Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Produktchef, Skrå tage

Ambitiøs produktchef til stærke brands i byggebranchen

Er du analytisk stærk, kommercielt- og teknisk orienteret inden for byggeriet? Banker dit hjerte for tag? Og har du lyst til at arbejde som produktchef i en dynamisk virksomhed i vækst, som er kendetegnet ved succes, ambitioner og en stærk kultur, hvor der er kort vej fra tanke til handling? Så er stillingen som produktchef for stærke brands indenfor skrå tage dvs. betontagsten, tegltag og ståltag, måske noget for dig.

BMI Danmark er inde i en rivende udvikling, hvor tingene går stærkt, mulighederne er mange og forventningerne er store. Virksomheden er en del af BMI Group, som er den største producent af flade og skrå tage i Europa, og selskabet er førende inden for tagdæknings- og fugtisoleringsløsninger.

JOBBET

Du får her en unik mulighed for at arbejde med Product Management af kendte brands i høj kvalitet. Dit ansvarsområde er både det eksisterende sortiment og kommende spændende ny-lanceringer og teknologiløsninger.


Som produktchef bliver du ansvarlig for din egen produktportefølje – du vil ”eje kategorien” inden for skrå tage og være ansvarlig for optimering af markedstilstedeværelsen i de rette salgskanaler. Du får det fulde ansvar for hele produktsortimentet indenfor skrå tage dvs. betontagsten, tegltag og ståltag og for at understøtte de fastsatte mål for volumen, avance og markedsandele.

Du vil få en central funktion og en meget selvstændig rolle, som kræver at du har en ”can-do-attitude”, pro-aktiv adfærd og gode samarbejdsevner. Ca. 10-20 rejsedage internationalt årligt.

Stillingen refererer til marketingdirektøren.

Ansvarsområder

  • Sammensætning og positionering af produktprogram inden for skrå tage
  • Analyse af kundens behov og omsætning af disse til system-, produkt- og serviceløsninger
  • Deltage i implementering af nyt ERP-system
  • Undervisning og rådgivning af kollegaer og kunder
  • Tæt samarbejde med fabrikkerne (ca. 20% af arbejdstiden)
  • Ansvarlig for forecasts, prissætning, Category Management og input ifm. budgetlægning
  • Markeds- og konkurrentovervågning samt konsekvensberegninger
  • End-to-end projektledelse af produkt- og markedskampagner til alle kundegrupper
  • Opdatering af websites ift. produktindhold, priser m.m.
  • Ansvarlig for levering af opdaterede produktinformationer til interne og eksterne kundekanaler

HVEM ER DU?

Professionelle baggrund

  • Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.merc. eller HD
  • Du kan også være ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør eller tilsvarende
  • Erfaring fra byggebranchen er en klar fordel, men ikke et krav
  • Du kan også komme fra andre B2B-brancher (fx FMCG)
  • Du har flere års erfaring med at styre en tung kategori med høje markedsandele og kendte brands
  • Du har kendskab til den byggetekniske lovgivning
  • Erfaring med konkurrent analyser og kategori-styring
  • Arbejdet med demand-planning og markedsindsigt
  • Strategisk, analytisk og taktisk mind-set
  • Erfaring med Project Management
  • Flair for IT og god til at sætte dig ind i nye systemer

Personlig baggrund

  • Du er pro-aktiv, omhyggelig og typen der ikke giver op
  • Du er kommercielt velfunderet og resultatorienteret
  • Du er effektiv og besidder et højt drive og motiveres af at tingene går stærkt
  • Du er omstillingsparat, forandringsvillig og trives med at sætte dit præg på tingene
  • Du er struktureret, detaljeorienteret og i stand til at håndtere mange projekter og opgaver samtidig
  • Du mestrer Stakeholder Management og er god til at skabe relationer og vedligeholde dem
  • Du er en god kommunikatør, evner at kommunikere tværfagligt og internationalt og har et højt informationsniveau
  • Du er ambitiøs og vil gå den ekstra mil for at få succes

SPROGLIGE FÆRDIGHEDER

  • Dansk – Beherskes i skrift og tale
  • Engelsk – Beherskes i skrift og tale
  • Forståelse for de skandinaviske sprog

IT-KOMPETENCER

  • ERP- og Excel superbruger, G-Suite

SUCCES KRITERIER

Dine succeskriterier i jobbet, er bl.a.:

  • Øge markedsandelene, lønsomheden og genetablere markedspositionen
  • Professionel og strategisk Product Management
  • Tværfagligt fokus, der indebærer involvering og levering til både produktion, teknisk afd. kundeservice og salgskonsulenter

BMI TILBYDER

En stilling med stort ansvar og faglige udfordringer i et arbejdsmiljø præget af værdibaseret ledelse med fokus på mennesker og processer. Foruden personlig og faglig udvikling tilbydes du en attraktiv lønpakke. Der er fokus på udvikling af individets kompetencer og rigtig gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling som internationale karrieremuligheder.

Du kommer til at arbejde i et åbent og moderne kontormiljø med nogle af branchens absolut dygtigste medarbejdere, hvor åben og ærlig dialog bidrager til gensidig udvikling.

Du får din dagligdag på det danske hovedkontor i Herlev som en del af Marketing & Product Management-teamet på 5 medarbejdere. Kulturen er præget af et uhøjtideligt og professionelt arbejdsmiljø, hvor de gode idéer og den rette ånd sættes i højsædet.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.