Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til Center for Digitalisering og Innovation

Brænder du for at drive digitaliseringsprojekter? Motiveres du af at arbejde pragmatisk og eksekvere på tingene?  Kan du lide at arbejde selvstændigt, proaktivt og have mulighed for at sætte dit præg på de digitale udviklingsmuligheder for en stor arbejdsplads? Så er stillingen i Center for Digitalisering og Innovation i Københavns Kommune måske noget for dig!

Hvem er vi?
Center for Digitalisering og Innovation er en dynamisk stabsfunktion i Kultur- og Fritidsforvaltningen, som har fokus på digital service til byens borgere og brugere. Vi er ca. 75 medarbejdere fordelt på fire kontorer.
Vi arbejder med digitaliseringsprojekter og drift af digitale løsninger både indenfor Kultur- og Fritidsforvaltningens område og på tværs af kommunens syv forvaltninger. I centeret gør vi en dyd ud af at blande fagligheder, og vi arbejder kontinuerligt med at udvikle vores innovationsmetoder, projektværktøjer og driftsprocesser.

Hvad tilbyder vi?
Den ledige stilling er i kontoret Tech og Data, hvor spændende idéer vokser frem hele tiden, og din rolle vil bestå i at omsætte de innovative idéer til veldrevne projekter.
I kontoret er vi 20 medarbejdere, der løser en lang række opgaver vedrørende digitaliseringsprojekter og drift af it- og telesystemer. Det er et spændende digitaliseringsmiljø og et forretningsområde i udvikling. Kontoret arbejder tæt sammen med resten af digitaliserings- og innovationscenteret og med samarbejdspartnere i kommunens øvrige forvaltninger.

Kultur- og Fritidsforvaltningen er en arbejdsplads i en kompleks og spændende organisation, hvor der er højt til loftet, frie rammer og en uformel omgangstone. Der er fleksible og stabile arbejdsforhold samt arbejdsopgaver, hvor du kan være med til at gøre en forskel.

Stillingen som projektleder i KK Connect
Som projektleder i Tech og Data bliver du en del af et blandet kontor bestående af professionelle og sjove kollegaer. Stillingen er primært forankret i kommunens tværgående tele-team (KK Connect).
Du har i tæt samarbejde med teamkoordinatoren det faglige ansvar for udviklingsprojekter i kontoret. Dette indebærer alt fra projektplaner, facilitering af styregrupper, procesbeskrivelser, behovsafdækning, brugerinddragelse og løsningsdesign hos forskellige forvaltninger.
Vi udvikler løbende området og teknologierne bl.a. gennem strategiske projekter om udbuds- og indkøbsstrategi, implementering af ny kontaktcenterløsning, voicebot, speech analytics, RPA, machine learning mm.

For at lykkes i rollen er du især god til at samarbejde og begå dig i en kompleks, politisk styret organisation og kan synliggøre værdi for forretningen af teknologiske muligheder. Som person drives du af at motivere dine kollegaer og skabe fremdrift.

Som projektleder får du ansvar for følgende opgaver

  • Sørge for at projekterne forløber effektivt og kommer godt fra A-Z
  • Afdække behov og designe løsninger og services
  • Inddragelse og håndtering af interessenter
  • Planlægning og facilitering af workshops og designsprints
  • Fjerne forhindringer og sætte relevante personer i kontakt med hinanden
  • Udarbejde og løbende opdatere projektplaner inkl. tid og budget
  • Nedbryde leverancer til konkrete opgaver i forbindelse med projektarbejde
  • Koordinere ressourcer tilknyttet KK Connect og projekter
  • Have en god, direkte kontakt til leverandører og de involverede forvaltninger i projekterne
  • Drive estimering af kommende udviklingsprojekter

Vi lægger vægt på, at du

  • har en relevant uddannelse og gerne erfaring med projektledelse af digitale udviklingsprojekter
  • har erfaringer med servicedesign og innovationsmetoder
  • er vant til at drive projekter med mange interessenter og skabe relationer med forskellige faggrupper på tværs af en kompleks organisation
  • kan arbejde selvstændigt, proaktivt og er god til at strukturere samarbejdet med andre
  • ikke nødvendigvis har tekniske tele-kompetencer, men at du har generel interesse for at arbejde med IT og digitalisering
  • bidrager til en god stemning i kontoret og er en god kollega

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på fuld tid, og arbejdsstedet er Kultur- og Fritidsforvaltningen i Nyropsgade.

Vi tilbyder løn og ansættelse efter kvalifikationer i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelse ønskes hurtigst muligt, og vi forventer stillingen besat senest den 1. august 2020.

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte forretningsudvikler i Tech og Data, Anne Vilstrup, på 2084 5608.
Læs mere om Københavns Kommune på www.kk.dk 

Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 10. juni 2020
Første korte screeningssamtaler forventes afholdt i uge 25, andensamtaler forventes afholdt primo uge 26. Der vil være en mindre opgave i forbindelse med andensamtalen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.