Processpecialist til logistiske vedligeholdelsesprocesser i Forsvaret

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference


Processpecialist til logistiske vedligeholdelsesprocesser i Forsvaret

Bliver du motiveret af at forstå komplekse sammenhænge mellem vedligeholdelse og øvrige logistiske processer? Kan du skabe og fastholde overblik over processammenhænge fra idé til udførelse? Brænder du for at bringe din viden og erfaring i spil til gavn for koncernens brugere af vedligeholdelsesprocesserne?

Så er du måske vores nye kollega i Vedligeholdelsesprocessektionen ved Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) i Brabrand.
Om os
Vi har ansvaret for, at forretningsprocesser for materielvedligeholdelse fungerer optimalt i hele Forsvaret. Vi uddanner brugerne i at anvende og efterleve processerne samt at anvende Forsvarets ERP-system, der er baseret på SAP-platformen, som i daglig tale benævnes DeMars. Vi er herudover ansvarlige for at støtte brugerne i håndtering af DeMars.

Vi er en del af Forretningsprocesafdelingen i Center for Styring under Supply Chain Divisionen (SCD), hvor vi sammen med forretningsprocesserne for Forsyning og Indkøb optimerer sammenhængskraften i det tværgående proceslandskab.
Om stillingen
Dit primære ansvar er at fastholde og udvikle de økonomiske og forsyningsmæssige relationer omkring processer, systemer og kontroller inden for materielvedligeholdelsesområdet.

Med din faglige indsigt og dit personlige engagement, medvirker du til at:

• Udarbejde og vedligeholde forvaltningsgrundlag, herunder bestemmelser, brugervejledninger og
forretningsbeskrivelser.
• Udvikle nye funktionaliteter i DeMars og sikre ibrugtagning og integration af disse.
• Udvikle automatisering af procescontrolling.
• Udføre controlling i samarbejde med FMI økonomifunktion inden for vedligeholdelsesprocesser

I forlængelse af ovenstående opgaver, bidrager du til uddannelse, brugerstøtte og sagsbehandling vedrørende processer på vedligeholdelsesområdet generelt.

Du har ansvaret for at:

• Planlægge og gennemføre DeMars-kurser inden for eget fagområde
• Opstille og gennemføre procescontrolling i koncernen, herunder nedbrydning og omsætning af
den tværgående procescontrolling i samarbejde med forretningsprocesserne for Indkøb og
Forsyning.
• Gennemføre daglig brugerstøtte til koncernens brugere i forretnings– og systemmæssige
udfordringer inden for vedligeholdelsesprocessen.
• Forestå struktureret erfaringsudveksling og -formidling i hele koncernen inden for fagområdet,
herunder løbende kommunikation med brugerne om nye funktionaliteter.

Hvis ovenstående virker overvældende, så bare rolig - vi er et fagligt stærkt team, der nok skal hjælpe med at få klædt dig godt på til at kunne løse dine arbejdsopgaver.

Dit faste arbejdssted er enten i Ballerup eller Brabrand, hvor den ugentlige arbejdstid er 37 timer med mulighed for fleksibel planlægning og hjemmearbejde. Du har herudover et mindre antal rejsedage om året, hvor du deltager i faglige konferencer og seminarer, samt hvor du besøger de operative brugere i Forsvaret.
Om dig
Du har en akademi-, bachelor-, kontor-, faglig merkonom-uddannelse eller tilsvarende og gerne nogle års erhvervserfaring, der er relevant for stillingen.

Det er en fordel, hvis du har:

• Erfaring med kortlægning af processer.
• Kendskab til risikostyring og vurdering af forretningsprocesser.
• Kendskab og erfaring med interne kontroller.
• Uddannelse som instruktør (undervisningserfaring) og har arbejdet med digitalt understøttet
undervisning.
• Brugererfaring med SAP, DeMars eller et andet tilsvarende større ERP-system og
Microsoft Office-programmer.

Som person er du klar til at udvikle dig - både i stillingen og sammen med koncernens behov.

Som person opbygger du personlige netværk og relationer i et foranderligt miljø i krydspresset mellem de overordnede strategiske visioner, forretningsinteressenter og konkrete brugerbehov.
Ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesbaggrund ansættes du efter Statens overenskomst med Akademikerne, HK eller som overværkmester.
Du har mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer, og du får en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lars Lintrup Bach på telefon 2061 0342. Har du spørgsmål til overenskomst-, løn- eller ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personelstyrelse, HR-konsulent Karin Dupont på telefon 3266 5188.

Ansøgningsfrist er den 9. februar 2023. Vi holder løbende samtaler og senest i uge 7 2023 med henblik på ansættelse den 1. april 2023 eller snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, skal du tage dem med til en eventuel samtale.


OM SUPPLY CHAIN DIVISION
Supply Chain Division er en moderne logistik virksomhed under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vi støtter samtlige Forsvarets enheder, soldater samt øvrige medarbejdere med forsyninger. Supply Chain Division har fokus på betjening og støtte til Forsvaret med særlig vægt på kundeorientering og service. Supply Chain Division vægter i det fremadrettede arbejde at få alle forretningsgange optimeret og på at udvide planlægningshorisonten. Materielhoveddepot er placeret i Skrydstrup, hvor vi råder over et lager på over 20.000 kvadratmeter med mere end 70.000 varer. Samlet bestyrer vi over 350.000 materialer. Læs mere på www.fmi.dk

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
  
  
  

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Processpecialist til logistiske vedligeholdelsesprocesser i Forsvaret


Processpecialist til logistiske vedligeholdelsesprocesser i Forsvaret

Bliver du motiveret af at forstå komplekse sammenhænge mellem vedligeholdelse og øvrige logistiske processer? Kan du skabe og fastholde overblik over processammenhænge fra idé til udførelse? Brænder du for at bringe din viden og erfaring i spil til gavn for koncernens brugere af vedligeholdelsesprocesserne?

Så er du måske vores nye kollega i Vedligeholdelsesprocessektionen ved Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) i Brabrand.
Om os
Vi har ansvaret for, at forretningsprocesser for materielvedligeholdelse fungerer optimalt i hele Forsvaret. Vi uddanner brugerne i at anvende og efterleve processerne samt at anvende Forsvarets ERP-system, der er baseret på SAP-platformen, som i daglig tale benævnes DeMars. Vi er herudover ansvarlige for at støtte brugerne i håndtering af DeMars.

Vi er en del af Forretningsprocesafdelingen i Center for Styring under Supply Chain Divisionen (SCD), hvor vi sammen med forretningsprocesserne for Forsyning og Indkøb optimerer sammenhængskraften i det tværgående proceslandskab.
Om stillingen
Dit primære ansvar er at fastholde og udvikle de økonomiske og forsyningsmæssige relationer omkring processer, systemer og kontroller inden for materielvedligeholdelsesområdet.

Med din faglige indsigt og dit personlige engagement, medvirker du til at:

• Udarbejde og vedligeholde forvaltningsgrundlag, herunder bestemmelser, brugervejledninger og
forretningsbeskrivelser.
• Udvikle nye funktionaliteter i DeMars og sikre ibrugtagning og integration af disse.
• Udvikle automatisering af procescontrolling.
• Udføre controlling i samarbejde med FMI økonomifunktion inden for vedligeholdelsesprocesser

I forlængelse af ovenstående opgaver, bidrager du til uddannelse, brugerstøtte og sagsbehandling vedrørende processer på vedligeholdelsesområdet generelt.

Du har ansvaret for at:

• Planlægge og gennemføre DeMars-kurser inden for eget fagområde
• Opstille og gennemføre procescontrolling i koncernen, herunder nedbrydning og omsætning af
den tværgående procescontrolling i samarbejde med forretningsprocesserne for Indkøb og
Forsyning.
• Gennemføre daglig brugerstøtte til koncernens brugere i forretnings– og systemmæssige
udfordringer inden for vedligeholdelsesprocessen.
• Forestå struktureret erfaringsudveksling og -formidling i hele koncernen inden for fagområdet,
herunder løbende kommunikation med brugerne om nye funktionaliteter.

Hvis ovenstående virker overvældende, så bare rolig - vi er et fagligt stærkt team, der nok skal hjælpe med at få klædt dig godt på til at kunne løse dine arbejdsopgaver.

Dit faste arbejdssted er enten i Ballerup eller Brabrand, hvor den ugentlige arbejdstid er 37 timer med mulighed for fleksibel planlægning og hjemmearbejde. Du har herudover et mindre antal rejsedage om året, hvor du deltager i faglige konferencer og seminarer, samt hvor du besøger de operative brugere i Forsvaret.
Om dig
Du har en akademi-, bachelor-, kontor-, faglig merkonom-uddannelse eller tilsvarende og gerne nogle års erhvervserfaring, der er relevant for stillingen.

Det er en fordel, hvis du har:

• Erfaring med kortlægning af processer.
• Kendskab til risikostyring og vurdering af forretningsprocesser.
• Kendskab og erfaring med interne kontroller.
• Uddannelse som instruktør (undervisningserfaring) og har arbejdet med digitalt understøttet
undervisning.
• Brugererfaring med SAP, DeMars eller et andet tilsvarende større ERP-system og
Microsoft Office-programmer.

Som person er du klar til at udvikle dig - både i stillingen og sammen med koncernens behov.

Som person opbygger du personlige netværk og relationer i et foranderligt miljø i krydspresset mellem de overordnede strategiske visioner, forretningsinteressenter og konkrete brugerbehov.
Ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelsesbaggrund ansættes du efter Statens overenskomst med Akademikerne, HK eller som overværkmester.
Du har mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer, og du får en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lars Lintrup Bach på telefon 2061 0342. Har du spørgsmål til overenskomst-, løn- eller ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personelstyrelse, HR-konsulent Karin Dupont på telefon 3266 5188.

Ansøgningsfrist er den 9. februar 2023. Vi holder løbende samtaler og senest i uge 7 2023 med henblik på ansættelse den 1. april 2023 eller snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, skal du tage dem med til en eventuel samtale.


OM SUPPLY CHAIN DIVISION
Supply Chain Division er en moderne logistik virksomhed under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Vi støtter samtlige Forsvarets enheder, soldater samt øvrige medarbejdere med forsyninger. Supply Chain Division har fokus på betjening og støtte til Forsvaret med særlig vægt på kundeorientering og service. Supply Chain Division vægter i det fremadrettede arbejde at få alle forretningsgange optimeret og på at udvide planlægningshorisonten. Materielhoveddepot er placeret i Skrydstrup, hvor vi råder over et lager på over 20.000 kvadratmeter med mere end 70.000 varer. Samlet bestyrer vi over 350.000 materialer. Læs mere på www.fmi.dk

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
  
  
  

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.