Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder for betalingsanlæg på ny broforbindelse

Vil du være med til at sikre, at Danmarks første ubemandede betalingsanlæg bliver en realitet?
 
Vejdirektoratet søger en projektleder der får ansvaret for at koordinere indkøb, etablering af den interne organisering, interessenthåndtering og kontraktstyring i relation til etablering og idriftsættelse af betalingsanlægget på den ny Frederikssundsbro – Fjordforbindelsen Frederikssund.
 
Dine opgaver:
Som projektleder vil du være den centrale og gennemgående person i betalingsanlægsprojektet. Opgaverne er meget varierede og vil ændre sig over tid, i takt med at projektet går fra den igangværende udbudsproces, gennem mobiliserings- og testfase, til det færdige betalingsanlæg er overgået til at fungere tilfredsstillende i en daglig drift.
 
Du vil skulle opbygge dit eget team og en organisering af Vejdirektoratets opgaver i forbindelse med etablering, opstart og efterfølgende drift af betalingsanlægget. Det indbefatter styring af kontrakten med den kommende operatør, herunder opfølgning og afrapportering på KPI’er og forretningsmodel, håndtering af klagesager, håndtering af det politiske niveau og bestyrelsen for forbindelsen, kommunikation og aftaler med myndigheder, presse, beboere og virksomheder i lokalområdet etc.
 
Dine primære arbejdsopgaver bliver:  
• Opbygning af organisering i Vejdirektoratet til håndtering af problemstillinger i etablerings- og opstartsfase, klagehåndtering samt kontraktholderrolle  
• Opstilling af processer for håndtering af etablerings- og opstartsfase, kontraktstyring, klager, presse, interessenthåndtering etc.  
• Allokering og styring af øvrige interne bidrag i form af ressourcer og leverancer internt i Vejdirektoratet  
• Håndtering af samarbejde med anlægsprojektet til etablering af Fjordforbindelse Frederikssund  
• Kontraktstyring af rådgivere og leverandører ift. tid, økonomi og kvalitet  
• Betjening af bestyrelsen for Fjordforbindelsen Frederikssund SOV (FF SOV) samt kontakt og koordinering med Transport-, Bygnings- og Boligministeriet, der er ejer af virksomheden 
• Styring, opfølgning og afrapportering af projektøkonomi, KPI’er og forretningsmodel
 
Du vil blive ansat i divisionen for Særlige Projekter, men vil også have direkte adgang til Vejdirektøren og til bestyrelsen for Fjordforbindelsen Frederikssund.
 
Din profil:
Du har lyst til et krævende og komplekst job, hvor der er rig mulighed for selv at skabe rammer og ledelsesrum. Du er en ledertype med gennemslagskraft, og du forstår at opstille og lede gennem effektive processer. Du lægger vægt på samarbejde og har et stort engagement og drive i forhold til at sikre resultater, både personligt og gennem andre. Du er vant til at arbejde kundeorienteret og forstår at sætte kunden i centrum.
 
Du er generalist, men formår at samarbejde og kommunikere med tekniske og fagligt specialiserede kolleger. Du har et stort overblik, og er vant til at arbejde med projektledelse og porteføljestyring med stor kompleksitet i en politisk styret organisation.
 
Det er en fordel at du:  
• Har en længerevarende uddannelse, fx. ingeniør, jurist, økonom etc.  
• Mestrer engelsk på et højt niveau både mundtligt og skriftligt  
• Har erfaring med projektledelse  
• Har erfaring med styring af større IT- eller servicekontrakter  
• Har organisatorisk flair  
• Har erfaring fra politisk organisation  
• Har erfaring med porteføljestyring  
• Har erfaring med kommerciel kommunikation  
• Har erfaring med at betjene en bestyrelse  
 
Om os:  
Vejdirektoratet er en af landets største indkøbere på infrastrukturområdet, og har blandt andet ansvaret for en række højt profilerede bygge- og anlægsprojekter.
 
Divisionen for Særlige Projekter er oprettet til at have specifikt fokus på udvalgte, store bygge- og anlægsprojekter, herunder Fjordforbindelsen Frederikssund. Du vil komme til at arbejde sammen med projektledere og medarbejdere, der – ligesom dig – trives med og agerer i komplekse projekter med mange interessenter og snitflader.
 
Dine løn- og ansættelsesvilkår:
Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af dine kvalifikationer.
 
Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
 
Dit ansættelsesområde vil være Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Tjenestested er Vejdirektoratet i divisionen for Særlige Projekter på adressen Guldalderen 12, 2640 Hedehusene. I praksis må arbejdet forventes at foregå på flere adresser i hovedstadsområdet, herunder København K (Havnegade 27), Fløng (Guldalderen 27, Hedehusene) og på byggepladsen ved Frederikssund.
 
Læs mere:
Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.
 
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte projektdirektør Erik Stoklund Larsen på tlf.nr. 7244 3449, e-mail esl@vd.dk,  eller projektchef Henrik Vincentsen på tlf.nr. 7244 3703, e-mail hevi@vd.dk.
 
Er du interesseret?
Send din ansøgning senest mandag den 19. februar 2018. Vi forventer at afholde samtaler i uge 8 og 9.
 
Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her