Gem job

Procesoptimeringskonsulent til Familieretshuset

Brænder du for at skabe optimale processer til gavn for både medarbejdere og borgere? Har du mod til at udfordre og skabe refleksion blandt kollegaer og ledere, og kan du sikre forankringen af nye tiltag? Så er du måske vores nye kollega.

Når forældre skal skilles, hvis der er uenighed om forældremyndighed, børnenes bopæl, samvær og bidrag. Hvis en dansker skal giftes med en udlænding eller hvis en forælder bliver dement. Kort sagt: Når der sker væsentlige ændringer i familiesituationen, er det ofte Familieretshuset, der vejleder.

Familieretshuset vokser og udvikler sig markant i disse år, og vi har fået flere spændende arbejdsopgaver, og derfor søger vi nu endnu en dygtig procesoptimeringskonsulent, der vil være med til at skabe organisatoriske procesoptimeringer på tværs af hele værdikæden.

Som procesoptimeringskonsulent i Familieretshuset er du med i hele processen fra identificering af potentielle opgaver og optimeringstiltag, i analysen og til fastlæggelse samt forankring af løsningerne. Du får således en central rolle i at afdække, udvikle og forankre optimeringstiltag, hvor vi stræber efter sammen at skabe en kultur med fokus på evaluering og forbedringer. Det er vigtigt, at du evner hurtigt at sætte dig ind i processer og spotte potentielle forbedringsmuligheder.

Nyoprettet stilling med fokus på procesoptimering

Du vil til daglig være en del af et nyoprettet kontor Drift og analyse. Kontoret er under opbygning, og har til opgave at understøtte, udvikle og implementere driftsstyring og procesoptimering i området Børn og forældreansvar.

Du vil, i tæt samarbejde med forskellige faggrupper og ledere bredt i området Børn og forældreansvar, skulle understøtte og drive en del af procesoptimeringsarbejdet.

Da der i 2021 forestår en meget stor og grundlæggende kortlægning af procesoptimeringsarbejdet, vil dette blive din første opgave.

Derudover forventes dine arbejdsopgaver at være:

  • Indsamling af viden og gennemførsel af analyser af data på baggrund af indikationer og input fra driften og staben.
  • Gennemførsel af workshops for kortlægning af forbedringspotentialer og løsningsmuligheder i det miljø, opgaven gennemføres i.
  • Dokumentation og kortlægning af processer og forbedringer
  • Implementering af forbedringer og vedholdende opfølgning i organisationen.
Vi forventer,

  • at du har en længerevarende uddannelse samt relevant erfaring og gerne fra en større offentlig organisation, hvor borgerfokus vægtes højt
  • at du har en solid værktøjskasse, som omfatter eks. LEAN, udarbejdelse af businesscases, service design, proces- og projektledelse, håndtering af forskellige interessenter samt forandringsledelse,
  • at du har erfaring med procesoptimering via automatisering og systemunderstøttelse – gerne gennem RPA
  • at du som person besidder det nødvendige drive i den faciliterende rolle, samtidig med at du har fokus på samarbejde og bidrager med god energi. Du evner således at være både målrettet og empatisk i din rolle som proceskonsulent.
  • at du har erfaring med projektledelse og med at drive og understøtte et procesoptimeringsforløb i alle aspekter
Som person skaber du nemt gode relationer, da dit arbejde i høj grad afhænger af godt samarbejde med fagligt kompetente medarbejdere og ledere. Vi forventer, at du er metodisk og evner både at skabe overblik og dykke ned i detaljer. Du forventes ligeledes at kunne arbejde selvstændigt og sikre fremdrift. Du skal kunne trives i et omskifteligt miljø, og med dit gå-på mod og dit gode humør skal du kunne understøtte kortlægnings- og forbedringsarbejdet bredt i Familieretshuset.

Da Familieretshuset dækker 9 adresser over hele landet, skal du forvente nogle dage på farten, som du selv er med til at planlægge.

Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Familieretshuset i København og ansættelsesområdet vil være Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.

Ansættelsesstedet er Familieretshuset i København.
Der vil i et vist omfang være rejseaktivitet til Familieretshusets øvrige lokationer.

Du vil blive ansat i overensstemmelse med gældende overenskomst.
Stillingen er på fuld tid og til besættelse den 1. juni 2021 eller snarest derefter.

Er du blevet nysgerrig

Er du blevet nysgerrig og har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Rasmus Hesselborg-Hoy på tlf. 40 76 27 48.

Ansøgning

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ’søg stillingen’ senest den 11. april 2021. Første samtale forventes at blive afholdt i uge 15.

Om Familieretshuset

Familieretshuset åbnede 1. april 2019. Familieretshuset hører organisatorisk og budgetmæssigt under Social- og Indenrigsministeriet. Det er Familieretshusets opgave at behandle sager, som handler om familien i bred forstand. På alle områder handler det om at finde de løsninger, der er bedst for hver enkelt familie. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.


Gem job
ellerDownload

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.