er en fast stilling på 37 timer pr. uge.

Arbejdsstedet er Fredrik Nielsens Vej 5, 8000 Aarhus C.

Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten med mulighed for at forhandle individuelle løntillæg.

For yderligere oplysninger om stillingen:
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Funktionschef Kurt Bøge på kurt.boge@au.dk eller tlf. 9350 9039.

Ansættelsesprocessen:
Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 10 (1. runde) og uge 13 (2. runde). For kandidater, der går videre til 2. samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil mellem 1. og 2. samtale.

Tiltrædelse er 1. maj 2019 eller snarest derefter.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgningsfrist
Alle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 25.02.2019

 

2019-02-26T00:51:14.480 Aarhus Universitet søger en dygtig og innovativt tænkende proceskonsulent, som skal være med til at gennemføre en forretningstransformation af hele det studieadministrative område.Aarhus Universitet står over for en stor forretningstransformation, som vil gribe ind i alle de studieadministrative lag i organisationen. Det er en kompleks rejse, som vil kræve dyb indsigt i både vores eksisterende ståsted og fremtidige mål. Du bliver en vigtig del af arbejdet med at kortlægge, hvilke forretningsprocesser vi har i dag, hvor vi skal hen og ikke mindst, hvordan vi kommer dertil.Første del af arbejdet består i, at Aarhus Universitet, sammen med de syv andre danske universiteter, skal finde en afløser for det studieadministrative it-system STADS . En vigtig del af arbejdet - med at finde og implementere et nyt system - består i at skabe en forståelse for eksisterende processer og arbejdsgange, som kan danne grobund for fornyelse og optimering.Det nye system vil afløse STADS , som har været i drift i mere end 25 år. Vi har derfor store forventninger til de muligheder, der knytter sig til en moderne afløser. En vigtig målsætning er at sætte de studerende og deres brugerrejser i centrum, hvor vi tidligere har haft et mere administrativt inde-fra-og-ud perspektiv.Dine forudsætninger for at lykkes med opgaven kan være skabt i mangeartede sammenhænge og via forskellige uddannelser. Vigtigst er det, at du har relevant erfaring og formår at bringe den i spil i en kompleks organisation, som er præget af mennesker med stærke interesser og holdninger. Du skal derfor kunne kommunikere klart og målrettet, samt have øje for betydningen af løsningernes indhold og form.Arbejdsopgaver:Du skal dokumentere eksisterende processer og arbejdsgange.Afdække forretningens behov.Beskrive nye, optimerede arbejdsgange.Være facilitator for workshops igennem hele forretningstransformationen.Deltage i forberedelsen af styregruppemøder, herunder udarbejde skriftlige beslutningsoplæg. Bidrage til organisatorisk implementering af omlagte processer.Være sparringspartner for ledelse og programledelse i centrale beslutninger.Kvalifikationer:Erfaring som proceskonsulent og med forretningstransformation.Erfaring med projektledelse God politisk musikalitet.Kan arbejde tværfagligt og er god til at samarbejde.Har deltaget i organisatorisk implementering af IT-projekter. God forretningsforståelse.Er selvstændig og initiativrig. Er resultatorienteret og har gennemslagskraft. Stærk i forhold til at skabe relationer, sætte retning og motivere.Om Studiesystemer:Studiesystemer har ca. 20 ansatte og varetager systemejerskabet af Aarhus Universitets studiesystemer og samler opgaver knyttet til porteføljestyring, projektledelse, system- og forretningsudvikling, systemstrategi og -analyse, systemforvaltning, test og implementering af opdateringer samt brugersupport.Du kan læse mere om Studiesystemer her: https: medarbejdere.au.dk administration administration au-uddannelse studiesystemerLøn og ansættelsesvilkår:Stillingen er en fast stilling på 37 timer pr. uge.Arbejdsstedet er Fredrik Nielsens Vej 5, 8000 Aarhus C.Løn og ansættelsesforhold er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten med mulighed for at forhandle individuelle løntillæg.For yderligere oplysninger om stillingen:Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Funktionschef Kurt Bøge på kurt.boge@au.dk eller tlf. 9350 9039.Ansættelsesprocessen:Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 10 (1. runde) og uge 13 (2. runde). For kandidater, der går videre til 2. samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil mellem 1. og 2. samtale.Tiltrædelse er 1. maj 2019 eller snarest derefter.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.AnsøgningsfristAlle ansøgninger skal være lavet online og modtaget senest: 25.02.201911Jobnetebe6f4ea100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-25T00:00:000000https://au.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=4020dc4d-0555-41a9-89e1-2887fdc103e1&languageKey=da-DK0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3440863Aarhus Universitet11Fredrik Nielsens Vej 58000Aarhus C87150000DKDanmark0
kurt.boge@au.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent697747JobNet493395949339591000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ebe6f4eahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ebe6f4eahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ebe6f4ea&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ebe6f4ea&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/22.jpgSom Fagkonsulent hos Aarhus Universitet bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale177Fagkonsulent6Ledelse9Undervisning og pædagogik360273186Kurtkurt.boge@au.dkDKDanmarkDKDanmark330000545KonsulentRobot Har du erfaring med betjening af politikere og ledelse, og brænder du for at løse udviklingsopgaver på tværs af sundheds-, omsorgs-, beskæftigelses- og socialområdet? Vil du være tæt på politiske og administrative beslutningstagere? Så er du måske vores nye konsulent i Sekretariatet, Social, Sundhed Omsorg i Viborg Kommune. Sekretariatet er etableret med det formål at fremme sammenhængskraft, optimere ressourceudnyttelse og fastholde fokus på kerneopgaven i Social, Sundhed Omsorg Samarbejde med borgeren om et selvstændigt, meningsfuldt og aktivt liv - hele livet . Sekretariatet består af to teams og en afdeling. Du vil få reference til teamlederen for Team Politik og Strategi. Team Politik og Strategis hovedopgaver er råds- og udvalgsbetjening samt betjening af direktør, chefer og ledere inden for Social, Sundhed, Omsorg og Beskæftigelse. Vi løser desuden en lang række drifts- koordinerings- og udviklingsopgaver. Afhængig af dine erfaringer og kompetencer skal du bl.a. arbejde med: Udarbejdelse af sagsfremstillinger til politiske og administrative mødefora og opfølgning herpåUnderstøttelse af direktøren og fagcheferne inden for Social, Sundhed, Omsorg og BeskæftigelseUdarbejdelse af notater, oplæg og taler til politikere og cheferBesvarelse af borgerhenvendelserProjekt- og procesledelse, herunder udarbejdelse af pulje- og projektansøgningerAnalyser og evalueringerKommunikationsopgaver f.eks. udarbejdelse af korte artikler til nyhedsbreve Faglige kompetencer Den ideelle kandidat har:en relevant kandidatuddannelse som f.eks. cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignendeerfaring med betjening af direktør, chefer og ledere, gerne i en kommunal konteksterfaring med et eller flere af de fagområder, som Sekretariatet betjenererfaring med løsning af kommunikationsopgaver og gode formuleringsevneroverblik og kan arbejde selvstændigt med korte og mange deadlines på samme tidorganisationsforståelse og kendskab til de forskellige aktører og samarbejdspartnere på områdernestærke analytiske kompetencer og flair for kobling mellem politiske, faglige og økonomiske hensynøje for prioritering og forståelse for vilkårene i en politisk ledet organisation Vi leder efter en kollega, der er opsøgende, initiativrig og proaktiv i tanke og handling, og som er konstruktiv og løsningsorienteret i samarbejdet med chefer og kolleger. Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job. Den fleksibilitet, vi forventer i forhold til at få løftet opgaverne, får du igen i form af stor frihed til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen. Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og pågældendes faglige organisation på et niveau, der svarer til kvalifikationerne. Samtaler afholdes mandag den 6. maj 2019, og du vil blive indkaldt via mail.Har du erfaring med betjening af politikere og ledelse, og brænder du for at løse udviklingsopgaver på tværs af sundheds-, omsorgs-, beskæftigelses- og socialområdet? Vil du være tæt på politiske og administrative beslutningstagere?
Så er du måske vores nye konsulent i Sekretariatet, Social, Sundhed & Omsorg i Viborg Kommune.

Sekretariatet er etableret med det formål at fremme sammenhængskraft, optimere ressourceudnyttelse og fastholde fokus på kerneopgaven i Social, Sundhed & Omsorg;

”Samarbejde med borgeren om et selvstændigt, meningsfuldt og aktivt liv - hele livet”.

Sekretariatet består af to teams og en afdeling. Du vil få reference til teamlederen for Team Politik og Strategi.

Team Politik og Strategis hovedopgaver er råds- og udvalgsbetjening samt betjening af direktør, chefer og ledere inden for Social, Sundhed, Omsorg og Beskæftigelse. Vi løser desuden en lang række drifts- koordinerings- og udviklingsopgaver.
Afhængig af dine erfaringer og kompetencer skal du bl.a. arbejde med:
 
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til politiske og administrative mødefora og opfølgning herpå
  • Understøttelse af direktøren og fagcheferne inden for Social, Sundhed, Omsorg og Beskæftigelse
  • Udarbejdelse af notater, oplæg og taler til politikere og chefer
  • Besvarelse af borgerhenvendelser
  • Projekt- og procesledelse, herunder udarbejdelse af pulje- og projektansøgninger
  • Analyser og evalueringer
  • Kommunikationsopgaver f.eks. udarbejdelse af korte artikler til nyhedsbreve

Faglige kompetencer

Den ideelle kandidat har:
  • en relevant kandidatuddannelse som f.eks. cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende
  • erfaring med betjening af direktør, chefer og ledere, gerne i en kommunal kontekst
  • erfaring med et eller flere af de fagområder, som Sekretariatet betjener
  • erfaring med løsning af kommunikationsopgaver og gode formuleringsevner
  • overblik og kan arbejde selvstændigt med korte og mange deadlines på samme tid
  • organisationsforståelse og kendskab til de forskellige aktører og samarbejdspartnere på områderne
  • stærke analytiske kompetencer og flair for kobling mellem politiske, faglige og økonomiske hensyn
  • øje for prioritering og forståelse for vilkårene i en politisk ledet organisation

Vi leder efter en kollega, der er opsøgende, initiativrig og proaktiv i tanke og handling, og som er konstruktiv og løsningsorienteret i samarbejdet med chefer og kolleger.

Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job. Den fleksibilitet, vi forventer i forhold til at få løftet opgaverne, får du igen i form af stor frihed til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen. Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt.
 
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og pågældendes faglige organisation på et niveau, der svarer til kvalifikationerne.
 
Samtaler afholdes mandag den 6. maj 2019, og du vil blive indkaldt via mail.

 

SekretariatetViborg2019-04-04T00:00:002019-04-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Konsulent

Sekretariatet

Viborg
Har du erfaring med betjening af politikere og ledelse, og brænder du for at løse udviklingsopgaver på tværs af sundheds-, omsorgs-, beskæftigelses- og socialområdet? Vil du være tæt på politiske og administrative beslutningstagere? Så er du måske v...
Indrykket:4. april 2019
Udløbsdato:26. april 2019