Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til DIGIT

Projektleder til større digitaliseringsprojekter i DIGIT (Digitaliseringsforening Sjælland)

 

Motiveres du af at løse komplekse projektudfordringer gennem dialog og samarbejde? Og af muligheden for at påvirke kommunernes digitale fremtid til morgendagens teknologi?

Så er du måske vores nye kollega i DIGITs sekretariat, hvor vi søger en erfaren og proaktiv digitaliseringsprojektleder, som sammen med os vil drive større, komplekse digitaliseringsprojekter på tværs af vores 12 medlemskommuner.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Tværgående projektleder for anskaffelsen og implementeringen af et fælles ESDH system på tværs af de 12 kommuner. Her vil dine primære opgaver være:
    • Sikre overordnet styring af det samlede fælles ESDH projekt, herunder styring af den fælles projektgruppe bestående af 6 deltagere samt koordinering ud mod kommunernes lokale ESDH organiseringer
    • Sikre at udvalgte ESDH forretningsprocesser, som ønskes ensrettet på tværs af kommunerne, bliver defineret, besluttet og implementeret på tværs af medlemskommunerne
    • Sikre planlægning og gennemførsel af en fælles organisatorisk implementering af ESDH løsningen, fx fælles uddannelsesaktiviteter, kommunikation og interessenthåndtering, superbrugerorganisering og facilitering af videndeling mellem de lokale ESDH organisationer
    • Sikre planlægning og etablering af fælles kontrakt- leverandørstyring samt øvrige driftsaktiviteter, som styregruppen ønsker bliver skabt i fællesskab
    • Sikre afklaring og styring af relevante beslutninger, der skal træffes i ESDH projektet ift. de øvrige projekter i DIGIT – og omvendt sikre sparring tilbage til de øvrige projekter
  • Projektledelse af øvrige fælles digitaliseringsprojekter i takt med de besluttes af vores generalforsamling. Projekter kan være lige fra fælles implementering af nationale projekter som Aula, til egne besluttede projekter.
  • Generelle sekretariatsopgaver, hvor du fx skal være en aktiv del af gennemførslen af idé-faser til nye fælles projekter og du er deltagende i planlægning og gennemførsel af relevante styringsfora for foreningen (fx årlige fagchefseminarer).

Vi forventer at du fagligt:

  • Er vant til at arbejde i en projektorganisation og har konkret dokumenteret erfaring med at drive og implementere større digitaliseringsprojekter og/eller -programmer på tværs af flere forretningsområder
  • Har kendskab til projektstyring efter Prince2 modellen (gerne projektcertificeret) og /eller MSP
  • Har stor forretningsforståelse og konkret erfaring med organisatoriske implementering af digitaliseringsprojekter
  • Kender til at arbejde i en politisk kontekst gerne med erfaring fra en stabsfunktion eller foreningssekretariat
  • Har stort overblik, arbejder struktureret og selvstændigt og er løsningsorienteret samt kan omsætte ideer og tanker til konkrete projektoplæg og kommunikere med både slutbrugere, superbrugere, projekt- og programleder
  • Har god forståelse for sags- og dokumenthåndtering og gerne kendskab til kommunal brug af ESDH systemer – eller har mod på en stejl læringskurve, som vi er friske på at hjælpe dig igennem

Vi forventer at du personligt:

  • Er imødekommende, udstråler energi og skaber en positiv og udviklende samarbejdsatmosfære
  • Har lyst og vilje til at ”komme ud” til medlemskommunerne og deres forretningsområder og skabe dialog med fageksperterne
  • Elsker at have mange bolde i luften, kan holde hovedet koldt og samtidig udvise proaktiv handlekraft, når det går rigtig stærkt

Vi tilbyder dig:

DIGIT er et af det kommunale Danmarks mest nyskabende organisatoriske set-ups, hvor vi ønsker at sætte nye dagsordener for det kommunale samarbejde omkring it og digitalisering. Vi har masser af ambitioner og tror på vi sammen kan skabe fremtidens digitalisering. Samtidig ved vi godt, at vi stadig er en ny organisation, så vi skal øve os sammen med medlemskommunerne. Det gør vi under gode rammer, hvor der er højt til loftet samt stort fokus på tæt dialog med og involvering af forretningsområderne, som skal opleve værdien af digitaliseringsprojekterne så det i sidste ende gavner borgerne og virksomhederne. 

Vi tilbyder dig derfor et spændende job i et område med stor bevågenhed, der er under konstant udvikling, hvor du får god mulighed for at påvirke beslutningerne og præge fremtidens forening – vi elsker at blive udfordret til at tænke nyt! Derudover kan vi love dig masser af udfordrende opgaver, der løses i tæt samarbejde med øvrige enheder i medlemskommunerne, eksterne leverandører, brugere og andre interessenter, så overordnet et job hvor du vil få en stor kontaktflade til både interne og eksterne interessenter.

Du vil blive en del af foreningens sekretariat bestående af pt. 5 medarbejdere; en projektchef, en projektkonsulent, en IT-arkitekt, en indstationeret projektleder (over 3 år) samt vores studentermedhjælp. Vi driver den tværgående porteføljestyring af foreningens digitaliseringsprojekter og støtter/driver de tværgående projekter igennem vores projektfaser. Derudover etablerer og driver vi foreningens forretningsprocesser, vi udvikler og implementerer koncepter og metoder og vi sikrer involvering af medlemskommunerne i foreningens virke. Alt sammen med fokus på at skabe konkrete resultater hos foreningens medlemmer.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil formelt blive ansat i Roskilde kommune med en særlig klausul om, at du arbejder for DIGIT. Du skal i den forbindelse forvente en til flere arbejdsdage ugentligt hos de øvrige medlemskommuner. Du vil komme til at referere til foreningens projektchef.

Ansættelse hurtigst muligt, og i henhold til gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Ansøgningsfrist d. 26. april 2017. Vi ønsker at afholde 1. samtaler i uge 18/19 og 2. samtaler i uge 20/21.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte projektchef Malene B. Rasmussen eller digitaliseringschef Ole Bech, begge via telefon 46313210 eller på mail: malenebr@digit.dk og olebe@roskilde.dk 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329789010Phoenix-a6c44a1d12018-04-06T15:00:56.820Projektleder til DIGIT

Projektleder til større digitaliseringsprojekter i DIGIT (Digitaliseringsforening Sjælland)

 

Motiveres du af at løse komplekse projektudfordringer gennem dialog og samarbejde? Og af muligheden for at påvirke kommunernes digitale fremtid til morgendagens teknologi?

Så er du måske vores nye kollega i DIGITs sekretariat, hvor vi søger en erfaren og proaktiv digitaliseringsprojektleder, som sammen med os vil drive større, komplekse digitaliseringsprojekter på tværs af vores 12 medlemskommuner.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:

  • Tværgående projektleder for anskaffelsen og implementeringen af et fælles ESDH system på tværs af de 12 kommuner. Her vil dine primære opgaver være:
    • Sikre overordnet styring af det samlede fælles ESDH projekt, herunder styring af den fælles projektgruppe bestående af 6 deltagere samt koordinering ud mod kommunernes lokale ESDH organiseringer
    • Sikre at udvalgte ESDH forretningsprocesser, som ønskes ensrettet på tværs af kommunerne, bliver defineret, besluttet og implementeret på tværs af medlemskommunerne
    • Sikre planlægning og gennemførsel af en fælles organisatorisk implementering af ESDH løsningen, fx fælles uddannelsesaktiviteter, kommunikation og interessenthåndtering, superbrugerorganisering og facilitering af videndeling mellem de lokale ESDH organisationer
    • Sikre planlægning og etablering af fælles kontrakt- leverandørstyring samt øvrige driftsaktiviteter, som styregruppen ønsker bliver skabt i fællesskab
    • Sikre afklaring og styring af relevante beslutninger, der skal træffes i ESDH projektet ift. de øvrige projekter i DIGIT – og omvendt sikre sparring tilbage til de øvrige projekter
  • Projektledelse af øvrige fælles digitaliseringsprojekter i takt med de besluttes af vores generalforsamling. Projekter kan være lige fra fælles implementering af nationale projekter som Aula, til egne besluttede projekter.
  • Generelle sekretariatsopgaver, hvor du fx skal være en aktiv del af gennemførslen af idé-faser til nye fælles projekter og du er deltagende i planlægning og gennemførsel af relevante styringsfora for foreningen (fx årlige fagchefseminarer).

Vi forventer at du fagligt:

  • Er vant til at arbejde i en projektorganisation og har konkret dokumenteret erfaring med at drive og implementere større digitaliseringsprojekter og/eller -programmer på tværs af flere forretningsområder
  • Har kendskab til projektstyring efter Prince2 modellen (gerne projektcertificeret) og /eller MSP
  • Har stor forretningsforståelse og konkret erfaring med organisatoriske implementering af digitaliseringsprojekter
  • Kender til at arbejde i en politisk kontekst gerne med erfaring fra en stabsfunktion eller foreningssekretariat
  • Har stort overblik, arbejder struktureret og selvstændigt og er løsningsorienteret samt kan omsætte ideer og tanker til konkrete projektoplæg og kommunikere med både slutbrugere, superbrugere, projekt- og programleder
  • Har god forståelse for sags- og dokumenthåndtering og gerne kendskab til kommunal brug af ESDH systemer – eller har mod på en stejl læringskurve, som vi er friske på at hjælpe dig igennem

Vi forventer at du personligt:

  • Er imødekommende, udstråler energi og skaber en positiv og udviklende samarbejdsatmosfære
  • Har lyst og vilje til at ”komme ud” til medlemskommunerne og deres forretningsområder og skabe dialog med fageksperterne
  • Elsker at have mange bolde i luften, kan holde hovedet koldt og samtidig udvise proaktiv handlekraft, når det går rigtig stærkt

Vi tilbyder dig:

DIGIT er et af det kommunale Danmarks mest nyskabende organisatoriske set-ups, hvor vi ønsker at sætte nye dagsordener for det kommunale samarbejde omkring it og digitalisering. Vi har masser af ambitioner og tror på vi sammen kan skabe fremtidens digitalisering. Samtidig ved vi godt, at vi stadig er en ny organisation, så vi skal øve os sammen med medlemskommunerne. Det gør vi under gode rammer, hvor der er højt til loftet samt stort fokus på tæt dialog med og involvering af forretningsområderne, som skal opleve værdien af digitaliseringsprojekterne så det i sidste ende gavner borgerne og virksomhederne. 

Vi tilbyder dig derfor et spændende job i et område med stor bevågenhed, der er under konstant udvikling, hvor du får god mulighed for at påvirke beslutningerne og præge fremtidens forening – vi elsker at blive udfordret til at tænke nyt! Derudover kan vi love dig masser af udfordrende opgaver, der løses i tæt samarbejde med øvrige enheder i medlemskommunerne, eksterne leverandører, brugere og andre interessenter, så overordnet et job hvor du vil få en stor kontaktflade til både interne og eksterne interessenter.

Du vil blive en del af foreningens sekretariat bestående af pt. 5 medarbejdere; en projektchef, en projektkonsulent, en IT-arkitekt, en indstationeret projektleder (over 3 år) samt vores studentermedhjælp. Vi driver den tværgående porteføljestyring af foreningens digitaliseringsprojekter og støtter/driver de tværgående projekter igennem vores projektfaser. Derudover etablerer og driver vi foreningens forretningsprocesser, vi udvikler og implementerer koncepter og metoder og vi sikrer involvering af medlemskommunerne i foreningens virke. Alt sammen med fokus på at skabe konkrete resultater hos foreningens medlemmer.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil formelt blive ansat i Roskilde kommune med en særlig klausul om, at du arbejder for DIGIT. Du skal i den forbindelse forvente en til flere arbejdsdage ugentligt hos de øvrige medlemskommuner. Du vil komme til at referere til foreningens projektchef.

Ansættelse hurtigst muligt, og i henhold til gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Ansøgningsfrist d. 26. april 2017. Vi ønsker at afholde 1. samtaler i uge 18/19 og 2. samtaler i uge 20/21.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte projektchef Malene B. Rasmussen eller digitaliseringschef Ole Bech, begge via telefon 46313210 eller på mail: malenebr@digit.dk og olebe@roskilde.dk 

2018-04-26T22:50:03.073 Projektleder til større digitaliseringsprojekter i DIGIT (Digitaliseringsforening Sjælland) Motiveres du af at løse komplekse projektudfordringer gennem dialog og samarbejde? Og af muligheden for at påvirke kommunernes digitale fremtid til morgendagens teknologi? Så er du måske vores nye kollega i DIGITs sekretariat, hvor vi søger en erfaren og proaktiv digitaliseringsprojektleder, som sammen med os vil drive større, komplekse digitaliseringsprojekter på tværs af vores 12 medlemskommuner. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være: Tværgående projektleder for anskaffelsen og implementeringen af et fælles ESDH system på tværs af de 12 kommuner. Her vil dine primære opgaver være: Sikre overordnet styring af det samlede fælles ESDH projekt, herunder styring af den fælles projektgruppe bestående af 6 deltagere samt koordinering ud mod kommunernes lokale ESDH organiseringer Sikre at udvalgte ESDH forretningsprocesser, som ønskes ensrettet på tværs af kommunerne, bliver defineret, besluttet og implementeret på tværs af medlemskommunerne Sikre planlægning og gennemførsel af en fælles organisatorisk implementering af ESDH løsningen, fx fælles uddannelsesaktiviteter, kommunikation og interessenthåndtering, superbrugerorganisering og facilitering af videndeling mellem de lokale ESDH organisationer Sikre planlægning og etablering af fælles kontrakt- leverandørstyring samt øvrige driftsaktiviteter, som styregruppen ønsker bliver skabt i fællesskab Sikre afklaring og styring af relevante beslutninger, der skal træffes i ESDH projektet ift. de øvrige projekter i DIGIT og omvendt sikre sparring tilbage til de øvrige projekter Projektledelse af øvrige fælles digitaliseringsprojekter i takt med de besluttes af vores generalforsamling. Projekter kan være lige fra fælles implementering af nationale projekter som Aula, til egne besluttede projekter. Generelle sekretariatsopgaver, hvor du fx skal være en aktiv del af gennemførslen af idé-faser til nye fælles projekter og du er deltagende i planlægning og gennemførsel af relevante styringsfora for foreningen (fx årlige fagchefseminarer). Vi forventer at du fagligt: Er vant til at arbejde i en projektorganisation og har konkret dokumenteret erfaring med at drive og implementere større digitaliseringsprojekter og eller -programmer på tværs af flere forretningsområder Har kendskab til projektstyring efter Prince2 modellen (gerne projektcertificeret) og eller MSP Har stor forretningsforståelse og konkret erfaring med organisatoriske implementering af digitaliseringsprojekter Kender til at arbejde i en politisk kontekst gerne med erfaring fra en stabsfunktion eller foreningssekretariat Har stort overblik, arbejder struktureret og selvstændigt og er løsningsorienteret samt kan omsætte ideer og tanker til konkrete projektoplæg og kommunikere med både slutbrugere, superbrugere, projekt- og programleder Har god forståelse for sags- og dokumenthåndtering og gerne kendskab til kommunal brug af ESDH systemer eller har mod på en stejl læringskurve, som vi er friske på at hjælpe dig igennem Vi forventer at du personligt: Er imødekommende, udstråler energi og skaber en positiv og udviklende samarbejdsatmosfære Har lyst og vilje til at komme ud til medlemskommunerne og deres forretningsområder og skabe dialog med fageksperterne Elsker at have mange bolde i luften, kan holde hovedet koldt og samtidig udvise proaktiv handlekraft, når det går rigtig stærkt Vi tilbyder dig: DIGIT er et af det kommunale Danmarks mest nyskabende organisatoriske set-ups, hvor vi ønsker at sætte nye dagsordener for det kommunale samarbejde omkring it og digitalisering. Vi har masser af ambitioner og tror på vi sammen kan skabe fremtidens digitalisering. Samtidig ved vi godt, at vi stadig er en ny organisation, så vi skal øve os sammen med medlemskommunerne. Det gør vi under gode rammer, hvor der er højt til loftet samt stort fokus på tæt dialog med og involvering af forretningsområderne, som skal opleve værdien af digitaliseringsprojekterne så det i sidste ende gavner borgerne og virksomhederne. Vi tilbyder dig derfor et spændende job i et område med stor bevågenhed, der er under konstant udvikling, hvor du får god mulighed for at påvirke beslutningerne og præge fremtidens forening vi elsker at blive udfordret til at tænke nyt! Derudover kan vi love dig masser af udfordrende opgaver, der løses i tæt samarbejde med øvrige enheder i medlemskommunerne, eksterne leverandører, brugere og andre interessenter, så overordnet et job hvor du vil få en stor kontaktflade til både interne og eksterne interessenter. Du vil blive en del af foreningens sekretariat bestående af pt. 5 medarbejdere en projektchef, en projektkonsulent, en IT-arkitekt, en indstationeret projektleder (over 3 år) samt vores studentermedhjælp. Vi driver den tværgående porteføljestyring af foreningens digitaliseringsprojekter og støtter driver de tværgående projekter igennem vores projektfaser. Derudover etablerer og driver vi foreningens forretningsprocesser, vi udvikler og implementerer koncepter og metoder og vi sikrer involvering af medlemskommunerne i foreningens virke. Alt sammen med fokus på at skabe konkrete resultater hos foreningens medlemmer. Løn- og ansættelsesvilkår Du vil formelt blive ansat i Roskilde kommune med en særlig klausul om, at du arbejder for DIGIT. Du skal i den forbindelse forvente en til flere arbejdsdage ugentligt hos de øvrige medlemskommuner. Du vil komme til at referere til foreningens projektchef. Ansættelse hurtigst muligt, og i henhold til gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Ansøgningsfrist d. 26. april 2017. Vi ønsker at afholde 1. samtaler i uge 18 19 og 2. samtaler i uge 20 21. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte projektchef Malene B. Rasmussen eller digitaliseringschef Ole Bech, begge via telefon 46313210 eller på mail: malenebr@digit.dk og olebe@roskilde.dk10Phoenixa6c44a1d101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=196012&DepartmentId=17716&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-TaastrupEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3207793Roskilde Kommune - Digitalisering11Rådhusbuen 14000RoskildeDKDanmarkORS/a6c44a1d_logo.pngORS/Small/a6c44a1d_logo.png155.6338344012.08856080
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent550784RoskildeMinimum0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6c44a1dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6c44a1dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6c44a1d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a6c44a1d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/4.jpgEr Ledelse noget for dig? Søg jobbet som medarbejder i dag.12007991Dansk3Læse/ tale6Ledelse354196725noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK