Projektkoordinator til klimaprojekter i Sønderborg Kommune

Vi søger en dygtig kollega til afdelingen Vand og Natur. Du skal være med til at løfte kommunens klimaindsats og sætte turbo på at planlægge og realisere klimaprojekter, der kan være med til at sikre solide fremtidige løsninger på klimamæssige udfordringer.

 

Sønderborg Kommune har udarbejdet en klimatilpasningsplan, som indeholder en kortlægning af mulige lokale risici, som er på­virket af klimaforandringer. Ligeledes beskriver den, hvordan man i Sønderborg Kommune ønsker at håndtere de klimamæssige udfordringer i form af stigende hav­vandstande, øgede regnmængder, opstigende grundvand, mere tørke og kraftigere storme. Planen skitserer blandt andet også hvilke tiltag, som er nødvendige for at imødekomme klimaforandringerne.

 

Der er i planen peget på en række indsatsområder (klimaprojekter), hvor det vurderes nødvendigt at foretage yderligere beregninger og vurderinger for at fastlægge, om der er behov for at iværksætte egentlige projekter. I 2018 er det besluttet at arbejde videre med 5 klimaaktiviteter.

 

Sønderborg Kommunes klimatilpasningsplan 2013-2025 kan læses her

Klimatilpasningsplan

Du forventes at være bekendt med indholdet i planen til en eventuel samtale.

En af dine første vigtige arbejdsopgaver bliver at præcisere og udvikle grundlaget for kommunens arbejde med klimaprojekter. Du skal i den forbindelse udarbejde et kommissorium for det fremadrettede arbejde.

Dine øvrige kommende opgaver omfatter blandt andet at

  • Organisere klimaarbejdet i kommunen
  • Arbejde med indsatsområderne belyst i klimatilpasningsplanen
  • Udarbejde handleplaner, som beskriver de konkrete klimaprojekter og hvorledes de kan finansieres
  • Afholde møder med rådgivere, der er involveret i de enkelte klimaprojekter
  • Formidle kommunikation over for kommunens politikere herunder fremlæggelse af løsningsforslag og konsekvenserne heraf
  • Formidle klimakommunikation via hjemmeside, kampagner og borgermøder
  • Deltagelse i tværkommunale klimaprojekter 

 

Du får mulighed for at tage ansvar, skabe og styre projekter. Du får desuden sammen med afdelingslederen i Vand og Natur ansvaret for at sikre fremdrift i kommunens arbejde med klimatilpasning.

 

Da jobbet indeholder mange snitflader både udad og indad i den kommunale organisation, er det vigtigt, at du kan forholde dig nysgerrigt og åbent til projekternes samarbejdspartnere. For Sønderborg Kommune er samskabelse en væsentlig faktor i at nå i mål med projekter.

 

Vi forventer, at du har et stort gå på mod, og at du er i stand til at arbejde med klimaspørgsmål – både strategisk og konkret. Du skal have en skarp resultatorienteret tilgang til dine projekter.

Stillingen oprettes i afdelingen Vand og Natur under chefområdet Plan og Myndighed. Afdelingen består af ca. 20 ansatte og arbejder med mange forskellige opgaver indenfor blandt andet naturbeskyttelse, vandløb, kloakering, jordforurening og drikkevand samt spildevand.

 

Har du lyst til at være en del af et travlt, men spændende og rart arbejdsmiljø, kan vi tilbyde

  • En værdibaseret arbejdsplads med fokus på engagement og samarbejde
  • En alsidig arbejdsdag med en stor kontaktflade både internt og eksternt
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • Et job i uhøjtidelige rammer med fokus på en høj grad af professionalisme og kvalitet i opgaveudførelsen
  • En projektansættelse på 37 timer med flextidsordning

 

Vi forventer, at du har

  • En natur- eller samfundsvidenskabelig baggrund
  • Forståelse for vandkredsløbet og klimaforandringernes påvirkning heraf
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Erfaring med teamsamarbejde og netværksdannelse og en udadvendt rolle
  • Stærke kommunikative kompetencer – kan tale med både ”høj og lav”
  • Forståelse for at kommunikere komplekse problemstillinger på forståelig vis og brænde for at dele viden om klimatilpasning
  • En resultatorienteret og positiv indstilling til tingene og er nysgerrig

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en 2-årig projektansættelse med mulighed for forlængelse. Det er en fuldtidsstilling.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening.

 

Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019. Ansættelsessamtale forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

 

Tiltrædelse den 1. august 2019 eller meget gerne snarest muligt.

 

Vil du vide mere

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heine F. Møller på tlf. 27 90 53 35


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030973Phoenix-37e6dfa612019-05-24T13:00:30.013Projektkoordinator til klimaprojekter i Sønderborg Kommune

Vi søger en dygtig kollega til afdelingen Vand og Natur. Du skal være med til at løfte kommunens klimaindsats og sætte turbo på at planlægge og realisere klimaprojekter, der kan være med til at sikre solide fremtidige løsninger på klimamæssige udfordringer.

 

Sønderborg Kommune har udarbejdet en klimatilpasningsplan, som indeholder en kortlægning af mulige lokale risici, som er på­virket af klimaforandringer. Ligeledes beskriver den, hvordan man i Sønderborg Kommune ønsker at håndtere de klimamæssige udfordringer i form af stigende hav­vandstande, øgede regnmængder, opstigende grundvand, mere tørke og kraftigere storme. Planen skitserer blandt andet også hvilke tiltag, som er nødvendige for at imødekomme klimaforandringerne.

 

Der er i planen peget på en række indsatsområder (klimaprojekter), hvor det vurderes nødvendigt at foretage yderligere beregninger og vurderinger for at fastlægge, om der er behov for at iværksætte egentlige projekter. I 2018 er det besluttet at arbejde videre med 5 klimaaktiviteter.

 

Sønderborg Kommunes klimatilpasningsplan 2013-2025 kan læses her

Klimatilpasningsplan

Du forventes at være bekendt med indholdet i planen til en eventuel samtale.

En af dine første vigtige arbejdsopgaver bliver at præcisere og udvikle grundlaget for kommunens arbejde med klimaprojekter. Du skal i den forbindelse udarbejde et kommissorium for det fremadrettede arbejde.

Dine øvrige kommende opgaver omfatter blandt andet at

  • Organisere klimaarbejdet i kommunen
  • Arbejde med indsatsområderne belyst i klimatilpasningsplanen
  • Udarbejde handleplaner, som beskriver de konkrete klimaprojekter og hvorledes de kan finansieres
  • Afholde møder med rådgivere, der er involveret i de enkelte klimaprojekter
  • Formidle kommunikation over for kommunens politikere herunder fremlæggelse af løsningsforslag og konsekvenserne heraf
  • Formidle klimakommunikation via hjemmeside, kampagner og borgermøder
  • Deltagelse i tværkommunale klimaprojekter 

 

Du får mulighed for at tage ansvar, skabe og styre projekter. Du får desuden sammen med afdelingslederen i Vand og Natur ansvaret for at sikre fremdrift i kommunens arbejde med klimatilpasning.

 

Da jobbet indeholder mange snitflader både udad og indad i den kommunale organisation, er det vigtigt, at du kan forholde dig nysgerrigt og åbent til projekternes samarbejdspartnere. For Sønderborg Kommune er samskabelse en væsentlig faktor i at nå i mål med projekter.

 

Vi forventer, at du har et stort gå på mod, og at du er i stand til at arbejde med klimaspørgsmål – både strategisk og konkret. Du skal have en skarp resultatorienteret tilgang til dine projekter.

Stillingen oprettes i afdelingen Vand og Natur under chefområdet Plan og Myndighed. Afdelingen består af ca. 20 ansatte og arbejder med mange forskellige opgaver indenfor blandt andet naturbeskyttelse, vandløb, kloakering, jordforurening og drikkevand samt spildevand.

 

Har du lyst til at være en del af et travlt, men spændende og rart arbejdsmiljø, kan vi tilbyde

  • En værdibaseret arbejdsplads med fokus på engagement og samarbejde
  • En alsidig arbejdsdag med en stor kontaktflade både internt og eksternt
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • Et job i uhøjtidelige rammer med fokus på en høj grad af professionalisme og kvalitet i opgaveudførelsen
  • En projektansættelse på 37 timer med flextidsordning

 

Vi forventer, at du har

  • En natur- eller samfundsvidenskabelig baggrund
  • Forståelse for vandkredsløbet og klimaforandringernes påvirkning heraf
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Erfaring med teamsamarbejde og netværksdannelse og en udadvendt rolle
  • Stærke kommunikative kompetencer – kan tale med både ”høj og lav”
  • Forståelse for at kommunikere komplekse problemstillinger på forståelig vis og brænde for at dele viden om klimatilpasning
  • En resultatorienteret og positiv indstilling til tingene og er nysgerrig

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en 2-årig projektansættelse med mulighed for forlængelse. Det er en fuldtidsstilling.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening.

 

Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019. Ansættelsessamtale forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

 

Tiltrædelse den 1. august 2019 eller meget gerne snarest muligt.

 

Vil du vide mere

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heine F. Møller på tlf. 27 90 53 35

Vi søger en dygtig kollega til afdelingen Vand og Natur. Du skal være med til at løfte kommunens klimaindsats og sætte turbo på at planlægge og realisere klimaprojekter, der kan være med til at sikre solide fremtidige løsninger på klimamæssige udfordringer. Sønderborg Kommune har udarbejdet en klimatilpasningsplan, som indeholder en kortlægning af mulige lokale risici, som er på virket af klimaforandringer. Ligeledes beskriver den, hvordan man i Sønderborg Kommune ønsker at håndtere de klimamæssige udfordringer i form af stigende hav vandstande, øgede regnmængder, opstigende grundvand, mere tørke og kraftigere storme. Planen skitserer blandt andet også hvilke tiltag, som er nødvendige for at imødekomme klimaforandringerne. Der er i planen peget på en række indsatsområder (klimaprojekter), hvor det vurderes nødvendigt at foretage yderligere beregninger og vurderinger for at fastlægge, om der er behov for at iværksætte egentlige projekter. I 2018 er det besluttet at arbejde videre med 5 klimaaktiviteter. Sønderborg Kommunes klimatilpasningsplan 2013-2025 kan læses her Klimatilpasningsplan Du forventes at være bekendt med indholdet i planen til en eventuel samtale. En af dine første vigtige arbejdsopgaver bliver at præcisere og udvikle grundlaget for kommunens arbejde med klimaprojekter. Du skal i den forbindelse udarbejde et kommissorium for det fremadrettede arbejde. Dine øvrige kommende opgaver omfatter blandt andet at Organisere klimaarbejdet i kommunen Arbejde med indsatsområderne belyst i klimatilpasningsplanen Udarbejde handleplaner, som beskriver de konkrete klimaprojekter og hvorledes de kan finansieres Afholde møder med rådgivere, der er involveret i de enkelte klimaprojekter Formidle kommunikation over for kommunens politikere herunder fremlæggelse af løsningsforslag og konsekvenserne heraf Formidle klimakommunikation via hjemmeside, kampagner og borgermøder Deltagelse i tværkommunale klimaprojekter Du får mulighed for at tage ansvar, skabe og styre projekter. Du får desuden sammen med afdelingslederen i Vand og Natur ansvaret for at sikre fremdrift i kommunens arbejde med klimatilpasning. Da jobbet indeholder mange snitflader både udad og indad i den kommunale organisation, er det vigtigt, at du kan forholde dig nysgerrigt og åbent til projekternes samarbejdspartnere. For Sønderborg Kommune er samskabelse en væsentlig faktor i at nå i mål med projekter. Vi forventer, at du har et stort gå på mod, og at du er i stand til at arbejde med klimaspørgsmål både strategisk og konkret. Du skal have en skarp resultatorienteret tilgang til dine projekter. Stillingen oprettes i afdelingen Vand og Natur under chefområdet Plan og Myndighed. Afdelingen består af ca. 20 ansatte og arbejder med mange forskellige opgaver indenfor blandt andet naturbeskyttelse, vandløb, kloakering, jordforurening og drikkevand samt spildevand. Har du lyst til at være en del af et travlt, men spændende og rart arbejdsmiljø, kan vi tilbyde En værdibaseret arbejdsplads med fokus på engagement og samarbejde En alsidig arbejdsdag med en stor kontaktflade både internt og eksternt Gode muligheder for personlig og faglig udvikling Et job i uhøjtidelige rammer med fokus på en høj grad af professionalisme og kvalitet i opgaveudførelsen En projektansættelse på 37 timer med flextidsordning Vi forventer, at du har En natur- eller samfundsvidenskabelig baggrund Forståelse for vandkredsløbet og klimaforandringernes påvirkning heraf Erfaring fra en politisk ledet organisation Erfaring med teamsamarbejde og netværksdannelse og en udadvendt rolle Stærke kommunikative kompetencer kan tale med både høj og lav Forståelse for at kommunikere komplekse problemstillinger på forståelig vis og brænde for at dele viden om klimatilpasning En resultatorienteret og positiv indstilling til tingene og er nysgerrig Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en 2-årig projektansættelse med mulighed for forlængelse. Det er en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening. Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019. Ansættelsessamtale forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019. Vi ser frem til at modtage din ansøgning. Tiltrædelse den 1. august 2019 eller meget gerne snarest muligt. Vil du vide mere Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Heine F. Møller på tlf. 27 90 53 3510Phoenix37e6dfa6101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1386&ProjectId=145439&DepartmentId=19968&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandSønderborg3534316Økonomi, Teknik og Miljø11Rådhustorvet 106400SønderborgDKDanmarkORS/37e6dfa6_logo.pngORS/Small/37e6dfa6_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset767080SonderborgKommuneMinimum14543900024-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=37e6dfa6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=37e6dfa6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=37e6dfa6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=37e6dfa6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgEr du en fagligt stærk Koordinator?12008001Dansk3Læse/ tale241927Koordinator5Kontor og administration361890644twil@sonderborg.dkDanmarkDanmark330032378EksportkoordinatorBasic Vil du arbejde med ordrer til udlandet? Vil du være en del af et velfungerende team, hvor humor og arbejdsglæde præger dagligdagen? Vi håndterer eksportordrerne i Abena i samarbejde med både udenlandske datterselskaber og vores grossister over hele verden. Du kommer til at arbejde tæt sammen med afdelingens øvrige medarbejdere, som består af et dynamisk team på seks andre eksportkoordinatorer. Du får en stor kontaktflade både internt og eksternt i en verden, hvor du er bindeleddet mellem salgsteam, produktion, indkøb, lager, transportører og shipping. Dit nye job indeholder Ordrebehandling af containerforsendelser primært til Mellemøsten, men også af bilforsendelser og stykgods til andre dele af verden Løbende korrespondance med kunder Udarbejdelse af rembursdokumenter og andre relevante dokumenter Udregning af volumen i de enkelte transportenheder Transportbooking Reklamationsbehandling Dine kvalifikationer Erfaring med ordrebehandling som eksportassistent, speditør eller lignende Gerne kendskab til rembursdokumenter Behersker Excel og Microsoft programmer generelt Dansk og engelsk i både skrift og tale er et krav, tysk eller andre sprog vil være en fordel Du kan begå dig i en stor international organisation med mange forskellige interessenter Du er også Professionel i din relation til kunden Systematisk i en hverdag med mange aktiviteter Grundig, detaljeorienteret og bevarer dit gode overblik Ser muligheder frem for begrænsninger og hjælper din kolleger, når der er brug for det Udadvendt, har humor og let til et smil Positivt kommunikerende med kolleger og samarbejdspartnere Vi tilbyder Hos Abena får du en spændende og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation, hvor engagement og visionær ledelse har ført virksomheden frem til en førende position. Du bliver en del af Abena International sammen med 21 dygtige kolleger, hvor hverdagen især præges af travlhed og samarbejde, og hvor din indsats værdsættes. I Abena mener vi, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og derfor vægter vi det gode samarbejde og de gode grin med kollegerne. Ansøgning Vi behandler ansøgningerne, efterhånden som vi modtager dem og lukker stillingen, når vi har den rette person. Så skynd dig at sende din ansøgning og CV via linket til højre. Ønsker du yderligere informationer om jobbet, er du velkommen til at kontakte International Director, Claus Espersen på 5158 1868.

Vil du arbejde med ordrer til udlandet?  Vil du være en del af et velfungerende team, hvor humor og arbejdsglæde præger dagligdagen?

Vi håndterer eksportordrerne i Abena i samarbejde med både udenlandske datterselskaber og vores grossister over hele verden. Du kommer til at arbejde tæt sammen med afdelingens øvrige medarbejdere, som består af et dynamisk team på seks andre eksportkoordinatorer.

Du får en stor kontaktflade både internt og eksternt i en verden, hvor du er bindeleddet mellem salgsteam, produktion, indkøb, lager, transportører og shipping.

Dit nye job indeholder

  • Ordrebehandling af containerforsendelser primært til Mellemøsten, men også af bilforsendelser og stykgods til andre dele af verden
  • Løbende korrespondance med kunder
  • Udarbejdelse af rembursdokumenter og andre relevante dokumenter
  • Udregning af volumen i de enkelte transportenheder
  • Transportbooking
  • Reklamationsbehandling

Dine kvalifikationer

  • Erfaring med ordrebehandling som eksportassistent, speditør eller lignende
  • Gerne kendskab til rembursdokumenter
  • Behersker Excel og Microsoft programmer generelt
  • Dansk og engelsk i både skrift og tale er et krav, tysk eller andre sprog vil være en fordel
  • Du kan begå dig i en stor international organisation med mange forskellige interessenter

Du er også

  • Professionel i din relation til kunden
  • Systematisk i en hverdag med mange aktiviteter
  • Grundig, detaljeorienteret og bevarer dit gode overblik
  • Ser muligheder frem for begrænsninger og hjælper din kolleger, når der er brug for det
  • Udadvendt, har humor og let til et smil
  • Positivt kommunikerende med kolleger og samarbejdspartnere

Vi tilbyder
Hos Abena får du en spændende og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation, hvor engagement og visionær ledelse har ført virksomheden frem til en førende position. Du bliver en del af Abena International sammen med 21 dygtige kolleger, hvor hverdagen især præges af travlhed og samarbejde, og hvor din indsats værdsættes.

I Abena mener vi, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og derfor vægter vi det gode samarbejde og de gode grin med kollegerne.

Ansøgning
Vi behandler ansøgningerne, efterhånden som vi modtager dem og lukker stillingen, når vi har den rette person. Så skynd dig at sende din ansøgning og CV via linket til højre.

Ønsker du yderligere informationer om jobbet, er du velkommen til at kontakte International Director, Claus Espersen på 5158 1868.

AbenaAabenraa2019-05-27T16:03:11.9132019-06-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Eksportkoordinator

Abena

Aabenraa
Vil du arbejde med ordrer til udlandet? Vil du være en del af et velfungerende team, hvor humor og arbejdsglæde præger dagligdagen? Vi håndterer eksportordrerne i Abena i samarbejde med både udenlandske datterselskaber og vores grossister over hele ...
Indrykket:27. maj 2019
Udløbsdato:27. juni 2019