Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til delprojekter i det nye NemLog-in

Hverdagen er digital, og NemLog-in er et af de mest samfundskritiske og strategisk vigtige infrastrukturprojekter i Danmark lige nu. I Center for infrastrukturprojekter og udbud er vi ved at forberede næste generation af den nationale digitale infrastruktur og er i fuld gang med udbud af NemLog-in. 
 
Er du god til at skrive og kommunikere med forskellige målgrupper, har du lyst til at arbejde med store og komplekse it-projekter, og har du samtidig en god næse for strategi og politik, er stillingen som projektleder hos os måske noget for dig. 
 
Er du en skarp kommunikator med politisk tæft? 
 

I Center for infrastrukturprojekter og udbud har vi brug for en projektleder, der i samarbejde med vores overordnede projektleder kan sikre, at delleverancer i vores store projekter drives sikkert frem. I samarbejde med et hold dygtige kolleger står du for at planlægge, koordinere og sikre det faglige indhold i det store udbud af NemLog-in. 
 
Dine primære ansvarsområder vil være: 
• at gennemføre delprojekter ift. at anskaffe, udvikle og implementere NemLog-in3 
• at sikre fremdrift i projektet i samarbejde med den overordnede projektleder 
• at understøtte fx forhandlingsforløb og kontraktforhandlinger 
• at rapportere om fremdrift og bidrage til beslutningsoplæg til direktion og styregrupper. 
 
Erfaring med store projekter og interessenthåndtering  
Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende og mindst nogle års erfaring.  
 
Du har erfaring fra store projekter, gerne inden for digitalisering hos en større myndighed i den offentlige sektor. Erfaring med it-udbudsprojekter er en fordel, men ikke et krav. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har en certificering inden for projektledelse, fx Prince2 eller IPMA. 
 
Derudover forestiller vi os, at du: 
• er stærk i skiftlig formidling på både dansk og engelsk 
• har god interessentforståelse og forstår at navigere i samarbejdet mellem ministerier, kommuner,
  regioner og vores mange øvrige interessenter 
• har gode analytiske evner og kan holde fokus på kvalitet – også inden for stramme deadlines 
• er struktureret, systematisk og kan arbejde selvstændigt 
• har personlig gennemslagskraft og er god til at samarbejde på tværs af faggrupper 
 
På tværs af alle vores opgaver udarbejder vi analyser, baggrundsnotater og beslutningsoplæg til vores direktion, departement og minister. Det er derfor afgørende, at du trives med en høj grad af skriftlighed og har blik for detaljen og den politiske kontekst.  
 
Digitaliseringsstyrelsen 
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 240 ansatte, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater. Vi har et internt mål om at blive Danmarks bedste styrelse i den betydning, at vi fagligt sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.  
 
Du vil blive en del af Center for infrastruktur og udbud, som gennemfører udbud af fællesoffentlig infrastruktur på vegne af hele den offentlige sektor. Vi er et hold bestående af flere erfarne projektledere og medarbejdere – og der er god mulighed for at blive klogere på store udviklingsprojekter. 
  
Læs mere om os på www.digst.dk/it-loesninger 
 
Ansættelsesvilkår 
Du bliver ansat efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.  
 
Flere oplysninger 
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Charlotte Jacoby på tlf. 22 87 96 48 eller e-mail chaja@digst.dk.  
 
Ansøgning 
Ansøgningsfristen er den 28. februar 2018. Opload din ansøgning med CV, eksamenspapirer og relevante bilag via statens e-rekrutteringssystem. Tryk på knappen ’Søg stillingen’.  
 
Vi forventer at holde jobsamtaler den 6. og 7. marts 2018 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen snarest muligt. 
 
Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her